Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441 ... 445  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2025 20:45 

Hardtraxxer

Oeh The Witcher is nu 5,99 in de Playstation store zie ik dus die ga ik ook even kopen.

Zo'n 50 uur speeltijd zitten in Black Ops 6, E/D van 1.92 gehaald en er nu echt gruwelijk klaar mee jezus wat een grafspel is het eigenlijk.

Marvel Rivals aanrader als je van Overwatch houdt
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2025 10:17 

Hardtraxx Veteran

same man hahah, die COD games zijn vergeleken met vroeger echt pure aids door al die meta onzin. ouderwetse run&gun zit er tegenwoordig gewoon niet meer in door al die sweaty kknoobs
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2025 23:17 

Hardtraxx Veteran

Was van plan om morgen een RTX 5080 videokaart te bestellen maar de reviews van o.a. Linus Tech Tips en Gamers Nexus zijn niet mals. Weinig waar voor je geld. :/ Hopen dat m'n 3080 het nog een tijdje volhoudt want word hier niet bepaald enthousiast van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 01:45 

Hardtraxx Veteran

Pfff goei duur voor zo'n kaartje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 10:05 

Hardtraxx Veteran

Joey schreef:
Was van plan om morgen een RTX 5080 videokaart te bestellen maar de reviews van o.a. Linus Tech Tips en Gamers Nexus zijn niet mals. Weinig waar voor je geld. :/ Hopen dat m'n 3080 het nog een tijdje volhoudt want word hier niet bepaald enthousiast van.

4090 :thumbup:

edit oololol. Heb PC gaming al een tijd geleden afgesloten maar zie nu de prijzen van die 4 series. :lol:

Zou mooi naar AMD kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 10:12 

Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:
Joey schreef:

edit oololol. Heb PC gaming al een tijd geleden afgesloten maar zie nu de prijzen van die 4 series. :lol:

AMD is nog minder performance dan de nvidia 5 series. Wel goedkoper maar rondom prestaties concurreren ze nog niet. De 3 series is gewoon nog prima imo. Zelfs mijn 1070 kan aardig bij poten nog.

En de 5 series daar koop je ook een hoop AI lucht die ook nog eens 600 tot 900W verbruikt :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 10:56 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Alm1ghty schreef:
Joey schreef:

AMD is nog minder performance dan de nvidia 5 series. Wel goedkoper maar rondom prestaties concurreren ze nog niet. De 3 series is gewoon nog prima imo. Zelfs mijn 1070 kan aardig bij poten nog.

En de 5 series daar koop je ook een hoop AI lucht die ook nog eens 600 tot 900W verbruikt :lol:

Leuk die paar frames verschil maar je gaat toch gvd geen 1500eu+ voor een GPU neerleggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 11:11 

Hardtraxx Veteran

Exact, dat bedoelde ik ook. Dat die 5 series het imo gewoon niet waard is voor dat beetje extra.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 12:38 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Alm1ghty schreef:
Joey schreef:

Uhhh AMD heeft echt goede performance hoor. Behalve als je letterlijk wil concurreren met 5090. Prijs kwaliteit is bij AMD veeeeel beter dan bij nvidia. Ik heb zelf laatst de 7800xt gehaald voor 430 tijdens black friday. Die zou ietsjes beter moeten zijn dan een 4070TI. En de 5070 lijkt tot nu toe echt maar iets beter te zijn dan zijn voorganger. Als je dikker wil gaan neem je 7090xtx, die zou vergelijkbaar zijn met 5080.

Enige wat amd minder goed doet is raytracing (maar wie boeit dat nou?) en dlss van nvidia is wel stuk beter dan fsr van amd. Maar raw performance wise, is AMD waar je moet zijn als je niet 1000 euro wil uitgeven aan een videokaart.

Momenteel speel ik cyberpunk 1440p ultra mode op 90fps met mijn pc build die mij 900 euro heeft gekocht (630 als je mijn 7 jaar oude pc mee telt die ik heb verkocht). Pure AMD build.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 12:41 

Hardtraxx Veteran

Ik zeg nergens dat AMD niet goed presteert. Alleen dat ze niet concurreren met de huidige NVIDIA modellen. Dit zeggen ze zelf ook en zijn ze behoorlijk transparant over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 12:54 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Ik zeg nergens dat AMD niet goed presteert. Alleen dat ze niet concurreren met de huidige NVIDIA modellen. Dit zeggen ze zelf ook en zijn ze behoorlijk transparant over.

Waar lees jij dat? Want ik vertel je net dat ze wel concurreren met de huidige NVIDIA modellen muv de 5090. Dit baseer ik niet op wat zij zeggen (je moet sowieso alles wat amd en nvidia zeggen met korreltje zout nemen), maar ik baseer het op benchmarks waarin 5080 wordt vergeleken met 4080 en 7900xtx. AMD gaat prima mee op alle videokaarten behalve dus de 4090 en 5090.

Behalve als ze doelen op dat ze achterlopen op dlss technologie. Dat heb ik ze wel zien zeggen en dat klopt ook helemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 13:29 

Hardtraxx Veteran

De 7900XTX concurreerde zeker wel met de 4080(S), was vaak beter, en was zelfde prijs/goedkoper. Sterker nog, de 7900XTX concurreert zelfs met de 5080. Het verschil is verwaarloosbaar. Maar inderdaad wat makrooy noemt, als je ray tracing wilt dan is NVIDIA gewoon je enige optie. Tweedehands 4090s gaan inmiddels ook voor minstens €1500.

Zonde dat AMD stopt met high end kaarten maken tot ze een groter marktaandeel hebben met hun "normale" kaarten. De 9070(XT) komt in maart, maar zal waarschijnlijk max. vergelijkbaar zijn met de 5070TI. Daar heb ik nu mijn hoop op gevestigd voor een redelijke prijs/kwaliteit verhouding. Anders wordt het misschien wachten op een 5080 Super/TI, als dat net zo is als de 4xxx serie dan is die goedkoper voor dezelfde/iets meer performance.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 13:31 

Hardtraxx Veteran

Is zo! Ik baseerde mijn opmerking op wat er tijdens de CES 2025 Q&A werd gezegd, waar AMD aangaf dat ze niet direct met NVIDIA concurreren qua prestaties, maar zich richten op betaalbare, goed presterende alternatieven om marktaandeel te veroveren. Misschien heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd, vooral omdat die uitspraak werd gedaan voordat benchmarks beschikbaar waren. Ze wilde namelijk minder inzetten op de gaming markt en meer inzetten op de datacenter markt (want grotere marge).

Als ik nu puur naar de cijfers kijken, dan lijkt AMD inderdaad prima mee te doen met NVIDIA’s huidige modellen op idd de 4090 en 5090 na. De 5080 kan presteert inderdaad in de buurt van 4080 en 7900 XTX. En ja ik de uitspraken van zowel AMD als NVIDIA met een korreltje zout moet nemem want uiteindelijk spreken de benchmarks waarheid natuurlijk :P

Misschienze specifiek op hun achterstand op het gebied van DLSS en AI-upscaling, iets wat ze zelf ook erkend hebben. Denk dat het een slimme zet is als ze FSR 4.0 direct mee leveren. Geen idee hoever ze daar ondertussen in zijn. Dat blijft een punt waarop NVIDIA duidelijk een voorsprong heeft al vind ik het nog steeds een verondrustende ontwikkeling :/

Daarnaast heeft AMD zich de laatste jaren sterk gericht op het behouden van hoge marges in plaats van agressief marktaandeel te veroveren binnen de GPU markt. Ze zijn afgelopen jaren als bedrijf ook echt veel financieel stabieler dan ooit tevoren maar het zou mooi zijn als ze iets meer ambitie tonen om hun positie binnen de gamingsector te versterken al zoals ik hier boven al zei gok ik niet dat ze dit doen al lopen ze maar al te graag achter intel en nvidia aan.

Voor hun ligt grootste winst in datacenters, waardoor zowel AMD als NVIDIA zich logischerwijs daar meer op richten met hunEPYC CPU’s, Instinct GPU’s en andere Datacenter shiz.

Ik bedenk me net dat ik ook ergens heb gelezen dat ze (weer) beperkte GPU aantallen hebben :whistle: maar ja gaan we zien.

OT: Goed kijken wat je nou echt wilt. Persoonlijk vind ik de 5 serie echt overpriced voor wat je krijgt en ben ik niet echt fan van gemaakte frame-rates
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 18:07 

Hardtraxx Veteran

Qua CPUs lopen ze enorm ver voor op Intel, ben enorm tevreden met mijn Ryzen 7 9800X3D. Maar inderdaad, met GPUs komen ze simpelweg niet mee met NVIDIA.

Oh ja en ik zag gisteren weer een clip van de presentatie van de 5xxx serie. "5070, 4090 performance, $549". Wat een grap man als zelfs de 5080 slechter presteert dan de 4090. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 18:26 

Hardtraxx Veteran

Joey schreef:
Qua CPUs lopen ze enorm ver voor op Intel, ben enorm tevreden met mijn Ryzen 7 9800X3D. Maar inderdaad, met GPUs komen ze simpelweg niet mee met NVIDIA.

Desondanks tijd terug alsnog voor Intel gegaan voor mijn studio pc, vanwege het idee dat Intels stabieler zou zijn omdat softtware in de basis vaak voor Intel CPUs wordt geoptimaliseerd. Thans, dat heb ik me aan laten praten. Weet ik veel.

Citaat:
Oh ja en ik zag gisteren weer een clip van de presentatie van de 5xxx serie. "5070, 4090 performance, $549". Wat een grap man als zelfs de 5080 slechter presteert dan de 4090. :lol:

Maar je doet niet mee aan de AI game!

Ben zelf hartstikke blij met mijn Intel UDH 630.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2025 20:11 

Hardtraxx Veteran

Joey schreef:

Ik weet natuurlijk niet of je een grapje maakt. Maar in die presentatie zeiden ze dat 5070 net zo goed is met 4090 met dlss en multi frame gen. Niet dat het raw power net zo sterk zou zijn.

Het is natuurlijk een enorm domme marketing zet van nvidia, want het is heel makkelijk verkeerd te interpreteren maar ook heel makkelijk om grapjes over te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2025 21:46 

Hardtraxx Veteran

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2025 09:47 

Hardtraxx Elite

Boeit mij geen reet. Maar waar ik dan wel weer heel erg van op kijk, is dat er dus iemand is die een Youtube filmpje maakt van bijna een uur (!!), met weet ik het niet hoeveel uren aan voorbereiding, puur om te laten zien dat een andere persoon op de wereld valsspeelt in een online spelletje :lol: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2025 13:08 

Hardtraxx Veteran

Jaa wow 2 trieste figuren.
Heb eigk niet eens zin om zo'n debiel lang filmpje te gaan kijken
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2025 13:14 

Hardtraxx Veteran

Dit soort video's betalen voor hem de huur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2025 13:33 

Hardtraxx Elite

t gaat om atmoszfears lees ik uit de comments?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2025 13:34 

Hardtraxx Elite

Niet dat het mij verder wat boeit wat hij met zn potjes cs doet. Ik speel nog vals met een potje ganzebord met m'n ouders..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2025 16:31 

Hardtraxx Veteran

Pffff stelletje boomers zijn jullie ook :lol: :lol: Hoe er wordt neergekeken op e-sport. Deze mensen hebben een grote passie voor deze game. Steken er duizenden uren in om beter te worden en te winnen. Om aan hun competitive trekken te komen. Wat voor sommige mensen voetbal is, is voor deze mensen counter strike. Vervolgens heb je een trieste ventje als atmozfears die na 2000 uur in dit spel besluit om mensen voor de gek te houden.

Jullie snappen het misschien niet, maar atmozfears weet heel goed hoe triest cheaten is in cs. Dat is totaal niet vergelijkbaar met spelletje ganzenbord :lol:

En wat Mark zegt. Deze video heeft hij meer aan verdient dan de meeste van jullie in een jaar verdienen aan salaris.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2025 17:11 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
En wat Mark zegt. Deze video heeft hij meer aan verdient dan de meeste van jullie in een jaar verdienen aan salaris.

Specifiek deze video zal dat bedrag niet halen, maar met zo'n YouTube kanaal kan je daar wel bij in de buurt komen. ja.

Ik vind het zelf heerlijk om zo eens The Spiffing Brit te kijken als het over video game video's gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2025 17:44 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
makrooy schreef:

Specifiek deze video zal dat bedrag niet halen, maar met zo'n YouTube kanaal kan je daar wel bij in de buurt komen. ja.

Ik vind het zelf heerlijk om zo eens The Spiffing Brit te kijken als het over video game video's gaat.

Jawel zeker wel. Zijn sponsor voor deze video is een cs gok website. Die staan om bekend om krankzinnige bedragen uit te geven om sponsor van je counter strike video te zijn. Ze verdienen goed aan hun site + er wordt flink op neergekeken om zo'n sponsor aan te nemen omdat het zo shady is.
Vorige  1 ... 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441 ... 445  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic