Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417 ... 435  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 10:51 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nintendo heeft nooit ene neuk gegeven om de mening van hun klanten, laat staan innovatie in games. Dus dat gaan ze ook niet doen als deze game slecht is. Men koopt het toch wel en daarom veranderen ze niks. Gewoon het zelfde verhaal als EA/Activision met hun titels.

Ik bedoel, er wordt al jaren groots geschreeuwd om wat fans precies willen van een Mario (Kart/Party), wat ze willen van een PokéMon, Wii Sportspellen, multiplayer mogelijkheden. Maar alles wordt niet of halfbakken geleverd met precies wat je niet wilt.

Zelfs als je op YouTube let's plays e.d. wilt doen van Nintendo spellen moet je eerst bij een bepaalde groep horen van Nintendo (die eigenlijk vereisen dat je louter positief bent) voor dat mag. Anders krijg je meteen copyright claims aan de broek.

Dus Nintendo heeft echt verre van het beste voor met zijn fans en loopt eerlijk gezegd qua game(design) en console jaren achter op de rest. Ze moeten het echt hebben van de bekendheid van hun titels en de "fun" factor van games als Mario, PokéMon en Smash Bros. Zodra dat ophoudt hou je eigenlijk op Zelda na alleen maar matige titels over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 11:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Nuracore schreef:
Volgens mij ziet Breath of Wild er nog beter uit dan dit.


10 keer beter


Ja noem je ook meteen één van de mooiste Switch games :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 12:28 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:

Zelfs als je op YouTube let's plays e.d. wilt doen van Nintendo spellen moet je eerst bij een bepaalde groep horen van Nintendo (die eigenlijk vereisen dat je louter positief bent) voor dat mag. Anders krijg je meteen copyright claims aan de broek.


Dit wist ik nog niet, nare club.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 12:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ze moeten het echt hebben van de bekendheid van hun titels en de "fun" factor van games als Mario, PokéMon en Smash Bros. Zodra dat ophoudt hou je eigenlijk op Zelda na alleen maar matige titels over.


Is deze 'fun' factor nou ook niet precies waar het bij gamen om draait? Het gaat er toch om dat je plezier haalt uit een spelletje. Maakt mij persoonlijk niet zo veel uit of de graphics dan heel goed zijn of niet want dat beïnvloedt mijn plezier niet (al zullen andere mensen zich er misschien meer aan storen).

Ik heb sinds een paar maanden een geleende Switch bij mij thuis staan, welke ik van een vriend mocht lenen tijdens mijn quarantaine en die hij nog niet perse snel terug hoeft te hebben. Ik had als kerstpakket nog een bon van €30 van CoolBlue dus als het goed is ligt Pokemon Arceus vrijdag op de mat. Nog niet echt reviews gelezen of filmpjes op Youtube gecheckt verder, dus ik laat me verrassen. En als die uitgespeeld is zet ik hem lekker weer voor 45 piek op Marktplaats. Prima zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Nog niet echt reviews gelezen of filmpjes op Youtube gecheckt verder, dus ik laat me verrassen.

Je kan je natuurlijk ook laten verrassen en alsnog reviews checken. Juist om te kijken of je het wat vind. Ik koop niks zonder te checken wat het is en of het goed ontvangen word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 13:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Is deze 'fun' factor nou ook niet precies waar het bij gamen om draait? Het gaat er toch om dat je plezier haalt uit een spelletje. Maakt mij persoonlijk niet zo veel uit of de graphics dan heel goed zijn of niet want dat beïnvloedt mijn plezier niet (al zullen andere mensen zich er misschien meer aan storen).

Ik heb sinds een paar maanden een geleende Switch bij mij thuis staan, welke ik van een vriend mocht lenen tijdens mijn quarantaine en die hij nog niet perse snel terug hoeft te hebben. Ik had als kerstpakket nog een bon van €30 van CoolBlue dus als het goed is ligt Pokemon Arceus vrijdag op de mat. Nog niet echt reviews gelezen of filmpjes op Youtube gecheckt verder, dus ik laat me verrassen. En als die uitgespeeld is zet ik hem lekker weer voor 45 piek op Marktplaats. Prima zo.


Gelijk heb je, de fun factor is wel de rode draad in een spel willen spelen. Dat is ook de reden dat de Switch e.d. rendabel zijn. Mario Kart, Smash Bros e.d. zijn bijvoorbeeld top. Maar dingen als de recente Mario Party en Mario Golf zijn weer zeer slecht gemaakte games die ook geen fun factor hebben. Plus de multiplayer capaciteiten (online) zijn echt heel slecht en gebruikersonvriendelijk. Het kutte is dat Nintendo daar gewoon niks mee doet en andere vragen van fans ook gewoon glashard negeert.

Maar het is eveneens een kwestie van vergelijken met de concurrentie en de ontwikkeling van de games an sich. Het zijn voor een groot deel heel lui ontworpen games die niet echt naar vraag luisteren maar voort boorduren op een recept en naam, wat grotendeels werkt.

Dingen als Call Of Duty, Battlefield, FIFA e.d. zijn er niet anders om. Je kan er nog steeds plezier mee hebben maar of het daadwerkelijk vernieuwde goed afgewerkte games zijn, absoluut niet. Het is gewoon een simpele cash-grab die ze jaarlijks herhalen omdat iedereen de nieuwste versie moet hebben. Kijk voorbij de lol die je hebt en dan betaal je realistisch gezien veel te veel voor een game die al jaren het zelfde is met de zelfde (zo niet meer) fouten.

De reden is meer dat mensen geen groot alternatief hebben. Wat is een alternatief voor FIFA, wat is een alternatief voor Mario Kart/Party/Smash Bros of voor PokéMon. Er is vaak maar een keuze die iedereen heeft, alle andere keuzes worden meestal opgekocht of weggebonjourd via rechtzaken (iets wat EA vooral doet). Iedereen vindt veel dingen er aan kut, maar de ontwikkelaar doet er niks aan omdat ze weten dat ze toch een monopoly hebben. Nostalgie en naamsbekendheid hebben daar ook een groot aandeel in.

Een beetje net als VWAB 2021. Was het een gezellig en leuk feest? Ja. Was het goed georganiseerd met goed geluid, nou... neu. Maar heb wel nog steeds een leuk feest gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 13:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Elke euro die ik aan de nintendo switch en haar games heb uitgegeven waren het geld dubbel/dwars waard.

Alleen Pokemon Sword niet haha.

Is maar net waar je van houdt, Nintendo games zijn voor mij gewoon geweldig, en heb echt bijna elke pokemon game wel gespeeld vanaf de originele blue op de gameboy.

Maar Arceus ben ik gewoon niet hyped voor te krijgen, ook omdat ik weet dat de studio tegenwoordig eigenlijk altijd zwaar ondermaatse kwaliteit levert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 14:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Een beetje net als VWAB 2021. Was het een gezellig en leuk feest? Ja. Was het goed georganiseerd met goed geluid, nou... neu. Maar heb wel nog steeds een leuk feest gehad.


He lul moet je nou precies dat feest pakken voor een vergelijking :cry: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 15:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Broken Balance schreef:
Een beetje net als VWAB 2021. Was het een gezellig en leuk feest? Ja. Was het goed georganiseerd met goed geluid, nou... neu. Maar heb wel nog steeds een leuk feest gehad.


He lul moet je nou precies dat feest pakken voor een vergelijking :cry: .


Oh ja :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2022 11:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De eerste recensies zijn binnen en het lijkt er voorzichtig op dat Pokemon Legends Arceus toch echt een goed spel is:

https://www.metacritic.com/game/switch/ ... eus?ref=hp

Een 86 op basis van 41 critic reviews bij metacritic is absoluut geen kattenpis.
Als ik de recensies lees dan zijn ze aardig eensgezind:
Vernieuwend, verfrissend, uitstekende gameplay, technisch/grafisch had het beter gekund/gemoeten.

Ik heb de game in ieder geval alsnog gepreordered op basis van de positieve recensies. :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2022 12:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vertrouw dat soort reviews voor geen cent, helemaal niet door de bak kritiek die er overal online al te lezen is. Zou niet de eerste keer zijn dat dat soort websites hoge cijfers geven aan halfbakken games ivm afspraken met develeoprs.

eerst maar eens wachten tot de game goed en wel uit is.

überhaupt games pre-orderen tegenwoordig vind ik echt een slecht idee :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2022 12:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ik vertrouw dat soort reviews voor geen cent, helemaal niet door de bak kritiek die er overal online al te lezen is. Zou niet de eerste keer zijn dat dat soort websites hoge cijfers geven aan halfbakken games ivm afspraken met develeoprs.

eerst maar eens wachten tot de game goed en wel uit is.

überhaupt games pre-orderen tegenwoordig vind ik echt een slecht idee :x


Jaartje of twee geleden was er nog een hele discussie over dat veel van die reviewers betaald werden het goed te reviewen of dat respectabele sites de game-codes zouden verliezen bij een slechte review en hierdoor dus de markt mee werd beinvloed :lol:

Je kan beter uit gaan van user-critics dan sites als IGN, XGN of Gamerant ofzo :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2022 13:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Rickzel schreef:
Ik vertrouw dat soort reviews voor geen cent, helemaal niet door de bak kritiek die er overal online al te lezen is. Zou niet de eerste keer zijn dat dat soort websites hoge cijfers geven aan halfbakken games ivm afspraken met develeoprs.

eerst maar eens wachten tot de game goed en wel uit is.

überhaupt games pre-orderen tegenwoordig vind ik echt een slecht idee :x


Jaartje of twee geleden was er nog een hele discussie over dat veel van die reviewers betaald werden het goed te reviewen of dat respectabele sites de game-codes zouden verliezen bij een slechte review en hierdoor dus de markt mee werd beinvloed :lol:

Je kan beter uit gaan van user-critics dan sites als IGN, XGN of Gamerant ofzo :P


mwaaah, bak kritiek is er van mensen (inclusief ikzelf) die de game niet gespeeld hebben maar kritiek hebben op de graphics. En die zijn volgens de recensies niet goed dus dat is ook volgens Power Unlimited, XGN etc niet goed.
Ik wacht normaliter altijd op de Metacric recensies en ben daar eigenlijk nog niet mee de mist in gegaan.
Als een game op metacritic rond de 85 krijgt dan is ie altijd goed (haal de lijst van 85+ games er maar bij op metacritic voor de switch), zelfs al zou de industrie een vinger in de pap hebben.

Vergelijk ik de recensies met die van de vorige twee pokemon dan zijn ze over het algemeen hoe dan ook hoger.

De telegraph (kan me niet voorstellen dat een krant zich laat omkopen/beïnvloeden bij het maken van een game recensie maar oke) gaf deze cijfers:

Pokemon Sword en Shield : 60
Pokemon Brilliant Diamond : 60
Pokemon Legends Arceus : 100

Nintendo Life:

Pokemon Sword en Shield : 80
Pokemon Brilliant Diamond : 60
Pokemon Legends Arceus : 90

Gamesradar:

Pokemon Sword en Shield : 80
Pokemon Brilliant Diamond : 80
Pokemon Legends Arceus : 95
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 10:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nou. Ik heb er nu 7 uurtjes in zetten. En ben helemaal hooked, joh :loving: . Het eerste uurtje was even taai (veel uitleg, weinig vrijheid. Maar dat is logisch), maar zodra ik het eerste deel van die open wereld in kon was dat meteen vergeten. Ik moest wel even wennen aan het feit dat je het idee van alle andere Pokemon games van de afgelopen 20 jaar los moest laten (je traint namelijk niet om te vechten tegen trainers en uiteindelijk de E4), maar je focust je echt op het compleet maken van je Pokedex. Dit doe je ook door een soort mini opdrachtjes per Pokemon uit te voeren (hem 1 keer vangen zorgt er niet voor dat je Pokedex compleet wordt). Ik vind de vrijheid om lekker rond te hobbelen en maar lekker Pokemons te vangen echt heerlijk. Als de sodemieter wegwezen omdat er per ongeluk een grote, veel te hoog gelevelede Alpha Pokemon achter je aan zit, of als je om een hoekje komt en er ineens een generation 1 Pokemon bij een beekje ligt te slapen die je nog niet hebt.

Mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 10:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De trailer is niet van de game, maar van de serie die binnenkort uit komt. Dacht voor de Halo liefhebbers onder ons :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 10:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hou er niet veel hoop voor, series of verfilmingen van games zijn bijna altijd prut. Mede omdat je gewoon de feel, keuzevrijheid en betrokkenheid van een game niet in een film kan verwerken.

The Witcher is natuurlijk degelijk maar die zit (volgens mij) niet heel dicht bij het verhaal in de game.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Hou er niet veel hoop voor, series of verfilmingen van games zijn bijna altijd prut. Mede omdat je gewoon de feel, keuzevrijheid en betrokkenheid van een game niet in een film kan verwerken.

The Witcher is natuurlijk degelijk maar die zit (volgens mij) niet heel dicht bij het verhaal in de game.

Dat is bij Halo niet anders, heeft een andere timeline genaamd Silver timeline te pakken.
Die is dus niet canon maar ben positief verrast hoe het er tot dusver uit ziet.

Toch vind ik het wel wennen dat ik niet MC's stem hoor maar wel dat van Cortana. Na +20 jaar kan ik mij geen andere MC voorstellen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 11:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tja, dat is dus de reden dat het niet werkt.

Aan de ene kant proberen ze de game te verfilmen in de originele verhaallijn (wat eigenlijk bijna iedereen wilt). Maar dat is enorm lastig natuurlijk om daar wat creatieve vrijheid in te hebben, iedereen weet in essentie al wat er gaat gebeuren natuurlijk.

Aan de andere kant krijg je natuurlijk deze nieuwe karakters met de ouden in een nieuwe tijdlijn, maar daar zijn mensen niet zo in geïnvesteerd. Het heeft namelijk geen enkele connectie met het verhaal in de games in essentie.

Maar als het verhaal wel canon is, zeker als het parallel aan het originele verhaal loopt en we in de game niks terugzien/horen, krijg je enorm veel plotholes in de serie en in de games. Het is lastig, maar de beste formule blijft dat het een parallel verhaal is in de verhaallijn van de games dat toevoegt zonder de games af te breken.

In beide gevallen gaat het waarschijnlijk niet werken, niet bij zo'n lineaire game/storyline als Halo. In de trailer lijkt het ook een beetje dat alleen de spartans een beetje lijken op de karakters in de games. Halsey, Coratana e.d. lijken echt niet op de game varianten.

Ze vissen nu een beetje uit beide vijvers, ondanks dat het er wel goed uit ziet is het uiteindelijk het verhaal dat de boel moet redden. Anders krijg je het Marvel/DC-syndroom. Veel vfx, het ziet er goed uit, maar het verhaal e.d. zijn zo dun of afwezig dat de film/serie alsnog schijt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Nou. Ik heb er nu 7 uurtjes in zetten. En ben helemaal hooked, joh :loving: . Het eerste uurtje was even taai (veel uitleg, weinig vrijheid. Maar dat is logisch), maar zodra ik het eerste deel van die open wereld in kon was dat meteen vergeten. Ik moest wel even wennen aan het feit dat je het idee van alle andere Pokemon games van de afgelopen 20 jaar los moest laten (je traint namelijk niet om te vechten tegen trainers en uiteindelijk de E4), maar je focust je echt op het compleet maken van je Pokedex. Dit doe je ook door een soort mini opdrachtjes per Pokemon uit te voeren (hem 1 keer vangen zorgt er niet voor dat je Pokedex compleet wordt). Ik vind de vrijheid om lekker rond te hobbelen en maar lekker Pokemons te vangen echt heerlijk. Als de sodemieter wegwezen omdat er per ongeluk een grote, veel te hoog gelevelede Alpha Pokemon achter je aan zit, of als je om een hoekje komt en er ineens een generation 1 Pokemon bij een beekje ligt te slapen die je nog niet hebt.

Mooi.


Je verhaal klinkt echt als een super leuke game, geeft me wel nóg meer vraagtekens waarom ze niet een jaar extra gepakt hebben om die wereld voller te maken, en de boel wat mooier te poetsen, want blijft voor mij het grootste struikelblok.

Klopt het ook dat er maar een handjevol pokemon inzitten? 100 of 200 ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 11:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Nou. Ik heb er nu 7 uurtjes in zetten. En ben helemaal hooked, joh :loving: . Het eerste uurtje was even taai (veel uitleg, weinig vrijheid. Maar dat is logisch), maar zodra ik het eerste deel van die open wereld in kon was dat meteen vergeten. Ik moest wel even wennen aan het feit dat je het idee van alle andere Pokemon games van de afgelopen 20 jaar los moest laten (je traint namelijk niet om te vechten tegen trainers en uiteindelijk de E4), maar je focust je echt op het compleet maken van je Pokedex. Dit doe je ook door een soort mini opdrachtjes per Pokemon uit te voeren (hem 1 keer vangen zorgt er niet voor dat je Pokedex compleet wordt). Ik vind de vrijheid om lekker rond te hobbelen en maar lekker Pokemons te vangen echt heerlijk. Als de sodemieter wegwezen omdat er per ongeluk een grote, veel te hoog gelevelede Alpha Pokemon achter je aan zit, of als je om een hoekje komt en er ineens een generation 1 Pokemon bij een beekje ligt te slapen die je nog niet hebt.

Mooi.


Heb hier weinig aan toe te voegen, heb er 5 uurtjes op zitten en ben even enthousiast! Gewoon totaal anders dan oude pokemongames en zonder twijfel het meeste plezier dat ik met een Pokémon game gehad heb sinds Soul Silver. Denk dat ik deze heel snel uitspeel. Moet eerlijk zeggen dat ik me ook niet stoor aan de graphics om eerlijk te zijn, het is te leuk om daar veel hinder van te ondervinden tbh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 15:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ze vissen nu een beetje uit beide vijvers, ondanks dat het er wel goed uit ziet is het uiteindelijk het verhaal dat de boel moet redden. Anders krijg je het Marvel/DC-syndroom. Veel vfx, het ziet er goed uit, maar het verhaal e.d. zijn zo dun of afwezig dat de film/serie alsnog schijt is.


Wat mij betreft hoeft het verhaal niet bizar ingewikkeld of origineel te zijn. Als ze gewoon toffe visuals hebben, goeie actie en her en der wat knipogen naar de videogames dan heb je al een hitje voor de halo liefhebbers

Kijk maar naar een film als Mad Max. Die film heeft eigenlijk nauwelijks verhaal en toch weet het je lang te boeien vanwege de vette cinematografie
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 15:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
RomanAnthony schreef:
Nou. Ik heb er nu 7 uurtjes in zetten. En ben helemaal hooked, joh :loving: . Het eerste uurtje was even taai (veel uitleg, weinig vrijheid. Maar dat is logisch), maar zodra ik het eerste deel van die open wereld in kon was dat meteen vergeten. Ik moest wel even wennen aan het feit dat je het idee van alle andere Pokemon games van de afgelopen 20 jaar los moest laten (je traint namelijk niet om te vechten tegen trainers en uiteindelijk de E4), maar je focust je echt op het compleet maken van je Pokedex. Dit doe je ook door een soort mini opdrachtjes per Pokemon uit te voeren (hem 1 keer vangen zorgt er niet voor dat je Pokedex compleet wordt). Ik vind de vrijheid om lekker rond te hobbelen en maar lekker Pokemons te vangen echt heerlijk. Als de sodemieter wegwezen omdat er per ongeluk een grote, veel te hoog gelevelede Alpha Pokemon achter je aan zit, of als je om een hoekje komt en er ineens een generation 1 Pokemon bij een beekje ligt te slapen die je nog niet hebt.

Mooi.


Je verhaal klinkt echt als een super leuke game, geeft me wel nóg meer vraagtekens waarom ze niet een jaar extra gepakt hebben om die wereld voller te maken, en de boel wat mooier te poetsen, want blijft voor mij het grootste struikelblok.

Klopt het ook dat er maar een handjevol pokemon inzitten? 100 of 200 ofzo?


Ik vind dat het wel echt grote stukken open wereld zijn, met een hele korte laadtijd wanneer je er voor het eerst komt en verder gewoon geen laadtijden. Ook tussen je battles door hoeft hij niet te laden, want je vliegt vanuit de wereld in een veeg zo je battle in en als je battle klaar is loop je gewoon weer door. Misschien dat ze hierdoor aan de max zitten van wat zo'n Switch aan kan en wat het alternatief dat je veel vaker een laadscherm in beeld zou krijgen? Geen idee.

Voor wat betreft het aantal Pokemon in het spel: geen idee ;). Ik heb verder ook nog niks opgezocht op internet of op Youtube, dus ik laat me verrassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 15:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Spalken schreef:
Broken Balance schreef:
Ze vissen nu een beetje uit beide vijvers, ondanks dat het er wel goed uit ziet is het uiteindelijk het verhaal dat de boel moet redden. Anders krijg je het Marvel/DC-syndroom. Veel vfx, het ziet er goed uit, maar het verhaal e.d. zijn zo dun of afwezig dat de film/serie alsnog schijt is.


Wat mij betreft hoeft het verhaal niet bizar ingewikkeld of origineel te zijn. Als ze gewoon toffe visuals hebben, goeie actie en her en der wat knipogen naar de videogames dan heb je al een hitje voor de halo liefhebbers

Kijk maar naar een film als Mad Max. Die film heeft eigenlijk nauwelijks verhaal en toch weet het je lang te boeien vanwege de vette cinematografie


Ik denk dat dat wel vrij niche is. Ook gezien Mad Max een film is en niet een serie.

Dan zou je moeten kijken naar een serie als Breaking Bad. Die is qua verhaal niet heel bijzonder. Maar hoe het verteld, getoond en uitgespeeld wordt maakt het heel boeiend en ingrijpend. Ik weet alleen niet of dat met iets als Halo gaat lukken. Ik hoop het natuurlijk van harte, maar ik zou zelf meer juichen voor een parallel canon verhaal. Het is moeilijk, maar als je het nailt heb je ook meteen de hele Halo fanbase aan je voeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 16:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nu 4/5 uurtjes in Legends Arceus zitten. Heel veel verfrissende elementen in de gameplay. Pokemons vangen is oprecht leuk. Je moet bij elke pokemon afvragen hoe je hem moet gaan vangen. Samen met de wereld ontdekken en materialen verzamelen voor crafting is dit een leuke gameplayloop imo. Vraag me wel af of het leuk blijft na 15/20+ uur. Combat is ook gestreamlined en een stuk moeilijker, zijn lvl 9 pokemon die je lvl 12 starter gewoon slopen als je niet oplet. Dus je moet nu echt nadenken wat je doet ipv je sterkste aanval spammen. Qua presentatie merk je wel dat je dat dit eigenlijk 1 tot 1,5 jaar meer tijd nodig had. Weinig textures en veel dingen zijn slecht tot niet geanimeerd. Zit ook best veel tekst in het verhaal en tutorials etc waardoor je echt wel voice acting mist. Het voelt eigenlijk als of ze een PS3 game hebben geupscaled naar HD. Buiten dat wel veel plezier met de game en een stap in de goede richting voor pokemon. De basis zit in ieder geval goed en de rest is voor mij bijzaak/gemiste kansen.

Rickzel schreef:
Klopt het ook dat er maar een handjevol pokemon inzitten? 100 of 200 ofzo?

242 met een aantal nieuwe (versies van) pokemon zegt google. Op zich is dat geen handjevol voor de gemiddelde monster collecting RPG volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Misschien dat ze hierdoor aan de max zitten van wat zo'n Switch aan kan.


Nouja, als je ziet wat er qua andere games gerealiseerd is (Breathe of the Wild dat overigens ook al bijna 4 jaar oud is) vind ik "de switch is niet zoveel mogelijk" echt een dooddoener, dat is gewoon niet waar. Verschil is dat er aan Breathe of the Wild jarenlang gewerkt is om een fatsoenlijke game neer te zetten, tijd die ze bij pokemon nooit krijgen.

Dat er weinig tot geen laadtijden zijn mag ik toch lijen als die wereld grafisch zo matig en leeg is :x

Niet om nou onnodig de Broken Balance uit te hangen hoor, alleen ik had zelf gewoon gehoopt dat ze hier de tijd voor hadden genomen om écht iets vets te maken, en niet een "leuke game met haken en ogen".

Het is ook gewoon letterlijk de allergrootste franchise ter wereld, qua games/speelgoed enzv, groter dan Marvel groter dan Star Wars of whatever. Dan mag je toch verwachten dat ze niet de kantjes er vanaf lopen. Dat is het meest frustrerende voor een (oud) fan als ik.
Vorige  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417 ... 435  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic