Het blijft tenslotte een game en de Unreal Engine 5 is eigenlijk de enige engine die echt de 'next-gen' aanraakt als het gaat om physics, lighting en geometrische rendering.
Denk niet dat je dit kan vergelijken aangezien Unreal real-time rendered en CGI pre-rendered is. wat wel zo is, is dat Unreal 5 steeds meer in animaties en films voor 3D omgevingen worden gebruikt omdat het een efficiente tool is die ook makkelijk met petabytes aan data kan werken. Zie bijvoorbeeld The Mandalorian, die voor 70% uit Unreal 5 komt.
Films en Games zijn gewoon totaal anders als het gaat om animaties maar word in de game industrie wel steeds beter door mocaps. Iets wat eigenlijk grote studios mee bezig zijn in de game-industrie.
Het blijft tenslotte een game en de Unreal Engine 5 is eigenlijk de enige engine die echt de 'next-gen' aanraakt als het gaat om physics, lighting en geometrische rendering.
Echt heel vet ja wat daar allemaal achter zit. Vind het tof om van die video's te checken die daarop in gaan.
Nuracore schreef:
Denk niet dat je dit kan vergelijken aangezien Unreal real-time rendered en CGI pre-rendered is. wat wel zo is, is dat Unreal 5 steeds meer in animaties en films voor 3D omgevingen worden gebruikt omdat het een efficiente tool is die ook makkelijk met petabytes aan data kan werken. Zie bijvoorbeeld The Mandalorian, die voor 70% uit Unreal 5 komt.
Maar toch hebben ze fundamenteel hefzelfde probleem betreffende facial animations, en dat is dat wij mensen bij de geringste imperfectie in gezichtsanimaties meteen doorhebben dat het nep is waarmee de animatie snel in een uncanny valley beland. Dat het pre-rendered of live rendered is maakt niet het verschil, want ook bij pre-rendered animaties van big-budget films valt het vaak door de mand.
Mooie voorbeelden waar dat besproken wordt zijn de reactie video's van Corridor Crew over The Polar Express, The Irishman, The Mandalorian en hun eigen poging om zelf een jonge Mark Hamill in The Mandalorian te zetten met deep fake tech (en het daarmee discussieerbaar beter doen dan Disney).
Nuracore schreef:
Films en Games zijn gewoon totaal anders als het gaat om animaties maar word in de game industrie wel steeds beter door mocaps. Iets wat eigenlijk grote studios mee bezig zijn in de game-industrie.
Kan tegenwoordig ook al vrij goedkoop met entry level mocap tech en bijv de nieuwere iPhones die een LIDAR scanner hebben en daarmee makkelijk animaties kunnen registreren (en waarmee je vrij goed objecten in 3D kan inscannen).
Maar toch hebben ze fundamenteel hefzelfde probleem betreffende facial animations, en dat is dat wij mensen bij de geringste imperfectie in gezichtsanimaties meteen doorhebben dat het nep is waarmee de animatie snel in een uncanny valley beland. Dat het pre-rendered of live rendered is maakt niet het verschil, want ook bij pre-rendered animaties van big-budget films valt het vaak door de mand.
Ik bedoelde meer de controle die je hebt ten opzichte van real-time rendering Maar ik denk dat wij de perfecte staat nooit zullen bereiken. Zoals inderdaad bij The Corridor vaak word besproken (ook in andere afleveringen) heeft de menselijke gezicht te veel spieren en zijn wij getraind om uit de kleinste spier iets uit te lezen. Goed voorbeeld is inderdaad de boven lip, die nog niemand goed krijgt.
Maar ook de ogen en de miniscule bewegingen daar in kan men gauw onderscheiden van nep of echt.
Citaat:
Over deep fake tech gesproken, de volgende stap?
En gek genoeg vind ik het origineel er beter uit zien dan de photorealism versie. Lijkt soms echt onscherp gewoon maar denk verder ook dat Deepfake voor omgevingen niet echt gaat werken. Te veel inconsistenties en afhankelijkheden. Voor gezichten is het wel mooie maar ook gevaarlijke techniek.
Maar ik denk dat wij de perfecte staat nooit zullen bereiken. Zoals inderdaad bij The Corridor vaak word besproken (ook in andere afleveringen) heeft de menselijke gezicht te veel spieren en zijn wij getraind om uit de kleinste spier iets uit te lezen. Goed voorbeeld is inderdaad de boven lip, die nog niemand goed krijgt.
"The pores don't stretch!" '
Nuracore schreef:
Maar ook de ogen en de miniscule bewegingen daar in kan men gauw onderscheiden van nep of echt.
Bizar hé.
Citaat:
En gek genoeg vind ik het origineel er beter uit zien dan de photorealism versie. Lijkt soms echt onscherp gewoon maar denk verder ook dat Deepfake voor omgevingen niet echt gaat werken. Te veel inconsistenties en afhankelijkheden. Voor gezichten is het wel mooie maar ook gevaarlijke techniek.
Het is echt nog hele experimentele technologie, maar ik denk dat vooral de color grading en de specular highlights etc hier veel doet. GTA kiest toch voor een wat explosievere kleurenmengsel dan wat je in de echte wereld zou verwachten.
Citaat:
Dit oogt ook ontzettend mooi:
Vind het altijd wel cool om te zien op video, maar ik merk altijd dat je er toch anders tegen aan kijkt als je het daadwerkelijk speelt. Zou heel graag zo'n game een keer opstarten om het uit te proberen, maar een high-end dedicated videokaart is me eigenlijk nog te duur voor die paar keer per jaar dat ik nog game .
In die matrix demo kun je ook in een grote stad vrij rondlopen en auto's 'stelen' om er wild mee rond te rijden. Vandaar
Ook wel gaaf, die realistische schades. Je kan je auto rondom in elkaar rijden maar 1 flinke klap voor op de motor en de auto beweegt geen centimeter meer.
Ik zat meer te wachten op GTA6 haha, maar dat zal nog wel 2-3 jaar duren. Heb veel GTA5 gespeeld op de PS3 en wilde dat account overzetten naar de PS5, maar dat kan helaas niet meer. Daardoor heb ik niet echt zin meer om te spelen.
Ja ik heb GTA5 ook meerdere keren helemaal uitgespeeld maar daarna is de lol er ook echt wel af. Het is jammer dat alle DLC zich focust op GTA Online en dat er niets voor het originele spel komt. GTAO is echt een verschrikkelijk spel vol met toxische spelers, hackers en mensen die een maandsalaris aan content uitgeven.
Dit gaat gewoon eng worden joh. Heel vet. Heb die Matrix demo geïnstalleerd. Vanavond even checken.
Bizar hoor. Je kunt in die demo niet heel veel doen maar geeft wel mooi kijkje naar de toekomst van gaming op de PS5 en Xbox series X. Het stukje met de achtervolging dat je moet schieten is niet te doen trouwens... Maar hoe vet als je met een auto vol achterop een andere knalt. De kreukels in de auto's zijn zo echt. Het glas wat springt en alle kanten op vliegt. Heel vet.
De update van COD met de nieuwe map kan mij nog niet echt bekoren.. Dus ben eigenlijk beetje op zoek naar een ander spel maar weet nog niet zo goed wat. GTA V een keer weer uitspelen lijkt me wel weer geinig, leuk tijdverdrijf opzich. Maar verder geen idee wat een leuk spel is wat ook nog een fatsoenlijke multiplayer heeft.
Wie heeft er een goede suggestie voor een racestuur? Moet op pc en ps5 werken.
Zelf kwam ik uit op de logitech G29 en thrustmaster T300RS. Ik wil er vooral F1 games mee spelen maar wellicht ook Forza Horizon en Grand Turismo in de toekomst. Geen simracegames zoals iRacing of Assetto Corsa bijv.
Wie heeft er een goede suggestie voor een racestuur? Moet op pc en ps5 werken.
Zelf kwam ik uit op de logitech G29 en thrustmaster T300RS. Ik wil er vooral F1 games mee spelen maar wellicht ook Forza Horizon en Grand Turismo in de toekomst. Geen simracegames zoals iRacing of Assetto Corsa bijv.
Ik heb zelf logitech driving force GT als stuur met fanatec clubsport v3 pedalen. De stuur die ik heb is oud, maar is gewoon een super budget stuur (die ik nog wel wil vervangen op ten duur). De pedalen die ik heb is wel echt sim racing proof.
Als je alleen casual wil racen hoef je in principe niet zo duur te gaan. Mijn stuur was 120 euro en 10 jaar later werkt ie gewoon goed nog. Maar als je 100 euro extra kwijt kan zou ik wel voor een van die twee stuurtjes gaan.
Wie heeft er een goede suggestie voor een racestuur? Moet op pc en ps5 werken.
Zelf kwam ik uit op de logitech G29 en thrustmaster T300RS. Ik wil er vooral F1 games mee spelen maar wellicht ook Forza Horizon en Grand Turismo in de toekomst. Geen simracegames zoals iRacing of Assetto Corsa bijv.
Ik heb zelf logitech driving force GT als stuur met fanatec clubsport v3 pedalen. De stuur die ik heb is oud, maar is gewoon een super budget stuur (die ik nog wel wil vervangen op ten duur). De pedalen die ik heb is wel echt sim racing proof.
Als je alleen casual wil racen hoef je in principe niet zo duur te gaan. Mijn stuur was 120 euro en 10 jaar later werkt ie gewoon goed nog. Maar als je 100 euro extra kwijt kan zou ik wel voor een van die twee stuurtjes gaan.