Active topics in Off-Topic

Moderators

• wootum wootum Hardtraxx Crew · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 41 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 10 hours ago
Hardtraxx Elite
2771 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Haha, wel prachtig dat slapen en dromen.
Hardtraxx Crew
4900 posts member since 2011
last seen 10 hours ago
The Indicator wrote:Haha, wel prachtig dat slapen en dromen.
Inderdaad. Ook gewoon niet te verklaren hoe het werkt, das nog het vage :P
Hardtraxx Veteran
8066 posts member since 2010
last seen Mar 2014
Zenda wrote:
Er zijn wel verklaringen en er is genoeg onderzoek naar gedaan... :P
Ja, dat zeker..
Een bron van inspiratie en pure creativiteit.
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
Haha soms wil je ook niet wakker worden omdat de dromen zo spannend zijn. Lijken soms wel films etc.
Hardtraxx Crew
last seen 10 hours ago
Olijfboompje wrote:
Zenda wrote:
Er zijn wel verklaringen en er is genoeg onderzoek naar gedaan... :P
Er is inderdaad een hoop onderzoek gedaan. Maar toch blijft het brein (waar ook de oorsprong van het dromen waarschijnlijk ligt) een van de slechtst verklaarde organen van het menselijk lichaam. Het is inderdaad wel heel intrigerend, dat zeker. :)
D
Ik heb vanochtend wel gedroomd totdat mijn moeder binnenkwam, maar dat ging echt nergens over. xd
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2014
The Indicator wrote:Haha soms wil je ook niet wakker worden omdat de dromen zo spannend zijn. Lijken soms wel films etc.
Haha, ja, dat heb ik vaak als ik uit kan slapen.
Meestal probeer ik het dan te rekken door mijn ogen weer dicht te doen en in de droom zelf allerlei nieuwe activiteiten te ondernemen :P

Negen van de tien keer val ik dan op den duur ook weer in slaap om een uur later onwijs brak wakker te worden. xd
Zenda wrote: Er is inderdaad een hoop onderzoek gedaan. Maar toch blijft het brein (waar ook de oorsprong van het dromen waarschijnlijk ligt) een van de slechtst verklaarde organen van het menselijk lichaam. Het is inderdaad wel heel intrigerend, dat zeker. :)
Daar heb je wel gelijk in.

Ik weet zo vlug niet meer waar de werking van dromen precies plaatsvindt in de hersenen, maar er is een deel wat er invloed op heeft.

Het brein is inderdaad een moeilijk orgaan. Moeilijker te verklaren is waarom wij er überhaupt zijn als personen en een bezieling hebben van een lichaam.. :P
Dat zijn de ekte ekte braincrackers.
Hardtraxx Crew
last seen 10 hours ago
Cruelty wrote:Ik slaap bijna altijd rond 24.00 en word om 6.30 wakker, bijna altijd precies in die REM slaap of zo. Als ik wakker word weet ik eigenlijk alleen wat ik heb gedroomd. Ik heb bv niet dat ik op het moment zelf er van bewust ben dat ik droom xD.
Het wil dan wel eens helpen om je wekker bijvoorbeeld om 6 uur al te zetten en vervolgens mog een half uur te doezelen. Als je voor je remslaap wakker bent, kom je al veel makkelijker je bed uit. Bovendien is het idee dat je nog een half uurtje kan blijven liggen vaak een pluspuntje ;)
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
Ik ga eens pitten, kijken wat voor geks ik vannacht ga dromen. Morgen vroeg eruit voor Formule 1.
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
Niks fatsoenlijks gedroomd vannacht, beetje jammer.
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2014
Cruelty wrote:Toen net die 9gag post geprobeerd, geen lucide droom, wel allemaal rare vormen die bewogen en zo en op een gegeven moment allemaal flitsen en toen gingen mn ogen tering hard trillen en toen werd ik 'wakker' :oh:
xd

Dat je ogen trillen, zou kunnen duiden op REM. Misschien focus je er teveel op.. xd
Ik zou sowieso niet zomaar een guide van een grappensite overnemen. xd
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Kan geen kwaad toch?
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2014
Draidy wrote:Kan geen kwaad toch?
I don't know, haha. xd

Wie weet wat je ermee bewerkstelligt. Misschien werk je slaapverlamming er wel mee in de hand. Ik zou zoiets nooit klakkeloos overnemen en doen.
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Nee dat is waar.

Maar het lijkt me niet dat dit echt kwaad kan.

Heb trouwens vroeger ook wel eens gehad dat ik echt niet goed kon slapen ofso. En ik allemaal zwarte schimmen zag en een beetje aan het trippen was in bed. Maar kon me nog wel gewoon bewegen enzo.
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2014
Cruelty wrote:Boeie, die kleuren zien is best leuk :P.
Kleurtjes zie ik altijd voort slapen gaan. Meestal onplezierig, want in een bed wil ik slapen. xd
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2014
Cruelty wrote:Een slaapverlamming is trouwens niet erg. Je kunt je voor tijdje alleen niet bewegen en je ziet soms dingen, lijkt me wel leuk om een keer mee te maken.
Ik zei ook niet dat het erg was.
G
Draidy wrote:http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/3468974_460s.jpg
nice
J
Hardtraxx Veteran
6527 posts member since 2011
last seen May 2021
Ik zal vanavond ook eens even bekijken of ik me er bewust van kan worden ^^
Hardtraxx Veteran
16532 posts member since 2009
last seen Mar 2025
Ik ben echt koning van de lucide dromen. Damn, wat waren mijn nachten in dromenland deze week geniaal! :worship:
O
Hardtraxx Addict
1337 posts member since 2011
last seen May 2016
Chukkels wrote:Ik ben echt koning van de lucide dromen. Damn, wat waren mijn nachten in dromenland deze week geniaal! :worship:
Ok, maar wat is de realiteit voor jou nog straks xd
A
Chukkels wrote:Ik ben echt koning van de lucide dromen. Damn, wat waren mijn nachten in dromenland deze week geniaal! :worship:
Ja nou, leuk dat het bij jou wel vet is.

Overal shadowlurkers zien, bahabah xd
Hardtraxxer
713 posts member since 2010
last seen Jul 2013
Ik heb vannacht gedroomd dat ik op een soort van centerparks aan zo'n picknicktafel zat met de Alpha Twins! :lol: Zei ik zo: From the rain heerlijk nummer, hun zo jaa bedankt man blabla xd
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Ik droomde dat ik op een feest was waar iedereen aan het losgaan was. Dat is nog tot daar aan toe, maar het probleem was, dat ik niets geen muziek hoorde xd
F
Hardtraxx Veteran
4027 posts member since 2012
last seen Nov 2015
had vannacht een droom dat ik mocht draaien op een groot feest maar dat het helemaal mislukte, ik heb al die apparatuur kapot gegooit en ben boos weg gegaan xd
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Oh dan was dat de reden waarom ik geen muziek hoorde. :lol: