Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 01:59 

Hardtraxx Veteran

Een topic over dromen/nachtmerries. Vertel hier jou gekste droom/nachtmerrie, of bv wat je vannacht hebt gedroomd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:01 

Hardtraxx Veteran

Ik wou er net een aanmaken haha. Ik ga straks lekker dromen en vertel ik morgen wel wat ik gedroomd heb. :)

Ff een crosspost uit een ander topic over hoe je lucide dromen kan krijgen.

Chukkels schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom
http://www.lucidedromen.nl/
http://www.innerned.org/lucidedromen.html

Hier kun je wat meer info vinden en interessanter, hoe je lucide dromen kan krijgen (zonder hulpmiddelen)

Over lucide dromen

Als je droomt en dan wakker wordt, realiseer je je dat je hebt gedroomd. Het kan soms even duren, maar na een poosje besef je dat je gedroomd hebt. In de droom leek alles echt... nu word je wakker en het is (gelukkig of niet) 'maar' een droom.

Dromen, gewoon dromen, onttrekt zich aan jouw wil: je droomt tegen wil en dank. Maar is dat altijd zo? Kan het ook anders?

Er is niks engs of geheimzinnigs aan lucide dromen, aan dromen creƫren. Het is wetenschappelijk bewezen dat het kan en veel mensen, waaronder kunstenaars, doen het en worden er heerlijk creatief door.

Wat is lucide dromen?

Als je lucide droomt ben je je ervan bewust dat je droomt. Je ligt op bed en je bent je er volkomen bewust van dat je daar ligt, maar tegelijkertijd ben je in een andere wereld die je volledig naar je hand kunt zetten. Het kan spontaan gebeuren. Dan droom je en in je droom word je je ervan bewust dat het een droom is die je bezig houdt. Het aardige aan lucide dromen is, dat je het ook heel bewust kunt opwekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:08 

Hardtraxx Veteran

Ik ga morgen ochtend ook zo snel mogelijk proberen te posten wat ik heb gedroomd. Ben het vaak na een uurtje alweer vergeten. Dromen gaan snel uit je geheugen. :oh: Erg apart trouwens, die lucide dromen. Voor zover ik weet heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:12 

Donateur

Ik heb gisterenmorgen 2 keer gedroomd :P
1tje te lang om neer te zetten hier, bij de andere had ik iemand vermoord en vluchtte ik van de politie :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:25 

Hardtraxx Addict

dude ik had iemand vermoord en die werd later weer wakker en veranderde in een vis en die gast was een vieze kinderprikker en leek op Arwin uit zack en cody :$

en toen had ik hem dus weer afgemaakt toen die van vis naar arwin achtig iets veranderde en toen boeide het niemand en iedereen vond het wel chill, en was nog bij me werk ook nog toen ik de personeelsuitgang uit ging heel vreemd. was wel in 3 dromen werd telkens ff wakker en toen droomde ik weer verder

btw chukkels lucide dromen zijn echt geniaal ga zo nog is even weer proberen of ik er weer 1 kan krijgen

1 of 2 gehad maar wil lang niet altijd lukken :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:28 

Hardtraxx Veteran

Bij mij lukken lucide dromen altijd, mits ik voor het slapen 100-150mg 5-HTP neem. Gisteren nam ik het niet omdat ik compleet wasted was en droomde ik niet. Dus het komt echt puur door de 5-HTP dat ik lucide dromen krijg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:30 

Hardtraxx Addict

als je die tips volgt lukt het vanzelf wel een keer weetje wanneer je echt perfect lucide kan dromen

als je wakker word en nog een heel deel van je droom weet en gaat slapen en probeert verder te gaan met die droom gegarandeerd succes,

als je wilt weten wat je droom betekend, http://www.droominfo.nl/
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:33 

Hardtraxx Veteran

ik zat in de aula bij mij op school en toen kwam er een walvis en die beet de muur stuk en toen zat ik met mensen uit me klas op een tafel en de hele aula kwam vol met water te zitten. (ik lieg dit niet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:33 

Bierkoning

Ik droom vannacht denk ik over Qountdown :loving:

Of over lekkere wijven...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:35 

Hardtraxx Addict

oostzaner schreef:
ik zat in de aula bij mij op school en toen kwam er een walvis en die beet de muur stuk en toen zat ik met mensen uit me klas op een tafel en de hele aula kwam vol met water te zitten. (ik lieg dit niet)

kijk is wat het betekent:P

heb het ff voor je opgezocht

W
ATER IS een van de krachtigste en bekendste droomsymbolen. Als je water in je droom ziet, symboliseert het je onderbewuste, je gevoel en je emoties. Water is als het ware het smeermiddel van je psyche en vertegenwoordigt levensenergie. Het staat ook voor spiritualiteit, wijsheid, genezing en verfrissing.

Als het water kalm en helder is, wil het zoveel zeggen dat je spirituele zelf goed in balans is. Het duidt op kalmte, innerlijke rust en verjonging. Als je bespetterd wordt met water, staat water symbool voor je behoefte om je expressiever uit te drukken en je behoefte aan vernieuwing. Als je drromt over kokend water, suggereert dit emotionele onrust. Kokend water kan ook betekenen dat onbewuste gevoelens aan de oppervlakte komen en klaar zijn om verwerkt te worden.

Vies of modderig water in je droom betekent dat er (veel) negatieve emoties in je leven zijn. Je zou eigelijk tijd moeten vrijmaken om je gedachten weer vrij te maken en je innerlijke balans weer te hervinden. Vies water wil tevens zeggen dat je oordeel of denken momenteel onhelder is. Als je ondergedompeld bent in vies water betekent dit dat je je tot over je oren in een (ongewenste) situatie bevindt en overweldigt door je emoties.

Als je stromend water hoort in je droom, duidt dit op zelfreflectie en gedachtes over je gevoel en emoties.

Een droom waarin je over water kunt lopen suggereert dat je uiterst goed in controle bent over je emoties (voor zover een mens dat kan). het kan ook aangeven dat je de baas wilt blijven over je emoties en ze niet de overhand wilt laten krijgen. deze droom geeft aan dat je veel waarschijnlijk veel vertrouwen in jezelf hebt.

DROMEN OVER een walvis die je schip nadert voorspelt dat je zult worstelen tussen twee verplichtingen en mogelijk iets van waarde zal kwijtraken. Als de walvis zich afwendt, zul je een middenweg bewandelen tussen rechtvaardigheid en gevoel, waaruit succes zal voortkomen. Als je ziet dat een walvis een schip ramt, staat je een hoop gedoe te wachten
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:36 

Hardtraxx Veteran

jeone schreef:
als je die tips volgt lukt het vanzelf wel een keer weetje wanneer je echt perfect lucide kan dromen

als je wakker word en nog een heel deel van je droom weet en gaat slapen en probeert verder te gaan met die droom gegarandeerd succes,

als je wilt weten wat je droom betekend, http://www.droominfo.nl/

Dit had ik vanacht, ging over dat ik in een pretpark zat. Dus volgens de site:

Citaat:
A

ls je droomt dat je in een pretpark bent, duidt dit erop dat je tijd moet vrijmaken voor ontspanning en plezier. Denk eraan dat alles in het park staat voor een aspect van jezelf. Een andere uitleg is dat je tegenwoordig te snel afgeleid bent.

Als je droomt dat het pretpark leeg of verlaten is, suggereert dit dat je jezelf meer open moet stellen voor lol en avontuur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:37 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:

Of over lekkere wijven...

Dromen over sex of personen van het andere geslacht zijn in eerste instantie vrij eenvoudig uit te leggen: het is de manier van je libido om aan te geven dat je al (te) lang geen sex meer hebt gehad. Het kan een verwijzing zijn naar onderdrukte sexuele verlangens en je behoefte aan fysieke en emotionele liefde.

Sex met iemand anders dan je partner in je droom duidt op ontevredenheid met de fysieke kant van jullie relatie. Aan de andere kant, het kan ook zomaar een speels fantasietje zijn. In zulke gevallen zal je merken dat je in je droom aanzienlijk minder geremd bent, en dat gevoel van avontuur mischien later kan overbrengen naar je bestaande relatie.

Als je droomt dat je de liefde bedrijft met een ex, of met iets anders dan je huidige partner, duidt op je terughoudenheid om zomaar een nieuwe relatie aan te gaan. Je kan je nerveus voelen om jezelf bloot te geven of je voelt momenteel een opwelling van hoe het was toen jij en je ex samen waren.

Geloof het of niet, maar het is heel gebruikelijk voor stelletjes die op het punt van trouwen staan om te dromen over erotische avonturen met anderen dan hun aanstaande.Dat komt allemaal door de spanning. Het is ook een aanwijzing voor de nieuwe rol die je aanneemt en de onzekerheden die dat met zich meebrengt.

Als je hetero bent, en toch droomt dat je het doet met iemand van hetzelfde geslacht is niet zozeer een teken van een verborgen homosexueel verlangen, maar om het accent te leggen op zelfacceptatie en liefde voor jezelf. Je zou meer in contact moeten komen met je mannelijke of vrouwelijke kant van jezelf.

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 02:46 

Bierkoning

hahahaha busted :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 11:35 

Hardtraxx Veteran

Ik had autorijles maar het lukte me gewoon NIET om te gassen en te remmen :P ook lukte het niet om normaal te praten. De droom was nog veel kutter en langer maar dat ben ik vergeten

En nog eentje: ik fietse met een vriend door mijn oude buurt en die zei ik ga daar even pinnen. Ik wist zeker dat daar geen pin zat dus ik zei dat zo. Kijk ik naar die plek zit er wel een pin :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 11:49 

Hardtraxxer

Ik heb wel is lucide dromen gehad... zijn echt gaar bij mij altijd... want alles gaat altijd juist zoals ik t niet wil XD en dan weet je dat je droomt dus wil je alles omzetten maar dan failt alles gewoon :') zoooo gaar! vannacht heb ik niet echt gedroomd volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 11:53 

Hardtraxxer

lucide dromen imo onzin, geloof er geen snars van is wetenschappelijk voor zover ik weet ook niet bewezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 12:01 

Aan het typen...

Ik heb soms ook wel door dat ik droom, dan doe ik mijn ogen open terwijl ik ze al open heb in de droom en dan word ik wakker, ik weet alleen niet of dat onder lucide dromen valt
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 12:07 

Hardtraxxer

je kan best door hebben dat je droomt, maar je kan niet dingen gaan veranderen in je droom, dat slaat toch compleet nergens op. Als je bijvoorbeeld droomt dat je word achterna gezeten door iemand met een pistool en je tovert ineens een giraf uit je mouw om die gast op te eten. Dat zou wel koning zijn, maar lijkt me niet waar
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 12:12 

Hardtraxxer

Hardstyleking schreef:
je kan best door hebben dat je droomt, maar je kan niet dingen gaan veranderen in je droom, dat slaat toch compleet nergens op. Als je bijvoorbeeld droomt dat je word achterna gezeten door iemand met een pistool en je tovert ineens een giraf uit je mouw om die gast op te eten. Dat zou wel koning zijn, maar lijkt me niet waar

Ja klopt, je kan ze niet veranderen idd ook al wil je dat... maar je kan wel merken dat je droomt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 12:41 

Hardtraxx Addict

Ik droomde vanacht dat ik 27 miljoen had gewonnen. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 13:38 

Hardtraxx Veteran

Het was weer zover, heerlijke droom vanacht. Het begon allemaal met een aantal vrienden waarmee ik een aantal testvluchten deed in een soort van rond vliegtuig voor 6 personen. Eerste paar rondjes gingen goed, maar toen ging er iets compleet fout en stortten we neer in het water. We hadden een halve minuut om te overleggen wat we gingen doen en toen we merkten dat we niks meer konden doen om te voorkomen dat we neer zouden storten, besloten we om vlak voor de aanraking met het water een enorme groene 'eject' knop in te drukken. Dus we vlogen via het dak uit onze schietstoelen en belandden zachtjes in het water terwijl het vliegtuig naar de bodem zonk.

Toen ff een stukje overgeslagen waar ik niet veel meer van herinner, maar eenmaal weer aangekomen bij de basis, waren ze niet zo blij met ons, omdat we een peperduur vliegtuig hebben laten verdrinken. We moesten een plannetje bedenken om uit de handen van de big bad boys te blijven. We waren dus in de basis waar we allemaal verschillende kanten op gingen en toen was het vliegen en rennen, want waren met een man of 20 naar ons op zoek. Uiteindelijk hadden ze 2 vrienden gepakt en kwamen we weer bij elkaar, omdat we ze moesten bevrijden. De Big Boss riep om via de intercom dat we ons moesten overgeven en dat ze de 2 gepakte gasten martelden in de kelder. Wij een heel plan opstellen en onze tasers pakken om zo de slechte beveiliging uit te schakelen en onze vrienden te bevrijden. Na een heftig gevecht lukte ons dat en toen waren ze echt pissig. We moesten rennen voor ons leven en konden via internet een geheime uitgang vinden die ons naar de startbaan leidde. Toen we op de startbaan waren zagen we een nieuw vliegtuig staan, waar we naartoe renden. Met een stuk of 40 beveiligers achter ons aan vluchtten we naar het vliegtuig en probeerden we hem aan de praat te krijgen. Dat lukte maar niet en toen vonden we een knopje waarmee je een schild kon activeren. Dat lukte en toen kregen we genoeg energie om te starten. Er werd op ons geschoten, maar het schild hield de kogels tegen. Toen we op volle toeren waren vlogen we weg en hoorde we geschreeuw in de verte vanuit de basis.

We vlogen naar iedereens huis en eenmaal boven mijn huis werd ik gedropt met een schietstoel en kwam ik via het dakraam weer in mijn bed terecht. Toen werd ik wakker.

Best grappig als je het zo leest :lol:

Vond het weer een geslaagde nacht :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 14:15 

Hardtraxx Veteran

Haha wat een droom, dat einde ook. :worship: Ik werd vanochtend wakker en het eerste wat ik dacht was: Ik heb vannacht niet gedroomd. :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 14:48 

Hardtraxx Veteran

Ik heb vannacht gedroomd: Ik wilde een jongen neerschieten met een MP40. toen kwam de politie, dus rende weg. ik brak die mp40 in stukken tijdens het wegrennen. Dat kon omdat die MP40 nogal roestig was en toen werd ik aangehouden. Toen had ik nog een groot stuk van die MP40 in me handen en toen vertelde ik dat ik dit bij de snelweg had gevonden. Toen werd die agent blij en zei 'dankje Yorick dit kan dienen als bewijs' en toen kreeg ik een shotgun van ze cadeau. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 15:41 

Hardtraxxer

Ik droomde dat ik droomde in een droom die ik ook had gedroomd waaruit ik wakker werd in een droom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 17:59 

Hardtraxx Addict

Ninotjuh schreef:
Ik droomde dat ik droomde in een droom die ik ook had gedroomd waaruit ik wakker werd in een droom.

Inception!!!!!!!!!!!
1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic