Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 21:33 
 
Artiest

Voor 80 euro maakt mijn broer een eet en trainingsschema voor je. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 21:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

roberttt schreef:
Waar kan je een goed trainingsschema vinden dan :p wat vooral bedoelt is om aan te komen .


Maandag:
Squat
Benchpress
Deadlift
Dumbell Shoulder press
Pull upp
Dippen

Woensdag:
Front squat
bent-over-rows
decline benchpress
dumbell rows
side lateral raises
barbell ezbar curls

Vrijdag:
Leg press
MP
dumbell flyes
shrugs
calf raises
Barbell upright row


Hanteer dit schema een halfjaar + goede voeding en rust en ik weet zeker dat je resultaat boekt en niet meer wilt stoppen. De vraag hoe oud je bent is totaal nutteloos. Iedereen kan dit schema volgen. Voor voedingschema's pm je maar. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 21:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kettingzaag schreef:
De vraag hoe oud je bent is totaal nutteloos.


Mij is ooit vertelt in een sportzaak dat je het rustig aan moet doen op jongeren leeftijd(ik ben 16) omdat je spieren nog aan het groeien zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 21:41 
 
Artiest

hardaddict schreef:
Kettingzaag schreef:
De vraag hoe oud je bent is totaal nutteloos.


Mij is ooit vertelt in een sportzaak dat je het rustig aan moet doen op jongeren leeftijd(ik ben 16) omdat je spieren nog aan het groeien zijn


Je moet niet als een stoere turk binnen komen wandelen en meteen de eerste keer 60 kilo gaan bankdrukken nee...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 21:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
hardaddict schreef:
Kettingzaag schreef:
De vraag hoe oud je bent is totaal nutteloos.


Mij is ooit vertelt in een sportzaak dat je het rustig aan moet doen op jongeren leeftijd(ik ben 16) omdat je spieren nog aan het groeien zijn


Je moet niet als een stoere turk binnen komen wandelen en meteen de eerste keer 60 kilo gaan bankdrukken nee...

>.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 21:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nee dat is dikke bullshit dat je als je jong bent geen zware KT mag doen.. Alle sportschool instructeuren smeren je meestal een schema aan waarbij zij zo min mogelijk omkijken naar je hebben. Dit is voor hun het makkelijkst en uiteindelijk ook het goedkoopst. Je moet natuurlijk als je jonger bent enorm goed ( ook als je ouder bent) op je houding letten maar als je houding goed is kan het totaal geen kwaad om aan krachttraining te doen en zal je er eigenlijk meer profijt van hebben. Als je met KT resultaat wil boeken zal je je voeding, training en rust op orde moeten hebben. Verder niet op anderen letten want de een zet gewoon enorm makkelijk spier aan waarbij de ander enorm veel moeite en discipline moet tonen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 21:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kettingzaag schreef:
Dit is voor hun het makkelijkst en uiteindelijk ook het goedkoopst.

Het scheelt dat ik voor 1x in de week betaal maar tog 3x ga :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 21:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

roberttt schreef:
Waar kan je een goed trainingsschema vinden dan :p wat vooral bedoelt is om aan te komen .


Gewoon een goede begeleiding zoeken op het begin. Niet zomaar de goedkoopste sportschool uitkiezen. Het is belangrijk dat je de oefeningen goed doet dus is het belangrijk dat ze je daarbij helpen.

Kettingzaag schreef:
Nee dat is dikke bullshit dat je als je jong bent geen zware KT mag doen.. Alle sportschool instructeuren smeren je meestal een schema aan waarbij zij zo min mogelijk omkijken naar je hebben. Dit is voor hun het makkelijkst en uiteindelijk ook het goedkoopst. Je moet natuurlijk als je jonger bent enorm goed ( ook als je ouder bent) op je houding letten maar als je houding goed is kan het totaal geen kwaad om aan krachttraining te doen en zal je er eigenlijk meer profijt van hebben. Als je met KT resultaat wil boeken zal je je voeding, training en rust op orde moeten hebben. Verder niet op anderen letten want de een zet gewoon enorm makkelijk spier aan waarbij de ander enorm veel moeite en discipline moet tonen..


Behoorlijke statement die je hier maakt, bron?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 22:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Meerdere bronnen, hieronder staan een paar interessante artikelen die erover gaan. Ken meerdere mensen die op vroege leeftijd zijn begonnen (15,16) en die goed terecht zijn gekomen.

http://smartfitness.stormpages.com/KIDS.html

http://www.knkf.nl/media/files/KrachttrainingJuli.pdf

http://forum.dutchbodybuilding.com/f183 ... ng-142000/

Verder dient de uitvoering van de oefeningen gewoon GOED te zijn.. Als je oefeningen niet goed uitvoert is het natuurlijk vragen om problemen, dit geldt natuurlijk ook voor oudere personen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 22:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was zelf ook erg intensief bezig met fitness 2 jaar lang.
Had een schema van 4 dagen ipv 3, maar vulde dat zelf eigenlijk helemaal in.
Maar wat je zegt Kettingzaag dat je dan niet anders meer wil ligt er puur aan wat je doet, in welke sportschool en alleen of met maten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 22:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben ook 15 en doe 1x in de week krachttraining.. verder niet zo heel sirieus.. gewoon rustig wat spieren opbouwen en dalen in vetpercentage..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 22:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben stratenmaker krijg je ook wel spierballen van :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 22:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Persoonlijk doe ik twee keer per week een full body training en daarnaast een keer voor de conditie en buiten mountainbike. Bevalt prima! :thumbup:

Bankdrukken: 74KG (12x3)
Losse dumbels: 28 KG
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 22:59 
 
Hardtraxx Veteran

Druk op dit moment ook 100 kilo weg met bankdrukken 4 setjes 8 reps

Hieronder mijn 4daagse split schema:


Maandag
Benen:
Barbell Back Squat
Seated Leg Curl
Leg extension
Adductor Machine
Abductor Machine

Buik:
Buik Machine
schuine buik


Woensdag
Borst:
Bankdrukken
Bank(Schuin)
Flyes

Triceps:
Cable pulldown
Dippen
Rope pulldown

Vrijdag
Rug:
Barbell Deadlift
Barbell Bent-over Row
Pull-up

Buik(extra):
zie maandag

Biceps:
Barbell Curl
Dumbbell Incline Curl

Zaterdag:
Schouders:
Cable Lateral raise
Dumbel press
Cabel Rear delt
Dumbbell shrug

Kuiten:
Calf Press machine
Calf press Barrel

Ik kijk ook nog regelmatig op http://www.dutchbodybuilding.com en het is wel verstandig om wat supplementen te gebruiken. Dit haal ik vaak bij http://www.xxlnutrition.nl

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 23:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ramirez schreef:

Ik kijk ook nog regelmatig op http://www.dutchbodybuilding.com en het is wel verstandig om wat supplementen te gebruiken. Dit haal ik vaak bij http://www.xxlnutrition.nl

;)


Nope, ga geen supplementen gebruiken groei al te hard van mezelf zonder gekheid. Vond het echt lelijk worden en ben nu puur aan het droog trainen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 23:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ramirez schreef:
Ik kijk ook nog regelmatig op http://www.dutchbodybuilding.com en het is wel verstandig om wat supplementen te gebruiken. Dit haal ik vaak bij http://www.xxlnutrition.nl

;)

Hoezo is dat ''verstandig''? zonder gaat ook prima hoor..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 23:09 
 
Hardtraxx Veteran

Lees dit maar eens door:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/38305-spieren-trainen-proteine.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 23:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ramirez schreef:

En waarom zou je die eiwitten niet uit een natuurlijk product kunnen halen? ;)
Ik drink na de training gewoon een paar glazen magere chocomel en eet wat waar best wat eiwitten in zitten.. ik ga me niet scheel betalen aan al die supplementen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 23:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet zelf ook maar weer eens iets gaan doen, maar dat zeg ik al een half jaar of langer en het gebeurd maar niet :') :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 23:19 
 
Hardtraxxer

Ik ga meestal 2x en soms 3x in de week en ben 19 jaar. Ik gebruik ook geen shakes of allemaal andere troep gewoon puur natuurlijk. Maar dit doe ik dan in een week:

Dinsdag:
Buikspieren
Bankdrukken max is 90 kilo wat ik nu kan / schuin bankdrukken.
Biceps oefeningen
nog wat andere borst oefeningen
en dumbells
en dan ben ik aardig naar de klote xd

Donderdag:
buikspieren
triceps
rug
schouders
benen
en nog dumbells
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 23:23 
 
Hardtraxx Veteran

RobertV schreef:
Ramirez schreef:

En waarom zou je die eiwitten niet uit een natuurlijk product kunnen halen? ;)


Is ook goed mogelijk hoor maar daar zitten meestal trage eiwitten in die niet snel genoeg de vraag kunnen beantwoorden die je spieren hebben. Bijvoorbeeld met een eiwit shake(Whey) zorg je ervoor dat het eiwit direct wordt opgenomen voor sneller spierherstel. De shake gaat direct door je darmwand en stroomt dan zo naar de spieren voor direct spierherstel.

s'Avonds is het handig om voor het slapen gaan kwark/Cashew noten te eten. Hier zitten trage eiwitten in die in je slaap nog bezig zijn om je spieren te herstellen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 00:03 
 

Voor als je thuis wilt oefenen is dit btw best een handige site om te kijken hoe oefeningen moeten:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

@rami: telt straciatella halfvolle yoghurt ook? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 00:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

gewoon 3liter dagverse melk per dag drinken, 250gr kip en beef 2 porties rijst per dag en brinta tussendoor. Schematje van ma woe vrij en binnen half jaar dik resultaat. Zonder whey oid. Kip en beef kun je ook gewoon koud eten is wel even wennen maar na paar dagen goed te doen. Druk momenteel 120k.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 09:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik train 3 keer per week, net een maandje ofzo weer begonnen na dat ik gestopt was vanaf februari.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 09:26 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Kettingzaag schreef:
Nee dat is dikke bullshit dat je als je jong bent geen zware KT mag doen.. Alle sportschool instructeuren smeren je meestal een schema aan waarbij zij zo min mogelijk omkijken naar je hebben. Dit is voor hun het makkelijkst en uiteindelijk ook het goedkoopst. Je moet natuurlijk als je jonger bent enorm goed ( ook als je ouder bent) op je houding letten maar als je houding goed is kan het totaal geen kwaad om aan krachttraining te doen en zal je er eigenlijk meer profijt van hebben. Als je met KT resultaat wil boeken zal je je voeding, training en rust op orde moeten hebben. Verder niet op anderen letten want de een zet gewoon enorm makkelijk spier aan waarbij de ander enorm veel moeite en discipline moet tonen..

Niet dus. Bij ons op de Judo moet je ook eerst wachten totdat je 16 bent voordat je aan zware krachttraining mag beginnen. In de periode dat die regel nog niet gelde deden een aantal jongens van 13-15 zware krachttraining en die stopten met groeien (in de lengte). Twee van hen zijn zelfs een centimeter of 5 gekrompen. :list:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic