Dat Inter een matig team heeft dat is jouw mening. Ik denk daar natuurlijk anders over. Inter heeft redelijk wat spelers op leeftijd maar dat betekent niet dat ze afgeschreven zijn.
Zanetti is nog steeds onvermoeibaar met zijn 39 jaar en legt iedere buitenspeler in Europa plat.
Cambiasso is nog steeds een prima verdedigende middenvelder die door zijn tactisch inzicht nog heel bruikbaar is voor de ploeg. Zo zie je ze maar weinig.
Cassano valt mij inderdaad wat tegen maar die kan uit het niets zomaar iets creƫren. Ook geen speler die je totaal niet zou willen hebben in je team.
Milito was nog van grote waarde door een goed aanspeelpunt te zijn en door belangrijke goals te maken. Misschien heeft hij zijn laatste wedstrijd voor de club gespeeld. Hij is met Zanetti, Cambiasso en Samuel een van de beste spelers ooit.
Samuel is nu nog geblesseerd maar is nog steeds een geweldige verdediger. Hij is een van de laatste verdedigers die het moet hebben van tactisch verdedigen, maar ook in duels is hij ijzersterk.
Ranocchia ontwikkelt zich heel erg goed vind ik. De rust die hij uitstraalt is van grote klasse en tactisch staat hij zn mannetje. Maakt nog kleine foutjes maar is een geweldige speler.
De keeper Handanovic heeft mij echt verrast. Met zijn fenomenale reflexen schat ik hem tot de beste ter wereld.
Guarin bewijst dit seizoen ook wel wat te kunnen. Heeft al een paar doelpunten gemaakt en staat zijn mannetje op het middenveld. Goede speler.
Nagatomo is een bruikbare back met vooral veel drang baar voren. Laat verdedigend soms wat steekjes vallen, maar is zeker geen slechte speler.
Palacio is gewoon een baas.
Over de nieuwe jongens kan ik nog niet veel zeggen. Kovacic schijnt een heel groot talent te zijn. Gaan we goede dingen van zien. Kuzmanovic is een degelijke mid geweest bij Fiorentina en Stuttgart. Speelt erg sterk in het zwartblauw. Schelotto speelde goed bij Aralanta, wil daar meer van zien.
Dit is alles behalve een matig team en hoort absoluut thuis in de CL. Wist je trouwens dat Sneijder al twee! jaar niets meer toevoegde aan Inter? Goed gedaan om hem te lozen.
Verder zou Inter geen historie hebben? Klinklare onzin. Kijk alleen al naar de prijzen en je kan dat al niet meer ontkennen. Dat is inderdaad niet het enige aan historie. Inter is met Giacinto Facchetti de grondlegger van het Catenaccio. Het verdedigende voetbal waarin je controle hebt over de wedstrijd en als de betere ploeg van het veld afstapt.
Alleen mooi voetbal onder Mourinho? Dat was het resultaat van een consistent aankoopbeleid door de gebreken van het team aan te vullen met spelers als Milito, Sneijder, Lucio en Motta. Mourinho stuurde deze spelers maar het had alles te maken met het beleid van de club zelf. Uit afgunst wordt wel eens beweerd dat Mourinho daar alles heeft gedaan maar hoe kan een club dat in vijf jaar 16 prijzen wint, succesvol zijn omdat ze alleen een goede trainer hadden. Mourinho was trouwens alleen trainer tijdens de laatste twee jaren, die een logisch gevolg waren van het beleid van de club. Na jaren van ongelofelijke pech zat die CL er gewoon aan te komen. En dat voelden wij als fans.