Mr Lellebel schreef:
En volgens mij was het vooral zo dat Sneijder niks meer toevoegde aan het team omdat hij het vertrouwen niet kreeg, overigens is hij een hele creatieve speler en die past niet in een team dat niet creatief is. Met alle respect maar in verhouding met grotere broer AC Milan is Inter qua historie helemaal niks. En genoeg prijzen die de afgelopen jaren zijn behaald kwamen door het omkoopschandaal dat het Italiaanse voetbal ook goed opsomt.
Als je Inter en Sneijder volgde, dan kwam je tot de conclusie dat de huidige situatie niet meer te houden was. Daar staat buiten dat Sneijder niks presteerde, terwijl hij genoeg kansen heeft gehad om zich te bewijzen. Dat heeft hij twee jaar lang nagelaten. Toen hebben ze maar besloten hem niet te laten spelen, omdat het zonder hem beter ging. Ik denk dat Sneijder nooit meer iets presteert in het voetbal.
AC Milan mag dan vaker de CL winnen, het is absoluut belachelijk te beweren dat Inter geen historie heeft. Ik ga dat niet eens beargumenteren.
Mr Lellebel schreef:
Overigens is de Italiaanse competitie ook doodsaai, dat verdedigende voetbal op een laag tempo is vreselijk om naar te kijken. Enige uitzondering daarop zijn in mijn ogen Napoli en Juventus. Jij bent sowieso erg subjectief dus sommige argumenten zal ik niet de moeite voor nemen om op in te gaan. Ik ben wel van mening dat Mourinho een van de weinige trainers is die een team naar een hoger, ongekend niveau kan tillen dus ik zou het zo geloven als het succes in die periode alleen door hem kwam. Maar zoals jij zegt dat het aan het beleid ligt kan ik ook wel inkomen. Het is zonde dat je zo subjectief bent als het gaat om je lievelingsclub, wat aan de andere kant natuurlijk ook wel te begrijpen is maar ook wel zeker naïef.
De Serie A is steeds meer een competitie geworden waarin men durft te voetballen. Rare uitslagen komen dan ook steeds vaker voor. De topwedstrijden zijn meestal hoog van niveau en erg aantrekkelijk. Mindere clubs zullen minder spectakel op de mat neerleggen, maar dat is in elke competitie zo.
Het succesjaar van Inter is inderdaad ook te danken aan Mourinho, maar ik vind het juist naïef van jou om te denken dat alleen Mourinho hier een aandeel in heeft. Niemand maakt een van een slechte speler een goede speler. De kwaliteit was er, Mourinho kwam op het goede moment en alles klopte. Dat is te danken aan het beleid bij Inter en dat leidde tot deze successen. Nog nooit won een Italiaanse club de treble in een seizoen. Hoezo geen historie? Man wat ben ik trots om Interista te zijn.