Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 6 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 hour ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 9 hours ago

Fifa 13

Een verbetering
31
37%
Ik zie het verschil niet...
22
26%
Was dit wel mijn €60 waard?
31
37%

Total votes: 84

F
Hardtraxx Veteran
6061 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Nee daar zit ik eigenlijk nooit aan, ook nooit geprobeerd.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Firetrap wrote:Nee daar zit ik eigenlijk nooit aan, ook nooit geprobeerd.
Same, ik zet spelers wisselen echter altijd wel op handmatig.
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 14 days ago
Hard4Us wrote:
Pommer wrote:Wat voor controllerinstellingen gebruiken jullie en waarom? Daarmee bedoel ik dus die opties met CPU hulp of handmatig. Ik heb er nooit zoveel op gelet maar misschien kan ik het mezelf wat makkelijker maken.
Handmatig van spelers wisselen, met LB L1, of met je rechter pookje. Hoge steekballen op handmatig en keeper op Semi. Kun je met je rechterpookje ingedrukt en omlaag wijzen je keeper n beetje sturen.
Wtf, wist niet dat je met je keeper ook wat kon doen :P Maar kun je dat niet beter CPU hulp doen dan?

Oh en nog een vraag, kun je meerdere van die coin bonussen uit de catalogus tegelijk aan hebben? Ben bang als ik er nu weer eentje aanschaf dat dan mn vorige verloren gaat :P
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Pommer wrote:
Hard4Us wrote:
Pommer wrote:Wat voor controllerinstellingen gebruiken jullie en waarom? Daarmee bedoel ik dus die opties met CPU hulp of handmatig. Ik heb er nooit zoveel op gelet maar misschien kan ik het mezelf wat makkelijker maken.
Handmatig van spelers wisselen, met LB L1, of met je rechter pookje. Hoge steekballen op handmatig en keeper op Semi. Kun je met je rechterpookje ingedrukt en omlaag wijzen je keeper n beetje sturen.
Wtf, wist niet dat je met je keeper ook wat kon doen :P Maar kun je dat niet beter CPU hulp doen dan?

Oh en nog een vraag, kun je meerdere van die coin bonussen uit de catalogus tegelijk aan hebben? Ben bang als ik er nu weer eentje aanschaf dat dan mn vorige verloren gaat :P
Nee kan maar een tegelijk.
H
Hardtraxx Elite
2954 posts member since 2013
last seen Jul 2026
Pommer wrote:
Hard4Us wrote:

Je kunt ze gewoon allemaal aanzetten, word op volgorde dat je ze aanzet verbruikt.
Je keeper zelf een beetje besturen (lees beter positioneren) is veel beter. Check maar eens wat tutorials op YT.
Hardtraxxer
762 posts member since 2013
last seen 2 days ago
Potdomme, FIFA18 download code voor PC gepreorderd via llivekaarten.nl, netjes ingevoerd, staat in m'n library (hij is dus gewoon legit), kan ik m niet downloaden/spelen... Dikke rel al op answers.ea.com; blijken veel meer mensen last van te hebben. Had tot nog toe geen ervaring met EA launches, maar ze schijnen het dus wel vaker te verkloten.

EDIT: Kan m nu 'preloaden', maar releasedatum staat op 10 oktober :/ Ze zijn mooi aan het kloten daar bij EA :thumbdown:

EDIT: Hij doet 't :D
F
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Gewoon rustaaaagh blijven
Hardtraxxer
762 posts member since 2013
last seen 2 days ago
Ja voor fifa is dat nogal moeilijk, laatste editie die ik had was 13 op de xbox 360, dus m'n excitement level was flink hoog :P
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Ook na veel gedonder via de Mediamarkt hem kunnen krijgen vanochtend.

Het pakje was er eerder dan de mail dat ik hem kon ophalen, de mail die je moet laten zien.
Opgehaald met veel gezeur en getouwtrek en krijg ik 5min geleden de mail.
Bierkoning
last seen 14 days ago
Als je wisselt (bijv mer Draft waarin ze wel eens Ronaldo inbrengen na 1 minuut) gaat je chemistry dan omlaag tijdens die wedstrijd?
B
Hardtraxx Veteran
4098 posts member since 2012
last seen 3 days ago
Leuk interview over de FIFA Ratings:

https://www.vicesports.nl/we-spraken-de ... portsfbned
F
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Exterkate wrote:Nope. Als je bijvoorbeeld Ronaldo wisselt met een speler die op het begin 7 chem had, dan pakt Ronaldo ook 7 chem als hij erin komt. Correct me if I'm wrong. Dus je kunt best voor een 100 chem team gaan in de Draft met een kut linksbuiten en in de 1e minuut Ronaldo erin gooien
Klopt helemaaal
Bierkoning
last seen 14 days ago
Maar dan kun je dus bij wijze van spreken ook een premier league team maken en ronaldo, dybala en robben los erbij kopen en die elke wedstrijd in de 1e minuut erin zetten waarmee ze chemistry 10 overnemen van de originele spelers. Dat is toch krom? Heb zoiets ook nog nooit gezien.

Anyway, wat we het meest opviel na een middagje spelen:
1. Aan de bal is het heel soepel spelen, snel positiespel en makkelijk kansen creëren.
2. Doelpunten maken is relatief makkelijk, enorm veel schoten gaan erin.
3. Verdedigen is zwaar kut, fucking traag en ook kort zitten is bijna onmogelijk. Ook slidings zijn er echt zwaar op achteruit gegaan. Als iemand tips heeft mbt beter verdedigen hoor ik het graag.

Wat vinden jullie?
J
Hardtraxxer
578 posts member since 2017
last seen 4 days ago
PostNL heeft ook flink lopen kloten, heb m'n bestelling meteen maar retour aangegeven, en via de playstation store fifa gekocht.
H
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2026
Pommer wrote:Maar dan kun je dus bij wijze van spreken ook een premier league team maken en ronaldo, dybala en robben los erbij kopen en die elke wedstrijd in de 1e minuut erin zetten waarmee ze chemistry 10 overnemen van de originele spelers. Dat is toch krom? Heb zoiets ook nog nooit gezien.

Anyway, wat we het meest opviel na een middagje spelen:
1. Aan de bal is het heel soepel spelen, snel positiespel en makkelijk kansen creëren.
2. Doelpunten maken is relatief makkelijk, enorm veel schoten gaan erin.
3. Verdedigen is zwaar kut, fucking traag en ook kort zitten is bijna onmogelijk. Ook slidings zijn er echt zwaar op achteruit gegaan. Als iemand tips heeft mbt beter verdedigen hoor ik het graag.

Wat vinden jullie?
Tip voor het "tactisch" verdedigen. Zodra n speler voor een speler van jou aan de bal komt, doe LT (r2), ff goed timen endan een sliding maken of een onderschepping doen. Ook kun je beter rugdekking geven en dmv r1/rb druk zetten met een andere speler. Vergt wel veel oefening. Je kunt ook tactisch verdedigen uitzetten, maar ik denk als je bovenstaande goed onder de knie krijgt het veel meer voordelen bied op langere termijn.
Bierkoning
last seen 14 days ago
Hmm oke. En als ik tactisch verdedigen uit doe? Want in Fifa 17 was dit ook al geïntroduceerd toch? Krijg ik dan verdedigen van een paar jaar terug ofzo.
Hardtraxx Veteran
5671 posts member since 2013
last seen Aug 2024
Heb nu 2 teams:

http://www.futhead.com/18/squads/517489/

en

http://www.futhead.com/18/squads/517540/

Mane vandaag voor 76k op PS4 gekocht, net dus door zn SBC gelijk gestegen naar 150k. Heb zelf nog 60k over dus ga hem denk morgen verkopen en hazard of sanchez kopen :)
H
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2026
Pommer wrote:Hmm oke. En als ik tactisch verdedigen uit doe? Want in Fifa 17 was dit ook al geïntroduceerd toch? Krijg ik dan verdedigen van een paar jaar terug ofzo.
Durf ik zo niet te zeggen.
H
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2026
Paultheone wrote:Heb nu 2 teams:

en

Mane vandaag voor 76k op PS4 gekocht, net dus door zn SBC gelijk gestegen naar 150k. Heb zelf nog 60k over dus ga hem denk morgen verkopen en hazard of sanchez kopen :)
Wat kostte je bpl team ongeveer bij elkaar? En reden om met twee teams te spelen?
Hardtraxx Veteran
5671 posts member since 2013
last seen Aug 2024
Hard4Us wrote:
Paultheone wrote:Heb nu 2 teams:

en

Wat kostte je bpl team ongeveer bij elkaar? En reden om met twee teams te spelen?
Voor de fitness, heb geen zin om hele tijd fitness dingen te kopen. Daarnaast vind ik het gewoon leuk om een beetje afwisseling te hebben. BPL squad kostte bij elkaar zo'n 375k. Koscielny, Mkhitaryan, Dembele, Rose en Rashford had ik allemaal uit packs dus die komen daar dan nog bij.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Heb een Spaans en Braziliaans team, Spaans voor het passwerk en snel samen spelen.

Braziliaans voor dribbelen en pace.
H
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2026
Eerste SBC gedaan, eerste IF gepackt, Asad. Niks waard. Maar uiteindelijk wel winst gemaakt.
F
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Meteen bij eerste poging gekwalificeerd voor Weekend League, hopelijk een goede voorbode voor de rest van het jaar.

Wat betreft verdedigen gebruik ik ook altijd LT/L2, tot dusver verdedigend nog geen problemen gehad eigenlijk.
Hardtraxx Veteran
4489 posts member since 2016
last seen 8 days ago
Vandaag bij Media Markt was verdomme het schap leeg van de XboxOne :/
Ps4 meer dan genoeg. Ken K weer een dag wachten :mad:
I
Hardtraxx Elite
2326 posts member since 2017
last seen 27 minutes ago
Duurt het laden van Fifa bij jullie ook eeuwen?