Steffnov schreef:
Chukkels schreef:
Fout. Als een speler op de middellijn wordt vast gehouden en de speler die de overtreding begaat laat pas los op het moment dat de aanvallende speler in het strafschopgebeid loopt, waarop de aanvallende speler niet meer in balans kan blijven en naar de grond gaat, is het een penalty.
Het gaat dus om het onregelmentaire moment dat de speler niet meer in staat is om z'n balans te bewaren om zijn actie te voltooien. Dit was bij Boerrigter in het strafschopgebied. Dat hij voor het eerst geraakt werd buiten het strafschopgebied kan dan wel waar zijn, maar de val (het moment dat hij niet meer in evenwicht was) was erbinnen.
Dan kan een speler dus zichzelf in balans proberen te houden, de 16 in huppen (je weet wel wat ik bedoel...als je de balans verliest blijven bewegen) en dan vallen...zonder de er nog enigszins een mogelijkheid was iets te bereiken.
Dat kan hij inderdaad doen. Het is aan scheidsrechters de eer om de juiste beslissing te maken en het te beoordelen

Be Quiet schreef:
Die overtreding van Moisander (wel/geen penalty) op Boerrigter had in de 1e plaats al rood moeten zijn.. Die overtreding in de eerste minuut van hem op Boerrigter was minimaal geel waard, zo niet rood (Dat moment waarop ie van achter even lekker op de enkel van Boerrigter gaat staan)
PS. Chukkels zit jij ook op Voetbalzone?

Zo nu en dan pik ik een leuk bash daar mee ja
El Mare schreef:
Chukkels schreef:
Citaat:
Wat is dat?
Zielige takkenwerpers van dat degradatieploegje uit Nijmegen.
Ah ja, met Ajakkes gaat het goed

Btw begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben en blijf voor Ajax, maar hou je wel ff in tegenover deze Nijmeegse club. Als je aan een Nijmeegse club komt, kom je ook aan een Nijmegenaar zelf

Nou, die nekkers van die club zijn niks beter dan dat Maasgebouw-tuig uit Rotjeknor. Als je ziet wat ze allemaal wel niet gedaan hebben afgelopen week, zowel voor als tijdens als na de wedstrijd.
dawasiknie schreef:
Wij staan boven de joden!
Ik ga nog maar even 7 dagen ervan genieten. Na volgende week is t weer de beurt aan hunnie om blij te doen haha.
Blij dat je de realiteit niet uit het oog verliest.