Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 333  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 15:36 

Hardtraxx Elite

Chukkels schreef:
Winterkampioen :(

Maar ach, wel (opnieuw) de beste van Nederland.

In de laatste minuten 2 keer scoren. Net Duitsers #ironie
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 15:37 

Hardtraxxer

Dit was echt een heerlijke. Had natuurlijk liever gehad dat ze met goed voetbal 0-5 winnen, maar dat zat er niet in. Dan is het toch heerlijk om nog zo de overwinning te pakken. Door nota bene een 17-jarige debutant. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 15:47 

Hardtraxx Veteran

:D :D :D :D :D :D :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 16:25 

Hardtraxx Veteran

KNJB!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 17:00 

Hardtraxx Veteran

wat een zaadwedstrijd....onverdiend gewonnen
leuk voor de debutant maar van mij had roda de punten mogen hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 18:16 

Hardtraxx Elite

Goal van De Leeuw (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 22:13 

Hardtraxx Crew

Weer door het oog van de naald maar zolang ze winnen ben ik blij :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 00:21 

Hardtraxx Veteran

Andromeda schreef:
Goal van De Leeuw (L)

Wat een beauty idd!
Heerlijk dit na een aantal wedstrijden niet gewonnen te hebben :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 14:26 

Hardtraxx Veteran

Ik las gisteren nog een reactie dat PSV 2 x gewonnen heeft en Waterkneus zit weer eens bij Studio Voetbal :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 21:01 

Aan het typen...

Volgens de statistieken:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 21:11 

Hardtraxx Elite

Opvallend weinig Ajax spelers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 21:14 

Aan het typen...

Ik had alleen Ziyech in plaats van Immers gedaan. Ajax moet het ook meer van het team hebben, dan van de individuen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 01:07 

Hardtraxx Veteran

Immers: 39 kansen gecreerd voor anderen of voor zichzelf?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 03:34 

Kraak... Piep...

4 van twente :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 12:10 

Hardtraxx Addict

Laten we dat maar niet serieus nemen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 12:48 

Aan het typen...

Nee, jouw mening is inderdaad objectiever dan statistieken. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 15:28 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

xd :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 15:34 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:

En toch zegt statistiek niet alles, want Twente mag dan misschien statistisch goede spelers hebben en Ajax minder, toch staat Ajax bovenaan en Twente derde. Statistiek vind ik daarom altijd een beetje link, want het heeft de kracht om sommige kromme dingen recht te breien. Hiermee zeg ik overigens niet dat ik voor Ajax ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 15:51 

Ben het wel met Jefski eens hoor, ik zie er vrij veel statistieken tussen staan die gewoon helemaal niets zeggen. De statistieken zijn dan misschien objectief, maar de 'selectiecriteria' om het zo maar te zeggen raken af en toe kant noch wal :P
Een centrale verdediger beoordeel je toch niet op hoeveel (goede) passes die geeft, dat is 1 van zijn minst belangrijke taken (en een hoog percentage is waarschijnlijk meer een teken dat hij nauwelijks vooruit durft te denken).
Ook wel opmerkelijk dat er van een links- en rechtsbuiten schijnbaar hele andere dingen worden verwacht. Die statistieken van Tadic spreken voor zich, maar de schotnauwkeurigheid (als dat uberhaupt al het belangrijkste is voor een buitenspeler) van Promes vind ik nou niet heel denderend, evenals de andere statistieken die daar staan. :P

Mijn punt is, zo verschrikkelijk objectief is dit ook allemaal niet, aangezien de criteria nog altijd subjectief worden bepaald. Waarbij overigens niet geheel duidelijk is wat die criteria nou daadwerkelijk zijn; als het enkel die 3 dingen zijn die onder de spelers staan, dan is het toch wel opmerkelijk dat meer dan de helft van de spelers op geen enkel vlak de beste van de Eredivisie is. En, zoals eerder aangegeven, raar dat voor identieke posities naar verschillende kenmerken wordt gekeken, wat de subjectiviteit van de criteria nogmaals verduidelijkt. Als je maar lang genoeg zoekt, kun je altijd wel een statistiek vinden waaruit zou moeten blijken dat speler X beter is dan speler Y.

Maar goed, voetbal is geen wetenschap en dus zeggen die statistieken in de praktijk vrij weinig, zoals Khadber ook aangeeft. Als je mij bijvoorbeeld zou vragen wie de beste keeper van de Eredivisie is, zal ik toch echt niet op Seda uitkomen, ondanks dat hij de meeste reddingen heeft verricht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 15:58 

Kraak... Piep...

Khadber schreef:
Lyst schreef:

En toch zegt statistiek niet alles, want Twente mag dan misschien statistisch goede spelers hebben en Ajax minder, toch staat Ajax bovenaan en Twente derde. Statistiek vind ik daarom altijd een beetje link, want het heeft de kracht om sommige kromme dingen recht te breien. Hiermee zeg ik overigens niet dat ik voor Ajax ben.

Dat zegt ook niks.
Want Twente mag dan statistisch gezien 4 goeie spelers hebben maar dat maakt het elftal niet. Daarom staan ze ook niet eerste (Cataignos, Djordovic :x)
Ajax heeft misschien niet veel spelers in de statistieken staan maar dat komt dat Ajax als een team scoort en speelt. Alle spelers doen hun ding goed en helpen waar nodig. Daardoor staan ze bovenaan maar geen speler schiet er echt bovenuit omdat het als team gedaan word.
Hier word ook op de speler gekeken, niet op het team.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 15:59 

Aan het typen...

@Khadber
3 punten is ook een wereld van verschil..
Ajax heeft een beter team, dit gaat om de beste individuele spelers over de eerste seizoenshelft. Ik kan zo ook geen Ajax spelers opnoemen die in plaats van een deze spelers in de aanmerking komen. Wellicht Klaassen in plaats van Immers, maar die stond pas 7 keer in de basis. Davy Klaassen is de clubtopscorer van Ajax met 7 doelpunten. Castaignos, Promes en Tadic hebben respectievelijk al 10, 8 en 7 goals gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 16:08 

Hardtraxx Veteran

Ajax heeft ook zijn zwakke punt in de aanval met een Sigtorsson die geen pepernoot raakt, Fischer die al twee maanden waardeloos speelt en Bojan die het niveau gewoon niet aankan. Logisch dus dat Klaassen (een middenvelder) op het moment topscoorder is. Maar aan de andere kant kan Ajax dus veel scoren met standaardsituaties door kopgoals van verdedigers enzovoorts, dat is ook weer een kracht. Tadic heeft bijvoorbeeld van de 7 goals er 6 gemaakt uit penalties. Niet dat die niet belangrijk zijn, maar dat helpt niet echt met veldgoals en is weer een zoiets van "statistiek".
Twente heeft een prima team hoor, maar ik blijf erbij dat dit soort gechoogel met cijfers leuk is voor de records, maar dat de punten gelden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 16:16 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Ajax heeft ook zijn zwakke punt in de aanval met een Sigtorsson die geen pepernoot raakt, Fischer die al twee maanden waardeloos speelt en Bojan die het niveau gewoon niet aankan. Logisch dus dat Klaassen (een middenvelder) op het moment topscoorder is.

Kom ik weer aan met mijn PRO-Ajax...

'Sigtorsson' speelt idd bagger de laatste tijd (heeft denk ik ook met zijn blessure te maken, hopelijk kan hij zijn draai weer vinden na de winterstop), maar van zo'n spits verwacht ik wel degelijk dat hij het nog waar kan/gaat maken na de winterstop. Bojan kan het niveau wel degelijk aan en dat zullen we hopelijk/naar mijn verwachting ook wel degelijk terug zien in de winterstop. Fischer heb je volkomen gelijk in, wat speelt die bagger, hopelijk komt hij uit zijn vormdipje en anders kan hij plaats maken na de winterstop (sowieso komt De Jong terug, en misschien moet je nog aan Ola John denken alhoewel een transfer op dit moment nog niet tot de mogelijkheden behoort).
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 16:25 

Aan het typen...

Als ze allemaal ondermaats presteren voorin, dan horen ze toch ook niet in dit elftal thuis. De verdediging bestaat toch al voor 50% uit Ajax?
En Tadic staat er echt niet in vanwege zijn 7 doelpunten. Die steekt echt met kop en schouders boven iedereen uit als het gaat om kansen creƫren. Bovendien is het feit dat 6 van de 7 doelpunten penalties zijn ook gewoon een statistiek? Punten zeggen op dit moment overigens ook niet alles, gezien ze andere programma's hebben gehad. Daarnaast blijf ik erbij, 10 minuten voor het eind van de laatste wedstrijd van Ajax, stond FC Twente gewoon nog boven Ajax, het zit zo dicht bij elkaar wat dat betreft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 16:28 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Als ze allemaal ondermaats presteren voorin, dan horen ze toch ook niet in dit elftal thuis. De verdediging bestaat toch al voor 50% uit Ajax?

Ik weet niet of je op mij doelt, zo nee mijn excuses, maar dat zeg ik toch ook niet :P. Ik vind namelijk ook dat ze niet in dat lijstje (dat bedoel je toch met 'dit elftal'?) thuis horen. :thumbup:
Vorige  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 333  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic