Steffnov schreef:
Chukkels schreef:
Niet te vergeten dat dit wel een veredeld Jong Ajax was hé?
Yep, Blind, Moisander, De Jong, Serrero, Schöne en Duarte staan ook nooit in het eerste. Daarnaast is Cillissen ook niet spoedig eerste doelman en zit Hoessen nooit bij de selectie.
Nee, de enige overeenkomsten met Jong Ajax zijn Ligeon en Anderson. Wil ik invaller De Sa ook nog wel noemen, maar dan moet ik Poulsen en Fisscher ook noemen. En v/d Hoorn weet niemand wat hij ervan moet denken.
Nee, het is misschien niet de basis elf die er staat, maar als dit een veredeld Jong Ajax is, is je 1e elftal dat ook.
Van alle spelers die jij opnoemt zijn alleen de eerste 3 volwaardige basisspelers bij Ajax. Incidenteel Schöne ook, ook hij is geen Jong Ajax speler. Daarnaast is De Jong totaal niet wedstrijdfit, waarom hij telkens meer dan 45 minuten speelt is mij dan ook een compleet raadsel. Die jongen wordt helemaal kapot gemaakt door De Boer alleen maar omdat hij zelf niet aan wil geven dat hij er doorheen zit, omdat hij dan denkt dat hij als aanvoerder z'n team in de steek laat. Zelfs een blinde kon zien dat in de 2e helft de pijp compleet leeg was. Blind idem dito, ook hij kan nog geen 90 minuten spelen, laat staan 120. Moisander is compleet uit vorm, die mag echt op de bank plaatsnemen als Veltman weer fit is. Serero is kwalitatief nog niet Ajax-1 waardig, echter zou hij tegen Volendam toch moeten uitblinken. Duarte is nog zoekende naar z'n plek binnen het elftal.
Tot zover de spelers. Om verder te gaan is het compleet onlogisch dat De Boer een team het veld instuurt tegen een op en top gemotiveerde tegenstander wat totaal geen samenhang heeft en absoluut geen automatismen heeft. Dat zag je ook wel in het spelbeeld terug, het was traag en nergens zat een idee achter. Tegen Volendam kwamen we er gelukkig nog mee weg, maar het had ook totaal anders kunnen aflopen en dat was dan de schuld van De Boer geweest. In dit soort wedstrijden moet je juist je basisteam laten spelen (met Cilessen dan op doel, volgens afspraak). Dan zou je automatismen kunnen inbouwen, wedstrijdritme kunnen opdoen en als belangrijkste punt, werken aan het vertrouwen. Als je dan eenmaal met 2 á 3 tegen 0 voorstaat in de rust (wat geen eens onmogelijk was geweest, gezien het spelbeeld), kun je naar hartenlust wisselen en wat spelers rust gunnen.
In de tweede helft zag je gewoon alles fout gaan wat er fout kon gaan. Doordat Ajax iemand miste die het team op sleeptouw kon nemen, werd Volendam sterker. Hierdoor werden de jonkies van Ajax nerveus en ging het van kwaad tot erger. Heb je eenmaal een comfortabele voorsprong, heb je dit niet.
Al met al genoeg redenen dus waarom het niet lukte tegen Volendam. En ja, zoals je ziet, geef ik hierbij de schuld aan de trainer die het helemaal verkeerd aanpakte.