HardstyleForEvah schreef:
Steffnov schreef:
In de Europese competities is het wel beter (hoewel...), maar daar fluit Kuijpers ook vrijwel altijd goed. Dus ja...
Dit vind ik dus t rare, hoe kan t daar wel goed gaan en hier (Nederlandse competitie) niet? En kom aub niet aan met meer toeschouwers etc, want ik hoop toch da je in de Eredivisie ook op je maximale kunnen fluit!
Waarom mag je hier niet mee aankomen? Zo gek is het namelijk ook weer niet. Ajaxspelers kunnen zich ook beter opladen voor een wedstrijd tegen Barcelona dan voor een wedstrijd tegen PEC Zwolle. Zo gek is het dus niet dat je als scheidsrechter bij Barcelona - Arsenal beter geconcentreerd/voorbereid bent dan bij Eagles - Cambuur.
(Overigens neem ik nu Ajax als voorbeeld omdat zij CL spelen, maar het geldt natuurlijk voor iedere club, is in het verleden gebleken).
Wellicht is ook een soort 'nieuwe ervaring'-effect van toepassing, een paar jaar geleden zijn de KNVB en de Belgische bond een uitwisselingsverband aangegaan met scheidsrechters. De eerste paar wedstrijden in de Eredivisie die in Nederland gefloten werden door Belgen waren bijna een openbaring, en in België vonden ze die Nederlandse scheidsrechters ook top. Echter, na een x-aantal wedstrijden begon het steeds duidelijker te worden dat de scheidsrechters in het buurland simpelweg niet beter zijn dan de binnenlandse scheidsrechters.
Dit zou dus ook een teken kunnen zijn dat scheidsrechters zich beter voorbereidden/concentreerden voor de 'buitenlandse' wedstrijden, omdat ze wisten dat ze nauwlettend in de gaten werden gehouden door de KNVB en de Belgische bond. Na een paar wedstrijden fluiten is die druk er echter wel af natuurlijk.
Weet niet of iemand zondag toevallig Studio Voetbal heeft gezien, maar daar lieten ze 3 voorbeeldfilmpjes zien over wel of niet hands in het strafschopgebied. Deze filmpjes werden ook gebruikt door de KNVB als instructies voor scheidsrechters, en er viel echt geen peil op te trekken. Een situatie waarbij ik '100% penalty' dacht, was er volgens de KNVB geen, terwijl bij een ander voorbeeld (waarbij een speler de bal niet zag aankomen) er volgens de KNVB wel een penalty moest worden gegeven.
Trouwens, Kuijpers floot zondag ook gewoon slecht, geen beslissingen met grote gevolgen maar ik heb liever iemand die 1 grote fout maakt dan iemand die 10 kleine foutjes maakt.