Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177 ... 333  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 10:07 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Afbeelding
Als de scheidsrechter zoveel sneller bij de situatie is dan alle verdedigers, gaat er toch iets goed mis. :lol:

Had de grensrechter maar net zo'n goed oog als dat Nijhuis een sprint heeft. Want het was gewoon buitenspel. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 10:12 

Hardtraxx Veteran

Van die speler die doorkopt? Matavz denk ik?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 10:20 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Van die speler die doorkopt? Matavz denk ik?

Yep.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 10:25 

Hardtraxx Veteran

Haha, tja grensrechters zijn stiekem ook nog mensen. Al zou je dat niet denken want geen mens gaat met zo'n vlaggetje langs een veld staan. Al is zo'n blokker aansteker nog erger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 11:33 

Hardtraxx Veteran

Heb je het nou nog niet verwerkt Chris?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 12:26 

Hardtraxx Veteran

Gelukkig was het toen toch al 3-0, stel je voor dat je dit nog weken aan moest horen. Net als de eerste goal van Zwol~ oh wait daar hoor je niemand meer over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 12:45 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Gelukkig was het toen toch al 3-0, stel je voor dat je dit nog weken aan moest horen. Net als de eerste goal van Zwol~ oh wait daar hoor je niemand meer over.

1 keer een geluk met de scheidsrechter dit seizoen tegenover 4 keer benadeeld te zijn in 8 wedstrijden. Het niveau van de arbitrage is gewoon belabberd. Of je hem nu mee of tegen hebt, het is en blijft een schande.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 13:09 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Steffnov schreef:

1 keer een geluk met de scheidsrechter dit seizoen tegenover 4 keer benadeeld te zijn in 8 wedstrijden. Het niveau van de arbitrage is gewoon belabberd. Of je hem nu mee of tegen hebt, het is en blijft een schande.

"Een geluk" vs "benadeeld", je doet wel je best he xd maarre, leuk dat je ze van je eigen teampje bij houdt, maar als ik de moeite zou doen en ze allemaal met het oog daarop (een stuk objectiever) zou bekijken, zou ik van elke club inmiddels wel een aantal benadelingen kunnen vinden. Maar dat doe ik niet omdat het achterlijk teveel tijd kost,en het toch nietd veranderd. De punten worden niet terug gegeven, dankzij 'the butterfly effect' zou het verloop van de rest van de wedstrijd niet voorspelbaar zijn en de scheidsrechters lezen het toch niet.

Besides, we doen hier net of NLse scheidsrechters zo ver achterliggen op de rest, maar dat is echt niet zo, ook in Engeland en Duitsland (andere competities die ik volg) is dit zo. In de Europese competities is het wel beter (hoewel...), maar daar fluit Kuijpers ook vrijwel altijd goed. Dus ja...

PS: de enige man naar wie je van mij altijd mag wijzen, ookal fluit hij eeen compleet andere wedstrijd, is Higler. Absurd hoe slecht doe man fluit, zeldzaam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 13:13 

Hardtraxx Veteran

Het is in veel gevallen ook gewoon niet goed meer te beoordelen. Daarom is het ook idioot dat aankomend weekend pas voor het eerst doellijntechnologie gebruikt gaat worden. Had al veel eerder gemoeten. En waarom niet gewoon bij twijfelachtige situaties even, net als bij hockey, even checken.

Ik ben wel van mening dat er soms iets te makkelijk gefloten wordt voor overtredingen. Hier krijg je geel waar ze in Engeland gewoon door voetballen. Dan maak het verschil in denken nog groter dan het al is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 13:14 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
In de Europese competities is het wel beter (hoewel...), maar daar fluit Kuijpers ook vrijwel altijd goed. Dus ja...

Dit vind ik dus t rare, hoe kan t daar wel goed gaan en hier (Nederlandse competitie) niet? En kom aub niet aan met meer toeschouwers etc, want ik hoop toch da je in de Eredivisie ook op je maximale kunnen fluit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 13:21 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Het is in veel gevallen ook gewoon niet goed meer te beoordelen. Daarom is het ook idioot dat aankomend weekend pas voor het eerst doellijntechnologie gebruikt gaat worden. Had al veel eerder gemoeten. En waarom niet gewoon bij twijfelachtige situaties even, net als bij hockey, even checken.

Ik ben wel van mening dat er soms iets te makkelijk gefloten wordt voor overtredingen. Hier krijg je geel waar ze in Engeland gewoon door voetballen. Dan maak het verschil in denken nog groter dan het al is.

Helemaal mee eens, maar sommige mensen passen dit alleen toe als het hun uitkomt

HardstyleForEvah schreef:
Steffnov schreef:
In de Europese competities is het wel beter (hoewel...), maar daar fluit Kuijpers ook vrijwel altijd goed. Dus ja...

Dit vind ik dus t rare, hoe kan t daar wel goed gaan en hier (Nederlandse competitie) niet? En kom aub niet aan met meer toeschouwers etc, want ik hoop toch da je in de Eredivisie ook op je maximale kunnen fluit!

Met het Kuijpers punt bedoel ik dat elk land dan net die 1/2 scheidsrechters stuurt die hun taak wél goed doen. Maar ja, ook Engeland heeft Howard Webb wel eens gestuurd, die wij nog wel kennen en ook in eigen land niet serieus genomen wordt. En tja, waarom scheidsrechters het Europees beter doen...denk dat dat met de voorbereiding en achterliggende belangen te maken heeft, maar het echte antwoord heb ik natuurlijk ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 13:58 

Steffnov schreef:

Waarom mag je hier niet mee aankomen? Zo gek is het namelijk ook weer niet. Ajaxspelers kunnen zich ook beter opladen voor een wedstrijd tegen Barcelona dan voor een wedstrijd tegen PEC Zwolle. Zo gek is het dus niet dat je als scheidsrechter bij Barcelona - Arsenal beter geconcentreerd/voorbereid bent dan bij Eagles - Cambuur.

(Overigens neem ik nu Ajax als voorbeeld omdat zij CL spelen, maar het geldt natuurlijk voor iedere club, is in het verleden gebleken).

Wellicht is ook een soort 'nieuwe ervaring'-effect van toepassing, een paar jaar geleden zijn de KNVB en de Belgische bond een uitwisselingsverband aangegaan met scheidsrechters. De eerste paar wedstrijden in de Eredivisie die in Nederland gefloten werden door Belgen waren bijna een openbaring, en in België vonden ze die Nederlandse scheidsrechters ook top. Echter, na een x-aantal wedstrijden begon het steeds duidelijker te worden dat de scheidsrechters in het buurland simpelweg niet beter zijn dan de binnenlandse scheidsrechters.
Dit zou dus ook een teken kunnen zijn dat scheidsrechters zich beter voorbereidden/concentreerden voor de 'buitenlandse' wedstrijden, omdat ze wisten dat ze nauwlettend in de gaten werden gehouden door de KNVB en de Belgische bond. Na een paar wedstrijden fluiten is die druk er echter wel af natuurlijk.

Weet niet of iemand zondag toevallig Studio Voetbal heeft gezien, maar daar lieten ze 3 voorbeeldfilmpjes zien over wel of niet hands in het strafschopgebied. Deze filmpjes werden ook gebruikt door de KNVB als instructies voor scheidsrechters, en er viel echt geen peil op te trekken. Een situatie waarbij ik '100% penalty' dacht, was er volgens de KNVB geen, terwijl bij een ander voorbeeld (waarbij een speler de bal niet zag aankomen) er volgens de KNVB wel een penalty moest worden gegeven.

Trouwens, Kuijpers floot zondag ook gewoon slecht, geen beslissingen met grote gevolgen maar ik heb liever iemand die 1 grote fout maakt dan iemand die 10 kleine foutjes maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 14:01 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Parvuz schreef:

Helemaal mee eens, maar sommige mensen passen dit alleen toe als het hun uitkomt

Steffnov schreef:

waarom scheidsrechters het Europees beter doen...denk dat dat met de voorbereiding en achterliggende belangen te maken heeft, maar het echte antwoord heb ik natuurlijk ook niet.

Dat heeft enkel en alleen te maken met gebrek aan concentratie of overconcentratie. Ik ben zelf ook scheidsrechter en weet kan er dus wel over meepraten, want uit eigen beleving weet ik gewoon dat als je ergens door afgeleid wordt je waarneming gewoon voor minstens 20% minder wordt. En laat die 20% nou net het verschil zijn tussen een goede en foute beslissing. Hetzelfde geldt voor een eerder genomen beslissing. Zodra die beslissing is genomen, moet je die beslissing voor de rest van de wedstrijd alweer uit je hoofd verdwenen zijn. Is dit niet het geval, kun je niet consequent fluiten en ben je niet met je hoofd bij het hier en nu. En dat is juist het belangrijkste van het scheidsrechtersvak. Je hoofd bij het hier en nu houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 14:15 

Aan het typen...

Chukkels schreef:
Steffnov schreef:

Denk je dat andere clubs niet benadeeld worden? Ik ben daar niet zo mee bezig, maar ik kan bij FC Twente denk ik ook wel 4 benadeelde momenten vinden in de laatste 8 wedstrijden. Bijvoorbeeld Pasveer die Castaignos ongestraft onderuit haalt afgelopen weekend nog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 14:18 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Denk je dat andere clubs niet benadeeld worden? Ik ben daar niet zo mee bezig, maar ik kan bij FC Twente denk ik ook wel 4 benadeelde momenten vinden in de laatste 8 wedstrijden. Bijvoorbeeld Pasveer die Castaignos ongestraft onderuit haalt afgelopen weekend nog.

Wat gecompenseerd werd door de penalty die ze wel kregen. Mokhtar ging daar heel makkelijk liggen en het was net buiten de 16. Dus al met al denk ik dat het wel allemaal redelijk gelijk op gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 14:26 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Lyst schreef:

Wat gecompenseerd werd door de penalty die ze wel kregen. Mokhtar ging daar heel makkelijk liggen en het was net buiten de 16. Dus al met al denk ik dat het wel allemaal redelijk gelijk op gaat.

Liever een penalty en een vrije trap (dat was het wel) dan een penalty en verder niks :P maar dat is dus het hele punt, het gebeurt bij elk team wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 14:29 

Hardtraxx Veteran

Daar zit dan ook wel weer wat in. :P Heb liever dat trainers toegeven dat het team die dag gewoon kut was in plaats van dat die ene beslissing van de scheidsrechter er voor zorgde dat de wedstrijd verloren ging voor zijn team. Concentreer je lekker op jezelf. Als je goed bent, ben je niet afhankelijk van beslissingen van de scheids.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 14:36 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Chukkels schreef:
Steffnov schreef:

Dat zeg ik toch niet? Maar het is al berekend door een onafhankelijk onderzoek dat Ajax na Roda de club is die de meeste BEPALENDE beslissingen tegen heeft gehad in de afgelopen 2 seizoenen. Doe er mee wat je wil, het is gewoon een feit. Daarmee leg ik overigens geen wijzende vinger neer richting de arbitrage betreffende puntverlies.

En Parvuz, dat probeer ik ook te zeggen: Ajax moet gewoon zo voetballen dat het geen ene moer uitmaakt of je een beslissing mee of tegen krijgt. Zeker in Nederland moet het met de beschikbare middelen gewoon altijd beter willen zijn dan de tegenstander. Is dat niet het geval, dan heb je als team niet goed genoeg gepresteerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 18:10 

Hardtraxx Veteran

Damn, Lyst gedisst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 22:10 

Aan het typen...

Dat zegt niets psv heeft misschien wel net zoveel foute beslissingen gehad, maar waren minder afhankelijk van dat ene doelpunt. Bovendien zijn een hoop overtredingen twee kanten uit te leggen, dus helemaal objectief is dat nu ook weer niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 22:12 

Hardtraxx Veteran

je kan ook een keer iemand wel gelijk geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2013 10:14 

Aan het typen...

Gelijk geven waarin? Dat hij mag huilen om de beslissingen van de scheidsrechter. Nou prima, hier heb je je gelijk. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2013 10:22 

Hardtraxx Veteran

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2013 10:23 

Hardtraxx Veteran

Wow. :huh: :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2013 13:21 

Bierkoning

Gvd Wootum, kon je clubje het niet wat beter doen gisteren. Dit moet ik weer tijden lang aanhoren in het dorp.
Vorige  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177 ... 333  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic