Pommer schreef:
Daarnaast verdwijnt ook de derby tegen IJsselmeervogels (mocht één van beide promoveren), je wilt niet weten hoeveel omzet ze dan mislopen.
Jij zult het ongetwijfeld beter kunnen inschatten dan ik, maar je mag er toch wel van uitgaan (zeker als ze zelf de speeldag mogen bepalen) dat een gemiddelde JL-wedstrijd toch wel beter zal worden bezocht dan een gemiddelde Topklasse wedstrijd? Over een heel seizoen zal het m.b.t. omzet uit kaartverkoop denk ik niet heel veel uitmaken, je mist 1 wedstrijd die gegarandeerd uitverkocht is, maar bij alle overige wedstrijden zal toch wel meer publiek zitten dan bij de amateurs?
Over publiek gesproken, ben wel benieuwd hoe het geregeld wordt met de 'jong-' ploegen tijdens thuiswedstrijden. Weet niet precies hoe die accommodaties allemaal in elkaar steken, maar hier op Varkenoord is het praktisch onmogelijk om eventuele uitsupporters te scheiden/begeleiden/enzovoort. Feyenoord (niet dat die mee gaan doen overigens) heeft eventueel nog de mogelijkheid om uit te wijken naar Woudestein, andere clubs denk ik niet.
Heb trouwens ook wel medelijden met Haarlem en Eindhoven, die kunnen het huren van talentvolle Ajax- respectievelijk PSV spelers nu ook wel vergeten lijkt me.