Met Chadli, Guitierrez en Tadic heb drie spelers die kunnen wisselen tussen linksvoor, 10 en rechtsvoor. Dat lijkt me ontzettend lastig te verdedigen. Door het ontbreken van een spits (of beter gezegd door het spelen van Plet) zijn Tadic, Chadli en Fer wel een stuk meer doelgericht geworden. Hopelijk kan Castaignos hier een gezonde variatie in aan brengen. Verder ben ik benieuwd naar de verdediging, die tot op heden nog steeds niet echt getest is. Het zou een stuk beter moeten gaan nu Bjelland (linksbenig) als linker centrale verdediger staat en Douglas (rechtsbenig) dus op de positie staat waar hij hoort te staan en daardoor (nog) beter rendeert en de verdedigende slippers van Rosales, hoewel hij het gisteren verdedigend ook goed deed, opgevangen kunnen worden door Douglas. Aan de linkerkant is Schilder in aanvallend opzicht een verademing ten opzichte van Tiendalli/Kuiper (die ik niet meer op niveau zie komen), verdedigend is hij nog niet echt getest en wellicht is het handig om tegen betere ploegen daar een sterke verdedigende linksback te hebben, maar daar zijn ze naar verluid nog mee bezig. Opbouwend is het in ieder geval veel sterker met Schilder en Bjelland en Douglas met zijn goede been. Ook in de breedte zit het goed, met Boschker, Breukers, Wisgerhof, Röseler, Kuiper, Janssen, Landzaat, Schilder, Gyasi, Verhoek en Bulykin heb je toch een aardige middenmoter als backup, met de nodige ervaring in iedere linie (Boschker, Wisgerhof, Landzaat en Bulykin). Naast opbouwende kwaliteiten mistten we vorig jaar creativiteit (welk opgelost is/moet worden door Gutierrez, Tadic en Chadli die weer terug in vorm is op zijn eigen positie), mentaliteit (wat opgevangen is door 3 aanvoerders te halen: Tadic, Schilder en Bjelland) en linksbenige spelers (Tadic, Gutierrez, Schilder en Bjelland). Al met al ben ik benieuwd wat dit seizoen Twente gaat brengen.