Mol schreef:
Veel te lage boete voor Ajax voor gebrek aan security die jij voorstelt Frank, als je het aan mij vraagt.
Voor hetzelfde geld had ie een mes en had Esteban het niet door, voor hetzelfde geld was ie nu dood. (en had AZ nooit meer iets gepresteerd qua voetbal dit jaar, als dat al van enige belang is, tov de dood van een speler)
Dat is niet voor hetzelfde geld, tegen messen kun je namelijk effectief iets doen, fouilleren enzo dus de kans dat die een mes had is niet zo groot. Tegen het veld op rennen kun je echter niet veel doen. Je kan moeilijk een kooi om het veld gaan bouwen en je kan ook niet om de meter een securityman neerzetten(zeker niet op dat stuk aangezien de gehandicapten dan niks kunnen zien). Een veld oprennen kun je nou eenmaal niets realistisch tegen doen, dat kan overal in Nederland gebeuren. Ik denk niet dat je het de beveiliging bij Ajax kwalijk kan nemen.
Je kan het die idioot natuurlijk wel kwalijk nemen en die mag je ook gerust een boete geven van 20 keer zijn jaarinkomen wat mij betreft.

En daarnaast geef ik ook Esteban volkomen gelijk en ben ik van mening dat de kaart ingetrokken moet worden. Gaat echter niet gebeuren. Zoals die KNVB man al zei, er zijn 3 opties:
-Wedstrijd wordt verder gespeeld(afaik kan je in een wedstrijd niet een rode kaart terugtrekken, zeker niet als je reglementair kan onderbouwen dat 'ie terecht gegeven is, hoe treurig dat ook is, dus dan zou t 11 vs. 10 worden. Maar dit is lullig voor AZ)
-Wedstrijd moet overnieuw en zaak wordt geseponeerd(dan kan Esteban wél meedoen en 11 vs. 11, dit is echter lullig voor Ajax want 1-0 voor...)
-Wedstrijd wordt beëindigd bij deze stand(lullig voor AZ weer).
Kortom, de juiste beslissing bestaat in dit geval niet.