Nerazzurro93 schreef:
Een demonstratie? Weet jij hoeveel kinderen gaan demonstreren tegen het naar buiten komen van antwoorden van examens? Dat zijn er in Nederland echt niet meer dan 50, totaal nutteloos dus. Ik denk dat juist nu mensen de dupe zijn van iets dat veroorzaakt wordt door een slecht beleid, men pas maatregelen gaat nemen. Stel dat dit vaker zou gebeuren, dat zou een schande zijn.
Verder zeg je 'maak het groot'. Ik vind dit juist een bijna briljante manier om het groot te maken. Zo betrek je alle partijen! Schoolgemeenschappen, overheid, leerlingen en ook het volk met de media-aandacht.
Verder vind ik dat je iets te populistisch denkt, niet rekening houdend met de kwaliteit van het onderwijs. Ik zie je nergens praten over dat het slecht is dat leerlingen bevoordeeld, maar indirect benadeeld worden met het naar buiten komen van antwoorden. Je houdt alleen rekening met de grootste groep mensen. Als dit niet aangepakt word zijn er alleen maar nadelen te noemen.
Ik noem maar een voorbeeld, er zijn tal van mogelijkheden om je boodschap duidelijk te maken en daarbij zo weinig mogelijk mensen benadeeld.
Dit is verre van een briljante manier om het groot te maken, juist omdat er zo veel nadelen aan zitten (denk aan mijn eerder genoemde argumenten). Zorg er in plaats daarvan voor dat je iets doet waar mensen niet de dupe van zijn, en betrek de media erbij. Zodra de media er aandacht aan besteden, wordt iedereen bereikt.
Hoe je bij je laatste argument komt is mij een raadsel. Inderdaad heb je mij niet zien praten over dat het slecht is dat leerlingen bevoordeeld, maar indirect benadeeld worden. Hoe kun je dan in God's naam tot de conclusie komen dat ik geen rekening hou met de kwaliteit van het onderwijs? Het enige dat ik zeg, is dat ik het niet eens ben met wat de persoon in kwestie heeft
gedaan. Ik heb niks gezegd over wat hij
vindt. Natuurlijk is het een schande dat dit heeft kunnen gebeuren, maar dat praat het niet goed.