Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 14:33 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
Maar om zulke dingen te bereiken zul je niet rekening kunnen houden met iedereen, anders doet het te weing stof opwaaien en zal er niets aan gedaan worden. Daarbij zeg ikdat ik begrijp dt het lastig is voor leerlingen, een maat van me zou ook vandaag op vakantie gaan. Vervelend, maar je kunt niet iedereen tevreden stellen. Beetje voorbarig om dan gelijk diegene als idioot of egoïst uit te maken.

Natuurlijk is het onmogelijk om met iedereen rekening te houden, maar zorg er dan voor dat je je punt duidelijk maakt zonder dat mensen er echt de dupe van zijn. Wellicht moeten mensen hierdoor een jaar langer op school zitten, als gevolg van wat ik eerder omschreef. Organiseer in plaats daarvan een demonstratie, of iets in die richting. Maak het groot, en je krijgt vanzelf de benodigde aandacht. Natuurlijk zullen sommigen overlast ondervinden, maar dat heeft per individu minder gevolgen dan het stelen van een examen waarna misschien mensen zakken die eigenlijk zouden slagen.

Daarom is het in mijn ogen ronduit een kansloze (misschien kan ik beter het woord 'hersenloze' gebruiken) actie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 14:50 

Een demonstratie? Weet jij hoeveel kinderen gaan demonstreren tegen het naar buiten komen van antwoorden van examens? Dat zijn er in Nederland echt niet meer dan 50, totaal nutteloos dus. Ik denk dat juist nu mensen de dupe zijn van iets dat veroorzaakt wordt door een slecht beleid, men pas maatregelen gaat nemen. Stel dat dit vaker zou gebeuren, dat zou een schande zijn.

Verder zeg je 'maak het groot'. Ik vind dit juist een bijna briljante manier om het groot te maken. Zo betrek je alle partijen! Schoolgemeenschappen, overheid, leerlingen en ook het volk met de media-aandacht.

Verder vind ik dat je iets te populistisch denkt, niet rekening houdend met de kwaliteit van het onderwijs. Ik zie je nergens praten over dat het slecht is dat leerlingen bevoordeeld, maar indirect benadeeld worden met het naar buiten komen van antwoorden. Je houdt alleen rekening met de grootste groep mensen. Als dit niet aangepakt word zijn er alleen maar nadelen te noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 15:22 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
Een demonstratie? Weet jij hoeveel kinderen gaan demonstreren tegen het naar buiten komen van antwoorden van examens? Dat zijn er in Nederland echt niet meer dan 50, totaal nutteloos dus. Ik denk dat juist nu mensen de dupe zijn van iets dat veroorzaakt wordt door een slecht beleid, men pas maatregelen gaat nemen. Stel dat dit vaker zou gebeuren, dat zou een schande zijn.

Verder zeg je 'maak het groot'. Ik vind dit juist een bijna briljante manier om het groot te maken. Zo betrek je alle partijen! Schoolgemeenschappen, overheid, leerlingen en ook het volk met de media-aandacht.

Verder vind ik dat je iets te populistisch denkt, niet rekening houdend met de kwaliteit van het onderwijs. Ik zie je nergens praten over dat het slecht is dat leerlingen bevoordeeld, maar indirect benadeeld worden met het naar buiten komen van antwoorden. Je houdt alleen rekening met de grootste groep mensen. Als dit niet aangepakt word zijn er alleen maar nadelen te noemen.

Ik noem maar een voorbeeld, er zijn tal van mogelijkheden om je boodschap duidelijk te maken en daarbij zo weinig mogelijk mensen benadeeld.

Dit is verre van een briljante manier om het groot te maken, juist omdat er zo veel nadelen aan zitten (denk aan mijn eerder genoemde argumenten). Zorg er in plaats daarvan voor dat je iets doet waar mensen niet de dupe van zijn, en betrek de media erbij. Zodra de media er aandacht aan besteden, wordt iedereen bereikt.

Hoe je bij je laatste argument komt is mij een raadsel. Inderdaad heb je mij niet zien praten over dat het slecht is dat leerlingen bevoordeeld, maar indirect benadeeld worden. Hoe kun je dan in God's naam tot de conclusie komen dat ik geen rekening hou met de kwaliteit van het onderwijs? Het enige dat ik zeg, is dat ik het niet eens ben met wat de persoon in kwestie heeft gedaan. Ik heb niks gezegd over wat hij vindt. Natuurlijk is het een schande dat dit heeft kunnen gebeuren, maar dat praat het niet goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 19:32 

Hardtraxx Veteran

Ben het voor deze ene keer eens met Nerazzurro93. Als er niets aan gedaan wordt, dan maar op deze manier. Lopen al genoeg monken rond op de hogescholen/universiteiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 19:50 

Ik ben juist van mening dat de nadelen niet opwegen tegen wat met deze actie bereikt kan worden. Als het probleem vanaf nu gewoon aangepakt wordt, zal nooit meer iemand de dupe ervan zijn. Laat bijvoorbeeld het examen gewoon uitreiken door ambtenaren op het moment van het examen zelf, in plaats van dat ze 3 weken van tevoren op school liggen.

De nadelen worden ook wat overdreven vind ik. Over het algemeen denk ik dat het resultaat van het examen niet veel anders zal zijn da nnormaal. En ja, als je gaat kijken op individuele schaal zullen sommigen hun examen hierdoor niet halen, maar anderen juist wel omdat ze nog een dag extra kunnen voorbereiden. Dat een reisje niet gemaakt kan worden vind ik geen ramp, kan vaak ook nog omgeboekt worden.

Ook vind ik dat men niet met de boze vinger moet wijzen naar degene die die 'brief' heeft geschreven, maar naar de schooldirecties die het mogelijk hebben gemaakt dat examens gelekt zijn. Dat is de boosdoener, die jongen/dat meisje brengt alleen aan het daglicht. Ook zonder die 'brief' zouden examens geannuleerd moeten worden, omdat sommigen de antwoorden weten, alleen gebeurt dit niet, maar wordt het in de doofpot gestopt. Hij hoeft zich totaal niet te verantwoordelijk te voelen voor zijn handelen, die verantwoordelijkheid ligt bij de scholen/examencommissie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 19:52 

chicken schreef:
Ben het voor deze ene keer eens met Nerazzurro93. Als er niets aan gedaan wordt, dan maar op deze manier. Lopen al genoeg monken rond op de hogescholen/universiteiten.

Eens, maar op universiteiten worden die er echt wel tussenuit gefilterd, om het hard te zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 21:25 

Hardtraxx Elite

Morgen en donderdag PvB voor ICT Niveau 2 ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 15:44 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Overzicht: Woensdag duidelijkheid voor meeste leerlingen

Alle havisten, veel vwo'ers en 40 procent van de vmbo'ers zitten nog in onzekerheid over hun examenresultaten.

Hoewel er vooralsnog geen concrete aanwijzingen zijn dat de gestolen examens landelijk ongeldig worden verklaard, kan de Onderwijsinspectie dat nog niet uitsluiten.
Een overzicht:
- Leerlingen van vmbo-k en vmbo-b (ruim 50.145 kandidaten) Van deze schoolniveaus lijken geen examens te zijn gestolen. Deze kandidaten horen volgens planning woensdag van hun school of ze zijn geslaagd.
- Leerlingen van vmbo-g en vmbo-t zonder economie in het vakkenpakket (15.545 kandidaten) Vooralsnog lijken deze kandidaten geen 'gestolen' examens te hebben gemaakt. Zij horen volgens planning woensdag of ze zijn geslaagd.
- Leerlingen van vmbo-g en vmbo-t met economie in het vakkenpakket (43.798 kandidaten) De Onderwijsinspectie bepaalt woensdag in de loop van de dag of het vmbo-examen economie ongeldig wordt verklaard. Is dat niet het geval, dan krijgen zij daarna zo snel mogelijk te horen of zij zijn geslaagd.
- Leerlingen van de havo (57.600 kandidaten) Omdat onder meer de examens van verplichte vakken Nederlands en Engels zijn gestolen, verkeert elke havist nog in onzekerheid. De inspectie bepaalt woensdag in de loop van de dag of één of meerdere havo-examens ongeldig wordt verklaard. Is dat niet het geval, dan horen de havisten volgens planning donderdag de examenuitslag.
- Leerlingen van het vwo zonder scheikunde, biologie, wiskunde A en management en organisatie (maximaal 18.443 kandidaten) Vooralsnog lijken deze kandidaten geen 'gestolen' examens te hebben gemaakt. Zij horen volgens planning donderdag of ze zijn geslaagd.
- Leerlingen van het vwo met scheikunde, biologie, wiskunde A en/of management en organisatie (minimaal 21.673 kandidaten) Voor deze leerlingen is de situatie nog niet duidelijk. Mocht morgen één of meer van bovenstaande examens ongeldig worden verklaard, dan moeten zij deze overdoen. Zo niet, dan krijgen zij zoals gepland donderdag de examenuitslag.
Als bepaalde examens ongeldig worden verklaard, dan moeten leerlingen die mogelijk opnieuw maken tijdens de herkansingsdagen volgende week dinsdag, woensdag en vrijdag. De kans bestaat echter dat dat voor sommige leerlingen niet voldoende is, omdat meerdere herexamens op hetzelfde moment worden afgenomen.

http://www.nu.nl/binnenland/3498202/ove ... ingen.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 16:30 

Hardtraxx Elite

kakabeeyo schreef:
Morgen en donderdag PvB voor ICT Niveau 2 ^^

ahh ik ben bezig voor ICT niveau 3, heb er al 2 gehaald :cool: nog 1 te gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 17:30 

Hardtraxx Veteran

Geslaaaaagd :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 17:40 

Hardtraxx Veteran

SL8492 schreef:

Congratz man :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 17:40 

Hardtraxx Elite

SL8492 schreef:

Gefeliciteerd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 17:47 

Gefeliciteert
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 17:48 

SL8492 schreef:

Gecertificeerd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 17:53 

Hardtraxx Veteran

SL8492 schreef:

Netjes man, gefeliciteerd! Al plannen voor een vervolgopleiding?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 17:54 

Hardtraxx Beheerder

SL8492 schreef:

Congratz :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 18:00 

Hardtraxx Veteran

Ook geslaagd ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 18:07 

Hardtraxx Veteran

Gefeliciteerd matties. Ik verwacht uitnodiging voor de eventuele gekke #YOLO examenfeestjes? :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 18:07 

Destination schreef:
Ook geslaagd ^^

Leonidas schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 18:13 

Hardtraxx Veteran

Gefeliciteerd geslaagden!

Ik ben al lang blij dat ik morgen gewoon te horen krijg of ik ben geslaagd of niet, en dat ik niks opnieuw hoef te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 18:20 

Hardtraxx Veteran

Destination schreef:
Ook geslaagd ^^

Congratz ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 18:21 

Hardtraxx Veteran

Leonidas schreef:
SL8492 schreef:

Nog 2 jaar Havo :)
Daarna waarschijnlijk iets in de ICT, weet nog niet precies wat.

Thx voor de felicitaties ^^

Destination schreef:
Ook geslaagd ^^

Gefeliciteerd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 18:24 

Hardtraxx Veteran

mrazura schreef:
Gefeliciteerd matties. Ik verwacht uitnodiging voor de eventuele gekke #YOLO examenfeestjes? :cool:

Project X bij meneer Sander L. :cool: :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 18:42 

Hardtraxx Veteran

cgrtz iedereen. Zijn er nog hters niet geslaagt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 18:49 

Hardtraxx Veteran

teupie schreef:
geslaagt

Doe je dit express?
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic