Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 10:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardtraxx!

Je maakt het vast weleens mee; iemand in je omgeving, of jijzelf, maakt wat mee, waardoor je opeens moet bedenken dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten.

Afgelopen donderdag was ik bezig op de zaak met zaagmachines in elkaar zetten(Bijbaantje voor in de zomer).
Ik moest waterpasbusjes vastlijmen met 1 seconde lijm.

Alles ging prima totdat ik in een gaatje iets te veel lijm deed. Ik ging boven het gaatje hangen, schoof het waterpasbusje er rustig in, waarna deze uit mijn hand glijd en op de lijm valt. Aan de zijkant van het gaatje zit een open randje, de lijm spat in één klap omhoog, FLATTSSSSSSS. Zo mn rechteroog in.

Uit een eerste reflex doe ik mijn oog dicht waarna ik direct met mijn vingers mijn oog open hou en naar de waterbak ren. Nog niemand had het door, waarna ik mijn naaste collega roep, hij komt geschrokken aan waarna ik een waterfles op mijn oog doe. 10 minuten spoelen. Ondertussen gaan er dingen door je hoofd heen als; Ik kan nooit meer zien met mijn rechteroog, hoe moet dit verder, wat mag ik dan niet meer......etc. etc. Angstige momenten!

Ik word naar de huisarts gereden die mij meteen doorstuurt naar het ziekenhuis te Delft. Nog altijd spoken er dingen door je hoofd in en je voelt het lijm branden. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen kreeg ik verdoving in mn oog gespoten. Ik ging door naar de controlekamer. Hier werd mij vol opluchting verteld dat mijn oog zelf niet beschadigd was. Er zat een klein beetje op mijn hoornvlies(op witte deel). Dit werd schoongemaakt met een wattestaafje. Al het lijm had zich verzameld op mijn oogleden(wimpers). Deze moesten verwijderd worden.

Ik kan nog wel een uur over de ervaring vertellen, maar dan word het een beetje te lang denk ik! Uiteindelijk komt het er op neer dat het met medicatie en antibiotica nu helemaal goed gaat komen. Oftewel, ik heb ontzettend veel geluk gehad!!

Zal binnenkort even wat foto's plaatsen van mijn oog. Ik heb nu geen wimpers en heb nog veel pijn, maarja, als dat het ergste is!!!

Ik dacht, ik deel mijn ervaring even met jullie en als jullie bijzondere ervaringen hebben, laat het dan in dit topic weten!!

Ik hou jullie nog wel even op de hoogte over hoe alles gaat. Voor de battleshow deelnemers. Ik kijk even hoe ik mij morgen voel, en dan krijgen jullie morgen te horen of de battleshow van morgenavond doorgaat!

Groetjes,
Arnold

PS: Wees altijd alert! Een ongeluk zit in het kleinste hoekje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 10:12 
 
Artiest

Haha achteraf is het best komisch, maar ik zou met het leplazerus schrikken op dat moment.
Idd dan denk je gewoon "Dit komt niet goed." want die lijm is zo sterk, dat is ongekend.
Naja is toch nog goed afgelopen, hoewel het denk ik wel lastig is de komende tijd, want wimpers heb je niet voor niets natuurlijk, dus heb je dan niet nog bescherming voor je oog v.d. arts gekregen ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 10:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Gister nog.
Omdat er bij ons verbouwd word hebben we een wc met een geimproviseerde houten deur. En ook een houten slot erop die met een spijker vast zit.

Ik zat op de wc. Alleen iemand trok aan de deur. (Ik was alleen aan t omkleden gelukkig). Waardoor het slot los kwam en de spijker er werd uitgetrokken.

Dus ik dacht naja laat ik het even repareren. Nu is het ook zo dat er naast deze houten deur nog een gewone deur staat. Deze 2 kunnen niet tergelijkertijd open anders knallen ze tegen elkaar aan. Maarja je ziet nooit of de ene deur al open is van bijde kanten.

Ik ben dus die spijker er aan het in timmeren en opeens knalt die andere deur open waardoor de houten deur dicht word gedrukt en naar mn hoofd word gedrukt en de spijker mijn hoofd net schampte. Kleine schram.

Maar was de deur verder open gedaan, of had ik de deur niet tegen gehouden. Dan zat de spijker recht in mn voorhoofd.
Dan vraag je je af. wat als..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 10:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Te hard stampen op Dreamfields, waardoor mijn enkel aan gort is en de pijn sinds zaterdag alleen maar verergert is :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 10:40 
 
Artiest

ben als kleine jongen meerdere malen hard op m'n hoofd gevallen, hoewel de artsen denken dat mijn conditie hiermee te maken heeft gehad (verstoren van werken van hypofyse) heb ik er gelukkig nooit echt schade van gehad.
Ben een slimme jongen, sociaal vaardig dus. Maar ik ben zo'n 3 keer van de trap gevallen als klein kind en op m'n hoofd terecht gekomen.
Ook een keer tegen de achterkant van een bus aangekomen en toen keihard op de grond gevallen met m'n hoofd. Als je nagaat hoe hard het allemaal ging is het best vreemd. Ben dan op trappen ook uitermate voorzichtig tegenwoordig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 10:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat jij adn met trappen heb heb ik met fietsen als het ook maar een beetje glad is.

Meerdere keren mn benen kapot gehad daardoor. Nooit gebroken, wel uit de kom en gekneust.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als klein jongen ben ik een keer in een pin gevallen. Weet niet meer precies hoe dik die pin was en hoe diep die kwam maar ik viel er met mijn gezicht in.. Serieus een paar centimeter van mijn oog, had ik iets meer naar de andere kant gevallen had ik een oog minder gehad. Als klein kind stond ik er niet zo bij stil maar als ik daar aan terug denk besef hoeveel mazzel ik heb gehad toen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kheb vroeger een keer een vuurpijltje tussen mn oog en mn wengbrauw gekregen, heel iwts naar onder en had hem in mn oog gekregen wn keertje met mn hoofd op een betonnen rand gevallen had ik gat in mn hoofd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn lijstje voetbalongelukken:

- In de C3 kwam ik op de training verkeerd terecht na een kopbal (snoekduik). Ik kwam met mijn elleboog in m'n zij terecht. Ik had het ultieme geluk dat de fysiotherapeut van het 1e aanwezig was die dag, anders had het heel anders kunnen aflopen en was ik hier misschien niet meer. Die man was normaal alleen op dinsdag t/m donderdag op de club, maar gelukkig die keer ook op maandag. Ik had enorm veel last van mijn schouder erna, en de fysio ging er naar kijken. Maar toen kwam hij ook tot de conclusie dat er iets niet goed was in m'n maag. En hij verwees me meteen door naar het ziekenhuis. Na een paar scans werd ondekt dat ik m'n milt gescheurd had. Paar nachten ziekenhuis en meteen een operatie dus. Heeft me ruim 2 maanden gekost om te herstellen, maar m'n milt heb ik gelukkig nog (ze hebben een netje erom heen gemaakt. Maar als die fysio er niet was, was ik waarschijnlijk gewoon naar huis gegaan en had ik een paar pijnstillers genomen. Wat als gevolg had dat ik waarschijnlijk zou dood bloeden, omdat er teveel bloed in m'n maag terecht kwam. Dus ja, dat kun je ook als een geluk bij een ongeluk zien dat hij op de club was ^^

- In de A1 2 jaar geleden speelden we uit op kunstgras en in een duel om de bal verstapte ik me waarschijnlijk en lag ik languit om de grond, schreeuwend van de pijn. Met brancard afgevoerd en meteen vanuit Almelo naar het ziekenhuis in Zwolle. Daar werd vastgesteld dat ik m'n kruisband had gescheurd. Met 'rust' zou het kunnen genezen zeiden ze. Waarschijnlijk werd ik niet geopereerd omdat ik geen prof ben. Anders kan ik het niet verklaren. Nou, 6 maanden later en nadat ik pas weer 3 wedstrijden had gespeeld, een training en opnieuw kwam ik verkeerd terecht. Weer kruisband gescheurd, die volgens de artsen alweer goed was. Niet dus. Weer een aantal maanden eruit. Toen het later nóg een keer gebeurde, werd eindelijk wijselijk besloten dat een operatie nodig was. Heeft me na die operatie 10 maanden gekost voordat ik eindelijk verlost was van alle fysio-oefeningen. Maar voetballen durf ik nog steeds niet aan. Heeft ook geen zin meer eigenlijk, want het eerste haal ik toch niet meer door al die blessures. En voor een vriendenteam wil ik ook niet alles opzij zetten. 2 jaar van mijn voetbaltijd kwijt, doordat die artsen het niet aandurfden om meteen een operatie uit te voeren. Eigenlijk schandalig, maar goed. Ik kan er inmiddels mee leven, al baalde ik als een stekker toen ik wist dat voetballen voor mij er niet meer in zit.

Ow jah, ook nog iets grappigs meegemaakt toen ik klein was, ik denk een jaar of 5-6. Ik was in de keuken en m'n moeder stond te koken. Loopt mijn moeder tegen mij op terwijl zij een pan in de handen heeft vol met warme jus. De inhoud van de pan over mijn hoofd heen. Janken, janken, janken natuurlijk en een leuk bezoekje aan het ziekenhuis. Conclusie: een paar weken lang (misschien wel maanden, weet ik het) met mijn hoofd in het verband. Ik leek wel een mummie. En het kutste was nog wel dat dat verband om de dag verschoond moest worden. Dus dat trekt enorm. Maar gelukkig zie je er nu (bijna) niks meer van en ben ik volledig hersteld.

Zo is er dus aardig wat gebeurd in mijn leven haha xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Ow jah, ook nog iets grappigs meegemaakt toen ik klein was, ik denk een jaar of 5-6. Ik was in de keuken en m'n moeder stond te koken. Loopt mijn moeder tegen mij op terwijl zij een pan in de handen heeft vol met warme jus. De inhoud van de pan over mijn hoofd heen. Janken, janken, janken natuurlijk en een leuk bezoekje aan het ziekenhuis. Conclusie: een paar weken lang (misschien wel maanden, weet ik het) met mijn hoofd in het verband. Ik leek wel een mummie. En het kutste was nog wel dat dat verband om de dag verschoond moest worden. Dus dat trekt enorm. Maar gelukkig zie je er nu (bijna) niks meer van en ben ik volledig hersteld.



Is nooit meer goed gekomen zeker? :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:34 
 
Artiest

Hoe kom je in godsnaam terecht dat je een elleboog in je zij krijgt bij een snoekduik? :huh:
Dat moet dan allemaal wel heel lelijk zijn gegaan zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Hoe kom je in godsnaam terecht dat je een elleboog in je zij krijgt bij een snoekduik? :huh:
Dat moet dan allemaal wel heel lelijk zijn gegaan zeg.

Mijn eigen elleboog in m'n zij. Waarschijnlijk wilde ik de de val opvangen ofzo, heb verder geen idee meer hoe het gebeurde. Positief puntje is wel dat het een goal was ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb ook nog een keer als 4 jarige zon bank die altijd in een gymzaal staan op mn voet gekregen. Niks mee gebeurd geloof ik. Maar moest wel naar t ziekenhuis voor fotos
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:41 
 
Artiest

Chukkels schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Hoe kom je in godsnaam terecht dat je een elleboog in je zij krijgt bij een snoekduik? :huh:
Dat moet dan allemaal wel heel lelijk zijn gegaan zeg.

Mijn eigen elleboog in m'n zij. Waarschijnlijk wilde ik de de val opvangen ofzo, heb verder geen idee meer hoe het gebeurde. Positief puntje is wel dat het een goal was ^^


Kan me niet echt voorstellen hoe dat is gebeurd, moet een lelijke draai aan te pas zijn gekomen ofzo.
Gelukkig is het duiken bij mijn keeperscarriere nooit zo horrible gelopen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Chukkels schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Hoe kom je in godsnaam terecht dat je een elleboog in je zij krijgt bij een snoekduik? :huh:
Dat moet dan allemaal wel heel lelijk zijn gegaan zeg.

Mijn eigen elleboog in m'n zij. Waarschijnlijk wilde ik de de val opvangen ofzo, heb verder geen idee meer hoe het gebeurde. Positief puntje is wel dat het een goal was ^^


Kan me niet echt voorstellen hoe dat is gebeurd, moet een lelijke draai aan te pas zijn gekomen ofzo.
Gelukkig is het duiken bij mijn keeperscarriere nooit zo horrible gelopen >.<


De bal komt naar de zijkant, schuin links voor mij. Ik kop die bal al schuin naar links duikend, kom neer met mijn arm op de grond en val er met m'n linkerzij vol op, waardoor m'n elleboog dus mijn milt aan gort maakt. Zo is het waarschijnlijk gebeurd en zo is mij het ook verteld. Anders zou je je milt niet echt kunnen scheuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:54 
 
Artiest

Ja, maar dan komt je arm raar terrecht toch, dus dan ben je blijven haken in het gras ofzo terwijl je jezelf op wou vangen?
Want normaal schiet je met je armen buiten je lichaam naar voren om een soort slide te maken en de impact te minimaliseren en op te vangen met je gehele lichaam. Dus je armen zitten dan enigszins in een hoek naar voren toe, bij jou is het denk ik ergens blijven haken waardoor je er vol op kwam, klinkt verdomd pijnlijk iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kleine ongelukjes van mij:

Met +-70 (Gok dat het sneller was, maar heb er geen metingen van) kmpu tegen een boom tijdens skien, schouderblad gebroken, viel dus nog mee
Met 80 kmpu uit de bocht gevlogen tijdens wielrennen (in deze bocht: http://www.youtube.com/watch?v=bVak8O6lJ8s.. ik hield de bocht alleen nog iets beter waardoor ik op het gras terecht kwam ipv tegen de rotsen en het water), schaafwonden, kneuzingen en gebroken teen
Met 50 a 60 kmpu het hele peloton over je heen krijgen, gevolg was overal kneuzingen en een kapotte racefiets
Toen ik klein was, volgens mij 2, van 2 hoog van het flat gevallen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 12:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Laat ik hier maar niet aan beginnen, dan ben ik over 3 uur nog aan het typen :')
Mn bijnaam is brekebeentje haha.
Ik zoek de tijd/zin nog wel een keer haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 12:18 
 
Artiest

Ik heb in m'n korte 18 jarige bestaan op deze aardbol nog nooit iets gebroken.

Overigens toen ik zo'n kleine dreummes was van... 7/8 jaar gingen we naar nieuwbouw verhuizen.
Ik ging met wat vriendjes en mn broer spelen (m'n ouders stonden er ook bij) op een berg van betonvlechten. Waarom? Geen idee, was tof... maar deze waren niet mooi opgestapeld met uitsteeksels overal etc. Wij liepen die berg op toen een betonvlecht door m'n laars spietste, ik merkte dit niet en wou doorlopen toen ik dus bleef haken. Ik verloor m'n evenwicht en viel achterover.
Dus betonvlechten spieste door m'n laarzen terwijl ik gewoon liep en ik sta dus op het punt naar beneden te rollen van die berg (moet je nagaan wat er dan dus kan gebeuren als klein, kwetsbaar kind). Maar ik had al het geluk v.d. wereld, mijn laars schoot niet niet uit en dus bleef ik ondersteboven hangen met alle uiteindes van betonvlechten onder me.

Ook tijdens de bouw van het nieuwe huis gingen we een keer een toren bouwen van bakstenen, toen een vriend van me de baksteen (redelijk grote bakstenen waren dat overigens) recht op m'n hand liet vallen. Niks gebroken of aan over gehouden... heb dus wat meegemaakt tijdens de bouw van het huis xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Ja, maar dan komt je arm raar terrecht toch, dus dan ben je blijven haken in het gras ofzo terwijl je jezelf op wou vangen?
Want normaal schiet je met je armen buiten je lichaam naar voren om een soort slide te maken en de impact te minimaliseren en op te vangen met je gehele lichaam. Dus je armen zitten dan enigszins in een hoek naar voren toe, bij jou is het denk ik ergens blijven haken waardoor je er vol op kwam, klinkt verdomd pijnlijk iig.

Ja, het was ook heel raar, ik kan het zelf in ieder geval niet precies navertellen. Het ging immers ook zo snel, gebeurde allemaal in een flits. Hoewel ik de actie nog wel kan dromen haha, want het was gewoon een wereldgoal, al zeg ik het zelf, haha. Grappige was dat ik geen eens zo veel pijn had in mijn buik. Ik vreesde hem veel meer voor mijn schouder. Voelde alsof die uit de kom was ofzo, zoveel pijn deed dat. Dus pijnlijk? Ja, behoorlijk xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 12:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

1 Jaar : Neus gebroken omdat ik tegen een stoel aanliep.
6 Jaar : Struikelen en in het glas vallen, 8 hechtingen in me kuit.
7 Jaar : Gebeten door duitse herder, 7 hechtingen in me neus.
12 Jaar : Pols breken met voetballen.
14 Jaar : Best hard fietsen, met 1 voet van de trapper afglijden en met je oogkas op de stoeprand komen, Verbijzeld.
15 Jaar : Niet opletten op school en een bijtel in je vinger krijgen, 2 Hechtingen.

Dit was het wel ongeveer :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

toen k klein was heel vaak vingers tussen de auto deur

ook was me 6de levensjaar ook bijna me laatste bijna gestikt in een ijsje op schoolreisje gelukkig was me ma er snel bij anders had k hier niks getypt.

enkelband gescheurt tijdens voetbal
scheurtje in me lies door voetbal
knie aan gort door het voetbal

vinger gekneusd die k een jaar niet meer kon gebruiken

splinter van 5 cm lang/3cm breed in me scheenbeen door een knie schuiver over een houten vloer

en aardig wat kleine stoot momentjes :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 13:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

- Toen ik klein was gevallen met de onderrand van mn oog op de rand van een bloempot wtf.
- Vallen tegen de rand van speaker (weer een litteken zucht).
- Tijdje geleden was er bij voetbal iemand met zn nopjes in mn buik gestaan en hij zette af dus dat zijn ook weer paar hechtingen
- Dis nog de mooiste: Toen ik alleen thuis was met mn ex en mn scooteralarm ging af en ik dus wilde kijken maar ik dus beetje over haar heen moest en zij dus van schrik ofzo in 1 keer op stond en tegen mn hoofd aankwam. Ik was knock out voor 5 minuten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Anim0l schreef:
splinter van 5 cm lang/3cm breed in me scheenbeen door een knie schuiver over een houten vloer

Afbeelding
Dit? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 14:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb ook wel wat dingetjes gehad:
- Een vriend van mij heeft ooit met een metalen schop in me voorhoofd gestoken, zie je nu nog steeds :P
- Ooit tijdens basketbal op de basisschool tegen de hoek van een muur aangedoken, snee van 5 cm in me hoofd en me moeder ging neer in het ziekenhuis want je kon me schedel zien :D
- En ooit nog tussen 2 bowlingballen gezeten met me vinger waardoor die verbrijzeld was en nu lijkt de bovenkant van me vinger op een kont xd
Dit was wel ongeveer het ergste volgens mij..
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic