Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Volgende

Welke van deze drugs heb je wel eens gebruikt?
Alcohol 22%  22%  [ 119 ]
Cafeïne 18%  18%  [ 97 ]
Tabak 15%  15%  [ 84 ]
Cannabis (Hasj/Wiet) 16%  16%  [ 85 ]
XTC (MDMA) 13%  13%  [ 70 ]
Speed 7%  7%  [ 38 ]
Cocaïne 4%  4%  [ 23 ]
GHB 1%  1%  [ 7 ]
Paddo's 4%  4%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 542
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 20:28 
 

dawasiknie schreef:
Citaat:
alleen vanuit het welzijns standpunt kun je natuurlijk zo je vraagtekens bij het hele verhaal zetten.

Ik denk dat het einde dan wel zoek is op een gegeven moment. Mensen die hun grenzen al niet kennen of er gewoon schijt aan hebben gaan er nog sneller overheen. En laten we nou maar heel eerlijk zijn, drugs zijn geen speelgoed, punt uit.

Illegaal laten dus.

Daarentegen, als mensen zich kapot snuiven/slikken gaan ze hoogst waarschijnlijk een aantal jaartjes eerder dood dan de gemiddelde persoon. Dat gaat weer de vergrijzing tegen en hoeven er minder pensioenen uitgekeerd te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 21:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Ik denk dat het einde dan wel zoek is op een gegeven moment. Mensen die hun grenzen al niet kennen of er gewoon schijt aan hebben gaan er nog sneller overheen. En laten we nou maar heel eerlijk zijn, drugs zijn geen speelgoed, punt uit.

Illegaal laten dus.

Ik weet niet wat ze allemaal precies in smartshops verkopen, maar hoe vaak komt de gemiddelde drugsgebruik daar? Ik ben er pas 1x geweest, en dat was omdat ik met iemand anders mee was. Terwijl ze daar volgens mij best een scala aan legale drugs hebben, ik weet alleen niet hoe sterk die dingen zijn.

De redenen dat veel van die onwetende nieuwsgierige jonge pubers een keer cocaïne of xtc willen proberen is omdat het zo spannend wordt gemaakt in de media, de illegaliteit ervan speelt daar vast in mee...

Als iedere drug die je je ook maar kan voorstellen gewoon legaal zou worden gemaakt, zou ik niet verbaasd zijn als er over een tijd een stuk minder gebruikers zouden zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 16:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Deeltjesversneller schreef:
dawasiknie schreef:
Ik denk dat het einde dan wel zoek is op een gegeven moment. Mensen die hun grenzen al niet kennen of er gewoon schijt aan hebben gaan er nog sneller overheen. En laten we nou maar heel eerlijk zijn, drugs zijn geen speelgoed, punt uit.

Illegaal laten dus.

Ik weet niet wat ze allemaal precies in smartshops verkopen, maar hoe vaak komt de gemiddelde drugsgebruik daar? Ik ben er pas 1x geweest, en dat was omdat ik met iemand anders mee was. Terwijl ze daar volgens mij best een scala aan legale drugs hebben, ik weet alleen niet hoe sterk die dingen zijn.

De redenen dat veel van die onwetende nieuwsgierige jonge pubers een keer cocaïne of xtc willen proberen is omdat het zo spannend wordt gemaakt in de media, de illegaliteit ervan speelt daar vast in mee...

Als iedere drug die je je ook maar kan voorstellen gewoon legaal zou worden gemaakt, zou ik niet verbaasd zijn als er over een tijd een stuk minder gebruikers zouden zijn.


Ik was het hier altijd wel mee eens, totdat ik zelf veel ging blowen toen ik 18 werd. Het is op die leeftijd gewoon in de shop verkrijgbaar en, buiten het feit dat veel mensen het nog steeds wel zo zien, is een groot deel van het taboe weg. De drempel naar gebruik wordt dan (in mijn geval) gewoon verlaagd. Ik rook inmiddels vrij/zeer regelmatig en ik denk niet dat dat zo zou zijn als het niet alom verkrijgbaar was. Het is en blijft natuurlijk een eigen keus en ik zie mijn gebruik niet als problematisch, maar sinds dat ik het "legaal" kan halen in de shop smoke ik wel een stuk meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 20:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Maar toch zijn er gemiddeld minder (vaste) blowers in ons land, waar het semi-legaal is,
dan in andere Westerse landen. Dat is toch wel typerend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 22:43 
 

dawasiknie schreef:
Citaat:
alleen vanuit het welzijns standpunt kun je natuurlijk zo je vraagtekens bij het hele verhaal zetten.

Ik denk dat het einde dan wel zoek is op een gegeven moment. Mensen die hun grenzen al niet kennen of er gewoon schijt aan hebben gaan er nog sneller overheen. En laten we nou maar heel eerlijk zijn, drugs zijn geen speelgoed, punt uit.

Illegaal laten dus.

Ja ben het hier mee eens maar vind wel dat je op feesten 2 pillen bij je mag hebben voor eigen gebruik en eventueel dat je ze daar ook nog kan laten testen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 00:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

MovingMadness schreef:
Ja ben het hier mee eens maar vind wel dat je op feesten 2 pillen bij je mag hebben voor eigen gebruik en eventueel dat je ze daar ook nog kan laten testen.


Soort gedoogbeleid wat ze ook bij softdrugs hebben.. De handel illegaal laten maar wel de mogelijkheid geven op meer punten te testen (zoals feesten!) en kleine hoeveelheden toestaan.

Dan kan de politie de recreatieve gebruikers zijn of haar gang laten gaan zonder dat zij in de problemen komen door regels, net als bij softdrugs.

Maar dan moet er wel een nieuwe lijstje worden opgesteld in de opium wet over wat wel en niet behoord tot dit beleid.. En ik denk dat dat vrij moeilijk zal zijn! Waar leg je de grens met wat wel en niet kan qua hard-drugs..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 00:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Squirrie schreef:
MovingMadness schreef:
Ja ben het hier mee eens maar vind wel dat je op feesten 2 pillen bij je mag hebben voor eigen gebruik en eventueel dat je ze daar ook nog kan laten testen.


Soort gedoogbeleid wat ze ook bij softdrugs hebben.. De handel illegaal laten maar wel de mogelijkheid geven op meer punten te testen (zoals feesten!) en kleine hoeveelheden toestaan.

Dan kan de politie de recreatieve gebruikers zijn of haar gang laten gaan zonder dat zij in de problemen komen door regels, net als bij softdrugs.

Maar dan moet er wel een nieuwe lijstje worden opgesteld in de opium wet over wat wel en niet behoord tot dit beleid.. En ik denk dat dat vrij moeilijk zal zijn! Waar leg je de grens met wat wel en niet kan qua hard-drugs..

Maar dan moet het Zero-Tolerance beleid ook opgeheven worden, want zelfs cannabis is verboden op feestjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 13:10 
 
Hardtraxx Veteran

Zero-Tolerance beleid werkt toch niet :lol: kost alleen maar geld
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 13:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9935 ... html?p=2,1

Televaag is weer lekker bezig, denk dat het gebruik verdubbeld gaat worden, door een bericht over een chemical drug lekker te promoten in de kranten.

Iemand ervaring met GBL?

Staat in de televaag maar weinig info, alleen over nagellakremover. Zelf weet ik er niks van over deze drug en op me werk zijn bijna alle drugsforum sites geblokkeerd.
Wordt het uit Nagellak remover gefilterd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 14:13 
 
Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9935954/__Nagellak_remover_nieuwste_drug__.html?p=2,1

Televaag is weer lekker bezig, denk dat het gebruik verdubbeld gaat worden, door een bericht over een chemical drug lekker te promoten in de kranten.

Iemand ervaring met GBL?

Staat in de televaag maar weinig info, alleen over nagellakremover. Zelf weet ik er niks van over deze drug en op me werk zijn bijna alle drugsforum sites geblokkeerd.
Wordt het uit Nagellak remover gefilterd?


Is ongeveer hetzelfde als GHB.

Citaat:
Gamma-butyrolacton wordt door de lever in het lichaam omgezet in GHB. Het doseren is onzekerder, omdat het effect van GBL meestal 2x zo sterk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 14:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Jaja zover was ik ook wel, je lichaam zet het om.
Ook de werking enso is bekend. Maar mijn vraag was meer van dat nagellakremover, en of er mensen ervaring hadden met de drug
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 14:19 
 
Hardtraxx Veteran

Oh sorry ik moet wat verder lezen :')
Maar voor zover ik lees nemen die mensen gewoon de nagellakremover in, dus geen filtering. Zo krijg je dus ook andere (gevaarlijke) stoffen binnen.
Maar Olijf heeft het volgensmij laatst gebruikt dus die weet denk ik wat meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9935954/__Nagellak_remover_nieuwste_drug__.html?p=2,1

Televaag is weer lekker bezig, denk dat het gebruik verdubbeld gaat worden, door een bericht over een chemical drug lekker te promoten in de kranten.

Iemand ervaring met GBL?

Staat in de televaag maar weinig info, alleen over nagellakremover. Zelf weet ik er niks van over deze drug en op me werk zijn bijna alle drugsforum sites geblokkeerd.
Wordt het uit Nagellak remover gefilterd?

:whistle: :whistle: :whistle: :innocent:

Anywayz, wat met GBL is, is dat je maar de helft van de normale dosis van GHB moet nemen. Dat is meer dan genoeg. Van 1,5ml tot 2ml ga je al gruwelijk lekker. Het doseren is dus makkelijker. En ow ja, het is fucking goedkoop. Voor 10 euro kun je iets van 2000 dosissen nemen ofzo xd Effecten houden een uur of 2-3 aan, chillmode staat aan, dronkenschap is aanwezig (vergelijkbaar) en geilheid ook.

Trouwens, dat nagellakremover lijkt me 10x niks. Is geen zuivere GBL, want als je dat snuift... Dat spul brandt een gat in een houten tafel, in plastic flesjes als je het erin laat zitten en waarschijnlijk ook in je lichaam als je het niet verdund. Dus waarom de fuck zou je dat gaan snuiven? Kortom, hype om niks deze nagellak remover, nu de GBL eruit is gehaald zal het ook wel snel over zijn. Alhoewel je nog wel steeds gewone GBL kan bestellen, aangezien dat nog niet illegaal is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 16:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Kevin-Raw schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9935954/__Nagellak_remover_nieuwste_drug__.html?p=2,1

Televaag is weer lekker bezig, denk dat het gebruik verdubbeld gaat worden, door een bericht over een chemical drug lekker te promoten in de kranten.

Iemand ervaring met GBL?

Staat in de televaag maar weinig info, alleen over nagellakremover. Zelf weet ik er niks van over deze drug en op me werk zijn bijna alle drugsforum sites geblokkeerd.
Wordt het uit Nagellak remover gefilterd?

:whistle: :whistle: :whistle: :innocent:

Anywayz, wat met GBL is, is dat je maar de helft van de normale dosis van GHB moet nemen. Dat is meer dan genoeg. Van 1,5ml tot 2ml ga je al gruwelijk lekker. Het doseren is dus makkelijker. En ow ja, het is fucking goedkoop. Voor 10 euro kun je iets van 2000 dosissen nemen ofzo xd Effecten houden een uur of 2-3 aan, chillmode staat aan, dronkenschap is aanwezig (vergelijkbaar) en geilheid ook.

Trouwens, dat nagellakremover lijkt me 10x niks. Is geen zuivere GBL, want als je dat snuift... Dat spul brandt een gat in een houten tafel, in plastic flesjes als je het erin laat zitten en waarschijnlijk ook in je lichaam als je het niet verdund. Dus waarom de fuck zou je dat gaan snuiven? Kortom, hype om niks deze nagellak remover, nu de GBL eruit is gehaald zal het ook wel snel over zijn. Alhoewel je nog wel steeds gewone GBL kan bestellen, aangezien dat nog niet illegaal is.


Zozo, dat GBL lijkt me dan wel gruwelijk lekker haha.
Is dit alleen te krijgen in het illegale circuit? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 16:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Squirrie schreef:
MovingMadness schreef:
Ja ben het hier mee eens maar vind wel dat je op feesten 2 pillen bij je mag hebben voor eigen gebruik en eventueel dat je ze daar ook nog kan laten testen.


Soort gedoogbeleid wat ze ook bij softdrugs hebben.. De handel illegaal laten maar wel de mogelijkheid geven op meer punten te testen (zoals feesten!) en kleine hoeveelheden toestaan.

Dan kan de politie de recreatieve gebruikers zijn of haar gang laten gaan zonder dat zij in de problemen komen door regels, net als bij softdrugs.

Maar dan moet er wel een nieuwe lijstje worden opgesteld in de opium wet over wat wel en niet behoord tot dit beleid.. En ik denk dat dat vrij moeilijk zal zijn! Waar leg je de grens met wat wel en niet kan qua hard-drugs..

Maar dan moet het Zero-Tolerance beleid ook opgeheven worden, want zelfs cannabis is verboden op feestjes.



Jaa dat had ik verwoord met 'kleine hoeveelheden toestaan'! Die grens zal dan ook moeten worden bepaald met wat gebruikers hoeveelheid is! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 18:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vond GBL echt bout toen. Had genoeg genomen, en voelde me wat raar, maar zat meer tegen de space aan te hikken elke keer, vandaar dat er gewoon geen reet aan was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 19:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Vond GBL echt bout toen. Had genoeg genomen, en voelde me wat raar, maar zat meer tegen de space aan te hikken elke keer, vandaar dat er gewoon geen reet aan was.


Hoeveel ml heb je genomen dan? En was het zuivere of was het verdund met iets?
Want ik weet dat je van 2,5ml in ieder geval knettertje hard gaat haha xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 00:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Is GBL eigenlijk echt heel verslavend? Of is het net zoals GHB een insluiper?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 01:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Rawbin schreef:
Vond GBL echt bout toen. Had genoeg genomen, en voelde me wat raar, maar zat meer tegen de space aan te hikken elke keer, vandaar dat er gewoon geen reet aan was.


Hoeveel ml heb je genomen dan? En was het zuivere of was het verdund met iets?
Want ik weet dat je van 2,5ml in ieder geval knettertje hard gaat haha xd


4,0ml, dus het moet haast wel vermengd zijn geweest. Maar echt raar, want een vriend ging er wel goed op (en die kan ik wel 100% vertrouwen :P ) en heb het ook van hem gekregen toen. Is overigens wel al gauw een jaar geleden
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 21:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

alleen alchohol, tabak & caffeine. de rest wacht ik nog maar even mee. beetje te jong nog
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 23:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Denken jullie dat ik het ga merken van een halve q-dance? Ik weeg 75 kilo ongeveer en heb geen tolerantie ( tweede keer, laatste keer 2 maanden geleden )
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 23:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jRn schreef:
Denken jullie dat ik het ga merken van een halve q-dance? Ik weeg 75 kilo ongeveer en heb geen tolerantie ( tweede keer, laatste keer 2 maanden geleden )

Moet goed komen. :yes: Beetje jong alleen nog maar ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 23:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nando schreef:
jRn schreef:
Denken jullie dat ik het ga merken van een halve q-dance? Ik weeg 75 kilo ongeveer en heb geen tolerantie ( tweede keer, laatste keer 2 maanden geleden )

Moet goed komen. :yes: Beetje jong alleen nog maar ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 16:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
Nando schreef:
jRn schreef:
Denken jullie dat ik het ga merken van een halve q-dance? Ik weeg 75 kilo ongeveer en heb geen tolerantie ( tweede keer, laatste keer 2 maanden geleden )

Moet goed komen. :yes: Beetje jong alleen nog maar ja.


Heb dus ook oranje Q-dance voor dit weekend. Hoorde dat het relatief zware pillen zijn, klopt dat? Ben zelf maar 60 kilo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 17:01 
 

Zou iig geen hele droppen als ik jou was als je 60 kg weegt.
Weeg zelf rond de 100 en bij mij klapte ze in als een bom op Hardbass :P
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic