Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Volgende

Welke van deze drugs heb je wel eens gebruikt?
Alcohol 22%  22%  [ 119 ]
Cafeïne 18%  18%  [ 97 ]
Tabak 15%  15%  [ 84 ]
Cannabis (Hasj/Wiet) 16%  16%  [ 85 ]
XTC (MDMA) 13%  13%  [ 70 ]
Speed 7%  7%  [ 38 ]
Cocaïne 4%  4%  [ 23 ]
GHB 1%  1%  [ 7 ]
Paddo's 4%  4%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 542
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2011 20:11 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het zegt wat over de vooroordelen die er leven over en het imago van hardstyle.
En ik hoef niet geassocieerd te worden met drugs. Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat hardstyle muziek is die je alleen met een pilletje op mooi kunt vinden en als ik die honderden pagina's aan drugstopics hier zo zie zou ik het haast gaan geloven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2011 20:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Het zegt wat over de vooroordelen die er leven over en het imago van hardstyle.
En ik hoef niet geassocieerd te worden met drugs. Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat hardstyle muziek is die je alleen met een pilletje op mooi kunt vinden en als ik die honderden pagina's aan drugstopics hier zo zie zou ik het haast gaan geloven.


Nou jammer dat jij zo iemand kent, maar ik ken niemand die het gelijk met drugs associeert... En ik vind het maar erg bekrompen van zowel jezelf als anderen om zo te denken of om je uberhaupt wat ervan aan te trekken als mensen dat denken. En dit topic draagt echt niet bij aan dat zogezegde imago dat jij denkt dat hardstyle heeft, dat komt gewoon omdat de muziek hard is en ze niet snappen dat mensen dat ook leuk kunnen vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2011 20:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Het zegt wat over de vooroordelen die er leven over en het imago van hardstyle.
En ik hoef niet geassocieerd te worden met drugs. Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat hardstyle muziek is die je alleen met een pilletje op mooi kunt vinden en als ik die honderden pagina's aan drugstopics hier zo zie zou ik het haast gaan geloven.

Hier ben ik het compleet mee eens. Prima dat je drugs gebruikt, maar die honderden pagina's zijn vrij bevestigend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2011 22:40 
 
Hardtraxx Veteran

Scheelt dat de helft van die pagina's op naam staan van chukkels en olijfboompje
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2011 22:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja drugsgebruik komt overal voor, maar ik durf te wedden dat harddrugsgebruik nergens op zulke grote schaal voorkomt als in de harddance-scene. Hier is het drugsgebruik gewoon meer ingeburgerd. De muziek is ook minder toegankelijk waardoor je al wat sneller in de "vage-figuren-voorraad" terecht komt. En vage figuren gebruiken nu eenmaal drugs itt tot de gemiddelde, correcte pilsdrinkende Nederlander.

Maar lekker belangrijk wat anderen daarvan vinden, ik geloof niet dat ook maar één iemand last heeft van de op een normale manier drugsgebruikende mensen. Zeker niet als je zelf nuchter bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 00:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Veel mensen die (ong.) voor het eerst vinden helaas ook dat ze op een Hardstyle feest per sé moeten gebruiken.

Ben het wel met Lyst zijn standpunten eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 00:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Ja drugsgebruik komt overal voor, maar ik durf te wedden dat harddrugsgebruik nergens op zulke grote schaal voorkomt als in de harddance-scene. Hier is het drugsgebruik gewoon meer ingeburgerd. De muziek is ook minder toegankelijk waardoor je al wat sneller in de "vage-figuren-voorraad" terecht komt. En vage figuren gebruiken nu eenmaal drugs itt tot de gemiddelde, correcte pilsdrinkende Nederlander.

Maar lekker belangrijk wat anderen daarvan vinden, ik geloof niet dat ook maar één iemand last heeft van de op een normale manier drugsgebruikende mensen. Zeker niet als je zelf nuchter bent.


Op techno feesten ligt het gehalte ook wel hoog volgens mij hoor. Ik zal het iig zien op Awakefest :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 01:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Het zegt wat over de vooroordelen die er leven over en het imago van hardstyle.
En ik hoef niet geassocieerd te worden met drugs. Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat hardstyle muziek is die je alleen met een pilletje op mooi kunt vinden en als ik die honderden pagina's aan drugstopics hier zo zie zou ik het haast gaan geloven.


NOG MAALS! Dit is toch een forum voor liefhebbers van de hardere stijlen...? Waarom moet er hier aan het imago worden gesleuteld? Iedereen weet toch hoe het zit! Zoveel mensen checken dit niet ff random... Waar maak je je druk om?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Scheelt dat de helft van die pagina's op naam staan van chukkels en olijfboompje

Zoals jij je interesseert voor dj'ing en producing interesseer ik mij voor hardstyle en drugs. Is daar iets mis mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 16:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Ja drugsgebruik komt overal voor, maar ik durf te wedden dat harddrugsgebruik nergens op zulke grote schaal voorkomt als in de harddance-scene. Hier is het drugsgebruik gewoon meer ingeburgerd. De muziek is ook minder toegankelijk waardoor je al wat sneller in de "vage-figuren-voorraad" terecht komt. En vage figuren gebruiken nu eenmaal drugs itt tot de gemiddelde, correcte pilsdrinkende Nederlander.

Maar lekker belangrijk wat anderen daarvan vinden, ik geloof niet dat ook maar één iemand last heeft van de op een normale manier drugsgebruikende mensen. Zeker niet als je zelf nuchter bent.

Zoals pnx al zei, op techno gebruiken nog wel meer mensen denk ik. Je hebt gelijk met die laatste alinea, maar bij harddance feesten zijn er wat meer mensen die over de grens van 'normaal-te veel' gaan als ik dat zo zie op feesten, dat vind ik zo jammer. Want die vind ik soms/vaak zo irritant, als ze zo ver zijn dat ze niet meer weten op welk feest ze zijn enzo ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 17:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deeltjesversneller schreef:
Zoals pnx al zei, op techno gebruiken nog wel meer mensen denk ik. Je hebt gelijk met die laatste alinea, maar bij harddance feesten zijn er wat meer mensen die over de grens van 'normaal-te veel' gaan als ik dat zo zie op feesten, dat vind ik zo jammer. Want die vind ik soms/vaak zo irritant, als ze zo ver zijn dat ze niet meer weten op welk feest ze zijn enzo ;)

Precies. Die voorlichting moet toegankelijk zijn zodat mensen beetje weten hoe ze er mee om moeten gaan, dus in 't algemene forum :) Het zal echt niet zo zijn dat mensen door (neutrale) voorlichting ineens gaan gebruiken. En ik denk dat een goede voorlichtingspost juist goed zal zijn voor het imago, in plaats van negatief.

Overigens zou ik 't wel fijn vinden als mijn stuk (gedeeltelijk) nog in de MDMA-info wordt verwerkt of in ieder geval een linkje er naar toe. Ben er wel eventjes mee bezig geweest en volgens mij klopt het allemaal wel (grotendeels).
Daar staat toch wel hoe mensen (enigszins) verantwoord met xtc om kunnen gaan. En juist dat is het probleem meestal op feesten :)

Ik doel op dit stuk:
algemeen/drugsgebruik-informatie-tips-vragen-t8210.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 18:51 
 
Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:
Firetrap schreef:
Scheelt dat de helft van die pagina's op naam staan van chukkels en olijfboompje

Zoals jij je interesseert voor dj'ing en producing interesseer ik mij voor hardstyle en drugs. Is daar iets mis mee?


ho ho, ik verbond er geen oordeel aan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 20:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Het zegt wat over de vooroordelen die er leven over en het imago van hardstyle.
En ik hoef niet geassocieerd te worden met drugs. Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat hardstyle muziek is die je alleen met een pilletje op mooi kunt vinden en als ik die honderden pagina's aan drugstopics hier zo zie zou ik het haast gaan geloven.

Amen to that indeed !
' Die boem boem muziek, wat een walgelijke herrie '
' Je moet haast wel drugs gebruiken om het mooi te vinden '
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 20:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Piaaa schreef:
Lyst schreef:
Het zegt wat over de vooroordelen die er leven over en het imago van hardstyle.
En ik hoef niet geassocieerd te worden met drugs. Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat hardstyle muziek is die je alleen met een pilletje op mooi kunt vinden en als ik die honderden pagina's aan drugstopics hier zo zie zou ik het haast gaan geloven.

Amen to that indeed !
' Die boem boem muziek, wat een walgelijke herrie '
' Je moet haast wel drugs gebruiken om het mooi te vinden '


Precies, er is gewoon een groot deel van de samenleving die zo denkt. Dat valt niet te ontkennen. Sommige geloven bijna niet dat je het van 22.00 tot 08.00 vol kunt houden zonder andere substanties dan water en wat eten :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 20:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat hardstyle muziek is die je alleen met een pilletje op mooi kunt vinden en als ik die honderden pagina's aan drugstopics hier zo zie zou ik het haast gaan geloven.

En jij trekt je daar wat van aan? Of je vind het vervelend? Ik begrijp wel dat je daar niet mee geasoscieerd wil worden, maar dat lijkt me heel makkelijk te voorkomen; "Moeten zij weten, ik doe het zonder". Ik denk dat je het bij dat soort mensen toch nooit in hun kop krijgt dat jij echt van de muziek houdt, en dus zonder drugs gaat. Lekker laten gaan, en je er niks van aantrekken lijkt me in dat geval het beste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 21:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Het zegt wat over de vooroordelen die er leven over en het imago van hardstyle.
En ik hoef niet geassocieerd te worden met drugs. Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat hardstyle muziek is die je alleen met een pilletje op mooi kunt vinden en als ik die honderden pagina's aan drugstopics hier zo zie zou ik het haast gaan geloven.

Ik ben het 100% met jou eens. Ik hoef niet als een drugsgebruiker oid gezien te worden omdat ik toevallig naar hardstyle luister. Als mensen info nodig hebben over drugs hebben ze daar de geweldige site google voor uitgevonden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 00:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RobertV schreef:
Lyst schreef:
Het zegt wat over de vooroordelen die er leven over en het imago van hardstyle.
En ik hoef niet geassocieerd te worden met drugs. Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat hardstyle muziek is die je alleen met een pilletje op mooi kunt vinden en als ik die honderden pagina's aan drugstopics hier zo zie zou ik het haast gaan geloven.

Ik ben het 100% met jou eens. Ik hoef niet als een drugsgebruiker oid gezien te worden omdat ik toevallig naar hardstyle luister. Als mensen info nodig hebben over drugs hebben ze daar de geweldige site google voor uitgevonden..


Maar dan is het toch nog wel belangrijk dat er voorlichting plaats vind? En het is toch fijn om met elkaar op het forum te kunnen praten over je ervaringen (ook tijdens drugs gebruik)? Ik snap niet echt waar jullie dan heen willen met je punt. Er moet op hardtraxx dus geen Drugs topic meer zijn en geen aandacht meer aan worden besteed, want het schaad ons imago en dat van hardstyle?

Weeg de voor- en nadelen eens tegen elkaar af, dan is het voor mij duidelijk dat er wél een drugstopic moet zijn. Helaas gaat het nu allang niet meer over drugs, maar dat komt wel weer goed... hoop ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 01:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Olijfboompje schreef:
Firetrap schreef:
Scheelt dat de helft van die pagina's op naam staan van chukkels en olijfboompje

Zoals jij je interesseert voor dj'ing en producing interesseer ik mij voor hardstyle en drugs. Is daar iets mis mee?


ho ho, ik verbond er geen oordeel aan ;)

Zo kwam het wel over.
Doet er echter niet toe.
Vraag mij dan wel af met welke intentie je het wel bedoelde dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 08:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RobertV schreef:
Ik ben het 100% met jou eens. Ik hoef niet als een drugsgebruiker oid gezien te worden omdat ik toevallig naar hardstyle luister. Als mensen info nodig hebben over drugs hebben ze daar de geweldige site google voor uitgevonden..

En vervolgens komen ze bij allemaal foutieve informatie terecht... Nee dat is handig.

En kom op zeg. "Hoef niet als drugsgebruiker oid te worden gezien"... Je bepaalt toch zelf hoe mensen tegen je aankijken of niet dan?
Als ik zeg dat ik naar hardstyle luister vraagt misschien 1 op de 4 maar of ik ook wel eens drugs gebruik. Dan zeg ik "welnee joh, dat gebeurt veel minder dan de meeste mensen denken." en dan is het klaar, case closed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 11:37 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
Maar dan is het toch nog wel belangrijk dat er voorlichting plaats vind? En het is toch fijn om met elkaar op het forum te kunnen praten over je ervaringen (ook tijdens drugs gebruik)? Ik snap niet echt waar jullie dan heen willen met je punt. Er moet op hardtraxx dus geen Drugs topic meer zijn en geen aandacht meer aan worden besteed, want het schaad ons imago en dat van hardstyle?

Weeg de voor- en nadelen eens tegen elkaar af, dan is het voor mij duidelijk dat er wél een drugstopic moet zijn. Helaas gaat het nu allang niet meer over drugs, maar dat komt wel weer goed... hoop ik :P

Hoezo heeft een hardstyle(/-core/-trance) forum de verantwoordelijkheid om mensen voor te lichten over drugs? En als hardstyleliefhebber interesseert het me totaal niet welke ervaringen jij met drugs hebt gehad. Als je zulke ervaringen toch zo nodig moet delen is daar het off-topic gedeelte voor. Dus als ik de voor en nadelen tegen elkaar afweeg, hoort dit topic in de offtopic sectie thuis, want dan kunnen jullie gewoon praten over jullie ervaringen en is het drugsverhaal weg uit hardstyle gerelateerde discussies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 12:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Hoezo heeft een hardstyle(/-core/-trance) forum de verantwoordelijkheid om mensen voor te lichten over drugs? En als hardstyleliefhebber interesseert het me totaal niet welke ervaringen jij met drugs hebt gehad. Als je zulke ervaringen toch zo nodig moet delen is daar het off-topic gedeelte voor. Dus als ik de voor en nadelen tegen elkaar afweeg, hoort dit topic in de offtopic sectie thuis, want dan kunnen jullie gewoon praten over jullie ervaringen en is het drugsverhaal weg uit hardstyle gerelateerde discussies.

Dude, dit topic wordt alleen voorlichting. Die gesprekken/ervaringen vinden sowieso alleen plaats in off-topic.
Als het goed is wordt deze hele discussie ook weer verwijderd.

Daarbij zijn er zat mensen die het wel interessant vinden en die behoefte hebben aan voorlichting. Jij hebt de gave om het gewoon niet te lezen als je dat niet wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 12:12 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ook de voorlichting kan in offtopic, dit is toch niet hardstyle-gerelateerd...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 12:23 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
ho ho, ik verbond er geen oordeel aan ;)

Citaat:
Zo kwam het wel over.
Doet er echter niet toe.
Vraag mij dan wel af met welke intentie je het wel bedoelde dan.


Met de intentie om te zeggen dat het aantal pagina's in dat topic de schijn opwekt dat heel nederland aan de droeks zit, terwijl het veelal dezelfde personen zijn die er posten, that's all ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 12:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Citaat:
ho ho, ik verbond er geen oordeel aan ;)

Citaat:
Zo kwam het wel over.
Doet er echter niet toe.
Vraag mij dan wel af met welke intentie je het wel bedoelde dan.


Met de intentie om te zeggen dat het aantal pagina's in dat topic de schijn opwekt dat heel nederland aan de droeks zit, terwijl het veelal dezelfde personen zijn die er posten, that's all ;)

Ik heb maar 1252 posts in de drugstopics gemaakt :( :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 12:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Citaat:
ho ho, ik verbond er geen oordeel aan ;)

Citaat:
Zo kwam het wel over.
Doet er echter niet toe.
Vraag mij dan wel af met welke intentie je het wel bedoelde dan.


Met de intentie om te zeggen dat het aantal pagina's in dat topic de schijn opwekt dat heel nederland aan de droeks zit, terwijl het veelal dezelfde personen zijn die er posten, that's all ;)

Aaaah oke :)
Daar heb je wel een goed punt ja.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic