Frenchkicks schreef:
Dat is niet zo mooi, draag je lenzen?
Ik kan je wel wat vertellen over wat ik weet qua drugsgebruik en je ogen, geen idee of het bij jou van toepassing is maar misschien herken je wat.
Uppers kunnen een aanleiding zijn voor een hoornvliesontsteking (= je beschermlaag op je ogen). Hoewel dit vaak geen directe gevolgen heeft kan het zijn dat het lijden tot zichtsverlies door de bijtende stoffen die de uppers met zich mee brengen (vooral cocaïne, amfetamine). Gelinkt aan een hoornvliesontsteking zijn 'glazige' ogen (wat ik opmaak uit jouw verhaal?), dubbel zien en blinde vlekken.
Amfetamine kan ook ervoor zorgen dat je oog 'bol' gaat staan. Dit komt door de plotselinge verhoogde druk rond je ogen. Hierdoor komt je oog bol te staan waardoor je zichtveld minder wordt. Het kan namelijk zo zijn dat er een adertje gesprongen is in je oog (wat meer gelinkt wordt aan snuiven, maar dit heb jij niet gedaan?)
Ook kan er natuurlijk een iets in je oog zijn gekomen wat je niet (meer) weet? Een vinger, vuiltje etc.
Thanks voor je uitgebreide reactie!
Ik draag geen lenzen.
Ik denk dat ik dus last heb van glazige ogen. Ik heb net weer gekeken, en het is nog steeds net zo erg. Ik zie nu dat beiden ogen last hebben van het glazigheid.
Ik zie alleen wel maar dubbel/wazig met mijn rechter oog. Ook heb ik daar kleine prikkelingen, en het wit eromheen een beetje geel.
Mijn oog is echt net gewoon een glas, zelfs het wit buiten mijn iris weerkaatst licht. Heel bizar dit.. alsof er onder mn hele vlies dus een bolling/vloeistof is gekomen..
Als dit de gevolgen zijn van dit spul dan ben ik er klaar mee. Ik ben echt als de doods om ook maar iets met m'n ogen te ondergaan.
Een avondje pret is me dat niet waard.
Ik hoop nu dat zodra mijn pupillen weer kleiner zijn, het allemaal weg trekt. Maar ik zie niet in waarom dat zou gebeuren. Waar komt die vloeistof (?) überhaubt vandaan en waar moet dat weer heen?