Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924 ... 1193  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 12:19 

Hardtraxx Addict

Kan iemand mij helpen?
Ik kom net terug van een feest, en heb 4fmp (150 mg maar) en een likje mdma poeder genomen.

Bij thuiskomst waren mijn pupillen heel groot. Ik heb ze geinspecteerd en er leek niks mis mee.

Ik ben snel onder de douche gestapt, en bij het uitstappen en in de spiegel kijken merk ik dat er een vloeistof in mn oog zit die mijn pupil van mijn rechter oog vervormd. Het is heel bol. Dus een bolle lens met nog een bol vloeistof daarin.

Ik zie ook lichterlijk wazig/dubbel met dat ene oog.

Wat is dit voor iets? Ik ga nu proberen te slapen en ik hoop dat het bij wakker worden weg is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 13:49 

Hardtraxxer

Basxt schreef:
Kan iemand mij helpen?
Ik kom net terug van een feest, en heb 4fmp (150 mg maar) en een likje mdma poeder genomen.

Bij thuiskomst waren mijn pupillen heel groot. Ik heb ze geinspecteerd en er leek niks mis mee.

Ik ben snel onder de douche gestapt, en bij het uitstappen en in de spiegel kijken merk ik dat er een vloeistof in mn oog zit die mijn pupil van mijn rechter oog vervormd. Het is heel bol. Dus een bolle lens met nog een bol vloeistof daarin.

Ik zie ook lichterlijk wazig/dubbel met dat ene oog.

Wat is dit voor iets? Ik ga nu proberen te slapen en ik hoop dat het bij wakker worden weg is.

Dat is niet zo mooi, draag je lenzen?

Ik kan je wel wat vertellen over wat ik weet qua drugsgebruik en je ogen, geen idee of het bij jou van toepassing is maar misschien herken je wat.
Uppers kunnen een aanleiding zijn voor een hoornvliesontsteking (= je beschermlaag op je ogen). Hoewel dit vaak geen directe gevolgen heeft kan het zijn dat het lijden tot zichtsverlies door de bijtende stoffen die de uppers met zich mee brengen (vooral cocaïne, amfetamine). Gelinkt aan een hoornvliesontsteking zijn 'glazige' ogen (wat ik opmaak uit jouw verhaal?), dubbel zien en blinde vlekken.

Amfetamine kan ook ervoor zorgen dat je oog 'bol' gaat staan. Dit komt door de plotselinge verhoogde druk rond je ogen. Hierdoor komt je oog bol te staan waardoor je zichtveld minder wordt. Het kan namelijk zo zijn dat er een adertje gesprongen is in je oog (wat meer gelinkt wordt aan snuiven, maar dit heb jij niet gedaan?)

Ook kan er natuurlijk een iets in je oog zijn gekomen wat je niet (meer) weet? Een vinger, vuiltje etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 16:04 

Hardtraxx Addict

Frenchkicks schreef:
Dat is niet zo mooi, draag je lenzen?

Ik kan je wel wat vertellen over wat ik weet qua drugsgebruik en je ogen, geen idee of het bij jou van toepassing is maar misschien herken je wat.
Uppers kunnen een aanleiding zijn voor een hoornvliesontsteking (= je beschermlaag op je ogen). Hoewel dit vaak geen directe gevolgen heeft kan het zijn dat het lijden tot zichtsverlies door de bijtende stoffen die de uppers met zich mee brengen (vooral cocaïne, amfetamine). Gelinkt aan een hoornvliesontsteking zijn 'glazige' ogen (wat ik opmaak uit jouw verhaal?), dubbel zien en blinde vlekken.

Amfetamine kan ook ervoor zorgen dat je oog 'bol' gaat staan. Dit komt door de plotselinge verhoogde druk rond je ogen. Hierdoor komt je oog bol te staan waardoor je zichtveld minder wordt. Het kan namelijk zo zijn dat er een adertje gesprongen is in je oog (wat meer gelinkt wordt aan snuiven, maar dit heb jij niet gedaan?)

Ook kan er natuurlijk een iets in je oog zijn gekomen wat je niet (meer) weet? Een vinger, vuiltje etc.

Thanks voor je uitgebreide reactie!

Ik draag geen lenzen.

Ik denk dat ik dus last heb van glazige ogen. Ik heb net weer gekeken, en het is nog steeds net zo erg. Ik zie nu dat beiden ogen last hebben van het glazigheid.
Ik zie alleen wel maar dubbel/wazig met mijn rechter oog. Ook heb ik daar kleine prikkelingen, en het wit eromheen een beetje geel.

Mijn oog is echt net gewoon een glas, zelfs het wit buiten mijn iris weerkaatst licht. Heel bizar dit.. alsof er onder mn hele vlies dus een bolling/vloeistof is gekomen..

Als dit de gevolgen zijn van dit spul dan ben ik er klaar mee. Ik ben echt als de doods om ook maar iets met m'n ogen te ondergaan.
Een avondje pret is me dat niet waard.

Ik hoop nu dat zodra mijn pupillen weer kleiner zijn, het allemaal weg trekt. Maar ik zie niet in waarom dat zou gebeuren. Waar komt die vloeistof (?) überhaubt vandaan en waar moet dat weer heen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 16:20 

Hardtraxxer

Basxt schreef:
Thanks voor je uitgebreide reactie!

Ik draag geen lenzen.

Ik denk dat ik dus last heb van glazige ogen. Ik heb net weer gekeken, en het is nog steeds net zo erg. Ik zie nu dat beiden ogen last hebben van het glazigheid.
Ik zie alleen wel maar dubbel/wazig met mijn rechter oog. Ook heb ik daar kleine prikkelingen, en het wit eromheen een beetje geel.

Mijn oog is echt net gewoon een glas, zelfs het wit buiten mijn iris weerkaatst licht. Heel bizar dit.. alsof er onder mn hele vlies dus een bolling/vloeistof is gekomen..

Als dit de gevolgen zijn van dit spul dan ben ik er klaar mee. Ik ben echt als de doods om ook maar iets met m'n ogen te ondergaan.
Een avondje pret is me dat niet waard.

Ik hoop nu dat zodra mijn pupillen weer kleiner zijn, het allemaal weg trekt. Maar ik zie niet in waarom dat zou gebeuren. Waar komt die vloeistof (?) überhaubt vandaan en waar moet dat weer heen?

Ik denk dat er bij je ogen een adertje is gesprongen door de druk die erop is gekomen, als dat zo is gaat de bolling/glazigheid inderdaad niet weg zodra je pupillen weer klein worden. Uit mijn hoofd kan dit 2 weken duren.
Ik weet niet precies wat de vloeistof is die je bedoeld, zijn dit gewoon 'tranen? Dan kan het namelijk ook zijn dat je traanbuis beschadigd is. en dus de vloeistof achter je oog opbolt. Misschien heb je (zonder dat je het door had/voelde door de drugs) heel hard in je ogen gewreven?
Met een foto worden we misschien wijzer
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 16:33 

Hardtraxx Addict

Frenchkicks schreef:

Ik denk dat er bij je ogen een adertje is gesprongen door de druk die erop is gekomen, als dat zo is gaat de bolling/glazigheid inderdaad niet weg zodra je pupillen weer klein worden. Uit mijn hoofd kan dit 2 weken duren.
Ik weet niet precies wat de vloeistof is die je bedoeld, zijn dit gewoon 'tranen? Dan kan het namelijk ook zijn dat je traanbuis beschadigd is. en dus de vloeistof achter je oog opbolt. Misschien heb je (zonder dat je het door had/voelde door de drugs) heel hard in je ogen gewreven?

De tering. 2 weken..

Ik vraag me af of het dan die gesprongen ader is, aangezien beide ogen er last van hebben?

Met vloeistof bedoel ik dus die glazigheid, dat het lijkt alsof er iets tussen mn netvlies en pupil zit.
Ik zal kijken of het maken van een foto lukt.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat zo'n warme douche hier de oorzaak van is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 16:52 

Hardtraxx Veteran

Advies vragen prima, maar onthoud wel dat je met dit soort dingen altijd beter naar de dokter kunt gaan als je je echt zorgen maakt en het niet wegtrekt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 16:55 

Hardtraxx Addict

Fuzzylogic schreef:
Advies vragen prima, maar onthoud wel dat je met dit soort dingen altijd beter naar de dokter kunt gaan als je je echt zorgen maakt en het niet wegtrekt ;)

Zal ik doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 16:56 

Hardtraxxer

Basxt schreef:
Frenchkicks schreef:

De tering. 2 weken..

Ik vraag me af of het dan die gesprongen ader is, aangezien beide ogen er last van hebben?

Met vloeistof bedoel ik dus die glazigheid, dat het lijkt alsof er iets tussen mn netvlies en pupil zit.

Kan zijn dat allebei je ogen een gesprongen adertje hebben, door de verhoogde bloedruk bijv.
Doet het pijn nu je oog?

En over de douche, ik denk het persoonlijk niet, heb je ook hele rode ogen? (om je ogen heen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 17:03 

Hardtraxx Addict

Frenchkicks schreef:
Basxt schreef:
Frenchkicks schreef:

De tering. 2 weken..

Kan zijn dat allebei je ogen een gesprongen adertje hebben, door de verhoogde bloedruk bijv.
Doet het pijn nu je oog?

En over de douche, ik denk het persoonlijk niet, heb je ook hele rode ogen? (om je ogen heen)

Het geeft af en toe een klein steekje in mn oog, net zoals een gesprongen ader inderdaad. Geen rode ogen voor zover ik weet. Niet bijzonder pijnlijk dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 17:17 

Hardtraxx Veteran

Vannacht om 12u ongeveer 170mg 4fmp genomen en om kwart voor 4 nog eens 170mg extra. Heb nu nog steeds last van pupillen die extreem van grootte veranderen en warme golven door m'n lijf. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 17:32 

Hardtraxxer

Afgelopen weekend weer eens perfetine gedaan, wow :woot:

J oey schreef:
Vannacht om 12u ongeveer 170mg 4fmp genomen en om kwart voor 4 nog eens 170mg extra. Heb nu nog steeds last van pupillen die extreem van grootte veranderen en warme golven door m'n lijf. :lol:

Herkenbaar, na vive la frenchcore, 600mg 4fmp, (eenmalige hoeveelheid :P , hoewel ik het kon hebben) had ik 48uur lang pupillen als bloemkolen
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 17:35 

Hardtraxxer

Basxt schreef:

Het geeft af en toe een klein steekje in mn oog, net zoals een gesprongen ader inderdaad. Geen rode ogen voor zover ik weet. Niet bijzonder pijnlijk dus.

Het is waarschijnlijk inderdaad een gesprongen ader, niks (blijvend) ernstigs dus alleen is het inderdaad wel irritant. Als het goed is gaat het vanzelf weg (kan dus 2 weken duren :P ), maar let op: als je ogen bloeddoorlopen beginnen te worden moet je een antibiotica halen bij de dokter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 17:56 

Hardtraxx Addict

Frenchkicks schreef:
Basxt schreef:

Het is waarschijnlijk inderdaad een gesprongen ader, niks (blijvend) ernstigs dus alleen is het inderdaad wel irritant. Als het goed is gaat het vanzelf weg (kan dus 2 weken duren :P ), maar let op: als je ogen bloeddoorlopen beginnen te worden moet je een antibiotica halen bij de dokter.

Thanks man. Heb ik wat aan.

Ik zal morgen kijken hoe het er aan toe is bij het wakker worden. als het verslechterd ga ik naar de huisarts.

Maar zo'n gesprongen ader is dus ook de oorzaak van die glazige ogen?
hoef ik niet m'n 4fmp praktijken af te schaffen iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 21:14 

Hardtraxx Veteran

Basxt schreef:
Ik zal morgen kijken hoe het er aan toe is bij het wakker worden. als het niet beter wordt ga ik naar de huisarts.

Niet wachten tot het erger wordt. Als het je zorgen baart, wat wel het geval is vermoed ik, kun je best langs de dokter gaan. Better safe than sorry. Zeker als het over je ogen gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 21:20 

Hardtraxx Veteran

Frenchkicks schreef:

J oey schreef:

Herkenbaar, na vive la frenchcore, 600mg 4fmp, (eenmalige hoeveelheid :P , hoewel ik het kon hebben) had ik 48uur lang pupillen als bloemkolen

600 mg 4fmp????? :lol: Ik mag overigens niet veel zeggen met mn 850 mg meph slikken in 4 uur tijd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 21:49 

Hardtraxx Addict

Grim schreef:
Basxt schreef:
Ik zal morgen kijken hoe het er aan toe is bij het wakker worden. als het niet beter wordt ga ik naar de huisarts.

Niet wachten tot het erger wordt. Als het je zorgen baart, wat wel het geval is vermoed ik, kun je best langs de dokter gaan. Better safe than sorry. Zeker als het over je ogen gaat.

Klopt. Heb je gelijk in :/

Hier de foto trouwens, beetje een lijpe wel, maar volgends mij hoort dit niet! Dat je de weerspiegeling van mn mobiel kan zien op het wit en buiten de pupil...

http://i.imgur.com/S591aP8.jpg
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2015 22:57 

Hardtraxxer

Unknown schreef:
Frenchkicks schreef:

J oey schreef:

600 mg 4fmp????? :lol: Ik mag overigens niet veel zeggen met mn 850 mg meph slikken in 4 uur tijd xd

Tja wat zal ik zeggen.. iets teveel van het goede xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 14:29 

Hardtraxx Veteran

Heb hier nu ook ontzettend glazige ogen en een gesprongen ader in m'n oog. Ziet er wel ontzettend vaag uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 15:21 

Hardtraxx Addict

J oey schreef:
Heb hier nu ook ontzettend glazige ogen en een gesprongen ader in m'n oog. Ziet er wel ontzettend vaag uit.

Dus toch misschien oorzaak van de 4fmp dan?

Hou me op de hoogte hoe het bij jou ontwikkeld!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 15:29 

Hardtraxx Veteran

Frenchkicks schreef:

Ik vond 300mg al teveel v/h goede. (In 2x 150mg met 4/5uur ertussen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 15:32 

Donateur

Glazige ogen is toch echt #1 kenmerk na (tijdens) gebruik? Goed eten, veel water vandaag en als de boel niet snel verbeterd dinsdag direct naar de dokter ja. Je gaat toch geen risico nemen met je ogen. Als je nou een wondje had op je arm ofzo..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 15:40 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Glazige ogen is toch echt #1 kenmerk na (tijdens) gebruik? Goed eten, veel water vandaag en als de boel niet snel verbeterd dinsdag direct naar de dokter ja. Je gaat toch geen risico nemen met je ogen. Als je nou een wondje had op je arm ofzo..

Normaal is dat bij mij absoluut niet zo erg, die glazige ogen. Goed eten komt wel goed, heb alweer een vreetkick (zoals elke keer de maandag na het gebruiken). Veel water drinken doe ik eigenlijk altijd wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 15:48 

Donateur

Dan blijft het laatste staan. Gesprongen aders of bloeddoorlopen ogen krijg je in principe al van te weinig slaap of goed veel alcohol drinken. Zoals aangegeven dient het snel te herstellen; zo niet lekker naar de dokter.

Met je oren/ogen zo min mogelijk risico aub.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 16:40 

Hardtraxx Addict

Helemaal gelijk in natuurlijk.

Heeft glazige ogen ook een verband met vervorming van de pupil? Dat had ik de eerste uren. Dat is nu weg gelukkig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2015 16:43 

Donateur

Je pupil vervormt toch sowieso om scherp te stellen / lichtinval? Dus ik denk dat als er meer vocht in je ogen zicht (of een andere oorzaak) je pupil gewoon blijvend (onnodig) vervormd is. Daarom wellicht ook wat wazig zicht ofzo.
Vorige  1 ... 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924 ... 1193  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic