Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 33  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2013 17:48 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

Hallo beide teams.

Een raar gezicht, nu de teams niet meer waren zoals voorheen. Je gaat er bijna gewend aan raken. Ik ben benieuwd of eerdere mogelijke samenwerkingen van teamleden vervagen of stand houden nu diegenen niet meer bij elkaar in het team zitten. Wel is duidelijk dat er vanaf nu wat voorzichtiger met de verkregen hints moet worden omgegaan, omdat de kans op achterklap groot is. Enfin, de opdracht.
Vandaag doen we een duikexcursie aan de oostkant van het eiland. We zullen een kijkje nemen bij het onderwaterleven dat zwemt in en rondom het scheepswrak waarvan jullie al weet hadden. Het is waarschijnlijk niet meer nodig om te zeggen dat het hier om de Oranje gaat. Het schip ligt al jaren onder het helderblauwe water te rotten. Desondanks is het een attractie om te zien. De staat van het schip is nog redelijk goed en de schepselen van de zee: vissen, schelpdieren en algen hebben het wrak al als hun thuis gemaakt.

Afbeelding

Eén voor één worden de kandidaten in een duikpak gehesen en richting de plek van de Oranje begeleid. Er is voldoende zuurstof beschikbaar om het schip eens grondig te inspecteren. Nadat het dek en de masten zijn bekeken, vervolgen we onze weg binnenin het schip. Het schip is uiteraard al jaren geleden leeg geruimd, maar speciaal voor deze opdracht zijn er enkele vondsten terug geplaatst in de slaapruimtes van de vroegere bemanning.

In het vertrek liggen een zestal glazen potjes, ieder gesloten met een kurk. Deze worden meegenomen en eenmaal aan land gekomen open gemaakt. De inhoud zijn papieren vellen, met daarop inscripties. De inscripties betreffen raadsels, gemaakt door de zeelui om elkaar te vermaken en scherp te houden ten tijden van lange zeereizen. De taak aan beide teams wordt om deze raadsels te ontrafelen. Het team met de meeste juiste antwoorden wint de opdracht en een nieuwe hint naar de schat. Bij een gelijk aantal goede oplossingen wordt tijd uiteraard weer de beslissende factor. Inleveren gebeurt door de teamcaptain via PM en deadline hiervoor is Zaterdag 18:00. Succes!

Dan nu de raadsels:

1. Wortels ten grondslag, verkleurt, verloren door de tijd. Altijd omgeven door hetzelfde soort, bewoond door een dier dat bijt.

2. Een lichaam uit Gods rijk, ook in veelvoud aanwezig op een koning. Een baken van licht, omsingeld door miljoenen.

3. Gaten boven, onder, links en rechts, toch gaat de inhoud nergens heen. Opnemen en verwijderen, het is allemaal geen probleem.

4. Onderdeel van een vogel maar bevind me niet hoog, kan zwemmen in de oceaan maar toch blijf ik droog. Ik heb iemand nodig om te kunnen bewegen, blijf echter wel in de buurt van licht want in het duister kan ik niet leven.

5. Je kan me hebben maar niet aanraken. Je kan me snel bezitten en weer kwijtraken. Wordt er goed met mij omgegaan, dan ben ik heel fijn. Gebeurt dit niet, dan zal ik gebroken zijn.

6. Wanneer mijn reis is beëindigd, blijf ik niet lang meer bestaan: een paar uur, één dag of meerdere, ik kijk het wel aan. Op bepaalde plekken ben ik altijd, op sommige plekken nooit. Snap jij het nog? Ik lijk wel verstrooit.

PS: Inspiratie opgedaan door:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2013 18:22 

Hardtraxx Crew

Heerlijke opdracht en vette scene ^^

Ik ga puzzelen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2013 15:20 

Hardtraxx Veteran

Nog een kleine 4 uur resterend, schiet het al op? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2013 15:36 

Hardtraxx Addict

Jep
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2013 19:32 

Hardtraxx Veteran

Hebben we een deadline, komt de uitslag nog niet :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2013 21:49 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

Kandidaten,

Dank voor het geduld. Hieronder de antwoorden:

1. Wortels ten grondslag, verkleurt, verloren door de tijd. Altijd omgeven door hetzelfde soort, bewoond door een dier dat bijt.

Antwoord: Haar Haar groeit vanuit de haarwortels. Haar kleurt grijs naarmate de jaren vorderen en vallen uiteindelijk zelfs uit. Haar is altijd omgeven door haar, en kan bewoond worden door de luis, een beest dat zich vastbijt in de hoofdhuid.

2. Een lichaam uit Gods rijk, ook in veelvoud aanwezig op een koning. Een baken van licht, omsingeld door miljoenen.

Antwoord: De Maan. De maan is een hemellichaam, en de Hemel is het "rijk van god". Manen zijn veelvuldig aanwezig op de koning van de jungle, de leeuw. De maan is een baken van licht in de nacht en wordt omsingeld door miljoenen sterren.

3. Gaten boven, onder, links en rechts, toch gaat de inhoud nergens heen. Opnemen en verwijderen, het is allemaal geen probleem.

Antwoord: Spons. Heeft gaten maar toch gaat de inhoud, water, nergens heen.

4. Onderdeel van een vogel maar bevind me niet hoog, kan zwemmen in de oceaan maar toch blijf ik droog. Ik heb iemand nodig om te kunnen bewegen, blijf echter wel in de buurt van licht want in het duister kan ik niet leven.

Antwoord: Schaduw. De schaduw van een vogel bevind zich niet op de hoogte van de vogel, en een schaduw kan naast een persoon in het water zijn zonder nat te worden. Een schaduw beweegt wanneer de persoon dat doet, en er is alleen schaduw bij aanwezigheid van licht.

5. Je kan me hebben maar niet aanraken. Je kan me snel bezitten en weer kwijtraken. Wordt er goed met mij omgegaan, dan ben ik heel fijn. Gebeurt dit niet, dan zal ik gebroken zijn.

Antwoord: Vertrouwen/Liefde/Vriendschap e.d.

6. Wanneer mijn reis is beëindigd, blijf ik niet lang meer bestaan: een paar uur, één dag of meerdere, ik kijk het wel aan. Op bepaalde plekken ben ik altijd, op sommige plekken nooit. Snap jij het nog? Ik lijk wel verstrooit.

Antwoord: Sneeuw. Wanneer sneeuw is gevallen, lost het vaak ook snel weer op. Op de polen is altijd sneeuw, in Midden-Afrika bijvoorbeeld nooit. Verstrooit is een woordspeling dat duidt op het strooizout dat soms op sneeuw/ijs wordt gegooid voor begaanbare wegen.

Dan nu de gegeven antwoorden van beide teams:

Batavia:

1: een tand
2: een ster
3: een spons
4: schaduw

5: stilte
6: sneeuw

Concordia:

1. Boom
2. Edelstenen
3. Spons
4. snavel
5. vriendschap
6. Lichaam

Batavia gefeliciteerd, een goede score. Steffnov zal de gewonnen hint van mij ontvangen. Het is aan hem wat hij ermee doet.

Dit betekent dat Concordia een stemronde tegemoet gaat. De allerlaatste van het spel! De conclusies mogen jullie hier zelf uit trekken. Een ieder mag de stem bij mij per PM aanleveren. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2013 22:18 

Hardtraxx Veteran

Gewoon lekker op de oude voet doorgaan. Zoals het hoort :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2013 19:35 

Hardtraxx Veteran

Binnen van Zenda en Chukkels
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2013 22:19 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

Schatzoekers,

Dan nu de uitslag van de stemronde van het nieuw gevormde Batavia. Hoe zijn de relaties binnen dit team? Hoe wordt er gestemd? Als volgt ....

Qz -> Chukkels
Henk Jan -> Zenda
Patrickjeb -> Henk-Jan
Chukkels -> Henk-Jan
Zenda -> Chukkels

Dit betekent dat Henk-Jan en Chukkels het tegen elkaar gaan opnemen in het onderlinge duel. Beiden mogen mij het nummer van het vak PMen waarvan zij denken dat de schat daar ligt. Succes heren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2013 09:58 

Hardtraxx Veteran

Nou, warm welkom krijgt HJ ook bij jullie zeg...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2013 15:08 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

Beste kandidaten,

En weeral mag een schatzoeker zijn koffers pakken, afscheid nemen van de groep en op het vliegtuig richting huis stappen. Ditmaal is Henk-Jan de ongelukkige! Niet geheel onverwacht, aangezien Chukkels door zijn eerder gewonnen onderling duel een voordeel had. HJ bedankt voor het meespelen!

Informatie voor het verdere verloop van het spel zal spoedig volgen, keep you posted!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2013 23:08 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

Kandidaten,

Al een beetje gewend aan je nieuwe teamleden? Ik hoop het niet, want er vindt een nieuwe wending plaats. Een equivalent van de 'Samensmelting' van Expeditie Robinson zal ook met dit spel plaatsvinden. Teams worde gewist, een ieder staat er alleen voor. Ik hoop dat jullie genoeg informatie van teamgenoten hebben verkregen, want dat wordt nu een lastige zaak. Uiteraard nu ook geen stemrondes meer, echter blijven de onderlinge duels tot aan de finale wel bestaan. De twee slechtst presterende individuen in de opdracht zullen linea directa plaats nemen in het onderling duel. Zo, alles duidelijk? Dan gaan we snel door naar de opdracht!

Welkom kandidaten,

Ik heb jullie allen bijeen geroepen omdat er een opmerkelijke vondst is gedaan. Op het strand aan de oostkust van het eiland is een oud, versleten stuk gesteente aangetroffen. Op het eerste gezicht gaf de bevuilde substantie weinig reden tot opwinding. Echter, na het stuk steen schoon geschrobd te hebben, begonnen er merkwaardige contouren op het object zichtbaar te worden.

We beginnen nu zo voorzichtig mogelijk het gesteente terug te keren naar zijn oorspronkelijke staat. Wanneer dit gebeurd is, is de inhoud duidelijk te zien, doch moeilijk te begrijpen. Er is een boodschap in het steen gekerfd, echter in een vreemde taal, gekenmerkt door het gebruik van pictogrammen, en daardoor niet te ontcijferen. Gelukkig is daar Mandy, die eieren voor haar geld koos, het vliegtuig links liet liggen en nog even rustig op het strand lag te zonnen. Zij kan, met haar geschiedkundige achtergrond, duidelijkheid verschaffen over hetgeen op de vondst geschreven staat. De ophef trok haar aandacht en al snel voegde zij zich bij de nieuwsgierige kandidaten. ‘Dit is zonder twijfel het Azteekse geschrift! Ik heb dit nooit met eigen ogen mogen aanschouwen maar heb er veel over gelezen. Gelukkig is het taalgebruik in dit schrift niet gecompliceerd en door mij gemakkelijk te vertalen.’

Iedereen keek Mandy verwachtingsvol aan, ervan uitgaande dat de boodschap dat het reliek te verschaffen had ertoe deed. Mandy vervolgde: ‘Er staat het volgende bericht geschreven: ‘Een aanwijzing naar de plek van de schat, op dit eiland gebracht door de houten paarden op zee, bevindt zich diep in ons godshuis, zo ver mogelijk gescheiden van de buitenwereld, die de verantwoordelijkheid van de inhoud van deze schat niet kan dragen.’

Afbeelding

Kandidaten, er valt zo te lezen een hint naar de schat te verdienen, en deze prijs mogen jullie op individuele basis proberen voor jezelf te winnen. Een ieder mag de Azteekse tempel betreden, om uiteindelijk de weg naar de aanwijzing te vinden. Deze weg zal echter niet zonder horten of stoten gaan, want zoals de Azteken zelf al hebben aangegeven in hun boodschap, ze verwachtten niet dat de schat op een goede manier gebruikt gaat worden.

De kans is zelfs zeer aannemelijk dat je enkele keren door een verkeerde keuze weer aan het begin van de tempel uitkomt. Hoe je steeds verder in de tempel geraakt zal duidelijk worden wanneer je aan het traject begint. Je hoeft mij enkel aan te spreken via Facebook, en ik zal je begeleiden. Iedereen loopt het traject uit, echter degene die het MINST vaak weer terug naar af moest, krijgt daadwerkelijk de aanwijzing. Uiteraard zullen de twee die het VAAKST terug naar af moesten in het onderlinge duel plaats nemen.

Succes tempeliers, ik zie jullie op Facebook verschijnen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 10:44 

Hardtraxx Veteran

RIP HJ...hij is nooit van jullie geweest! :mad: :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2013 03:28 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
RIP HJ...hij is nooit van jullie geweest! :mad: :cry:

ach jochie toch, nog steeds een band met je oude teamgenoten :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2013 14:39 

Organisator

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2013 14:40 

Hardtraxx Veteran

En ik maar worstelen door die tempel heen. Als het in tijd uitgedrukt zou zijn zou ik nu al 3 dagen in die tempel rond zwerven...... >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2013 15:19 

Hardtraxx Veteran

Nijidik, Zenda en Qz zijn klaar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2013 15:32 

Hardtraxx Veteran

Pfoe, had wel verwacht dat meerdere hem al gedaan hadden :P Ga er zometeen maar eens aan beginnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2013 17:00 

Hardtraxx Veteran

Patrickjeb en Steffnov hebben de taak ook volbracht
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2013 19:56 

Hardtraxx Addict

Ik ook :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2013 20:09 

Hardtraxx Veteran

Alleen Chris nu nog?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2013 20:26 

Hardtraxx Veteran

Klopt