Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

In welke mate van geloof kijken jullie hier tegen aan?
Totale geldklopperij die programma's, kabouterverhalen. 9%  9%  [ 4 ]
Met wat fantasie is het een interessant onderwerp, maar realistisch is het niet. 41%  41%  [ 19 ]
Elke keer als ik er wat over lees begint het geloof toch wel omhoog te komen. 15%  15%  [ 7 ]
Just a matter of time, die beesten worden wel ontdekt, dat geloof ik 100%. 11%  11%  [ 5 ]
Het boeit me net zo veel als het verzamelen van lege vuilnisemmers. 24%  24%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 46
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

steffnov schreef:
katamaran schreef:
Nog een apart verhaal is de legende van El Chupacabra, een beest die fictief is. Niemand weet het exacte uiterlijk, elke ooggetuige omschrijft deze zogenaamde cryptid anders. Maar duidelijk is dat er in Midden-Amerika honderden kippen- en geiten-boerderijen bestolen zijn van al hun vee door een beest die geen druppel bloed meer overlaat. Helemaal leeg. En hier zijn foto's van, en er is geen bloeddrinkend-dier die dit kan veroorzaken. En dit is ook nog vrij recent. Freaky.

Ik ken het verhaal. het zou natuurlijk kunnen gaan om een parasiet-soort, die van binnenuit alles wegvreet. Of gewoon een diersoort dat erg schuw is met erg ontwikkelde zintuigen, maar dan hadden we al lang kadavers moeten kunnen vinden. Ik hou het op de eerste.

wikipedia schreef:
In 2007 vond de Texaanse boerin Phylis Canion het kadaver van wat zij beweert een Chupacabra. Een paar dagen later verspreidde ze een foto die binnen een dag de hele wereld overging. Eerst werd gedacht dat het over een coyote ging met schurft, maar volgens biologen is dit hoogstonwaarschijnlijk: een dier dat lijdt aan schurft is slechts op bepaalde plekken kaal. De onderzoekers van Texas State University in San Marcos ontdekten door middel van DNA-onderzoek dat het hier een kale coyote betrof, waarbij het ontbreken van een vacht veroorzaakt kon zijn door het missen van een gen, wat veroorzaakt kon zijn door inteelt of het kruisen van soorten. Indien het een hybride zou zijn, dan vermoedt men dat het een kruising betreft tussen een Canadese wolf en een Texaanse coyote.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
Vind de vergelijking Javaanse neushoorn > cryptids een beetje krom. :P Javaanse neushoorn is gewoon een erkend dier en is stukken vaker gesignaleerd dan een Bigfoot.

Dat is waar, maar het geeft wel aan hoe schuil een dier kan zijn. En dat zelfs een behoorlijk groot beest zolang ongezien kan blijven. Want die neushoorn is nog niet gek lang ontdekt, en is ook direct zeldzaam verklaard. Maar tijdens een van de zoektochten van ''Beast Hunter'' (naar een Indonesische bigfoot) werd er op een camera die 's nachts werd neergehangen voor het eerste een bepaald soort hert in beeld gebracht. Dat had ook een nieuwe mensaap kunnen zijn... Het blijft op z'n minst interessant, en interesse komt uit nieuwsgierigheid of het echt bestaat. Dus een beetje hoop zul je altijd houden als het je interesseert lijkt me.

1 belangrijk blijft me altijd verbazen, waarom hangen ze in een signalement-regio niet gewoon 100 camera's neer dat je bijna heel het gebied op beeld hebt? Dat doen ze nooit, het korst dan wel meer, maar dat geld hebben ze zo bij elkaar. En zo kom je er nooit achter of het beest slim genoeg is om het te ontwijken, want dat zou natuurlijk zo kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:11 
 

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Anim0l schreef:
Steffnov schreef:
Pommer schreef:
Mocht er zo'n beest bestaan, hoe is die dan ontstaan? Dan zouden er toch meer moeten zijn. Of het is een gemuteerd/gefuseerd uit andere dieren ofzo

Overigens denk ik wel dat er diep in de oceaan nog onontdekte wezens leven.


Tja, hoe zijn ze ontstaan, of hoe zijn ze uitgestorven. Er zijn wel meerdere diersoorten die buiten invloed van de mens om op uitsterven staan of al uitgestorven zjin, neem bijvoorbeeld de Dodo. En "gefuseerd" hoeft nog niet eens per se, een Lijger is ook niet "normaal", maar die bestaan ook.

Wat betreft de oceaan kan ik duidelijk zijn: bij elke diepzeemissie worden er weer vele nieuwe soorten ontdekt, dus dat lijkt me een zekerheidje.


en k geloof ooit een keer gelezen te hebben dat het nog onmogelijk is om op zo'n diepte onderzoek te doen ivm de druk die zich daar bevindt

Als er beesten zijn die op zo'n diepte kunnen leven, kunnen wij technieken ontwikkelen om er onderzoek uit te voeren. Zijn er nu nog niet, maar ze kunnen er komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
wikipedia schreef:
In 2007 vond de Texaanse boerin Phylis Canion het kadaver van wat zij beweert een Chupacabra. Een paar dagen later verspreidde ze een foto die binnen een dag de hele wereld overging. Eerst werd gedacht dat het over een coyote ging met schurft, maar volgens biologen is dit hoogstonwaarschijnlijk: een dier dat lijdt aan schurft is slechts op bepaalde plekken kaal. De onderzoekers van Texas State University in San Marcos ontdekten door middel van DNA-onderzoek dat het hier een kale coyote betrof, waarbij het ontbreken van een vacht veroorzaakt kon zijn door het missen van een gen, wat veroorzaakt kon zijn door inteelt of het kruisen van soorten. Indien het een hybride zou zijn, dan vermoedt men dat het een kruising betreft tussen een Canadese wolf en een Texaanse coyote.

Dat werd gezien als El Chupacabra, puur omdat het er creepy uit zag. En dat het in de buurt van de ''misdaden'' was. Maar hij wordt ook gezien als een gigantisch insect, of als een echte ''standaard'' alien, of zelfs als een vleermuis. Over het uiterlijk is niets duidelijk, maar er gebeurden/gebeuren dingen daar die veroorzaakt worden door iets waar (ik denk) zelfs een bacterie te min voor is. Vooral omdat er ook echt een zuigopening is gevonden bij de kadavers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

katamaran schreef:
Dat werd gezien als El Chupacabra, puur omdat het er creepy uit zag. En dat het in de buurt van de ''misdaden'' was. Maar hij wordt ook gezien als een gigantisch insect, of als een echte ''standaard'' alien, of zelfs als een vleermuis. Over het uiterlijk is niets duidelijk, maar er gebeurden/gebeuren dingen daar die veroorzaakt worden door iets waar (ik denk) zelfs een bacterie te min voor is. Vooral omdat er ook echt een zuigopening is gevonden bij de kadavers.

maar in welke snelheid worden die beesten dan leeg gezogen, in ettappes van dagen of gewoon als je smorgens wakker word en je gaat even bij je dieren kijken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
katamaran schreef:
Dat werd gezien als El Chupacabra, puur omdat het er creepy uit zag. En dat het in de buurt van de ''misdaden'' was. Maar hij wordt ook gezien als een gigantisch insect, of als een echte ''standaard'' alien, of zelfs als een vleermuis. Over het uiterlijk is niets duidelijk, maar er gebeurden/gebeuren dingen daar die veroorzaakt worden door iets waar (ik denk) zelfs een bacterie te min voor is. Vooral omdat er ook echt een zuigopening is gevonden bij de kadavers.

maar in welke snelheid worden die beesten dan leeg gezogen, in ettappes van dagen of gewoon als je smorgens wakker word en je gaat even bij je dieren kijken?



denk dat ze in no-time leeg zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja...je hebt vleermuizen ter grootte van anderhalve meter. Van degene die we kennen.

Daarnaast zou het ook heel goed iets anders dan een zuigopening kunnen zijn. Denk aan een insectsoort die zich een weg vreet door de huid van zijn slachtoffer. Of een die haar eitjes kort voor uitkomen een slachtoffer in werkt. Niets wijst er nog op dat het echt *zuig*gaten zijn, enkel dat het gaten zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Tja...je hebt vleermuizen ter grootte van anderhalve meter. Van degene die we kennen.

Daarnaast zou het ook heel goed iets anders dan een zuigopening kunnen zijn. Denk aan een insectsoort die zich een weg vreet door de huid van zijn slachtoffer. Of een die haar eitjes kort voor uitkomen een slachtoffer in werkt. Niets wijst er nog op dat het echt *zuig*gaten zijn, enkel dat het gaten zijn.

De grote vleermuizen die we kennen zijn pure vruchteneters, er is al onderzocht dat ze niet eens de eigenschap hebben om bloed op te zuigen. Dus dat zou duiden op een nieuwe vleermuissoort, de grootste bloeddrinkende die er dan is. Maar dat kan dan ook El Chupacabra worden genoemd, de ooggetuigen gaan snel iets zien wat er niet is. Dus van die andere omschrijvingen kun je niet uit gaan.
Maar zuiggaten is het meest voor de hand liggend, hoe graag men er ook om heen wil. Maar wie weet is het wat anders, het is wonderbaarlijk nog niet ontdekt... ook al weten mensen dat het schade aanricht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja, Zuid-Amerikaanse boeren hebben nou niet echt de beschikking tot uitgebreide camera-beveiliging...wel jammer, ben wel benieuwd wat voor beest dat soort schade aanricht.

Kunnen net zo goed gaten zijn waar de dader door naar buiten gaat, en op een andere manier binnen komt. Zolang we niets weten, kan alles.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.montauk-monster.com/

ook wel geinig om te lezen
rechts bij catergories verschillende rare vondsten
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Tja, Zuid-Amerikaanse boeren hebben nou niet echt de beschikking tot uitgebreide camera-beveiliging...wel jammer, ben wel benieuwd wat voor beest dat soort schade aanricht.

Kunnen net zo goed gaten zijn waar de dader door naar buiten gaat, en op een andere manier binnen komt. Zolang we niets weten, kan alles.

Afbeelding
Het zijn geen kleine gaatjes blijkbaar... bizar dit. Als je nu nog twijfelt over iets wat voor de mens schuilt. Wat of wie kan dit doen... in 1 nacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zeg niet dat er niets schuilt. Maar er wijst ook niets op dat dit het werk is van 1 beest, en niet van een roedel. Zou heel goed een goed gegroepeerde diersoort kunnen zijn, de laatste paar van die soort oid. Zolang we het niet weten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Anim0l schreef:
http://www.montauk-monster.com/

ook wel geinig om te lezen
rechts bij catergories verschillende rare vondsten

Wtf @Panama monster, de rest is vaak wel een bestaand dier denk ik, maar kaal en redelijk bedorven lijkt niets meer zoals het was. En als het kruising is, is het al helemaal moeilijk in te schatten.
Maar dat Panama monster is niets van te maken, wtf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

katamaran schreef:
The Anim0l schreef:
http://www.montauk-monster.com/

ook wel geinig om te lezen
rechts bij catergories verschillende rare vondsten

Wtf @Panama monster, de rest is vaak wel een bestaand dier denk ik, maar kaal en redelijk bedorven lijkt niets meer zoals het was. En als het kruising is, is het al helemaal moeilijk in te schatten.
Maar dat Panama monster is niets van te maken, wtf.


idd echt een rare creatie
allemaal gedumpt in area 51 :D :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

katamaran schreef:
The Anim0l schreef:
http://www.montauk-monster.com/

ook wel geinig om te lezen
rechts bij catergories verschillende rare vondsten

Wtf @Panama monster, de rest is vaak wel een bestaand dier denk ik, maar kaal en redelijk bedorven lijkt niets meer zoals het was. En als het kruising is, is het al helemaal moeilijk in te schatten.
Maar dat Panama monster is niets van te maken, wtf.


The Clapsadle Carcass: Eerste wat in me opkwam was een schaap.
Misouri Monster: Gevild, maar belabberde foto. Kan zelfs een tekkel zijn als je het mij vraagt.
Moscow Monster: Een varaan zou ik zeggen
Panama Monster: Soort leguaan?
Ugly One: Zelfde ras als tasmaanse duivel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Ik zeg niet dat er niets schuilt. Maar er wijst ook niets op dat dit het werk is van 1 beest, en niet van een roedel. Zou heel goed een goed gegroepeerde diersoort kunnen zijn, de laatste paar van die soort oid. Zolang we het niet weten...

Ik vind ook dat er meer onderzoek na gedaan moet worden, als er eenmaal mee begonnen is moet je ook doorgaan tot harde bewijzen, want die moeten er wel zijn in deze zaak. Ook al valt het tegen en komen ze erachter dat Coyotes ook bloed zuigen.

Wat vinden jullie trouwens van het eerste filmpje van deze serie?
http://animal.discovery.com/videos/top- ... sightings/
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 00:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
katamaran schreef:
The Anim0l schreef:
http://www.montauk-monster.com/

ook wel geinig om te lezen
rechts bij catergories verschillende rare vondsten

Wtf @Panama monster, de rest is vaak wel een bestaand dier denk ik, maar kaal en redelijk bedorven lijkt niets meer zoals het was. En als het kruising is, is het al helemaal moeilijk in te schatten.
Maar dat Panama monster is niets van te maken, wtf.


The Clapsadle Carcass: Eerste wat in me opkwam was een schaap.
Misouri Monster: Gevild, maar belabberde foto. Kan zelfs een tekkel zijn als je het mij vraagt.
Moscow Monster: Een varaan zou ik zeggen
Panama Monster: Soort leguaan?
Ugly One: Zelfde ras als tasmaanse duivel?

Er waren volgens mij ook onderzocht dat sommige van dit soort vondsten vaak wasberen en buidelratten zijn, ook omdat die vaak afwijkingen kennen en kruisingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 01:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

katamaran schreef:
Wat vinden jullie trouwens van het eerste filmpje van deze serie?
http://animal.discovery.com/videos/top- ... sightings/

Ik vind het wel heel onduidelijk hoor. Groot vind ik het sowieso niet in de footage, noch bewijs dat het op 2 poten loopt.

Ok, dat laatste misschien wel. Maar niet per se groot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 01:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik heb dit meer bij paranormale dingen, zoals ghost hunters international en ghost adventures.

Het doet je sterk twijfelen maar ergens weet je ook dat ze het spannender en enger maken dan het is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 01:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

D-Nemacyst schreef:
Het doet je sterk twijfelen maar ergens weet je ook dat ze het spannender en enger maken dan het is.

Dat doen ze ook, het is spannender dan het moet zijn thuis voor de buis. Maar als je daar echt bent (en het is echt) dan is het niks, dan is het ook echt om te snijden denk ik. Maar het probleem is dat alleen de regie weet of het echt is...

Steffnov schreef:
katamaran schreef:
Wat vinden jullie trouwens van het eerste filmpje van deze serie?
http://animal.discovery.com/videos/top- ... sightings/

Ik vind het wel heel onduidelijk hoor. Groot vind ik het sowieso niet in de footage, noch bewijs dat het op 2 poten loopt.

Ok, dat laatste misschien wel. Maar niet per se groot.

Maar fake lijkt het niet zoals veel filmpjes dat wel zijn, dat lijkt me wel duidelijk. Het is op z'n minst heel opvallend, maar het brengt weer niet meer dan twijfel.
Die 3e is ook raar hoor, al kan dat gefaket zijn, maar zo lijken hun reacties niet. Heel vreemd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 01:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ondanks dat ik bij zo'n paranormale serie wel heb dat het ergens nep is zou ik het toch best eng vinden om in sommige van die plaatsen opgesloten te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 01:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

katamaran schreef:
Maar fake lijkt het niet zoals veel filmpjes dat wel zijn, dat lijkt me wel duidelijk. Het is op z'n minst heel opvallend, maar het brengt weer niet meer dan twijfel.
Die 3e is ook raar hoor, al kan dat gefaket zijn, maar zo lijken hun reacties niet. Heel vreemd.

Die 1e zou best wel eens echt kunnen zijn (wat het is, is een 2e), maar dat derde filmpje is volgens mij net zo fake...de Thermal kan alles zijn, wij hebben geen seconde normal vision, thermals hadden hem makkelijk langer vast kunnen leggen, de reacties waren júist verre van insinctief, etcetera.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 01:18 
 
Hardtraxxer

D-Nemacyst schreef:
Ondanks dat ik bij zo'n paranormale serie wel heb dat het ergens nep is zou ik het toch best eng vinden om in sommige van die plaatsen opgesloten te worden.
+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2012 01:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
katamaran schreef:
Maar fake lijkt het niet zoals veel filmpjes dat wel zijn, dat lijkt me wel duidelijk. Het is op z'n minst heel opvallend, maar het brengt weer niet meer dan twijfel.
Die 3e is ook raar hoor, al kan dat gefaket zijn, maar zo lijken hun reacties niet. Heel vreemd.

Die 1e zou best wel eens echt kunnen zijn (wat het is, is een 2e), maar dat derde filmpje is volgens mij net zo fake...de Thermal kan alles zijn, wij hebben geen seconde normal vision, thermals hadden hem makkelijk langer vast kunnen leggen, de reacties waren júist verre van insinctief, etcetera.

Thermals is altijd twijfelen, want een fijne vorm krijg je nooit door uitstraling en blokkades. Maar je ziet er inderdaad alles mee. Maar het is trouwens wel in het zelfde gebied als dat beest wat over de weg rent. Tja.
Nieuwe afleveringen van deze serie zijn trouwens vandaag begonnen, dus wie weet nu meer doorbraak.

Kijk ook eens wat afleveringen van Monster Quest, daar komen werkelijk alle cryptiden aan bod. Heel veel geloof ik niet, en het is vaak niet heel logisch opgezet. Maar ze zoeken wel naar feiten, en ze laten veel ooggetuigen aan het woord. Wat ook niet altijd realistisch is. Maar bijvoorbeeld bij The Jersey Devil worden een paar hele duidelijke en emotionele ooggetuigen aan het woord gelaten. En ook sporen doen het daar goed. Dat is trouwens wel een heeeeel apart beest, nergens mee te vergelijken. Zeker aan te raden, echt heel bizar.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic