Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2020 23:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Net even gekeken en ik moest toch weer een beetje lachen. Dit zijn toch geen extreme maatregelen? Beseffen jullie niet hoe enorm chill de maatregelen in NL zijn? :P

Waarom zou je fake gegevens achterlaten in de horeca? Dan ben je echt wel een dikke mongool hoor.

Ik moet verdomme morgen in een tent blijven slapen bij een kameraad omdat ik een dikke boete krijg als ik met mijn fiets naar huis rijd tussen 23:30 en 06:00. We gaan hier toch niet moeilijk doen over een naampje achterlaten als je je bolle pens gaat volvreten? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2020 00:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Net even gekeken en ik moest toch weer een beetje lachen. Dit zijn toch geen extreme maatregelen? Beseffen jullie niet hoe enorm chill de maatregelen in NL zijn? :P


Best Benelux is North Benelux.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2020 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Lees ook tegenstrijdige berichtgeving over de registratieplicht bij de horeca. De ene keer is het een dringend verzoek en de andere keer is het verplicht.


Als ik het goed begrijp, wordt de horeca-ondernemer verplicht het te vragen, maar kan de gast wettelijk niet verplicht worden mee te werken, dus blijft het bij een dringend verzoek om mee te werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2020 11:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Lees ook tegenstrijdige berichtgeving over de registratieplicht bij de horeca. De ene keer is het een dringend verzoek en de andere keer is het verplicht.


Als ik het goed begrijp, wordt de horeca-ondernemer verplicht het te vragen, maar kan de gast wettelijk niet verplicht worden mee te werken, dus blijft het bij een dringend verzoek om mee te werken.


Wat voor mij als dorpeling waar de kastelijn zo ongeveer je achterneef is natuurlijk niet echt een issue is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2020 11:04 
 
Hardtraxx Veteran

Ik moest echt hard lachen om die reactie van Rutte met betrekking tot die Feyenoord supporters. Wat had hij in hemelsnaam verwacht toen ze besloten dat supporters niet mochten roepen of zingen. Het is voetbal, geen schaken. Die mensen in het stadion zaten allemaal netjes verspreid van elkaar en zongen even de selectie toe. Maar Rutte reageerde alsof het hele stadion bij elkaar om de nek hing en in elkaars nek zat te hoesten. We moeten het niet zo ontiegelijk gaan overdrijven hoor :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2020 18:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Ik moest echt hard lachen om die reactie van Rutte met betrekking tot die Feyenoord supporters. Wat had hij in hemelsnaam verwacht toen ze besloten dat supporters niet mochten roepen of zingen. Het is voetbal, geen schaken. Die mensen in het stadion zaten allemaal netjes verspreid van elkaar en zongen even de selectie toe. Maar Rutte reageerde alsof het hele stadion bij elkaar om de nek hing en in elkaars nek zat te hoesten. We moeten het niet zo ontiegelijk gaan overdrijven hoor :lol:


Je moet ergens een grens stellen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2020 18:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat het virus spondaan verdwijnt bij warmte kunnen we nu ook wel vergeten xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2020 11:37 
 
Hardtraxx Veteran

roy_ schreef:
Basshunterzz schreef:
Ik moest echt hard lachen om die reactie van Rutte met betrekking tot die Feyenoord supporters. Wat had hij in hemelsnaam verwacht toen ze besloten dat supporters niet mochten roepen of zingen. Het is voetbal, geen schaken. Die mensen in het stadion zaten allemaal netjes verspreid van elkaar en zongen even de selectie toe. Maar Rutte reageerde alsof het hele stadion bij elkaar om de nek hing en in elkaars nek zat te hoesten. We moeten het niet zo ontiegelijk gaan overdrijven hoor :lol:


Je moet ergens een grens stellen..


Ik doelde ook meer op de reactie van Rutte. Als je de beelden niet zou zien zou je denken dat ze zich compleet misdragen hadden. Viel allemaal wel mee.

Ik heb hem niet zo horen reageren toen er 5000 man op een plein stond te roepen. Vind het soms een beetje willekeurig hoe bepaalde incidenten worden aangepakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2020 13:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
In Zwitserland was deze plicht er ook in clubs. Bleken opeens veel Donald Duck's en Donald Trump's in Zwitserland te wonen.


Dit is ook weer zo een dingetje. Stel, er is een prijsvraag waarbij je een fles champagne kan winnen van goede kwaliteit. In dit geval geven mensen maar al te graag hun volledige naam, telefoonnummer, geboortedatum, woonplaats, ...

Maar wanneer het om je eigen gezondheid en die van je medemens gaat dan wordt er nog harder gesteigerd dan een paard met hondsdolheid.

:/ :/ :/

Ja joh. Eten bestellen op thuisbezorgd? Hoeveel gegevens wil je hebben? Hier heb je alles!
Uit eten? Neee!! PriVacY!!1!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2020 13:39 
 
Hardtraxx Veteran

Totdat je vrouw erachter komt dat je met een andere chickie ergens aan 't eten was
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2020 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan ben je een manhoer
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2020 14:22 
 
Hardtraxx Veteran

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 03:05 
 
Hardtraxx Veteran

gegevens zou ik nog wel willen achter laten.

Zo'n mondkapjes verplichting ga ik echter echt niet aan meewerken. Ben al blij met de auto en dat ik niet in het OV hoef, en als het straks in bepaalde winkel(straten) verplicht is vermijd ik die ten alle tijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 08:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
gegevens zou ik nog wel willen achter laten.

Zo'n mondkapjes verplichting ga ik echter echt niet aan meewerken. Ben al blij met de auto en dat ik niet in het OV hoef, en als het straks in bepaalde winkel(straten) verplicht is vermijd ik die ten alle tijden.

Amen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 09:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jammer dat er zo'n negatief stigma is rondom mondkapjes. Was het maar meer zoals in Duitsland of Aziatische landen. Het is maar een stuk katoen voor je mond. Kleine moeite voor eventueel veel winst. Ik dacht altijd dat de Nederlandse cultuur nuchter is, maar het lijkt nu meer koppigheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 10:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ga nu alweer bijna 2 maanden lang dagelijks naar kantoor met het OV. Ik zag er in het begin ook erg tegenop, maar ik ben er inmiddels wel gewend aan de mondkapjes, en vind het niet eens zo erg meer ze te dragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 10:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

We doen hier echt ziek spastisch over die kappies. Echt koppig inderdaad.
Op vakantie ook praktisch altijd met zo'n ding op gelopen, niks aan de hand. Lekker boeiend als je ff zo'n ding moet opzetten >.<. Vergeet niet dat zo'n beetje de halve wereldbevolking elke dag een mondkapje op heeft haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben op vakantie geweest met het vliegtuig waar ik ruim 3 uur een mondkapje had. Zelfs vanuit Limburg met OV naar Texel gegaan (4-4,5 uur) met mondkapje en 35 graden. Zolang er een beetje goeie ventilatie is/beetje frisse lucht in je omgeving, is het echt heel goed te doen. In een meer benauwde omgeving is het soms een beetje doorbijten, maar ook nog redelijk uit te houden.
Of de mondkapjes nou helpen of niet, ik blijf ze dragen waar het nodig is en zolang het nodig is. Al helpt het voor 1%, dan doe ik het nog met alle plezier :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 11:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kan er met m'n hoofd oprecht niet bij hoe ongelooflijk stupide mensen zijn. Dat geklaag van 'Oh nee, ik moet misschien op een bepaalde plek een mondkapje op' of 'Ik wil m'n naam niet achterlaten bij een restaurant'. Je moet wel echt dom in elkaar zitten als dit al teveel voor je is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 11:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hier in de omliggende gemeenten is het verplicht om die dingen te dragen vanaf het verlaten van het huis, hebben jullie daar zin in misschien?

Wees blij dat er nog een beetje gezond verzet is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 11:47 
 
Hardtraxxer

patrickjeb schreef:
Ik kan er met m'n hoofd oprecht niet bij hoe ongelooflijk stupide mensen zijn. Dat geklaag van 'Oh nee, ik moet misschien op een bepaalde plek een mondkapje op' of 'Ik wil m'n naam niet achterlaten bij een restaurant'. Je moet wel echt dom in elkaar zitten als dit al teveel voor je is.

Reacties als deze hebben anders ook weinig zin als je draagvlak wil creƫren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 11:50 
 
Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Hier in de omliggende gemeenten is het verplicht om die dingen te dragen vanaf het verlaten van het huis, hebben jullie daar zin in misschien?

Wees blij dat er nog een beetje gezond verzet is.


NOU EN! Wat maakt het uit als het helpen kan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Hier in de omliggende gemeenten is het verplicht om die dingen te dragen vanaf het verlaten van het huis, hebben jullie daar zin in misschien?

Wees blij dat er nog een beetje gezond verzet is.


Argument voor: Het kan mensenlevens besparen, corona kan eventueel dalen in de cijfers wat ons wellicht meer vrijheid geeft en bovendien wordt de druk op zorg lichter waardoor reguliere zorg normaal door kan gaan en ingehaald kan worden.

Argument tegen: Het zit kut, gebruik je gezonde verstand!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 11:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

'Nou en wat maakt het nou uit'. Voor mij genoeg. Ik kom bijna niet meer buiten door die pestmaatregelen of het is om eventjes op de wielerfiets te zitten. Voor een leuke daguitstap of een alternatief voor een feestje moet je naar Nederland of Duitsland. Nee en helpen tegen wat, een aantal besmettingen. Want deze maatregelen zullen zich opeens weer oplossen in het niets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Hier in de omliggende gemeenten is het verplicht om die dingen te dragen vanaf het verlaten van het huis, hebben jullie daar zin in misschien?


Nee, maar als het voor de volksgezondheid helpt vind ik dat prima. Overigens is dit voor het grote deel van Nederland niet aan de hand. De feiten zijn dat het nu in het OV en op een aantal drukke plekken moet.

Ik vind het altijd zo moeilijk dat er van die vergezichten worden geschetst. Dat als het op 1 of 2 plekken moet er meteen een vergezicht getekend moet worden dat het later overal verplicht moet zonder enige onderbouwing dat dit ook echt in de plannen voorkomt.
Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic