Dat waren slechts de titels van de nieuws artikelen hoor 
Het is alleen maar logisch dat de cijfers oplopen
Het is alleen maar logisch dat de cijfers oplopen

Zo ja, dat gaat nogal. Ik zag dinsdag een artikel op NOS waar ze alleen bepaalde cijfers benoemen zodat Gerda weer in paniek kan raken. Het aantal besmette mensen dat getest is was namelijk met tweederde gestegen, TWEEDERDE! Uiteindelijk blijkt dan dat het gaat om een stijging van 0,6% naar 1%. Om hoeveel mensen het dan daadwerkelijk gaat, werd niets gezegd. Ze weten het wel mooi te brengen daarwrote:wrote:Verdubbeling verhaal
Dat er dan ook iemand van de "krant" een foto komt maken en dat je dan niet even de moeite neemt om normale schoenen aan te trekken :')wrote: Paupers
Hm.wrote:Bovendien heeft Hillegom helemaal niet alles gedaan om besmetting te voorkomen.
https://legacy.dumpert.nl/mediabase/795 ... legom.html
En dit is iets wat van begin af aan al gebeurt.wrote:Zo ja, dat gaat nogal. Ik zag dinsdag een artikel op NOS waar ze alleen bepaalde cijfers benoemen zodat Gerda weer in paniek kan raken. Het aantal besmette mensen dat getest is was namelijk met tweederde gestegen, TWEEDERDE! Uiteindelijk blijkt dan dat het gaat om een stijging van 0,6% naar 1%. Om hoeveel mensen het dan daadwerkelijk gaat, werd niets gezegd. Ze weten het wel mooi te brengen daarwrote:wrote:Verdubbeling verhaal
Hahah dat is best naïefwrote:Hm.wrote:Bovendien heeft Hillegom helemaal niet alles gedaan om besmetting te voorkomen.
https://legacy.dumpert.nl/mediabase/795 ... legom.html
Sja ik wil wel geloven dat het verhaal een tikkeltje is aangedikt. En dat er echt niet 100% aan de regels is voldaan. Dat is sowieso een illusie. Maar dit is wel compleet de andere kant op.
Hoe betrouwbaar is die afbeelding? Is dat echt door dezelfde cafe eigenaar geschreven?
Dat is toch helemaal niet geloofwaardig, want als je eerst zo'n verhaal schrijft op je fb pagina dan hou je daarna toch wijselijk je mond als er wel iets is gebeurt..En ga je zeker geen krant opzoeken.
Echt helemaal niets aan die vent en z'n tent komt slim over inderdaad. Van wat Sarabande en ik al aanhaalde tot aan dat eerste bericht. Dat, gecombineerd met het feit dat die eigenaar geen woord rept over dat bericht op z'n pagina, zou voldoende moeten zijn om aan te nemen dat het allemaal niet de helderste lichten zijn. Als 't niet van hem was had ie het immers zelf wel ontkend. Nu heeft 'ie waarschijnlijk met het AD afgesproken dat ze het daar niet over zouden hebben. Onbegrijpelijk dat die krant daarmee akkoord gaat trouwens.wrote: Hahah dat is best naïefMensen hebben vaak genoeg laten zien dat ze niet altijd even slim zijn..
#1 reactie op Dumpert (dat andere pauperhol) geeft precies weer wat er op deze manier straks onherroepelijk wéér gaat gebeuren. Je hebt maar een paar van dit soort clusters nodig en je zit zo teringsnel tegen duizend possibles aan. Totaal ongewenst en ook 100% self inflicted. Nadat je dat Facebook bericht ziet claimen dat het toeval is of dat het bericht zelfs helemaal niet van de eigenaar of die kroeg zou zijn is zo onwerkelijk achterlijk.Ik krijg gewoon door betaald hoor tijdens een tweede golf. De horeca gaat "weer" de klappen vangen. Dus je kan nu wel stoer zo'n bericht plaatsen maar als de overheid je tent sluit sta je zelf als eerste weer te janken dat je je personeel niet kan betalen.
Tuigvdrichel | 22-07-20 | 08:56 | 5 | + 3044 -
kunnen we hier aub ff mee kappen? Alsof alle grote bazen van de 'de media' om een ronde tafel zitten om te speculeren wat ze nu weer aan 'het volk' gaan verkondigen.wrote:De media
Hoe zou jij het verwoorden?wrote:"vandaag weer 30 nieuwe patiënten op de IC zegt NOS" terwijl het er in werkelijkheid maar 5 zijn en 25 verspreid over de andere dagen vanaf de telling.
NOS:wrote:Zojuist op de radio hoorde ik dat uit Duits onderzoek bleek dat het virus zich tot wel 8m kan verspreiden. Dit kwam uit onderzoeksresultaten bij een vleesverwerkingsbedrijf. Zou mij niets verbazen als het onderzoek in een gesloten ruimte met slechte ventilatie is gehouden.
Ja blijkbaar.wrote: Hahah dat is best naïefMensen hebben vaak genoeg laten zien dat ze niet altijd even slim zijn..
Dit is gewoon pure logica hoor.wrote:Dat komt omdat er nog steeds een hoop mensen zijn die menen dat het maar een griepje is en dat die stijging alleen maar komt omdat we meer testen dus er is helemaal niets aan de hand
Dat zijn jouw woorden en niet iets wat ik insinueer met het woord media.wrote:kunnen we hier aub ff mee kappen? Alsof alle grote bazen van de 'de media' om een ronde tafel zitten om te speculeren wat ze nu weer aan 'het volk' gaan verkondigen.wrote:De media
Ik hoef het niet te verwoorden, want ik ben geen nieuwsstation. Maar ik zou het fijn vinden als er niet op zo'n sensatiemakende manier artikels worden verspreid.wrote:Hoe zou jij het verwoorden?wrote:"vandaag weer 30 nieuwe patiënten op de IC zegt NOS" terwijl het er in werkelijkheid maar 5 zijn en 25 verspreid over de andere dagen vanaf de telling.
Ik ben natuurlijk geen kenner, maar is dat niet gek?Dit reproductiegetal is een gemiddelde voor heel Nederland. Het getal dat gepresenteerd wordt is een schatting op basis van een aantal gegevensbronnen. Het exacte getal is onbekend, maar we kunnen met vrij veel zekerheid zeggen tussen welke waarden zich dat bevindt. Het reproductiegetal wordt sinds 11 juni berekend op basis van het aantal positief geteste mensen met COVID-19. Voorheen werd dit berekend op het aantal nieuwe ziekenhuisopnames. Bij een laag aantal nieuwe ziekenhuisopnames is het aantal positief geteste mensen een betere basis voor deze berekening.
Bij lage aantallen ziekenhuisopnames wordt de onzekerheid van het reproductiegetal groter en kan deze meer schommelen. Als de schatting boven de waarde 1 komt, moet eerst naar de bandbreedte worden gekeken voordat er conclusies kunnen worden getrokken.
Misschien moeten we maar naar een '8m samenleving' dan.Zojuist op de radio hoorde ik dat uit Duits onderzoek bleek dat het virus zich tot wel 8m kan verspreiden.
Ja hoor, ongetwijfeld. Maar wat mij stoort is dat mensen om die reden schijt hebben aan alle maatregelen.wrote:Dit is gewoon pure logica hoor.wrote:Dat komt omdat er nog steeds een hoop mensen zijn die menen dat het maar een griepje is en dat die stijging alleen maar komt omdat we meer testen dus er is helemaal niets aan de hand
Ook de voorzitter van de IC's (Diederik Gommers) verklaart dit.
Al zou je op 1 dag alle 17 miljoen mensen in nederland gaan testen, dat ontstaat er ook een piek met mensen die positief zijn bevonden. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal in het ziekenhuis op de IC belanden. Sommigen worden helemaal niet ziek, maar testen desondanks wel positief op een coronavirus, ook die worden meegeteld in de cijfers.
Waarom zou dit bij moeten dragen aan je verhaal??wrote:Ja hoor, ongetwijfeld. Maar wat mij stoort is dat mensen om die reden schijt hebben aan alle maatregelen.wrote:Dit is gewoon pure logica hoor.wrote:Dat komt omdat er nog steeds een hoop mensen zijn die menen dat het maar een griepje is en dat die stijging alleen maar komt omdat we meer testen dus er is helemaal niets aan de hand
Al zou je op 1 dag alle 17 miljoen mensen in nederland gaan testen, dat ontstaat er ook een piek met mensen die positief zijn bevonden. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal in het ziekenhuis op de IC belanden. Sommigen worden helemaal niet ziek, maar testen desondanks wel positief op een coronavirus, ook die worden meegeteld in de cijfers.
Vanmiddag ook weer een hoogtepunt hoor. 2 jonge dames (Aziatische afkomst aan het uiterlijk te zien) die ontzettend grondig hun winkelmandje bij de Action stonden te reinigen. Maar dan wel echt extreem. 3 keer alles drijfnat insprayen en daarna met een papiertje poetsen. Om vervolgens in de winkel tegen mensen aan te gaan staan om even iets te pakken in een schap. Hoesten in de hand, daarna dingen pakken en toch weer terugzetten. Jesus Gristus.
Oh wauw het spijt me enorm ik wist niet dat het gevoelig lagwrote:Waarom zou dit bij moeten dragen aan je verhaal??wrote:Ja hoor, ongetwijfeld. Maar wat mij stoort is dat mensen om die reden schijt hebben aan alle maatregelen.wrote:
Dit is gewoon pure logica hoor.
Vanmiddag ook weer een hoogtepunt hoor. 2 jonge dames (Aziatische afkomst aan het uiterlijk te zien) die ontzettend grondig hun winkelmandje bij de Action stonden te reinigen. Maar dan wel echt extreem. 3 keer alles drijfnat insprayen en daarna met een papiertje poetsen. Om vervolgens in de winkel tegen mensen aan te gaan staan om even iets te pakken in een schap. Hoesten in de hand, daarna dingen pakken en toch weer terugzetten. Jesus Gristus.
Maakt toch niet uit dat ze Aziatisch zijn?