Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2021 21:39 
 
Donateur

hurricane schreef:
frankhardenberg schreef:
en waar stond dit op facebook? :huh:
700 + mutaties kon je horen van een man (weet zn naam even niet meer) die o.a. bij de rechtszaak van viruswaarheid sprak. (Gewoon een geleerde, alleen niet een zoals Ab Osterhaus die er miljoenen aan verdient met zn patenten en vaccins) De 4.4% heeft van Haga zelfs in de 2e kamer benoemd. Die cijfers zijn inmiddels weggemoffeld, althans kon hem niet meer zo 1 2 3 vinden door te googlen. Maar ga vooral lekker door met doen alsof deze lockdown nog opweegt tegen het 'killervirus'.
een getuige van viuruswaarheid, Haga van FVD, plotseling verdwenen cijfers... het komt mij niet erg sterk over allemaal voor een verhaal met zoveel stelligheden

Oh als ik even zoek vindt ik het zo terug hoor, maar ik heb geen zin om elke keer als ik een discussie aan ga weer dingen er bij te zoeken. Vooral omdat de meeste mensen waar ik een discussie mee begin alleen maar nu.nl en nos hebben gecheckt. Ik vraag me soms uberhaupt af waarom ik de discussie nog aan ga. Uiteindelijk moet iedereen ook lekker naar zichzelf luisteren. Als mensen straks maar wel de mensen die geen vaccin willen nemen gaan steunen als er een verbod op dingen komt. Als dat niet gebeurt dan is de solidariteit voor goed verloren. En we doen het voor de zorg is ook zo lachwekkend. 80% van de jongeren zat een poos terug al tegen een burn out aan. Om maar 1 ding te noemen. En zo zijn er nog veel meer nevenschades die uiteindelijk zoveel meer schade aanrichten dan hetgeen waar we ons zo goed voor proberen te beschermen.... Mensen denken altijd maar een paar maand vooruit, maar op de langere termijn denken ze altijd het zal wel. En zo kunnen ze telkens de perceptie verschuiven en hun regeltjes er door rammen. Dit corrupte kut kabinet had al lang op moeten rotten. Nu een beetje machtsmisbruik met hun demissionaire status. Ik kan werkelijk waar niet snappen dat er ook nog maar 1 iemand is die ze nog serieus neemt, die clowns in Den Haag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2021 21:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
heb uberhaupt geen vertrouwen erin dat onze politiek ook maar iets gaat fixen. Ze voeren de plannetjes van de niet democratisch verkozen rijkelui wel weer uit.


Niet mee oneens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2021 22:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jongen, je gelooft teveel wat er op Facebook staat. Je wordt niet met het Corona virus geïnjecteerd; je wordt geïnjecteerd met mRNA of verkoudheidsvirus dat codeert voor het Spike protein dat in het Corona virus zit. Met dit Spike protein komt Corona alleen de cel binnen (weet de precieze uitleg even niet uit m’n hoofd). Het is dus onmogelijk dat uit zo’n vaccin, Corona ontstaat in het lichaam. Voor replicatie van een virus, is het noodzakelijk dat het virus 100% intact is (wat zelfs heel zeldzaam is wanneer er een vaccin met een verzwakt levend virus wordt toegediend, namelijk alleen mogelijk wanneer je aan de medicijnen zit die je immuunsysteem onderdrukken)

Verder is de PCR test prima voor diagnostiek omtrent virussen. Alleen aan de methodiek schort het een en ander aangezien je bij een Ct waarde, tussen de 35-40 nog positief kan testen (hoe hoger de Ct waarde, des te minder virus zit er in het afgenomen monster uit de neus). Het is zeer discutabel of je bij een Ct waarde hoger dan 30 überhaupt wel besmettelijk bent. Dit soort resultaten kunnen worden aangemerkt als ‘zwak positief’

Afgelopen september bleek uit een onderzoek van UMC Utrecht dat 25% zwak positief is. Dit percentage zou momenteel misschien nog wel wat hoger uit kunnen vallen aangezien steeds meer mensen een oudere infectie onder de leden hebben. Merkwaardig genoeg loopt de trend van het aantal Corona besmettingen, ook vaak gelijk aan de waarnemingen van het Rhino virus. Een percentage van de besmettingen lijkt dus te ‘kunnen’ gaan om zwak positieve testresultaten icm een normale verkoudheid (meer mensen verkouden —> meer mensen laten zich testen —> meer zwak positieve testresultaten)

Oh ja met mij kan je best discussiëren aangezien ik een Corona maatregel criticaster van het eerste moment ben. Maar ik onderbouw m’n kritiek wel graag met valide argumenten
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 02:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
Oh als ik even zoek vindt ik het zo terug hoor, maar ik heb geen zin om elke keer als ik een discussie aan ga weer dingen er bij te zoeken. Vooral omdat de meeste mensen waar ik een discussie mee begin alleen maar nu.nl en nos hebben gecheckt.

Ah nice, de klassieke retoriek.

Ik wilde een verhaal typen over hoe eng ik de ontwikkeling van zelfbenoemde virologen en YouTube-wetenschappers vind maar
frankhardenberg schreef:
Ik vraag me soms uberhaupt af waarom ik de discussie nog aan ga.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
Ja ik weet echt wel (een beetje) hoe vaccins in elkaar steken.

Hahahahahahahahahahahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 11:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als kasthardenberg ermee gaat lopen bemoeien weet je dat de shit aan is.

frankhardenberg schreef:
vindt ik

Moi eem
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 11:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na het openen van dit topic meteen weer toe aan weekend. En de maandag is net van start gegaan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 12:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

On a positive note: we zijn afgelopen weekend de 1.5 miljoen vaccinaties gepasseerd! Bijna 7% van de bevolking heeft de eerste prik nu gehad en iets meer dan 2% de tweede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 13:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zit nog steeds te wachten op de derde golf trouwens :whistle:. Wanneer ik de cijfers bekijk, lijkt er nu een ‘steady-State’ te zijn ontstaan in de ziekenhuisopnames. Het neemt niet meer toe maar ook niet meer af
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 14:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Zit nog steeds te wachten op de derde golf trouwens :whistle:. Wanneer ik de cijfers bekijk, lijkt er nu een ‘steady-State’ te zijn ontstaan in de ziekenhuisopnames. Het neemt niet meer toe maar ook niet meer af

Volgens mij is dat het positieve gevolg van vaccinatie. De meest kwetsbaren zijn meer en meer beschermd, de 'jongere' mensen die wel besmet worden redden het door in mindere mate in het ziekenhuis te belanden.
Toch denk ik dat het de komende weken nog spannend blijft met de britse variant gezien de hogere besmettelijkheid
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat het vooral een gevolg is van overschatting van de Engelse variant. Ik snap dat ze voorzichtig zijn, want als je nu uit de lockdown gaat, dan is er geen weg meer terug. Dan ga je niet nog een lockdown weten te verkopen. Denk dat ze nog even willen afwachten tot vaccins echt beginnen te rollen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ziekenhuisopnames zijn altijd "verlaat". Als er een piek aan besmettingen komt krijg je een paar weken later pas ziekenhuisopnames.

https://coronabeeld.nl/grafieken-actuele-cijfers/
Hier zie je in de grafieken lijk je wel een voorzcihtige trend omhoog te zien, maar ben met je eens dat het niet zo'n drastische stijging is als bij de vorige twee pieken (gelukkig maar!).
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 17:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ziekenhuisopnames zijn altijd "verlaat". Als er een piek aan besmettingen komt krijg je een paar weken later pas ziekenhuisopnames.

https://coronabeeld.nl/grafieken-actuele-cijfers/
Hier zie je in de grafieken lijk je wel een voorzcihtige trend omhoog te zien, maar ben met je eens dat het niet zo'n drastische stijging is als bij de vorige twee pieken (gelukkig maar!).


So dit zijn echt een stelletje prachtige grafieken.


makrooy schreef:
want als je nu uit de lockdown gaat, dan is er geen weg meer terug. Dan ga je niet nog een lockdown weten te verkopen. Denk dat ze nog even willen afwachten tot vaccins echt beginnen te rollen.


Dat denk ik ook! Het is nu gewoon zo veel mogelijk ruimte winnen, want over een maandje lijkt het me niet echt meer te houden. Zomertijd, campings gaan open, beter weer, etc.

RoyAPO schreef:
Met dit Spike protein komt Corona alleen de cel binnen (weet de precieze uitleg even niet uit m’n hoofd)


Het mRNA is in principe een instructie voor je cel om een kopie te maken van zichzelf met aan de buitenkant het Corona virus spike eiwit (zeg maar die gekke uitsteeksels die je ook op een illustratie van het coronavirus ziet). Als het ware is het een lichaamseigen cel met een onschuldig 'coronahoedje', waardoor je lichaam de cellen leert herkennen.

Het verrast me soms wel dat hier nog zo veel onduidelijkheid over bestaat, want de werking van DNA/RNA/mRNA is als ik het me goed herinner vrij gangbare lesstof op de middelbare school? (als je biologie hebt gevolgd op HAVO/VWO althans)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2021 00:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, hoe mRNA werkt snap ik ook nog wel (mag ook wel met m’n master farmacie). De uitleg dat beide technieken alleen gaan om dat Spike eiwit gaan is al verklaring genoeg om te beredeneren dat er geen Corona virus kan ontstaan in het lichaam. Dan kan je die ingewikkelde mRNA materie achterwege laten :P.

Ging me puur om de functie van dat Spike Protein
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2021 01:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ja, hoe mRNA werkt snap ik ook nog wel (mag ook wel met m’n master farmacie).


Was niet naar jou bedoelt maar meer in het algemeen.

Met uitleg over de testprocedure.



Werking van het vaccin wordt dan weer ontzettend belabberd uitgelegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2021 10:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Het verrast me soms wel dat hier nog zo veel onduidelijkheid over bestaat, want de werking van DNA/RNA/mRNA is als ik het me goed herinner vrij gangbare lesstof op de middelbare school? (als je biologie hebt gevolgd op HAVO/VWO althans)


Alleen bovenbouw biologie op havo/vwo volgens mij, dus als je dan even bedenkt dat niet iedereen naar havo/vwo gaat en dat - in mijn ervaring - het gros van de leerlingen op havo/vwo in de bovenbouw voor een economisch profiel zonder biologie kiest, dan is het allemaal niet zo vreemd toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2021 10:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zygoma schreef:
het gros van de leerlingen op havo/vwo in de bovenbouw voor een economisch profiel zonder biologie kiest, dan is het allemaal niet zo vreemd toch?


Nee maar het gaat er meer om dat je hierdoor wel wat meer corrigerende berichten over het onderwerp verwacht in het debat en bijv ook hier in dit topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2021 12:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zygoma schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Het verrast me soms wel dat hier nog zo veel onduidelijkheid over bestaat, want de werking van DNA/RNA/mRNA is als ik het me goed herinner vrij gangbare lesstof op de middelbare school? (als je biologie hebt gevolgd op HAVO/VWO althans)


Alleen bovenbouw biologie op havo/vwo volgens mij, dus als je dan even bedenkt dat niet iedereen naar havo/vwo gaat en dat - in mijn ervaring - het gros van de leerlingen op havo/vwo in de bovenbouw voor een economisch profiel zonder biologie kiest, dan is het allemaal niet zo vreemd toch?


Met mijn economische profiel heb ik het inderdaad nooit over mRNA gehad volgens mij. Ik kwam niet verder dan pagina 244 van het biologieboek (met die vrouw in haar blote tieten) en het thuiskweken van tuinkers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2021 12:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Zygoma schreef:
het gros van de leerlingen op havo/vwo in de bovenbouw voor een economisch profiel zonder biologie kiest, dan is het allemaal niet zo vreemd toch?


Nee maar het gaat er meer om dat je hierdoor wel wat meer corrigerende berichten over het onderwerp verwacht in het debat en bijv ook hier in dit topic.


Het luidste stemmen in het debat zijn van politici, journalisten en vloggers, dus ik vrees dat je verwachting een beetje ijdele hoop is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2021 12:31 
 
Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Was niet naar jou bedoelt maar meer in het algemeen.

Met uitleg over de testprocedure.



Werking van het vaccin wordt dan weer ontzettend belabberd uitgelegd.


Persoonlijk neem ik dit Dumpert niet echt kwalijk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2021 15:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Persoonlijk neem ik dit Dumpert niet echt kwalijk ;)

Nee, maar de vrouw die het uitlegt en zegt in de farmaceutische industrie te hebben gewerkt had het wel wat beter kunnen brengen imo ;).

RomanAnthony schreef:
Met mijn economische profiel heb ik het inderdaad nooit over mRNA gehad volgens mij. Ik kwam niet verder dan pagina 244 van het biologieboek (met die vrouw in haar blote tieten) en het thuiskweken van tuinkers.


Ik heb ook E&M gedaan na blijven zitten en falen met N&T, daardoor wel biologie gevolgd tot in de 4e vgm. Maar goed, point made!

Zygoma schreef:
Het luidste stemmen in het debat zijn van politici, journalisten en vloggers, dus ik vrees dat je verwachting een beetje ijdele hoop is :P


En dat is ook meteen een groot probleem vind ik, want ik heb zo het gevoel dat dat natuurwetenschappelijke analfabetisme zo veel desinformatie teweeg zet. Ook een groot deel aan conspiracy gekte zie ik voor mijn gevoel voor een groot deel minder snel terug bij mensen die bijvoorbeeld natuur en -scheikunde hebben gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2021 18:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
En dat is ook meteen een groot probleem vind ik, want ik heb zo het gevoel dat dat natuurwetenschappelijke analfabetisme zo veel desinformatie teweeg zet.


Eens dat dit een groot probleem is ja, vooral omdat toegeven dat je iets niet weet tegenwoordig blijkbaar als een zwakte gezien wordt. Weten tot waar je eigen kennis wel en niet rijkt, dat stukje wijsheid mist helaas vaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2021 12:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
Oh als ik even zoek vindt ik het zo terug hoor, maar ik heb geen zin om elke keer als ik een discussie aan ga weer dingen er bij te zoeken.


Dit is echt zo typisch he :lol:

"ik heb een bron, maar die ga ik jou niet geven want je moet zelf maar onderzoek doen".... xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2021 12:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
RoyAPO schreef:
Zit nog steeds te wachten op de derde golf trouwens :whistle:. Wanneer ik de cijfers bekijk, lijkt er nu een ‘steady-State’ te zijn ontstaan in de ziekenhuisopnames. Het neemt niet meer toe maar ook niet meer af

Volgens mij is dat het positieve gevolg van vaccinatie. De meest kwetsbaren zijn meer en meer beschermd, de 'jongere' mensen die wel besmet worden redden het door in mindere mate in het ziekenhuis te belanden.
Toch denk ik dat het de komende weken nog spannend blijft met de britse variant gezien de hogere besmettelijkheid

Vaccins kunnen inderdaad een aardige rol hebben gespeeld! Helaas staat dit nog niet vermeld in de statistieken dus daar moeten we nog even op wachten om een conclusie te trekken. Er zijn alleen nog gegevens beschikbaar van januari en februari

https://www.stichting-nice.nl/COVID_rap ... deling.pdf
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2021 12:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De R-Waarde van de Britse variant zit momenteel op 1.06, dus die 3e golf kan nog komen, maar ik verwacht wel dat die dan vervolgens snel afgezwakt wordt door de vaccinaties.
Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic