Angst angst angst.
Was het eerst nog de angst voor de komst van een eventuele 2e golf, nu schijnt ie zogenaamd begonnen te zijn.
En dit is de beeldvorming die er bij hoort:
Nederland kleurt razendsnel
ROOD
Maar bedenk dan dat het rood kleuren van die kaart gebaseerd is op het aantal positieve test resultaten van de PCR-test. Een test waarvan Jaap van Dissel eindelijk ook durft toe te geven dat deze niet per definitie 'levend' virus aantoont.
This embedded player is not showing. Your browser or network may be blocking it.View on YouTube
Uitgebreider antwoord.
En wat zegt Rutte als ie er mee geconfronteerd wordt:
This embedded player is not showing. Your browser or network may be blocking it.View on YouTube
Hij hakkkelt en struikelt en geeft vervolgens als argumentatie dat er dagen waren dat er weer 10 personen op de IC instromen, en dat de ziekenhuis instromen verdubbeld met de tijd, ergens anders (dat bericht kan ik zo snel niet meer vinden) zij hij zelfs dat ziekenhuizen weer vollopen. Waar dan?
Want op
deze kaart moet je echt zoeken met je muis waar de 'vollopende ziekenhuizen' zich bevinden. (Trouwens, over schaalindeling gesproken zodat de kaart leesbaarder wordt

'0' bestaat geen eens meer op de kaart, alles heeft een kleur)
Wybren van Haga stelt terecht hele duidelijke vragen in de kamer, overigens geen idee wie die man verder is of waar hij voor staat. Ook Baudet (waar ik normaliter geen fan van ben) stelt heldere vragen:
En dan Hugo de Jonge:
De motie over de validatie van de #PCR-test wordt ontraden "onder verwijzing naar de vele statistische beschouwingen die onze premier op dit punt al heeft gegeven".
This embedded player is not showing. Your browser or network may be blocking it.View on Facebook
En dan is er nog het gedoe met de mondkapjes in de ouderen zorg. Dat de richtlijnen waren gebaseerd op schaarste.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234889 ... ndaal.html
Anders gezegd: volgens het RIVM was het prima om vluchtig dichtbij contact te hebben met een hoestende covid-19 patiënt, maar de rest vd 17 miljoen gezonde nederlanders moeten altijd 1,5m afstand houden.
Tot slot blijft er nog steeds discussie over de aerosolen, of eigenlijk ook niet. Want OMT/RIVM/Regering wil er maar niet aan toegeven.
Zomaar een artikel. Ook geen woord over het nut van ventilatie.
Het CDC in Amerika was vorige week in eerste instantie wel om. Maar heeft dat toch weer terug gedraaid onder druk van de WHO, zie artikel:
https://www.zerohedge.com/geopolitical/ ... d-19-error
Ondertussen roept Mark Rutte gewoon even dat voetbalsupporters hun bek moeten houden en in dezelfde zin noemt ie het oplopen van de cijfers. Alsof dat direct aan elkaar gelinkt is.
Maar niemand die zich afvraagt of het gejuich in het stadion nu ook daadwerkelijk tot besmetting lijd, dus niet alleen een positieve uitslag maar een daadwerkelijk zieketebeeld.... precies dat gaat niet gebeuren. Net als al die andere 'drukke' bijeenkomsten tijdens pasen, hemelvaart, BLM demonstratie, demonstratie in Berlijn (miljoen mensen), of de kritiek op een fotomomentje van de koning: kan iemand mij uitleggen wat voor gevaar daar in schuilt? Tijdens het maken van de foto wordt er niet gepraat, gehoest en geniest, dus waar is de overdracht van het virus wat toch al niet aanwezig was.
Kortom.
Het begint een hele slechte soap te worden, en draagvlak voor de maatregelen wordt steeds kleiner. Ik merk dat ook om me heen, men is er klaar mee, het gesodemieter met cijfertjes en bangmakerij. Er is teveel aan de hand om alle kritiek niet meer serieus te nemen.
De tegenargumenten zijn ook net zo slecht als de extreme virus ontkenners. Opmerkingen als "wacht maar tot een familielid het krijgt" of "voor jou geen IC bed" slaan natuurlijk nergens op.
In het ziekenhuis belanden is sowieso nooit leuk, een longontsteking krijgen is sowieso nooit leuk, op de IC belanden met een hevige griep is sowieso nooit leuk.
Maar nu heet het Covid-19 en hebben we plots allerlei maatregelen al meer dan een half jaar.
Persoonlijk kan ik al een half jaar m'n eigen werk niet meer doen (evenementen technicus), op af en toe een klusje na dan. Bedrijven waarvoor ik normaal voor werk staan op omvallen of
gaan al failliet, hebben hun vaste personeel moeten ontslaan en hebben een magazijn met apparatuur wat op dit moment ook niet te verkopen valt. Organisaties hebben ook geen enkel perspectief, geplande evenementen worden bij voorbaat al weer geannuleerd omdat ze vrezen voor extra maatregelen in een persconferentie. Allemaal gebaseerd op de positieve testuitslagen.
Enige voordeel, het wordt ieder weekend drukker en gezelliger in het plaatselijke dorpscafe, waar normaal gesproken slechts een 'barretje vol zit', komen nu steeds meer mensen het cafe bezoeken.