Citaat:
Bafétimbi Gomis was de grote man in de ploeg van Olympique Lyon die Dinamo Zagreb met 1-7 versloeg. Mede dankzij de vier treffers van de sterke spits bekerde niet Ajax, maar Lyon door naar de volgende ronde van de Champions League. De geruchten over omkoping, met name de knipoog van Zagreb-verdediger Domagoj Vida werd als verdacht gezien, doet Gomis af als onzin.
“We hadden een dolletje op het veld”, geeft de aanvalsleider aan in L’Équipe. “Ik ken een paar woorden Kroatisch dankzij mijn ploeggenoot Dejan Lovren. Maar dat wil nog niet zeggen dat de wedstrijd verkocht is.”
“Weet je, als je voetbal speelt is het niet altijd oorlog. We kennen de spelers van Dinamo en hebben veel respect voor ze. Hij wist dat toen wij scoorden, we de bal graag terug wilden hebben”, geeft Gomis te kennen aan RMC. “Ik wilde de bal pakken en hij bedoelde iets van: ‘Jullie hebben gescoord, laat ons even op adem komen’. Met een kleine knipoog. Maar om dan te zeggen dat onze president de wedstrijd gekocht heeft…”
Juist...
Lyst schreef:
Het lijkt mij dat Zagreb dit om andere redenen gedaan heeft.
In 2009 zat Ajax in de poule bij Zagreb in de Europa League. Ajax was al geplaatst en stelde in de laatste wedstrijd een b-team op. Daardoor won Anderlecht van Ajax. Voor de wedstrijd stond Anderlecht op 8 punten en Zagreb op 6, dus in feite heeft Ajax Zagreb ook genaaid.
Jij maakt er wel een heel mooi verhaal van zeg...