nielstil schreef:
Jonge wat lul je ook. Geen enkele van de spelers die jij noemt kan op zichzelf punten binnenhalen voor hun club/land... ik ben fan van allemaal, maar je kan (op dit moment) gewoon niet ontkennen dat Ronaldo de beste van de wereld is.
Ook noem jij in het begin Xabi Alonso op, heb je die zien spelen op het WK? Ook geen hoogvlieger

Het is ook al helemaal belachelijk dat je 20 doelpunten in de K-league vergelijkt met de Primera division wat gewoon 1 van de 3 sterkste competities in de wereld is :') Natuurlijk heeft Ronaldo een geweldige ploeg om zich heen en natuurlijk maken die penalties een verschil, maar denk je dan ook na dat 2/3 van die gefloten penalties fouten op hemzelf zijn omdat ze hem anders niet kunnen afstoppen?
edit: en nu niet afkomen dat ik gewoon een Real Madrid fan ben... Bayern munchen heeft zeker een evensterk team (collectief) dus niets om hen af te breken
Volgensmij heeft Götze er toch echt voor gezorgd dat Duitsland het WK heeft gewonnen. Muller heeft Bayern vaak aan de winst geholpen en het Duitse elftal ook. Zonder Kroos was het hele middenveld van Duitsland een chaos.
Ronaldo is inderdaad een geniale speler maar als je kijkt naar zijn prestaties op het WK...
Bij Real doet hij het natuurlijk geweldig. Maar hij is inderdaad omgeven door andere geniale spelers wat hem ook helpt natuurlijk.
Ik ben het wel met je eens als je kijkt naar hun individuele taken en aspecten dat Ronaldo de beste ter wereld is. Maar ze kijken naar geleverde prestaties. En ze reken niet alles af op alleen dit seizoen, wat nog niet eens afgelopen is. Ronaldo deed het verschrikkelijk op het WK, speelt individueel niet zo goed in de CL als hij in de competitie doet dit jaar. Vorig jaar was hij in de CL wel goed bezig maar als je kijkt naar de andere topscorers die minder ver zijn gekomen maar toch net iets minder doelpunten hebben... Daar zou Ronaldo toch flink meer moeten hebben voor zijn niveau. Alles moet je relativeren en niet overal vanuit gaan, zo kan ik ook wel spelers gaan noemen die een paar grote statistieken hebben.
Competitie gewijs doet hij het geweldig en op CL niveau heeft hij gewonnen en doet hij het ook goed. Daardoor zou hij imo terecht winnen.
Maar als ik kijk naar een Muller/Kroos/Götze. Die hebben een CL gewonnen (niet de vorige dan) Zijn met enorm groot gemak kampioen geworden 2x. Hebben het WK gewonnen en de bekers gedomineerd.
Dat vind ik toch een iets grotere prestatie dan meer goals dan de rest hebben.
En 20 maken op hoog niveau is knap net als de K-League ook zijn eigen niveau heeft. Als je daar 20 scoort is het ook knap. Op een hoog niveau veel scoren maakt het niet gelijk makkelijk voor een speler van een laag niveau om in een competitie van laag niveau 20 goals te maken. Dat kun je toch ook wel bedenken?

Anders had Guardado er in de Eredivisie onderhand ook wel 20 gemaakt als je kijkt waar hij eerst speelde.
Xabi deed het op het WK ook slecht idd. Maar is voor de rest wel een held. Maar wacht even, Ronaldo deed het ook verschrikkelijk op het WK... en hoe is dit anders van elkaar?
En op Sander reageer ik maar niet meer die heeft toch een bril op.
En Wout hoe oud was je ook alweer?