Andromeda schreef:
nielstil schreef:
1.Atl. Madrid - Bayern - Man city
2.Liverpool - Barcelona - Dortmund
3.Real Madrid - Chelsea - Schalke
4.Ath. Bilbao - Arsenal - Leverkusen
5.Sevilla - Everton - Wolfsburg
6.Tottenham - Villarreal - Monchengladbach
7.Man U (dit seizoen wel ontzettend zwak maar Europees viel het nog mee qua gewonnen duels) - Real Sociedad - Mainz
8.Valencia /southampton - Augsburg (te weinig wedstrijden van augsburg gezien dus niet echt realistisch misschien)
9.Hoffenheim - Stoke - Celta Vigo
10.Newcastle - Hannover - Levante
Denk dat dit de uiteindelijke ranking zou zijn als je ze allemaal tegen elkaar laat spelen. Spanje volgens mij wel duidelijk de sterkste in deze reeks. Van Duitsland enkel Hoffenheim op een eerste plek
Zeker niet mee eens, één seizoen bepaalt niet meteen hoe goed een team is. Liverpool en Atletico Madrid hadden gewoon enorm veel geluk dit seizoen. Bayern zal bijvoorbeeld echt wel 7/10 wedstrijden het betere resultaat halen tegen Atl. Madrid. Zo ook bij Barca - Liverpool, Bilbao - Arsenal etc.
Het gaat hier over dit seizoen, niet over hun verleden. En schaam je dat je zegt dat Atlético veel geluk had dit jaar -_- Hebben het kampioenschap en de CL-finale hard verdient dankzij hun vechtlust
Andromeda schreef:
Daarnaast zie je zelf ook hoe snel die top in Spanje afzakt in jouw lijstje. Je begint met Atletico Madrid, Barca en Real maar onderaan de lijst staan Celta Vigo en Levante. Dat is het niveau van de Championship onderhand (licht overdreven).
Omdat nummer 9 en 10 niet meer zo sterk zijn vergeet je de 8 betere ploegen maar?
Andromeda schreef:
Het voorbeeld met Sevilla zegt ook niet heel veel. Tottenham, Napoli deden niet eens serieus. Porto, Fiorentina, Juventus, Benfica en Valencia doen ook niet onder voor Sevilla imo.
Wat haal jij hier nu Portugese en Italiaanse ploegen bij? Die vallen dit jaar wel duidelijk buiten de topcompetities lijkt me. (Portugese sowieso al op 4-5 ploegen na, Italiaanse heeft eerder wel meegedraaid met de top). Wat Tottemham betreft… die hebben 3 goede maanden gehad dit seizoen en de rest hebben ze echt niet zo goed gespeeld hoor
Andromeda schreef:
Een competitie bestaat niet uit 3/4/5 clubs, het Spaanse rechter rijtje is op sommige vlakken niveau Eredivisie. Dat wordt licht verbloemd door de goede technische spelers die in sommige selecties te vinden zijn. De Engelse competitie is simpelweg beter in zijn geheel, veel meer breedte qua teams, voor zowel het kampioenschap als voor degradatie. Een minder seizoen en je wordt in de BPL meteen bestraft die je tot 4/5 plaatsen kan laten zakken dan je doelstelling. In Spanje worden de 6-0 uitslagen alleen maar 2-0 of zoiets dergelijks. Je vergooit er waarschijnlijk wel het kampioenschap mee maar de top 3 is nog wel zeker van Champions League plaatsing.
Het gaat in dat stuk dat jij Quote puur om de top 10 ploegen, op de rest zie je mij toch geen reactie geven? Zal even mezelf quoten van een paar posts terug…
Citaat:
Barclays is in de breedte wel goed maar toch denk ik dat de top 10 van Spanje over het algemeen sterker is dan de top 10 van Engeland