Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 10:27 
 
Hardtraxx Newbie

Yoo HT,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, welke telefoon zouden jullie aanraden op dit moment? Heb nu zelf een iPhone 6S maar begin een beetje iPhone moe te worden door verschillende issues met de capaciteit van de batterij.

De camera van de Iphone is wel altijd goed, nu neig ik naar een Huawei P20 pro, iemand hier een voorbeeld hoe de videos op een feest hiervan eruit zien / klinken? Op de een of andere manier zie ik dat als de ultieme test voor een telefoon. xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 10:43 
 
Hardtraxx Veteran

Xiaomi Redmi 5plus. :cool:
Beest van een telefoon voor €157. Kan 2 dagen op een volle batterij. Zo goed als stock android En regelmatig (veiligheid) updates.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 10:46 
 
Hardtraxx Veteran

Pixel 2, Oneplus 6(6t komt ook binnenkort) zijn naar mijn inziens het beste op dit moment die niet de flagship prijzen hebben :thumbup:

Pocophone f1 is ook een goeie voor ongeveer de helft van de bovenstaande prijzen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 10:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oneplus 6 gebruiker hier. Ben er zeer blij mee en het toestel is niks trager geworden in de 4 maanden dat ik hem gebruik. het enige minpuntje is dat er geen stereospeaker op zit, maar dat verwaarloost tegenover alle pluspunen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 11:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

off-topic/voor-vragen-die-serieus-zijn-van-volwassen-aard-waar-je-geen-antwoord-op-weet-t14042-6225.html

Weeg je aan de camera en batterijduur het meeste waarde, Sony Xperia XZ2/XZ3 (als je nog even wacht). Sony's zijn denk ik van de A-merken wel het meest robuust (technisch en fysiek) en hebben hun Camera altijd als paradepaardje.

A-merk telefoons met de langste batterijduur en met de minste slijtage aan de tijd die je op een batterij hebt.

Mijn eigen, en Sony's van bekenden van mij, gaan makkelijk 5 jaar mee met een normaal hoesje. Mijn Sony is 5 jaar oud en ik doe nog steeds twee dagen op een charge als je hem normaal gebruikt. Mijn Sony heeft ook compleet geen issues uit zichzelf. De Aux en Microfoon zijn wel stuk door mijn toedoen (Mic was op de oude Z2 al niet geweldig)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 12:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelopen weekend een huawei p20 Lite gekocht. Tot dusver heel tevreden over. Voor 220 los gekocht met 8 eu p/m voor 2gb en 200min bij Ben. Hiervoor ook een huawei gehad en met name de batterij duur is wat ik chill vond.

Broken Balance schreef:
Mijn eigen, en Sony's van bekenden van mij, gaan makkelijk 5 jaar mee met een normaal hoesje. Mijn Sony is 5 jaar oud en ik doe nog steeds twee dagen op een charge als je hem normaal gebruikt. Mijn Sony heeft ook compleet geen issues uit zichzelf. De Aux en Microfoon zijn wel stuk door mijn toedoen (Mic was op de oude Z2 al niet geweldig)


5 jaar? Ga je wel echt netjes met je spullen om :P Na 2 jaar mankeren die van mij altijd wel wat waardoor ik een nieuwe wil. Had 4 jaar terug ook een Sony. Na twee jaar deed ie het nog echt heel goed. Maar de accu was er wel helemaal aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 12:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik heb hem redelijk vaak laten pleuren (ook in het water), speel (voor de telefoon) zware spellen er op e.d. maar nee die van mij doet het echt nog net alsof hij nieuw is. Een goed hoesje doet natuurlijk wonderen (En dat hij compleet stof en waterdicht is)

Had je wel een vlagschip model dan? Want de B modellen zijn inderdaad wat minder (zoals de X, XA, Compacts e.d.), net zoals bij de meeste merken. Z1 scheen nog wat kuren te hebben maar de Z5, XZ, XZ1 en XZ2 waren de vlagschip modellen over die jaren en die kregen altijd als pluspunten robuustheid, camera en batterijduur mee.

Ik durf een Huawei of Motorola e.d. niet echt aan. Paar mensen in mijn familie hadden er ook een en die takelden echt heel snel af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 12:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had de Sony Xperia Z. Oud model maar volgens werd dat wel als vlagschip model gezien (dacht ik). Maar goed ik was ook wel een heavy user in die tijd. Heel gek was het niet dat de accu eraan was. Had hem ook langer dan twee jaar uiteindelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 12:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Sws iphone
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 13:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Sws iphone
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 13:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
TiMOTHYb schreef:
Sws iphone
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Alm1ghty schreef:
TiMOTHYb schreef:
Sws iphone


(tenzij je een iPhone X hebt met T-Mobile, vanwege netwerkproblemen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 13:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik had de Sony Xperia Z. Oud model maar volgens werd dat wel als vlagschip model gezien (dacht ik). Maar goed ik was ook wel een heavy user in die tijd. Heel gek was het niet dat de accu eraan was. Had hem ook langer dan twee jaar uiteindelijk.


Ja de Z (Z1 neem ik aan) had inderdaad nog wat kuren, dit is toen in de Z2 uiteindelijk verholpen. Ik ken anderen die een Z1 hadden en dat soort problemen ook ondervonden.

Maar zoals je kan lezen is een iPhone het beste, ook al wil je dit niet, negeer alles wat ik zei.

Afbeelding

Dit trouwens uit een review van de Sony Xperia XZ2:

Citaat:
We hebben de Sony Xperia XZ2 ook meegenomen naar een concert. En dit is geen moeilijke opdracht voor het toestel. We kunnen concluderen dat het toestel ook in omgevingen met erg hard geluid rustig zijn werk doet; beelden goed en scherp vastlegt en bovendien; het geluid perfect opneemt zonder overstuurd te raken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 14:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De Sony Experia z komt nog voor de z1, prima toestelletje voor zijn tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 14:17 
 
Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Alm1ghty schreef:
TiMOTHYb schreef:
iphone :sick: :sick: :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 21:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

OnePlus 6T die over ~3 weken uitkomt, without a doubt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 21:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
OnePlus 6T die over ~3 weken uitkomt, without a doubt.

Jammer van de audio jack.... Maarja grotere batterij en fingerprint in scherm
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 16:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

paperclip schreef:
Oneplus 6 gebruiker hier. Ben er zeer blij mee en het toestel is niks trager geworden in de 4 maanden dat ik hem gebruik. het enige minpuntje is dat er geen stereospeaker op zit, maar dat verwaarloost tegenover alle pluspunen.


Ditzelfde alleen heb ik daar niet echt last van. Ben niet anders gewend. De OnePlus 6 is de telefoon dat net zo goed, of zelfs beter is dan een nieuwe Samsung of iPhone qua specs. Het enige wat minder is zijn de camera (maakt als nog ziek goede foto's en video's hoor), geen draadloos opladen (wie gebruikt dat nou) en hij is niet waterdicht (waarvoor heb je dat nodig). En een dikke pluspunt is dat hij mega snel oplaadt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 16:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Royvn_ schreef:
paperclip schreef:
Oneplus 6 gebruiker hier. Ben er zeer blij mee en het toestel is niks trager geworden in de 4 maanden dat ik hem gebruik. het enige minpuntje is dat er geen stereospeaker op zit, maar dat verwaarloost tegenover alle pluspunen.


Ditzelfde alleen heb ik daar niet echt last van. Ben niet anders gewend. De OnePlus 6 is de telefoon dat net zo goed, of zelfs beter is dan een nieuwe Samsung of iPhone qua specs. Het enige wat minder is zijn de camera (maakt als nog ziek goede foto's en video's hoor), geen draadloos opladen (wie gebruikt dat nou) en hij is niet waterdicht (waarvoor heb je dat nodig). En een dikke pluspunt is dat hij mega snel oplaadt.

Hij blijk wel waterdicht te zijn geproduceerd, echter heeft oneplus het IP certificaat niet 'aangeschaft'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 19:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ff aan t afwachten op de Mate 20 Pro, aangezien iemand mijn iPhone 8 wil overnemen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 20:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Die water en stof-dicht certificering is best belangrijk, dat verhoogt de levensduur van je telefoon namelijk aanzienlijk omdat de interne hardware minder snel kapot gaat door stof, water vocht w/e.

Heb naar de OP6 gekeken tegenover een S9 en een XZ3 maar er zijn te veel dingen die het net wat minder maken. Geen DLNA certificering (kan dus geen directe verbinding maken tussen tv of andere dingen om shit af te spelen, kan de Sony wel). Geen IP68 certificering en ik ga dat niet op de gok doen om straks er achter te komen dat de telefoon snel kapot gaat daardoor en dan heb je geen grond om op te staan. OP kan wel zeggen dat het waterdicht (niet eens stofdicht) is maar als het niet volgens die certificering gaat ga ik daar niet op bouwen, zeker als het Chinezen zijn die daar nogal losjes in zijn.

Daarnaast is de schermresolutie vaag en minder dan de S9 en veel minder als de XZ3. Hij is het minst compact, heeft maar USB 2.0, er kan geen memory card in, draadloos opladen is oprecht chill, en hij heeft niet de beste camera.

Hetgene wat de OP als plus heeft is zijn processor (maar tbh zijn die twee anderen echt al kats snel), zijn prijs vooral en de beste selfiecamera (als je daar waarde aan hecht).

Als je aan de mindere dingen weinig waarde hecht dan is de OP voor de prijs en zijn processor de betere keus, maar ik hoef echt nimmer een telefoon zonder waterdicht en stofdicht certificering en een zonder sdkaart slot.

In b4 triggered mensen, ik haal dit van review en vergelijkingsites en winkels waar ik zelf laatst rondkeek (wil in december ook een nieuwe telefoon eigenlijk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 20:47 
 
Hardtraxx Veteran

Als je watertests zoekt van de oneplus is die gewoon waterdicht. Is denk ik meer dat ze geen garantie hoeven te geven als het echt gek maakt met waterschade
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 21:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:

Had je wel een vlagschip model dan? Want de B modellen zijn inderdaad wat minder (zoals de X, XA, Compacts e.d.), net zoals bij de meeste merken.

Je kunt de compact versies toch geen B modellen noemen? De compacts hebben altijd nagenoeg gelijke specs als de reguliere versie en hebben meestal (of altijd) zelfs een betere accuduur. Ik had de Arc S > Z1 compact > Z5 compact en nu de XZ2 compact. Eigenlijk nooit veel te klagen gehad. De accuduur is altijd goed gebleven bij mijn telefoons, al is die bij de XZ2c wel het minste denk ik, maar ook helemaal niet slecht. Telefoons ook nooit kapot gevallen oid, nooit een hoesje of andere bescherming gehad.

Grootste nadeel van de XZ2 is het gewicht, hij is echt best wel dik. Als ik nu mijn oude telefoon pak weegt die in vergelijking echt helemaal niks. En de headphone jack natuurlijk, maar met de gratis draadloze koptelefoon die er bij zat en een adapter is dat geen probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 09:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nee dat is mijn inziens ook het grootste nadeel van die nieuwe Sony's, dat er geen jack in zit (hoewel er wel een plugje bij zit waardoor je alsnog een jack hebt). Zodoende kijk ik ook of anderen niet net wat beter zijn maar qua specs en betrouwbaarheid kom ik tbh niet veel verder dan een S8/S9 of een XZ2/XZ3

Maar de topmodellen van Sony zijn altijd wat zwaarder dan de concurrentie idd, maar dat krijg je terug in robuustheid.

Hoe bevalt de XZ2 compact dan? Misschien dat ik dan wel daarvoor ga. Ik hoef sowieso niet zo'n gigantisch scherm, vind ik persoonlijk onhandig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2018 10:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik zit op het moment dus te dubben tussen een Samsung Galaxy S9 of een Xperia XZ2 (compact of gewoon)

Voordeel van de S9 is dat er nieuwere software op zit en het een aanzienlijk betere camera heeft qua kleuren en licht in het donker. Nadeel is de batterijduur en de slijtage van de batterij. Ook is hij niet zo robuust als de Sony.

De Sony heeft wat kleine nadelen zoals geen directe 3,5 jack, het niet echt plat op een oppervlakte kunnen liggen door de vage locatie van de vingerafdrukscanner en dus een mindere camera. Echter is hij 100 euro goedkoper, robuuster en de batterij gaat veel langer mee. Eveneens schijnt hij in de benchmarks sneller te zijn dan de S9 (al is dat verschil te verwerpen).

Dus de camera die niet echt briljant (mits gewoon normaal of goed licht), wat me als enige een beetje tegen zit voor lief nemen of de S9 nemen maar dan mogelijk al sneller weer een nieuwe nodig hebben omdat de Sony waarschijnlijk langer mee gaat.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic