Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-11-2018, 23:44 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Meestal wel omdat je nu een ' Middel-Man' hebt

Aha dat verklaart het. Mooi kut dan, er kan namelijk geen extra aux of jack in die speakers. Thanks for helping! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-11-2018, 09:18 

Hardtraxx Veteran

Nog een digitale vraag:

Ik heb z.s.m. een Macbook Pro nodig om op locatie te werken met zaken als Photoshop, Illustrator en Première Pro vanwege een aantal hele toffe werkgerelateerde kansen. Ik heb altijd gewerkt vanaf mijn desktop maar daar moet nu dus verandering in komen.

Het punt is natuurlijk de prijs van de Macbook want ik ben nog student. Van vrienden hoorde ik over de 'refurbished Macbook'. Dit scheelt mij al een heel stuk in de kosten. Nu is mijn enige twijfel nog of ik de Macbook Pro koop (€600,-) of de Macbook Pro Retina (€900,-).

Ik heb zelf niet bijster veel verstand van de specs maar wat raden jullie mij aan? Ik wil dus normaal kunnen werken met Photoshop en Première Pro en daarnaast hem ook gebruiken voor random zaken als internet, mail en een beetje muziek. Het verschil van €300,- vind ik best groot dus ik dacht eerst aan de Macbook met 4GB RAM, alleen ik ben bang dat het dan allemaal niet lekker gaat lopen..

Macbook Pro Specs:
Proc. Intel DualCore i5 2,5 GHz - Turbo Boost 3,1 GHz
RAM 4 GB
Storage SSD-opslag 120GB
Videokaart Intel HD Graphics 4000

^ bovenstaand kan ik ook upgraden naar 8GB RAM en SSD-opslag van 240GB voor €777,-.

Macbook Pro Retina Specs:
Proc. Intel DualCore i5 2,4 GHz - Turbo Boost 2,9 GHz
RAM 8 GB
Storage SSD-opslag 256GB
Videokaart Intel Iris Graphics 5100

Edit: een Macbook hoeft btw niet per se. Alleen ik heb altijd het idee dat die Adobe programma's erg goed werken op een Macbook of zo? Als iemand iets anders voorstelt, ik hoor het graag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-11-2018, 10:25 

Hardtraxx Veteran

Kijk aub naar een laptop met een dedicated videokaart als je Photoshop, Illustrator en Première Pro gaat gebruiken en niet de Intel dingen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-11-2018, 10:43 

Hardtraxx Veteran

Exterkate schreef:
Macbook Pro Specs:
RAM 4 GB
Storage SSD-opslag 120GB

^ bovenstaand kan ik ook upgraden naar 8GB RAM en SSD-opslag van 240GB voor €777,-.

RAM 8 GB
Storage SSD-opslag 256GB

Edit: een Macbook hoeft btw niet per se. Alleen ik heb altijd het idee dat die Adobe programma's erg goed werken op een Macbook of zo? Als iemand iets anders voorstelt, ik hoor het graag!

Is met name het woordje retina niet gewoon het scherm type wat Apple gebruikt, dit hebben ze ook bij iPhones, iPads en iMacs..?
In elk geval heb ik een MacBook Pro Retina, maar gebruik hem niet voor de apps die je benoemt dus kan je daar niet echt mee helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-11-2018, 11:10 

Hardtraxx Veteran

Retina is het scherm :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-11-2018, 11:31 

Kraak... Piep...

Exterkate schreef:
Nog een digitale vraag:

Ik heb z.s.m. een Macbook Pro nodig om op locatie te werken met zaken als Photoshop, Illustrator en Première Pro vanwege een aantal hele toffe werkgerelateerde kansen. Ik heb altijd gewerkt vanaf mijn desktop maar daar moet nu dus verandering in komen.

Het punt is natuurlijk de prijs van de Macbook want ik ben nog student. Van vrienden hoorde ik over de 'refurbished Macbook'. Dit scheelt mij al een heel stuk in de kosten. Nu is mijn enige twijfel nog of ik de Macbook Pro koop (€600,-) of de Macbook Pro Retina (€900,-).

Ik heb zelf niet bijster veel verstand van de specs maar wat raden jullie mij aan? Ik wil dus normaal kunnen werken met Photoshop en Première Pro en daarnaast hem ook gebruiken voor random zaken als internet, mail en een beetje muziek. Het verschil van €300,- vind ik best groot dus ik dacht eerst aan de Macbook met 4GB RAM, alleen ik ben bang dat het dan allemaal niet lekker gaat lopen..

Macbook Pro Specs:
RAM 4 GB
Storage SSD-opslag 120GB

RAM 8 GB
Storage SSD-opslag 256GB

Protip.

Als je goed met het Adobe pakket wil werken en niet al het geld van de wereld hebt, koop gewoon een windows laptop.
Ik heb een ASUS met bij het dubbele aan specificaties van deze MacBooks voor bijna de zelfde prijs.

Hetgene van Apple waar Adobe perfect op werkt zijn iMac's van boven de 2000 euro. Die zijn gegarandeerd het geld waard, maar inderdaad kneiterduur.

Je moet een laptop hebben met veel grafisch proces vermogen en dat is inderdaad 100% geen Intel kaart en ook zeker geen i5 processor. Minstens een goede i7, een goede SSD waar je je werkbestanden en het Adobe pakket op pleurt en waar mogelijk nog een extra harde schijf (of CD drive die je kan vervangen voor een HDD slot) waar je de werkbestanden die je niet gebruikt op zet. Eveneens een stevige grafische kaart, voor video's moet je vooral een grafische kaart hebben met genoeg grafisch geheugen en een stevige processor.

Wacht tot kerst wanneer de prijzen dalen en ga voor een degelijke ASUS. Het equivalent MacBook dat je nodig bent kost je ver boven de 1000 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-11-2018, 11:32 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Als cadeau voor iemand zijn verjaardag zoek ik de Vinyl van Soul Train, op discogs staat ie niet te koop. Iemand een idee waar te zoeken?

Is die op vinyl geperst ja? Anders heb ik hier ook wel belang bij :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-11-2018, 11:41 

Hardtraxx Veteran

Henk-Jan schreef:
ErikZ schreef:
Als cadeau voor iemand zijn verjaardag zoek ik de Vinyl van Soul Train, op discogs staat ie niet te koop. Iemand een idee waar te zoeken?

Is die op vinyl geperst ja? Anders heb ik hier ook wel belang bij :P

Nee was dom van mij, die bestaat helemaal niet >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 09-11-2018, 15:37 

Hardtraxxer

Is het boek Celebrate Life, het verhaal van ID&T aan te raden? En zo ja, ik zie twee verschillende versies delen op bijvoorbeeld bol.com staan; zijn dit afzonderlijke boeken of is deel 2 ook echt een vervolg :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09-11-2018, 16:04 

Hardtraxxer

RemcoM. schreef:
Is het boek Celebrate Life, het verhaal van ID&T aan te raden? En zo ja, ik zie twee verschillende versies delen op bijvoorbeeld bol.com staan; zijn dit afzonderlijke boeken of is deel 2 ook echt een vervolg :whistle:

Heb zelf de versie van alleen Celebrate Life, zeker leuk als je een beetje interesse hebt in de dance industrie/geschiedenis. Heb ook niet het gevoel gehad dat ik wat miste zonder het andere deel niet te lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09-11-2018, 18:17 

Hardtraxx Veteran

Appelsapman schreef:
RemcoM. schreef:

Heb zelf de versie van alleen Celebrate Life, zeker leuk als je een beetje interesse hebt in de dance industrie/geschiedenis. Heb ook niet het gevoel gehad dat ik wat miste zonder het andere deel niet te lezen.

Dit inderdaad. Eerste hoofdstukken zijn eigenlijk een beknopte samenvatting van deel 1 heb ik het idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10-11-2018, 23:39 

Hardtraxx Elite

Ik ben opzoek naar nieuwe speakers aangezien die van mij inmiddels zo'n 15 jaar oud zijn. Wat raden jullie zoal aan? Het hoeven geen dure studio speakers te zijn, maar ook niet budget speakers. Opzich heb ik wel 200 euro voor over, maar ik weet niet vanaf welke prijs het verschil minder significant begint te worden voor een gewone luisteraar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12-11-2018, 12:28 

Kraak... Piep...

Ik heb voor muziek gewoon een 2.1 setje van Logitech liggen (aan de TV ook).

Luister zelf veel verschillende genre's aan muziek en die komen er allemaal goed door, subwoofer kan je zelf ook aanpassen. Setje kostte net 50 euro en gaat al 4 jaar mee.

Voor gewoon luisteren werkt dat prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13-11-2018, 20:32 

Hardtraxx Veteran

Gezien hier het meest gekeken word en de dj topic bijna niet meer leeft.
Heeft iemand ervaring met het ophangen van noppenschuim?

Niet in de manier hoe je de beste akoestiek krijgt maar eerder wat je gebruikt om het op te hangen.
Moet er eerst een plaat gehangen worden en de schuim hierop geniet of gelijmd worden ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05-12-2018, 12:03 

Hardtraxxer

Ik weet niet of dit toegestaan is, maar beschikken er mensen over goede onionsites voor TPB?

Mag ook pb
Ongelezen bericht Geplaatst op 05-12-2018, 12:44 

Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Gezien hier het meest gekeken word en de dj topic bijna niet meer leeft.
Heeft iemand ervaring met het ophangen van noppenschuim?

Niet in de manier hoe je de beste akoestiek krijgt maar eerder wat je gebruikt om het op te hangen.
Moet er eerst een plaat gehangen worden en de schuim hierop geniet of gelijmd worden ?

Als het van dat zachte noppenschuim is, gaat nieten niet werken. Aangezien dit er gewoon dwars doorheen gaat en dus niet blijft zitten. Lijmen lijkt me dus beter. Eventueel als je dat niet wil zou je ook nog op een aantal plekken kunnen schroeven met een groot revetje eraan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2018, 09:31 

Hardtraxx Veteran

Sinds ik een nieuwe TV heb die aangesloten is op het wifi-netwerk, doet de wifi op mijn mobiel het ontzettend slecht. Ik heb de TV op hetzelfde IP-adres en op hetzelfde subnetmasker (??) gezet als mijn telefoon.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de wifi op mijn telefoon weer beter gaat werken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2018, 09:38 

Kraak... Piep...

Daveytl schreef:
Sinds ik een nieuwe TV heb die aangesloten is op het wifi-netwerk, doet de wifi op mijn mobiel het ontzettend slecht. Ik heb de TV op hetzelfde IP-adres en op hetzelfde subnetmasker (??) gezet als mijn telefoon.

Dus zodra je je TV aanzet word je WiFi op je mobiel slecht?

Ook gekeken of de WiFi op je andere apparaten ook slechter wordt?

Zo kan je het misschien naar een apparaat isoleren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2018, 09:57 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Ik heb de TV op hetzelfde IP-adres en op hetzelfde subnetmasker (??) gezet als mijn telefoon.

Heeft je TV daadwerkelijk hetzelfde IP-adres als je telefoon? Een IP bestaat uit 4 nummers, waarvan de eerste 3 (Meestal) gelijk moeten zijn, maar de 4e zeker niet. ***.***.***.***
Als je TV en je mobiel alle 4 de nummers gelijk hebben, dan is er een IP-conflict. Data wordt verstuurd naar dat IP adres, alleen weet het dus niet of dit naar je TV of mobiel moet. Zie het als 2 mensen die op hetzelfde adres wonen en er komt post zonder naam, alleen met adres. Onbekend is voor wie het is.

Als dit het geval is, kan je dit simpel oplossen door je TV of je mobiel een ander IP te geven (Alleen het laatste nummer). Gewoon dat laatste nummer veranderen naar een nummer wat nog niet gebruikt word. Al raad ik aan om gewoon DHCP aan te zetten op je router en deze automatisch IP's te laten uitdelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2018, 09:58 

Hardtraxxer

Daveytl schreef:

Dat is het probleem, een IP-adres moet uniek zijn in een netwerk, is dit niet het geval krijg je op beide apparaten met hetzelfde adres problemen..
Makkelijkste is als je er niet heel erg veel verstand van hebt alles op automatisch (DHCP) zetten via je router.
Deze zorgt ervoor dat er niet 2 apparaten hetzelfde adres krijgen.

EDIT: patrickjeb was me voor..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2018, 10:09 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Al raad ik aan om gewoon DHCP aan te zetten op je router en deze automatisch IP's te laten uitdelen.

Thanks voor je antwoord. Hoe doe ik dit?
Volgens mij ben ik via internet nu in mijn router (in de browser mijn IP-adres ingetypt) en zie ik ook de DHCP server en binding, maar niet waar ze automatisch toegewezen kunnen worden aan apparaten.

Anderen ook bedankt :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2018, 10:22 

Hardtraxxer

DHCP dien je op de clients aan te zetten (telefoon, tv). Afhankelijk van welk apparaat hoe je dit instelt.

Vaak is de DHCP server op een router gewoon actief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2018, 10:35 

Hardtraxx Addict

Wow dit ga ik thuis ook een proberen, loop hier ook al een tijd mee te worstelen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2018, 10:50 

Hardtraxx Addict

THArdstyler schreef:
Wow dit ga ik thuis ook een proberen, loop hier ook al een tijd mee te worstelen!

Same :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-12-2018, 10:51 

Hardtraxxer

In echt 9999 van de 10000 gevallen staat op de router van je provider standaard DHCP aan en zal deze de IP-adressen in je thuisnetwerk vergeven, en hetzelfde percentage geldt voor je apparaten die verbinding willen maken met internet (Telefoon, TV, Laptop, Smart-devices, etc..)

Als je zo'n apparaten instelt gewoon alles op standaard laten staan, en het zal gaan werken, als dit nu niet standaard is om wat voor reden dan ook kun je altijd wel de instelling terugzetten op 'Automatisch IP-adres verkrijgen (DHCP)'.

Enige appataat wat ik niet van IP wil laten veranderen in mijn netwerk (om problemen te voorkomen als deze aangepast zou worden) is mijn NAS, dit is de enige die ik een vast-IP geef zodat ik zowel intern als extern er altijd bij kan (Heeft ook te maken met instellingen in de router die je moet maken om ook buiten je eigen netwerk erbij te kunnen komen).
Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic