Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 21:07 

Hardtraxxer

Hoi Hardtraxx,

Hopelijk de juiste forum categorie. Anyways....

Ik heb tot op heden altijd Hi gehad als provider. Bij een evenement groter dan 3000-5000 man heb ik vrijwel nooit 3G. Heel irritant, zeker als ik dingen moet posten of mensen bereiken. Normaal SMSen gaat meestal wel ok, maar op bv. Qlimax is dit meestal enorm vertraagd.

Over 2 dagen kan ik door bij Hi met een nieuwe tel., of ik kan wat maanden wachten en switchen van provider.

Nu is mijn vraag, hoe is het bij KPN/Vodafone/T-Mobile/Telfort/noem het maar op?! Ik hoor vaak dat Vodafone het er een stuk beter vanaf brengt op evenementen, maar ik hoor graag wat meer meningen :)

Hopelijk heeft iedereen hier wat aan! Heb je weer een reden om wel/niet voor een bepaalde provider te kiezen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 21:08 

Hardtraxx Elite

lijkt me niet zo raar dat je geen goeie verbinding hebt op die festivals… Die uitzend masten hebben ook een maximale bandbreedte..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 21:21 

Hardtraxx Veteran

In principe zou je met KPN (Hi en Telfort zitten ook op het KPN netwerk) het meeste bereik moeten hebben, aangezien die de meeste zendmasten hebben staan. Daarna krijg je Vodafone, die behoorlijk goed is. Dan heb je nog T-Mobile, wat veruit de slechtste is.

Normaal gesproken zou je dus met KPN het meeste bereik moeten hebben, maar aangezien een heel groot deel KPN gebruikt (Marktaandeel van ongeveer 50%), kan het dus inderdaad zo zijn dat je bereik daardoor minder is t.o.v. bijv Vodafone, puur en alleen omdat er dan een hele groep met mensen gebruik maken van dezelfde zendmast(en).

Edit: overigens zou ik qua prijs/kwaliteit verhouding altijd voor Vodafone gaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 21:30 

Hardtraxx Crew

Ik heb Hollandsnieuwe wat onderdeel van Vodafone is en op feesten met een redelijke capaciteit (3000-5000 man) heb ik ook geen goede verbinding meer, op z'n meeste een G'tje maar dan wil hij eigenlijk nog geen facebook etc. laden en berichten versturen/ontvangen is ook zeer lastig. Op nog grotere feesten zal ik wel hetzelfde verschijnsel hebben of zelfs helemaal geen internet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 21:32 

Hardtraxx Veteran

Ik heb zelf Tele2 en die maakt gebruikt van T-Mobile masten.
Vrijwel nooit 3G op festivals en anders heel traag netwerk, Smsen doet ie dan weer wel. Maar heb meestal toch mijn telefoon niet nodig op een evenement.
Overigens heeft Tele2 normaal gesproken wel goed bereik en snel internet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 22:27 

Bij Vodafone is er een mogelijkheid om sponsoring aan te vragen voor events. dan plaatsen zij meerdere masten of kleinere antenne-installaties die je ook naar wens kunt laten zetten. Daarom is er vaker betere ontvangst van de aanbieder.

Hi is meer aan jongeren gebonden maar kan aan de technische eisen niet voldoen.
KPN is het moederbedrijf hierachter en is wederom meer op de zakelijke markt gericht.

T-Mobile hangt ergens achteraan: goedkoop en slechte installaties. Zij kunnen de technische installaties niet leveren en met hun heb je dus slechter bereik.

Slecht bereik kan ook een ooorzaak zijn van de organisatie uit. De draadloze systemen van het geluid en licht draaien op een frequentie, die gelijkwaardig of overkoepelend werkt, aan de 2 en 3g netwerken.

Het is ook maar net hoe de antenne staat en hoe de wind staat. Op Dream Village had ik beter netwerk bij de TC stage als de wind vanuit het oosten kwam. Was het windstil, had ik geen ontvangst.

Sommige organisatie kiezen voor Vodafone: Bekende en qua omvang de grootste opdracht: sensation white.
Alle 300 kleine antennes incl kabels moesten wit geverfd worden en geintegreerd in het decor.
De kabels gingen backstage naar een vaste telefoonaansluiting die alles handelde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 23:00 

Hardtraxxer

Heb alleen ervaring met T-mobile. T-mobile is perfect als je in een grote stad woont (of in de buurt van), altijd 3G en een goede verbinding.
Helaas liggen festivals meestal niet in de buurt van grote steden, dus de telefoonverbinding kan nog redelijk zijn maar 3G is onstabiel of compleet afwezig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 23:10 

Donateur

En-er-gy schreef:
Het is ook maar net hoe de antenne staat en hoe de wind staat. Op Dream Village had ik beter netwerk bij de TC stage als de wind vanuit het oosten kwam. Was het windstil, had ik geen ontvangst.

Say what?

http://www.goeievraag.nl/vraag/wetensch ... ning.87506
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 23:33 

Hardtraxx Addict

Op feesten/festivals switchen naar 2G

Heb dan toch alleen internet nodig voor whatsapp, meer niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 23:38 

Hardtraxx Veteran

jouw.

Mijn vodafone is trouwens vrijwel altijd kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 23:48 

TiMOTHYb schreef:
En-er-gy schreef:

Say what?

Tja weerleg t maar, ik kan toch echter zeggen dat t zo was xd
gvd windstil: geen hardtraxx
storm: snel hardtraxx
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 23:49 

Hardtraxx Veteran

En-er-gy schreef:
TiMOTHYb schreef:
En-er-gy schreef:

Say what?

Tijdens een festival op hardtraxx zitten, so much fun.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2014 23:50 

Donateur

Je kunt inderdaad jouw (eenmalige) bevindingen gebruiken om de wetenschap te weerleggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 00:30 

Hardtraxx Veteran

En-er-gy schreef:

En het feit dat het misschien wel toeval was, gaat volledig aan je voorbij? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 00:55 

Hardtraxxer

Jongeh, de WIFI moet wel jouw kant op waaien, duh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 00:55 

Hardtraxxer

:nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 14:52 

Donateur

Heb zelf T-mobile, en heb echt NOOIT bereik op een feest. Bellen is onmogelijk en smsjes komen 2 uur later aan.
Wifi hotspots zijn vaak ook drama, omdat je best dicht bij zo een paal moet staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 14:58 

Hardtraxx Veteran

Heb ook T-Mobile en dat is meestal met internet 3x niks. Zowel 3g als GPRS. Sms'en gaat meestal wel best en bellen doe ik eigenlijk nooit op feesten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 15:27 

Hardtraxx Veteran

Ik heb Vodafone, en heb echt nooit bereik op feesten. Maar dat was nog met mijn oude telefoon (HTC Wildfire). Nog geen ervaring met de iPhone 5. Maar ga er vanuit dat het niet veel beter is
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 15:34 

Hardtraxxer

Op feesten heb ik nooit tot zeer slecht 3G netwerk. Provider is Hi. SMS'n lukt soms wel goed maar soms ook niet bellen doe ik daar niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 17:17 

Hardtraxx Addict

maxje schreef:
SMS'n lukt soms wel goed, maar soms ook niet, bellen doe ik daar niet.

Voor de mensen die het anders ook 4 keer moeten lezen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 22:34 

Hardtraxxer

Nou weet je wat 't punt is,

Ik kan morgen bij Hi een nieuwe tel. uitzoeken, of een half jaar wachten en switchen naar een ander (of had ik dit al vermeld?).

Maar kennelijk is alles dus kut haha :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 22:45 

Hardtraxxer

Ligt er ook maar aan waar je zit en op hoeveel personen het gebied berekend is. Bijvoorbeeld in en om de ArenA zul je niet snel problemen hebben met bereik, aangezien hier meerdere keren per week veel mensen bij elkaar zitten ( ajax, ziggo dome en HMH, verder nog veel grote bedrijven die ook weer veel personen hebben). Ik had eerst KPN en bijna nooit bereik. Nu ik overgestapt ben op vodafone een jaar geleden, nooit meer echt problemen gehad. Tuurlijk is het een stukkie trager, maar kon Facebook oid wel gewoon laden met 3G en soms zelfs H+ :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 23:21 

Hardtraxx Veteran

Jordy_E schreef:
Ligt er ook maar aan waar je zit en op hoeveel personen het gebied berekend is. Bijvoorbeeld in en om de ArenA zul je niet snel problemen hebben met bereik, aangezien hier meerdere keren per week veel mensen bij elkaar zitten ( ajax, ziggo dome en HMH, verder nog veel grote bedrijven die ook weer veel personen hebben). Ik had eerst KPN en bijna nooit bereik. Nu ik overgestapt ben op vodafone een jaar geleden, nooit meer echt problemen gehad. Tuurlijk is het een stukkie trager, maar kon Facebook oid wel gewoon laden met 3G en soms zelfs H+ :)

In de ArenA heb je geen 3G. En ook amper bereik. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2014 00:44 

Hardtraxxer

Lenny schreef:

In de ArenA heb je geen 3G. En ook amper bereik. :P

Nooit problemen mee gehad :P
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen