Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 13:33 

Aan het typen...

Als mensen zeggen inspiratieloos, bedoelen ze dat de track weinig toevoegt. Het is meer van hetzelfde.
Dat is duidelijk op zich zelf en heeft, tenzij je er expliciet naar vraagt, geen extra argumentering nodig.

En echt als je denkt dat er veel inspiratie nodig is om leuke melodietjes te maken, dan zit je er in mijn ogen ver naast. Ik pingel regelmatig wat op het keyboard, hoor een leuk stukje, neem dat stukje op en maak de melodie verder af. Daar is geen kunst aan, het punt is alleen dat het in mijn ogen niets toevoegt aan de scene. Het voelt voor mij meer als "weer een melodietje, dus ik kan weer een track uitbrengen". Het moeilijke aan produceren is iets maken wat echt uniek is en ook nog eens goed klinkt. Daar komt de creativiteit, inspiratie etc bij kijken. Bovendien zijn de melodietjes vaak erg hetzelfde, ze maken gebruik van dezelfde trucjes etc. Ik zeg overigens niet dat dit voor alle melodieën geldt, want er zijn ook ontzettend goede melodieën gemaakt, waar je 20 jaar later een track nog direct aan herkent.

En vocalen is ook een makkelijke manier van scoren, tenminste makkelijker dan zonder vocals. Kijk maar hoeveel vocaal-loze tracks er in de top 40 staan. Vocalen bevatten tekst en tekst blijft makkelijker hangen dan een melodie en zeker makkelijker dan iets waar geen melodie noch vocals inzitten. En de vocalen in de hardstyle zijn niet echt van het niveau van wow, die is goed met vocalen. Dus ja vocalen als "we make the bass go boom papi" vind ik een makkelijke manier van scoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 13:37 

Artiest

Scoren bij wie...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 13:38 

Aan het typen...

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 13:54 

Hardtraxxer

Oké ik geef je gelijk op het punt van vocalen zoals die van Psyko punkz, maar als je naar de vocalen van bijvoorbeeld light the fire luistert is het toch wel een heel ander verhaal. Daarnaast ben ik het compleet niet eens hoe jij het maken van melodieën dus benaderd. Er is een verschil tussen een echt pakkende, emotionele, mooie, duistere (wat dan ook) melodie en iets dat "leuk"klinkt en dat wat verder bouwen. Pak als voorbeeld Coone - open up the trunk (wat imo een super simpele melodie is) en vergelijk die met D-Block & S-Te-Fan - loopmachine. Je hoort duidelijk dat die van loopmachine veel compelxer is en waarschijnlijk veel meer inspiratie nodig had. De melodie van coone klinkt imo "leuk" en die van Loopmachine klinkt imo veel pakkender en gaat veel minder snel vervelen.

Dan over de inspiratie, ik hoor niet veel dezelfde melodieën of kicks in tracks ? of heb ik dat mis. Of is het soms inspiratieloos omdat veel mainstream tracks pitchkicks gebruiken? of vaak een euforische melodie hebben? zolang de artiest tracks maakt waarin hij zijn emoties of gedachten uit vind ik het niet inspiratieloos. niemand weet of bijvoorbeeld of headhunterz in de studio zit van hmmm, even kijken wat ik nu ga kopiëren of na-apen.

Ten slot je zegt dat melodieën vaak hetzelfde zijn en dezelfde "trucjes gebruiken", leg eens uit dan wat zijn volgens jouw die trucjes?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 13:59 

Aan het typen...

Ik gebruikte het woord trucje, omdat ik de precieze benaming van die trucjes niet weet :$ Maar goed ik kan ze wel omschrijven. Bijvoorbeeld de drie of vier noten kort achter elkaar (vaak omhoog) om over te gaan naar een hoger melodie. Tweede deel van de melodie hetzelfde als het eerste maar dan hoger.. De laatste paar noten op 2 en 4 plaatsen in plaats van 1 en 3. En de melodie van loopmachine kan ik niet echt complex noemen lol.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 14:08 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Afbeelding

Hotlinken werkt niet vanaf fok.

Afbeelding

Nee aan dat je "het grote publiek" / Dagjesmensen bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 14:43 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Ik gebruikte het woord trucje, omdat ik de precieze benaming van die trucjes niet weet :$ Maar goed ik kan ze wel omschrijven. Bijvoorbeeld de drie of vier noten kort achter elkaar (vaak omhoog) om over te gaan naar een hoger melodie. Tweede deel van de melodie hetzelfde als het eerste maar dan hoger.. De laatste paar noten op 2 en 4 plaatsen in plaats van 1 en 3. En de melodie van loopmachine kan ik niet echt complex noemen lol.

Dan verschillen daar onze meningen in ;) snap btw wat je bedoelt =D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 18:21 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Eerst maar eens wachten op een beter filmpje voordat ik ga oordelen over vocalen en weet ik veel wat allemaal.

Ik hoor eigenlijk alleen "Fuck your disrespect". Is dat nou echt zo'n big issue? :/ Laat ze lekker ;)

Ze voelen zich blijkbaar gepest door de liefhebbers ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 20:07 

Artiest

gepest nee en er zijn (gelukkig) wel meer liefhebbers dan die op hardtraxx >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 20:13 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:

Ik vermeld volgensmij nergens dat ik het over hardtraxx heb ?
Het zal aan mij liggen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 21:53 

Hardtraxxer

Volgens mij bedoelt ie de artiesten :), hoe dan ook een vrij kansloze opmerking van hem :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 22:11 

Artiest

Piaaa schreef:

Ik vermeld volgensmij nergens dat ik het over hardtraxx heb ?
Het zal aan mij liggen ^^

Nou... ik kan genoeg tussen de regels door lezen dat je verwijst naar het haattraxx en twitter gedrag van Psyko Punkz een weekje terug met die opmerking.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 22:14 

Hardtraxxer

"Fuck your disrespect". Een negatieve mening over een track is geen disrespect. Dat is eerder feedback.
Wat willen ze nu in vredesnaam bereiken? Dat een "die-hard" dit hoort en denkt: "o nee, dan zal ik er maar respect voor hebben".
Hou toch op.
Deze arrogante houding is precies wat die disrespect oproept.
Precies zoals dat bij Just Say My Name ging (geniale diss van Brennan Heart op Knockout by the way)
Het enige waarmee je respect krijgt, zijn je goede tracks.
Stop met rommel maken en zet een dijk van een track neer waarmee je respect AFDWINGT.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 23:12 

Hardtraxx Veteran

WIJNUH schreef:
"Fuck your disrespect". Een negatieve mening over een track is geen disrespect. Dat is eerder feedback.
Wat willen ze nu in vredesnaam bereiken? Dat een "die-hard" dit hoort en denkt: "o nee, dan zal ik er maar respect voor hebben".

Je moet wel een verschil zien vind ik. Natuurlijk heb je negatieve kritieken, dat heeft iedere artiest wel eens. Je kan NOOIT de ideale track voor iedereen maken. Maar hoe soms deze mensen afgeblaft worden heeft niets met kritiek te maken, dat is kansloos bashen. Ik heb hier in jouw hele comment ook nog niet heel veel opbouwende kritiek gezien, alleen: de vocals zijn slecht, fix het maar. Wat heb je daaraan als producer?
Als ik sommige comments lees snap ik prima waarom er een punt van wordt gemaakt. En dat zijn met regelmaat comments die jullie nu niet meer kunnen lezen.

Muziek is iets heel persoonlijks, omdat iedereen wat anders leuk vind. Onthoud dat vooral.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 00:21 

Donateur

Khadber schreef:
de vocals zijn slecht, fix het maar. Wat heb je daaraan als producer?.

Nou das toch genoeg? T is intussen toch wel algemeen bekend waarom die vocals niet in de smaak vallen (lachwekkende teksten).

Zelf hamer je er toch ook altijd op dat we elkaars mening moeten respecteren? Nou, als iemand het ronduit kut vind, laat diegene dat dan ook gewoon zeggen. Kijk op het moment dat er beledigende dingen ofzo worden uitgekraamd kan ik best snappen dat je een grens stelt en het niet meer leuk is, maar je mening uitspreken over iets wat je niet als positief ervaart, vind ik weinig met "disrespect te maken hebben". En altijd maar onderbouwen houdt ook eens een keer op wanneer een producer steeds weer hetzelfde kunstje flikt, en de Psyko Punkz zijn wat dat betreft met hun vocalen al een tijdje bezig.

Ach ja, ergens blijf ik het toch wel grappig vinden. 2 jaar geleden stonden ze in een verdomhoekje op Defqon en na afloop kreeg heel Hardtraxx een stijve pielemaus van de Psyko Punkz (wat ik nooit heb begrepen btw), en nu hebben de heren de ultieme haat aan dit forum omdat het aantal mensen wat hun niet mag rap is gestegen :P Check je eigen disrespect maar eerst voordat je anderen beticht van disrespect denk ik dan maar hehe...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 01:37 

Hardtraxx Newbie

Zozo wat zijn jullie hier op dit forum allemaal moeilijk zeg.
Waarom luisteren jullie niet naar de track voordat jullie denken dat
het disrespect gehalte over jullie gaat. Ik heb de track HQ gehoord op bassleader
afgelopen zaterdag en het is ZEER duidelijk een diss track op elkaar.
Hem hem via youtube nog is goed beluisterd en dan hoor je:

Its DISRESPECT from the psycho to the mr heady heady head.
Fuck your disrespect.
ook hoor je Psycho CockSucker
en iets met newstyle faggot.

Oftewel het is een DISS op elkaar.

En jullie allemaal maar MAUWEN....
Kom op hardtraxx. vind het een leuk forum maar
gelijk bashen terwijl je niet eens weet waar de track over
gaat is toch wel een klein beetje triest.
Maarja zo werkt dat tegenwoordig jammergenoeg.

Dus LUISTER eerst voordat je oordeelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 07:36 

Hardtraxx Veteran

Wat een discussies weer hier :p. Luister de track thuis wel een keer.. Of hoor m zaterdag wellicht..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 08:36 

Hardtraxx Veteran

johnmaybe schreef:

Ok, de tekst is misschien minder erg dan sommigen hier denken... Maar dat neemt niet weg dat 't vreselijk klinkt met weer van die irritant aanwezige vocals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 11:00 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
WIJNUH schreef:

Je moet wel een verschil zien vind ik. Natuurlijk heb je negatieve kritieken, dat heeft iedere artiest wel eens. Je kan NOOIT de ideale track voor iedereen maken. Maar hoe soms deze mensen afgeblaft worden heeft niets met kritiek te maken, dat is kansloos bashen. Ik heb hier in jouw hele comment ook nog niet heel veel opbouwende kritiek gezien, alleen: de vocals zijn slecht, fix het maar. Wat heb je daaraan als producer?
Als ik sommige comments lees snap ik prima waarom er een punt van wordt gemaakt. En dat zijn met regelmaat comments die jullie nu niet meer kunnen lezen.

Muziek is iets heel persoonlijks, omdat iedereen wat anders leuk vind. Onthoud dat vooral.

Dat muziek persoonlijk is snap ik heel goed. Maar deze vocals brengen een boodschap mee die voor iedereen hetzelfde is.
Natuurlijk kun je nooit de ideale track voor iedereen maken, maar je kunt wel variëren in je tracks zodat je voor ieder wat wils hebt en ook nog een breder publiek aantrekt.
Ik ben het met je eens dat bashen kansloos is, maar als je aan de gang blijft met troep produceren, krijg je telkens dezelfde reacties waarin mensen zeggen dat ze het beu zijn om troep te moeten aanhoren. Dan kan dat wel eens gebeuren.
En opbouwende kritiek heb ik in jouw ogen dan niet gegeven, maar het is wel duidelijk dat ze dit iig niet moeten doen.
Die kan ik nu alsnog geven als je wilt. Maak een knaller van een track zonder vocals of met weinig vocals, zoals Bass Mechanics.
Ik ben ervan overtuigd dat ze prima producers zijn, maar kom dan niet met zoiets aanzetten en bewijs dat je bij de top hoort.
Zo dwing je respect af, wat ze o zo graag willen hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 15:25 

Hardtraxx Addict

johnmaybe schreef:
Zozo wat zijn jullie hier op dit forum allemaal moeilijk zeg.
Waarom luisteren jullie niet naar de track voordat jullie denken dat
het disrespect gehalte over jullie gaat. Ik heb de track HQ gehoord op bassleader
afgelopen zaterdag en het is ZEER duidelijk een diss track op elkaar.
Hem hem via youtube nog is goed beluisterd en dan hoor je:

Its DISRESPECT from the psycho to the mr heady heady head.
Fuck your disrespect.
ook hoor je Psycho CockSucker
en iets met newstyle faggot.

Kom op hardtraxx. vind het een leuk forum maar
gelijk bashen terwijl je niet eens weet waar de track over
gaat is toch wel een klein beetje triest.
Maarja zo werkt dat tegenwoordig jammergenoeg.

Dus LUISTER eerst voordat je oordeelt.

Dan hadden ze maar een knock out tooltje moeten maken haha. Nee maar het is idd wachten op HQ, de discussie ging inmiddels ook meer over dat de vocals zo aanwezig zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 15:58 

TiMOTHYb schreef:
Vocals horen bij muziek, ik vind een track snel leeg zonder vocals.
PP staat bekend om hun vocals en Ran-D ook, alleen bij Ran-D hoor ik nooit iemand zeuren daarover en PP wel.
Vind het bij beide overigens verre van irritant, hoort bij hun stijl.

Dat vind ik inderdaad ook, misschien dat het daarom is dat ik me nooit zo aan Bassboom heb kunnen storen. Het absolute dieptepunt (Ra-ta-ta) ging mij ook te ver, maar de wat oudere tracks; Pull ya strings & Rock ya attitude vind ik nog steeds knallen.

Lyst bedoelt ook gewoon dat de tracks die geen vocals nodig hebben, de vetste tracks zijn..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 17:59 

Aan het typen...

Ik reageerde op hem, niet andersom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 13:42 

Hardtraxx Elite

Inno schreef:
johnmaybe schreef:

Ok, de tekst is misschien minder erg dan sommigen hier denken... Maar dat neemt niet weg dat 't vreselijk klinkt met weer van die irritant aanwezige vocals.

Haha triest mannetje, toch weer even iets te zeiken hebben he!
90% hier trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 15:32 

Hardtraxxer

Millard Fillmore schreef:
Haha triest mannetje, toch weer even iets te zeiken hebben he!
90% hier trouwens.

Sorry dat ik nu offtopic ga, maar dit moet ik even kwijt hier.
De andere 10% (zoals jij) zijn dan blijkbaar te kortzichtig om te discussiëren over tracks wat jij als zeiken omschrijft.
Wat moet je er dan neer zetten? "Dit is niet leuk" of "Dit is wel leuk"? Interessante discussie zeg.
Wat doen dit soort mensen eigenlijk hier? Waarom ga je nu klagen dat andere mensen een discussie voeren?
Wat kom je dan in vredesnaam op een forum doen waar het de bedoeling is te discussiëren over tracks?
Dan sla je de plank mis
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 16:17 

Donateur

Kunnen we vanaf nu weer ontopic gaan? Discussieren doen we wel in het discussie topic :thumbup:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks