Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 11:26 
 
Artiest

Taxi schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Vocals horen bij muziek, ik vind een track snel leeg zonder vocals.
PP staat bekend om hun vocals en Ran-D ook, alleen bij Ran-D hoor ik nooit iemand zeuren daarover en PP wel.
Vind het bij beide overigens verre van irritant, hoort bij hun stijl.


Dan weet ik niet waar jij hebt gezeten, maar dit topic staat bijvoorbeeld al vol met klachten over de vocals van Ran-D, en dan niet alleen betreffende die track. Ik heb ook helemaal niks tegen vocals, vind ze in de meeste PP tracks juist erg fijn. Maar in bijvoorbeeld deze en wat Headhunterz tracks zijn ze gewoon echt vervelend.


Heb dat topic ook maar 1 keer bekeken :P
Maar mooi om te zien, iig zijn er mensen die nog consequent zijn :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 12:18 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Vocals horen bij muziek, ik vind een track snel leeg zonder vocals.

Ik vond dat vroeger juist de kunst van hardstyle, zonder vocalen en melodietjes (die natuurlijk ook vroeger wel aanwezig waren, maar lang niet zo overvloedig als nu) de aandacht van de luisteraar houden. Ik vind melodieën en vocalen dan ook een makkelijke manier van scoren. :P Als ik vocalen wil horen ga ik wel hiphop/pop/rock luisteren, want daar is de kwaliteit van de vocalen een stuk hoger dan in de hardstyle.

Ik ben overigens niet tegen het gebruik van vocals in tracks, ik vind alleen niet dat je de track om vocals heen moet bouwen. Een kort zinnetje als Underground at Night is alles behalve storend en sommige ietswat langere zinnen voegen wat toe aan de sfeer van de track. Maar vocals als die van Ran-D, PP, Headhunterz, aantal DBSTF en showtek, etc. zijn gewoon bagger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Vocals horen bij muziek, ik vind een track snel leeg zonder vocals.
PP staat bekend om hun vocals en Ran-D ook, alleen bij Ran-D hoor ik nooit iemand zeuren daarover en PP wel.
Vind het bij beide overigens verre van irritant, hoort bij hun stijl.

Je hoort genoeg mensen ook over Ran-D vocals zeuren hoor! Ik vind die vocals van Ran-D gewoon echt iedere keer vet, omdat hij toch altijd wat anders doet en hij heeft altijd vette teksten voor in de sfeer van een nummer. Dit gaat over coca cola en haterzz etc.. snap de gedachtengang van dat 'haters' wel, maar ik vind de track er niet mooier op worden op die manier! :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 12:57 
 
Artiest

Track kats niet gehoord dus zou het niet weten.
Maar vocals zoals in The Sacrifice ofzo, verhalende vocalen vind ik altijd wel super tof en erbij horen.
bedoel niet dat de dingen die PP en Ran-D doen er per se in moeten, dat is hun aparte stijl, maar gewoon een simpel zinnetje als...
"There might be a gremlin in your house!" is gewoon al tof in hardstyle en vind ik erbij horen. En coca-cola.... vooral draaien op een feest waar pepsi sponsort ofzo :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 13:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Track kats niet gehoord dus zou het niet weten.
Maar vocals zoals in The Sacrifice ofzo, verhalende vocalen vind ik altijd wel super tof en erbij horen.
bedoel niet dat de dingen die PP en Ran-D doen er per se in moeten, dat is hun aparte stijl, maar gewoon een simpel zinnetje als...
"There might be a gremlin in your house!" is gewoon al tof in hardstyle en vind ik erbij horen. En coca-cola.... vooral draaien op een feest waar pepsi sponsort ofzo :D

Gouwe Oude! Die is ook gewoon door B-Front helemaal overgenomen, alleen dan zonder die vocal! :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 14:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Eerst maar eens wachten op een beter filmpje voordat ik ga oordelen over vocalen en weet ik veel wat allemaal.

Ik hoor eigenlijk alleen "Fuck your disrespect". Is dat nou echt zo'n big issue? :/ Laat ze lekker ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 14:27 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Ik vond dat vroeger juist de kunst van hardstyle, zonder vocalen en melodietjes (die natuurlijk ook vroeger wel aanwezig waren, maar lang niet zo overvloedig als nu) de aandacht van de luisteraar houden. Ik vind melodieën en vocalen dan ook een makkelijke manier van scoren. :P Als ik vocalen wil horen ga ik wel hiphop/pop/rock luisteren, want daar is de kwaliteit van de vocalen een stuk hoger dan in de hardstyle.


Eens. Daarom vind ik het ook zo jammer dat er nog zo weinig tracks gemaakt worden zoals The Story Unfolds. Geen afleidende tekst, puur geluid. HHZ kan het dus iig wel. PP praat ik verder niet meer over want die hebben nog nooit een track uitgebracht die mij heeft kunnen boeien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 16:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vind de melodie ieder geval wel nice
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 16:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Melodie is wel vet, alleen dat gedoe over haters en geen respect krijgen enzo. Word er een beetje moe van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 19:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een faal weer, dwing dan respect af door een meesterwerkje te produceren, of iets verniewend met leuke sounds. Nee, krijgen we dit weer. Over and over again.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nu is de preview offline gehaald. Zou het misschien een eenmalig ding zijn om de "haters"( :') ) te triggeren, en dat die echt dikke coöp die ze voorspeld hebben nog moet komen? Of is dat te conspiracy theory achtig. :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Die artiesten maken die vocals zo omdat het hun gevoel is en emotie en muziek is expressie, dus logisch dat ze hun gevoel en emoties in tracks verwerken.
Misschien vind ik het ook niet klinken hoor, maar vind er niet per definitie iets fout aan om over "haters" te praten in tracks, vind het eigenlijk vrij logisch en ben er dus ook zeker niet op tegen.

Dat dus. Iedere artiest stopt een stuk eigen gevoel in zijn tracks. Er zijn ook zoveel zangers die over het scheiden van iemand schrijven. Niet meer dan logisch eigenlijk. Dingen die je bezighouden stop je zo ook weg.

Kan verder niets van de track horen, dus wacht met een oordeel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Die artiesten maken die vocals zo omdat het hun gevoel is en emotie en muziek is expressie, dus logisch dat ze hun gevoel en emoties in tracks verwerken.
Misschien vind ik het ook niet klinken hoor, maar vind er niet per definitie iets fout aan om over "haters" te praten in tracks, vind het eigenlijk vrij logisch en ben er dus ook zeker niet op tegen.

Dat dus. Iedere artiest stopt een stuk eigen gevoel in zijn tracks. Er zijn ook zoveel zangers die over het scheiden van iemand schrijven. Niet meer dan logisch eigenlijk. Dingen die je bezighouden stop je zo ook weg.

Kan verder niets van de track horen, dus wacht met een oordeel.


Wil je zeggen dat de inhoud van de vocals er meer toe doet dan de manier waarop het erin verwerkt is of verwoord is? Ik vind dat namelijk erg mooi als je iets wilt zeggen met je tracks (Kijk naar Untill we meet again). Maar op deze manier is het gewoon slecht verwerkt, en dan kun je nog wel je gevoelens erin kwijt willen, het gaat er uiteindelijk om hoe een plaat klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 08:17 
 
Artiest

Maar muziek is ee kwestie van smaak en jij vind het niet mooi, maar zij overduidelijk wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 08:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Taxi schreef:
Wil je zeggen dat de inhoud van de vocals er meer toe doet dan de manier waarop het erin verwerkt is of verwoord is? Ik vind dat namelijk erg mooi als je iets wilt zeggen met je tracks (Kijk naar Untill we meet again). Maar op deze manier is het gewoon slecht verwerkt, en dan kun je nog wel je gevoelens erin kwijt willen, het gaat er uiteindelijk om hoe een plaat klinkt.

Ik zeg alleen dat ik wel snap waarom ze een dergelijke vocal maken. De opname is van dusdanige kwaliteit dat je voor de rest niet zo veel kan horen, dus wacht ik liever eventjes op een goede preview (waar Headhunterz meestal erg snel mee is) of een keer dat ik hem live kan horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 10:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Filmpje is verwijderd

Is het dezelfde als


4.45

De vocals zijn onderhand net als Duro - Cocaine MF (Al Pacino Mix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 10:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Filmpje is verwijderd

Is het dezelfde als


4.45

De vocals zijn onderhand net als Duro - Cocaine MF (Al Pacino Mix)


Nee dat is niet deze. Die waar jij hebt over hebt is (hopelijk!) een kleine fun tool van PP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 00:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die Coca Cola dinges verdient imo maar één smiley: :') .
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 08:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

BuzzLightyear schreef:
Die Coca Cola dinges verdient imo maar één smiley: :') .

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 09:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Taxi schreef:
Khadber schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Die artiesten maken die vocals zo omdat het hun gevoel is en emotie en muziek is expressie, dus logisch dat ze hun gevoel en emoties in tracks verwerken.
Misschien vind ik het ook niet klinken hoor, maar vind er niet per definitie iets fout aan om over "haters" te praten in tracks, vind het eigenlijk vrij logisch en ben er dus ook zeker niet op tegen.

Dat dus. Iedere artiest stopt een stuk eigen gevoel in zijn tracks. Er zijn ook zoveel zangers die over het scheiden van iemand schrijven. Niet meer dan logisch eigenlijk. Dingen die je bezighouden stop je zo ook weg.

Kan verder niets van de track horen, dus wacht met een oordeel.


Wil je zeggen dat de inhoud van de vocals er meer toe doet dan de manier waarop het erin verwerkt is of verwoord is? Ik vind dat namelijk erg mooi als je iets wilt zeggen met je tracks (Kijk naar Untill we meet again). Maar op deze manier is het gewoon slecht verwerkt, en dan kun je nog wel je gevoelens erin kwijt willen, het gaat er uiteindelijk om hoe een plaat klinkt.

Al die neppe vocals ingesproken door psyko punkz enzo.. brrr vind het echt verschrikkelijk. Het klinkt daardoor ook meteen zo cheap en kinderachtig. Als ze nou gewoon vocals uit films enzo halen en die cutten en bewerken, klinkt veel beter dan die Psyko soldier bass boom papi yeah dude we gonna rock ya attitude kleutervocals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 09:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
Al die neppe vocals ingesproken door psyko punkz enzo.. brrr vind het echt verschrikkelijk. Het klinkt daardoor ook meteen zo cheap en kinderachtig. Als ze nou gewoon vocals uit films enzo halen en die cutten en bewerken, klinkt veel beter dan die Psyko soldier bass boom papi yeah dude we gonna rock ya attitude kleutervocals.

Het is inderdaad over 't algemeen vrij kinderlijk allemaal. En deze keer zijn de vocals (voor zover ik 't goed kan horen) gewoon ronduit kinderachtig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 10:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Vocals horen bij muziek, ik vind een track snel leeg zonder vocals.

Ik vond dat vroeger juist de kunst van hardstyle, zonder vocalen en melodietjes (die natuurlijk ook vroeger wel aanwezig waren, maar lang niet zo overvloedig als nu) de aandacht van de luisteraar houden. Ik vind melodieën en vocalen dan ook een makkelijke manier van scoren. :P Als ik vocalen wil horen ga ik wel hiphop/pop/rock luisteren, want daar is de kwaliteit van de vocalen een stuk hoger dan in de hardstyle.

Ik ben overigens niet tegen het gebruik van vocals in tracks, ik vind alleen niet dat je de track om vocals heen moet bouwen. Een kort zinnetje als Underground at Night is alles behalve storend en sommige ietswat langere zinnen voegen wat toe aan de sfeer van de track. Maar vocals als die van Ran-D, PP, Headhunterz, aantal DBSTF en showtek, etc. zijn gewoon bagger.


vocalen en melodieën makkelijke manier van scoren :/ imo is het bedenken en maken van goedlopende vocalen en een mooie melodie (of een duistere) één van de moeilijkste dingen, omdat je zonder inspiratie niet echt ver komt. denk je dat alle artiesten tegenwoordig noot voor noot spelen en dan denken , ooh dat klinkt goed? ik vind dat als er iets inspiratieloos is, is het wel een hele track een reversed bass gebruiken en dan met 3 verschillenden geluidjes erin.

ik hoor hier echt veel te vaak mensen zeggen " :sick: :sick: of :') :') inspiratieloos" hoe kan je dat weten? Julie weten toch niet wanneer een artiest inspiratie heeft of niet. dan vind je de track gewoon niet leuk, en dat is een groot verschil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 13:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik vind sowieso mensen die alleen " :sick: en/of :') " gecombineerd met "Inspiratieloos, wéér slecht en/of andere one-liners" echt te onzinnig voor woorden. Wat boeit mij het nou dat je moet spugen van een track, anders ga ik wel op youtube kijken hoeveel duimpjes dat mensen ervoor geven. Lekker belangrijk zeg. iIk wil graag weten waarom en wat er dus slecht is aan een track.

Het posten van een zinnige reactie blijkt voor veel mensen ongeveer even moeilijk als het maken van een goede track..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 13:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Vocals horen bij muziek, ik vind een track snel leeg zonder vocals.
PP staat bekend om hun vocals en Ran-D ook, alleen bij Ran-D hoor ik nooit iemand zeuren daarover en PP wel.
Vind het bij beide overigens verre van irritant, hoort bij hun stijl.

Dat vind ik inderdaad ook, misschien dat het daarom is dat ik me nooit zo aan Bassboom heb kunnen storen. Het absolute dieptepunt (Ra-ta-ta) ging mij ook te ver, maar de wat oudere tracks; Pull ya strings & Rock ya attitude vind ik nog steeds knallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 13:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De vocals van Pull Your Strings zijn gewoon vet, maar die komen ook uit een track van Busta Rhymes. Dus niet zelf verzonnen Yo ik ben cool papi vocals.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks