Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2014 15:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MrK schreef:
en hoe ga je de melodie uit het origineel overtoppen dan?
hij heeft er juist speciaal voor gekozen om dat niet te doen omdat dat in zijn ogen niet kon, zodoende een remix in deze vorm. like it or not.


Het is altijd de vraag of een remix goed uit gaat pakken natuurlijk. Maar in dit nummer zijn de break & de melodie eigenlijk niet weg te halen, die vullen elkaar perfect aan qua sfeer en sound. Dit past totaal niet bij elkaar. Die gekke screeches met een 'dikke' kick klinken echt niet verkeerd, maar dan beter gewoon een eigen track omheen bouwen, ipv een van de schaarse echt goeie HH tracks van de laatste tijd zo te verknallen.. Gewoon jammer, Audiofreq kan altijd erg positief verrassen, maar voor mij hier iig niet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2014 19:31 
 

provehito schreef:
Laat headhunterz eerst maar het origineel afmaken....


mee eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 18:52 
 
Hardtraxx Veteran

Audiofreq @ Harderstate

This was probably the toughest remix I've had to do because like so many people, I think the original is quite spectacular. The power, the emotion that is conveyed in the break is so deep and uplifting I didn't know what I could do to make a remix worth it.

Lets face it, there are plenty of remixes out there that simply didn't need to be done.

I didn't want this to be one of them so I had to take a completely different spin on it while keeping it relevant for todays dance floors so I struggled with it for many month. The music from 2012 is different to 2014 so I went a bit harder and used the break/build/drop structure which has been working for me. Dancefloors have changed and have shorter attention spans so you gotta trim the fat!

I tried to embellish the break with bigger pads, some sparkly arps and pianos side-chained to a filtered trap beat ( :O ) as well as lots of cool little vocal edits - gotta get freqqy all up in that biatch.

Add to this, I thought it would be a cool to put in a little tribute to one of my favourite Headhunterz tracks - Project One - Rate Reducer (Headhunterz Remix) - dotted throughout the track. The hardkick10.wav fills have some of those 'yoarr-yoarr-yoaaoorr' stabs over the top of them. (H) Then I got excited an added trap snare fills and a giant crossbreed snare because audiofreq. :+

I've actually played 3 versions of this out. One at Craft, another at Ultra-Sonic festival and another still at the Q dance Tour in Canberra.

They have minor arrangement differences like the first drop only hitting with a kick and no screeches so that its more minimal (it has a really cool effect on the dance floor), another dropping with screeches during both drops, and finally the third version with the second drop in triplet (which also has a cool effect on the dance floor).

Personally, I think its a fresh re-interpretation of the original track, being a bit more stumpy and dance floor orientated and after seeing its effects before my eyes, I'm extremely proud of it.

I know its been a long wait for the original, but this remix should be released soon. Possibly alongside the original. I need to make some minor adjustments and give it a proper mastering job in my new studio.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 20:11 
 
Hardtraxxer

Blij dat een DJ een keer toetreed tot een gebied waar veel hardtraxxers/mensen niet kunnen komen met hun bekrompen gedachten en meningen over tracks.
Blij dat deze uitkomt. Vond hem op Craft erg dik klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 20:50 
 

hopen dat het origineel ook uitkomt
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2014 22:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Eindelijk even iemand die normaal uitlegt waarom mensen altijd dom lijken als ze zeiken over deze had niet geremixt moeten worden. 3/4 is het gewoon een eigen tint er aan geven of een andere interpetatie, niet om hem te verbeteren. De andere 1/4 is meestal om bekend te worden/aandacht te trekken jegens een oude hit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2014 18:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wacht al veel te lang op het origineel, misschien is de remix wel tof, maar verwacht van niet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2014 21:12 
 
Hardtraxx Elite

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 18:11 
 
Hardtraxx Veteran

Dit kan nog wel eens een plaat gaan worden die ik kan waarderen, wat een ontzettend gaaf gedaan zeg dat chaotische! alleen wel jammer dat er geen climax met melo bij komt :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 19:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
wacht al veel te lang op het origineel, misschien is de remix wel tof, maar verwacht van niet...


wow zat ik even fout, als deze gereleased gaat worden met het origineel ben ik echt een heel blij mens :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 19:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Destination schreef:
Dit kan nog wel eens een plaat gaan worden die ik kan waarderen, wat een ontzettend gaaf gedaan zeg dat chaotische! alleen wel jammer dat er geen climax met melo bij komt :(



Hoop zo dat hij een melodie versie maakt, die melodie in het origineel is gewoon zo mooi en zit ZOVEEL gevoel in! :oh: :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 19:37 
 
Hardtraxx Veteran

jaron123 schreef:
Destination schreef:
Dit kan nog wel eens een plaat gaan worden die ik kan waarderen, wat een ontzettend gaaf gedaan zeg dat chaotische! alleen wel jammer dat er geen climax met melo bij komt :(



Hoop zo dat hij een melodie versie maakt, die melodie in het origineel is gewoon zo mooi en zit ZOVEEL gevoel in! :oh: :love:

Doet hij toch niet omdat hij weet dat het niet te evenaren valt. :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2014 00:00 
 
Hardtraxxer

Qlown schreef:
jaron123 schreef:
Destination schreef:
Dit kan nog wel eens een plaat gaan worden die ik kan waarderen, wat een ontzettend gaaf gedaan zeg dat chaotische! alleen wel jammer dat er geen climax met melo bij komt :(



Hoop zo dat hij een melodie versie maakt, die melodie in het origineel is gewoon zo mooi en zit ZOVEEL gevoel in! :oh: :love:

Doet hij toch niet omdat hij weet dat het niet te evenaren valt. :p


Dan gebruikt ie toch gewoon de originele melodie ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 17:02 
 
Hardtraxx Veteran

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 17:21 
 

ik vind het een idioot goede remix
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2014 18:09 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Zoals ik al zei, het origineel is voor mij de beste headhunterz plaat van de afgelopen jaren
Ik vind deze remix dus ook stukken minder dan het origineel, geef mij die melodie maar :loving: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2014 23:31 
 
Hardtraxxer

Ongeveer vanaf 11 min. Hij heeft 3 versies van dit nummer. 1 versie met 2 maal dezelfde anti climax, deze met een andere tweede climax en nog een.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 15:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Haha, nvm
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2014 15:29 
 
Hardtraxx Veteran

Of je kijkt een paar posts boven je en ziet dat er al een rip staat uit die set. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2014 15:15 
 
Hardtraxx Veteran



Gepraat van Headhunterz er maar uitgelaten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2014 15:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2014 23:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

leuke plaat, toch was het niet nodig om hem te remixen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2014 09:05 
 
Hardtraxx Veteran

Toffe remix!!! Alleen wil het origineel zo graag hebben!!! :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2014 10:09 
 

Wildstylerz schreef:
Toffe remix!!! Alleen wil het origineel zo graag hebben!!! :$


Mod edit: Zo doen we dat hier niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2014 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Veel plezier met je ban.

EDIT: Oh t is maar een rip uit Hard with Style.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks