Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 10:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Er had zowiezo veel meer gedaan kunnen worden met deze track, als je het origineel niks vind, vind je dit ook niks, de melodie is bijna een 1 op 1 kopie met wat hardstyle kicks eronder, beetje te simpel. En aangezien ik een hekel aan house heb, en het origineel, kan ik dit dus ook niet waarderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 10:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Solis schreef:
W0uT3R schreef:
Zal wel 1 release worden deze 2 platen, althans dat hoop ik. A1: Lessons in love B1: Spaceman!


De Spaceman remix komt (binnenkort) uit op Revealed Recordings; het label van Hardwell.

W0uT3R schreef:
En Heady: Windt je niet zo op over de ''scooterjeugd'' die hier loopt te trollen, is niet je doelgroep ;)


Dat bedoelde hij sarcastisch in dat filmpje denk ik hoor :lol:


Ja, hèhè dat ie dat sarcastisch bedoelde ;) maar vind dat 't overgrote deel van de reacties hier wel op dat niveau zit...

Jammer dat ze niet samen op 1 release komen, lessons in love komt op Ultra Music uit... jammer jammer jammer! (moet ik misschien tóch nog 2 house-releases halen!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 10:46 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Phase 2 schreef:
Lyst schreef:
Ik trek het helemaal niet zwart wit, ik zeg dat hoe meer je je daar mee bezig houd des te meer je creativiteit belemmert wordt. Ik beschouw muziek als een kunstvorm en een uiting van iemands creativiteit. Des te meer die creativiteit beperkt wordt, des te minder heeft het voor mij met muziek te maken. Voor artiesten die die puurheid wel hebben, heb ik veel respect, hoewel ik eigenlijk vind dat het toch wel de minimale basis voor een artiest hoort te zijn, de realiteit is helaas anders.


Hoe weet jij nou of iemand het enkel doet voor de bekendheid?

Bij artiesten die succesvol zijn wordt heel vaak gelijk geroepen dat ze het enkel voor het geld/bekendheid doen. dat slaat gewoon nergens op. Alsof mensen de artiesten allemaal kennen.

...
Jij bent zelf degene die het zwart wit trekt.
Ik vind dat een producer puur (wit) hoort te zijn, des te meer hij zich richting zwart (het enkel geven om je bekendheid) beweegt, des te minder heeft het voor mij met muziek/creativiteit te maken. Dus ook iemand die zich er een beetje mee bezig houdt is niet puur. Dat staat er nu al in iedere post, dus ga ze nog maar eerst eens goed doorlezen voordat ik mezelf wederom moet herhalen. :/
.


Je kan prima je creativiteit volgen en ook met bekendheid bezig zijn zonder dat dit je belemmert. Alsof je aan het produceren bent en je denkt het zou toch mooi zijn als dit een hit wordt. Dan zegt toch niet gelijk dat dit je creativiteit belemmert. Dat is echt een aanname die naar mijn mening niet klopt. Het produceren van een nummer is een proces van creatieve keuzes die je maakt. Het is dus een creatief proces.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 10:53 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb het niet over er aan denken, ik kan ook wel aan een moord denken, dan word ik ook niet opgepakt.
Het gaat erom dat mensen tijdens het maken van een track rekening houden met dingen als toegankelijkheid, of iets makkelijk aanslaat e.d. Maar schijnbaar hebben we beiden een hele andere definitie van creativiteit, ik ken niet zoiets als creatieve keuzes. Tenzij je twee creatieve ingevingen hebt en je moet kiezen tussen beide, maar dat lijkt me niet wat jij bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 10:56 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Ik heb het niet over er aan denken, ik kan ook wel aan een moord denken, dan word ik ook niet opgepakt.
Het gaat erom dat mensen tijdens het maken van een track rekening houden met dingen als toegankelijkheid, of iets makkelijk aanslaat e.d. Maar schijnbaar hebben we beiden een hele andere definitie van creativiteit, ik ken niet zoiets als creatieve keuzes. Tenzij je twee creatieve ingevingen hebt en je moet kiezen tussen beide, maar dat lijkt me niet wat jij bedoelt.


Nee, je kiest toch voor een bepaald geluid. Dat is een creatieve keuze. Als je geen creatieve keuzes zou maken dan heb je niets. Dit doe je constant bij het produceren. Je kiest voor een bepaald geluid dat is toch een creatieve keuze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 11:13 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Kiezen voor tussen iets wat al vast staat heeft niets met creativiteit te maken en is dus gewoon een keuze en geen creatieve keuze. Maar als je verder wilt discussiëren hierover, laten we dat dan in het discussie-topic doen, want dit gaat niet specifiek meer over deze track, maar over hoe artiesten in de muziek staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 11:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Gouryella schreef:
Dat bedoel ik juist te zeggen. Referentiekaders beperken creativiteit. Maar aangezien iedereen een referentiekader heeft, houd je altijd standaarden en dat geldt ook voor hardstyle. Vanaf de eerste keer dat je hardstyle nummer hoort bouw je een referentiekader op, waarmee je nieuwe hardstyle vergelijkt. Hoe klinken kicks, hoe klinken synths. Maar dit veranderd ook naarmate de tijd vordert. Early hardstyle klinkt immers anders dan de hedendaagse. En daarom is het goed dat er creativiteit is, maar wel binnen de standaarden. Dat er soms producers zijn die stijlen mixen met elkaar en dat daar wellicht een nieuwe stijl uit voortkomt.

Hardstyle is bijvoorbeeld ook ontstaan uit de early hardcore en hardtrance. Door mensen die vernieuwden binnen de huidige standaarden. Dat Headhunterz dus met deze mix van house en hardstyle komt, wil ik alleen maar aanmoedigen, misschien vloeit daaruit een stroming die je verstand te boven gaat.

Wat jij omschrijft is veel nadoen en een klein beetje creativiteit toevoegen. Vandaar dat alles ook op elkaar lijkt. Je moet niet luisteren naar hoe anderen het doen. Je moet zorgen dat je de dingen in je hoofd op de juiste manier vertaald krijgt. Hoe minder je daarbij kijkt naar hoe anderen het gedaan hebben, des te meer gebruik je je eigen creativiteit.


Ik snap je helemaal wat dat betreft, maar je bent toch met een professie bezig. Als ik bijvoorbeeld bezig ben met grafisch vormgeven probeer ik ook zo creatief mogelijk bezig te zijn en een klant te verassen, maar er blijven toch bepaalde standaarden bij het ontwerpen van een logo, poster, flyer of website. Het belemmert misschien een deel van mijn creativiteit, maar het structureert het aan de ene kant ook. Zo is dat naar mijn mening met muziek precies hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 13:18 
 
Artiest

Waarom is er opeens een discussie over creativiteit >.<
Het origineel vind ik een heerlijk nummer en de LQ beloofd een waardige remix te zijn, zie niet wat het allemaal met de discussie te maken heeft >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 13:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weer zo'n heerlijke discussie. Fijn.
Hardstikke leuk dat je verschilt van mening, maar het dwaalt enorm af van waar we zijn en dat is bij een plaatje van Headhunterz.

Ik vind dit in ieder geval wel een geslaagde manier om zo'n remix te doen. Zit in ieder geval ook genoeg drive achter een wat minder snel intro, wat ik in ieder geval wel belangrijk vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 14:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Weer zo'n heerlijke discussie. Fijn.
Hardstikke leuk dat je verschilt van mening, maar het dwaalt enorm af van waar we zijn en dat is bij een plaatje van Headhunterz.

Ik vind dit in ieder geval wel een geslaagde manier om zo'n remix te doen. Zit in ieder geval ook genoeg drive achter een wat minder snel intro, wat ik in ieder geval wel belangrijk vind.


Haha, mee eens. Dwaalt wat ver af. :P

Ik vraag me trouwens af of dat wel de intro gaat worden. Ik denk eerlijk gezegd dat HHZ nog gewoon een intro maakt met een bpm van 150 die hij er voor plakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 14:21 
 
Hardtraxxer

:$ geen woorden voor
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 14:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gouryella schreef:
Khadber schreef:
Weer zo'n heerlijke discussie. Fijn.
Hardstikke leuk dat je verschilt van mening, maar het dwaalt enorm af van waar we zijn en dat is bij een plaatje van Headhunterz.

Ik vind dit in ieder geval wel een geslaagde manier om zo'n remix te doen. Zit in ieder geval ook genoeg drive achter een wat minder snel intro, wat ik in ieder geval wel belangrijk vind.


Haha, mee eens. Dwaalt wat ver af. :P

Ik vraag me trouwens af of dat wel de intro gaat worden. Ik denk eerlijk gezegd dat HHZ nog gewoon een intro maakt met een bpm van 150 die hij er voor plakt.

Wie weet. Hij heeft natuurlijk met die Let The Bass Kick remix ook gewoon een midintro gehad wat op een vergelijkbaar tempo startte, maar het zou me niet verbazen als het inmix-gedeelte gewoon 150 bpm is.
Maar goed. Het is allemaal koffiedik kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 14:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Keertje wat anders, vind ik wel leuk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 14:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Headhunterz schreef:
Welnu, wie er nu echt denkt dat ik als een zielloze hitmachine lopende band werk aan het maken ben die kan het denk ik beter bij zichzelf gaan zoeken want ik weet niet anders dan dat ik mijn droom leef en mijn brood verdien met wat ik het aller allerliefste doe. Trusten :)


+1 voor Heady

Als artiest moet je doen en produceren wat in je hart ligt. Ik geloof je inderdaad ook dat je tracks maakt die je zelf wil maken. Ik geloof ook niet dat je commerciëler bent geworden en alleen nog maar ''hitjes'' wil maken, maar gewoon een verandering van smaak. Lijkt me niet onmogelijk als iemand daarin veranderd.

Alhoewel ik je Dragonborn/Headshot/Doomed plaatjes leuker vond dan de laatste 2 house remixes, heb ik er totaal geen moeite mee als je die kant prefereert, zolang het dan maar gebeurt als je daar zelf 100% achter staat.

Als producer moet je gewoon doen wat je zelf wilt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 14:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als Headhunterz een remix met downtempo midintro maakt is het ineens commercieel >.<
Technoboy deed 2,5 jaar terug hetzelfde, toen hoorde je niemand daarover zeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 15:18 
 
Hardtraxxer

Altijd dat gezeik op Headhunterz. Wordt er gek van. Nieuwe remix, en ja hoor, weer 7 pagina's vol :cry: Gewoon een leuke remix, klaar. Je kan er denk ik gerust van op aan dat HHZ doet waar ie zin in heeft, en niet probeert populair te worden. M.u.v. HT wordt ie namelijk door de meesten wel gewaardeerd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ontopic Flippo's!

--------------------------------------------------------------------------------
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 15:41 
 
Hardtraxxer

patrickjeb schreef:
Ontopic Flippo's!

--------------------------------------------------------------------------------


Sorry :$

ON: Dikke remix, hopelijk komt de HQ snel :) Houseplaten remixen is vaak geen suc6, maar deze klinkt zo op het eerste gehoor niet slecht :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 16:17 
 
Hardtraxxer

Deze gister in Arnhem live meegemaakt, klonk zeker niet verkeerd.
Maar vind het klote dat Heady weer aardig op geld uit is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 16:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jezus wat een kippenvel @ dat filmpje!

Super lekker intro, climax lekker sfeertje, en dan die outro er gewoon vol tempo doorheen knallen, pwoah!
Ik vind er juist veel elementen in zitten! Intro is hard, maar omdat ie traag is zit er een housetintje aan, climax is lekker melodieus, en dan die "2e climax/outro" is dan superhard knallen!
En dan zeuren mensen over de creativiteit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 16:45 
 
Hardtraxx Elite

Tha-B schreef:
Deze gister in Arnhem live meegemaakt, klonk zeker niet verkeerd.
Maar vind het klote dat Heady weer aardig op geld uit is..


Op geld uit is? Waar baseer je dat op? Als je een paar pagina's terug kijkt dan kan je zijn reactie op dit alles lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 17:45 
 

Tha-B schreef:
Deze gister in Arnhem live meegemaakt, klonk zeker niet verkeerd.
Maar vind het klote dat Heady weer aardig op geld uit is..

Lekker in je poncho naar Plenstour geweest? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 18:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tha-B schreef:
Deze gister in Arnhem live meegemaakt, klonk zeker niet verkeerd.
Maar vind het klote dat Heady weer aardig op geld uit is..

Hoe lang zit jij al op lezen? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 18:27 
 
Hardtraxxer

Aardige remix voor zover je het kan horen.. maar zal hem toch een keer live of in een betere kwaliteit moeten horen om mn mening te geven..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2012 18:29 
 
Hardtraxxer

Maximum schreef:
Tha-B schreef:
Deze gister in Arnhem live meegemaakt, klonk zeker niet verkeerd.
Maar vind het klote dat Heady weer aardig op geld uit is..

Hoe lang zit jij al op lezen? >.<


sommige jongetjes hier hebben volgens mij geen eigen mening.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks