Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 11:06 
 

Dat was een vraag van mij aan Jordy, of iemand dat kon worden, om de boel in goede banen te leiden. Wij hebben hier een tijdje geleden een stemronde over gehouden met alle moderators. Ik had hierbij de meeste stemmen, dus bij deze. Heel simpel. Echter heb ik daarna toen niets meer ermee gedaan omdat ik dacht dat het niet meer nodig was. Alles ging redelijk lekker hier op het forum, al zeg ik het zelf. Maar er moeten gewoon wat dingen opgehelderd worden en duidelijk zijn, wanneer iemand nu wel of geen waarschuwing krijgt of een ban, etc. Daar wil ik duidelijkheid over proberen te creeƫren.

Mocht je vragen hebben aan mij direct of je ongenoegen over mijn nieuwe status willen uitspreken, mag je dat altijd hier doen of via PM. Ik bijt niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 11:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb je nu ook admin rechten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 11:12 
 

Nope, helaas niet, en dat is maar goed ook, want ik zou gelijk beginnen met wat dingen aan te passen haha! Dus nee, geen extra rechten, alleen dus in principe het aanspreekpunt voor het geval iemand ergens problemen mee heeft ofzo, uiteraard is Jordy er ook nog dus als iemand problemen heeft met mij, dan effe een mailtje naar info [at] hardtraxx [punt] nl ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 11:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Is de ban van Zephyrus ongedaan gemaakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 11:34 
 

Yes, in overleg met Jordy. Er is/was namelijk geen concreet bewijs dat hij is wie men denkt/zegt dat hij is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 11:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jezus wat triest. Hele forum ergert zich groen en geel aan die vent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 11:52 
 

Jordi schreef:
Jezus wat triest. Hele forum ergert zich groen en geel aan die vent.

En daarom verdient die een ban? Dat is pas triest. Heel Nederland ergert zich aan een bepaald iemand in de politiek. Moet die man daarom dood of in de gevangenis ofzo? Omdat iedereen zich eraan ergert? Grappige gedachtegang, dat wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 12:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja dat zou echt top zijn! Goeie vergelijking wel. Hoofd mod.
Ik zie HT meer als een winkelcentrum en jullie zijn de beveiligers. Zyphirus is het irritante mannetje dat telkens stiekem binnen rookt en kaugom in de fontijn spuugt. wat is de enige logische oplossing? Juist. Een winkelcentra verbod voor hem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 12:28 
 

Ik heb je post even wat aangepast, ik neem aan dat je dat wel snapt. Jouw beredenering is gewoon onjuist en wanneer je dat zelf niet inziet dan heeft deze discussie verder ook weinig zin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 12:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Heel Nederland ergert zich aan een bepaald iemand in de politiek. Moet die man daarom dood of in de gevangenis ofzo?


Mijn welgemeende excuses dat ik niet zo'n superieure denkgang heb dat ik deze bijzonder wijze vergelijing betreft ontzag over deugnieten niet beaam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 12:38 
 

Jordi schreef:
Hardist schreef:
Heel Nederland ergert zich aan een bepaald iemand in de politiek. Moet die man daarom dood of in de gevangenis ofzo?


Mijn welgemeende excuses dat ik niet zo'n superieure denkgang heb dat ik deze bijzonder wijze vergelijing betreft ontzag over deugnieten niet beaam.

:lol: xd

Vraagje:

Jordi schreef:
Hele forum ergert zich groen en geel aan die vent.

Is dit een valide reden om iemand te bannen? Zo ja, waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 12:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omdat deze persoon het erom doet. Kijk nou eens ff in zijn berichten man die gast zit hier niet om inhoudelijk over muziek te lullen maar gewoon om een beetje te kutten. Leden op de man af aanvallen met loze spreuken, onzinnige posts in serieuze toppa's.
Dit is met opzet beetje jennen. Ik zeg dan optyfeh gauw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 12:46 
 

Ik ben het met je eens dat wanneer dat vanaf nu zo doorgaat dat hij zeker niet meer welkom zal zijn :thumbup:

Bedankt voor je input ;) Hij zal in de gaten worden gehouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 13:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Inmiddels is Zephyrus gebanned, en jij zegt dat hij al onder een ander IP voor de 6e keer terug is. Ik wilde nog vragen of je daar concreet bewijs voor hebt, echter is het eigenlijk al te laat. En dus alles wat ik hierboven getypt heb en eigenlijk de rest wat ik nog ga typen is door die actie teniet gedaan. Er is nog niet het laatste woord over gesproken, dat wel, maar goed, dat is dus voor later en iets tussen mij en de rest van het team.

Omdat hij een lid bij zijn oude username kende en de rede waarom hij toen wegging, terwijl dit lid zijn naam en deze desbetreffende rede al tijden hier niet meer gepost heeft, hij post tot driemaal toe de zelfde text die de desbetreffende persoon al eerder heeft geplaatst hier. En hij heeft eerder zijn IP veranderd om hier weer te komen trollen. Nee niet genoeg bewijs inderdaad. Ik refereer hier maar weer naar een soortgelijke quote.

"Common sense is to see things as they are, not as they are supposed to be"

Hardist schreef:
Zeker niet alles moet van die meld knop afhangen. Ik zeg alleen, in reactie op Yowan, dat wanneer iemand dusdanig topics loopt te verzieken, en ik zie daar niets van terug in het "gemelde berichten gedeelte", dan is dat jammer. Ik zelf zie echt niet alles, en ik spreek nu ook even voor mezelf uiteraard. Ik kijk echt niet in elk topics, en in bepaalde gedeelten van het forum kom ik zelf nooit. Vandaar dat ik die meld knop wel belangrijk vind, echter heb je gelijk, zeker niet alles moet daarvan afhangen.

Het is prima dat men berichten moed melden, maar je zegt nu IK zie niet alles. Dus het hangt van jou af? Want ik heb de drie meest actieve mods hem toch echt zien corrigeren zonder geluk. Dus het moet van jou afhangen omdat jij het niet ziet? Jij, een van de minder actieve mods. Ik denk dat het woord van een The Venator, Zenda of Magnetron over hoe die persoon nou is meer waard is dan dat van jou. Je bent met zijn allen een moderator team, niet alleen jij en Khadber die veel te soepel is en altijd alleen de gevolgen aanpakt.

Hardist schreef:
Ik wil ook geen moraalridder zijn, ik zeg alleen, geef eens voorbeelden want ik zie ze dus niet. Ik heb zeker enkele posts gezien van de betreffende persoon die als getroll kunnen doorgaan, maar zulk soort posts zie ik hier dagelijks ook van anderen. Moeten die ook maar allemaal gebanned worden dan? Het feit is, als ik (en ik spreek nog steeds voor mezelf) hard optreed, discussies afkap en berichten verwijder, dan is het niet goed, en als ik het niet doe, dan is het ook weer niet goed. Het ligt maar net aan de situatie en in welke context. Ging het om Zephyrus, dan was het dus niet goed dat ik niks deed, maar voorheen werd er wel flink geklaagd als er anderen bij betrokken waren en ik WEL wat deed. Ik probeer juist het goede te doen door eens een keer NIET gelijk keihard op te treden.

En hier komt weer het verschil tussen jou en een actieve mod. De actieve mods weten wanneer iemand wel en niet normaal reageert. Zoals ik dus zei, die weten het verschil tussen wat ge-eikel tussen leden en een troll die iedereen uit de kast probeert te lokken. Wat Zephyrus deed was verre van een discussie, dat moet je toch wel kunnen zien :lol:. Dit is gewoon je van den domme houden om maar een beetje politiek correct te wezen.
Als bijvoorbeeld een Sain7 wat raars zegt ofzo dan krijgt hij wel reacties er op maar dan is het na een paar berichten ook weer gedaan, hier staan misschien wat hardere woorden in maar het blijft wel degelijk een gewone discussie. Zephyrus reageert gewoon op de domst mogelijke manier om zo meer reacties uit te lokken. Dus nogmaals, of je houd je van den domme of je moet meer mensenkennis op het internet en specifiek Hardtraxx opdoen.

Hardist schreef:
En om antwoord te geven op je laatste vraag, duidelijk het streng opgevoede kind, dat ben ik ook totaal met je eens. Echter, ik probeer the bigger picture te zien en ik heb dus ten eerste geen concreet bewijs dat de betreffende persoon iemand is die weer terug is onder een andere naam en ik probeer dus minder snel en minder hard op te treden. Maar ik zal het in het vervolg per situatie gaan beoordelen en waar nodig ook zeker overleggen of iets aan de situatie gedaan moet worden, ja of nee.

Je moet geen bigger picture zien. Die is er niet. Het bewijs is zwaar voor de hand liggend. Je banned iemand die voor 90% zeker een persoon is, en zich er ook naar gedraagt en iedereen ergert zich aan hem behalve jij.
Je mist niks door de desbetreffende ban. Dat is je bigger picture. Jij denkt dat de moraal ridder uithangen toleranter zijn is. Nee, geen moraalridder zijn is je assertiever naar specifieke personen die uitlokkende plaatsen opstellen. En niet een alles en iedereen is liev attitude daarbij gebruiken, zo mik je alleen op specifieke personen en kap je geen discussies of wat af.

Als een IS strijder met een bebloed mes naast een lijk van een christenen staat en zegt dat hij het niet was, geloof je het dan ook? Je hebt geen direct bewijs dat hij het was maar alles lijd er naar en niemand zal m missen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 13:55 
 

Broken Balance schreef:
Omdat hij een lid bij zijn oude username kende en de rede waarom hij toen wegging, terwijl dit lid zijn naam en deze desbetreffende rede al tijden hier niet meer gepost heeft, hij post tot driemaal toe de zelfde text die de desbetreffende persoon al eerder heeft geplaatst hier. En hij heeft eerder zijn IP veranderd om hier weer te komen trollen. Nee niet genoeg bewijs inderdaad.

Mooi, als dit nu eens eerder was aangekaart dan had dat wat duidelijkheid geschept, in ieder geval voor mij. Dit zijn dingen die ik dus nog niet wist. En nogmaals, ik houd hem nu zelf gewoon in de gaten.

Op de rest van je verhaal ga ik niet reageren, dat brengt verder toch niks nuttigs. Bedankt voor bovenstaande in ieder geval :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 14:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Broken Balance schreef:
Omdat hij een lid bij zijn oude username kende en de rede waarom hij toen wegging, terwijl dit lid zijn naam en deze desbetreffende rede al tijden hier niet meer gepost heeft, hij post tot driemaal toe de zelfde text die de desbetreffende persoon al eerder heeft geplaatst hier. En hij heeft eerder zijn IP veranderd om hier weer te komen trollen. Nee niet genoeg bewijs inderdaad.

Mooi, als dit nu eens eerder was aangekaart dan had dat wat duidelijkheid geschept, in ieder geval voor mij. Dit zijn dingen die ik dus nog niet wist. En nogmaals, ik houd hem nu zelf gewoon in de gaten.

Op de rest van je verhaal ga ik niet reageren, dat brengt verder toch niks nuttigs. Bedankt voor bovenstaande in ieder geval :thumbup:


Ik, ik, ik, ik.
Je hebt toch niet voor niets andere mods? Doe niet zo uit de hoogte want je hebt tot nu toe nog niet echt een rede gegeven waarom ik jou als mod serieus moet nemen, het enige wat je nu doet is de rest van je mods negeren en het heft in eigen handen nemen. Wat ik je vaker heb zien doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 14:13 
 

Nogmaals bedankt voor je input :thumbup:

PS. Ik spreek voor mezelf, niet voor anderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 15:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als je alles zo politiek correct wil maken stel ik voor dat je ook democratie onder je mods doet, als een meerderheid voor een ban is, ban je degene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 18:47 
 

Dat mag je aan ons overlaten, wij overleggen vanaf nu over zulke zaken, er was wel overleg geweest maar dat had ik gemist :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zie nu dat je rood bent, qua transparantie (jeetje wat een groot woord voor op een forum :/) is het misschien handig om even te vertellen hoe dit komt. Ja je bent beheerder als je rood bent dat begrijp ik, maar sinds wanneer en hoe en waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 19:40 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

algemeen/hardist-heeft-een-rode-naam-wtf-t53066.html
algemeen/aantal-veranderingen-op-hardtraxx-t53079.html
:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 20:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oeps niet gezien :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

actueel/huillach-woord-van-het-jaar-t53207.html#p1552326

Dussss... mogen we nu de huillach terug in de beschikbare emojji's? Serieuze vraag overigens, dit lijkt mij wel een legitieme reden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 16:19 
 

Zullen we aan Jordy moeten voorleggen, aangezien hij de enige is met admin rechten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 12:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb op mijn eigen fora altijd de regel dat je een waarschuwing krijgt als je moderator speelt in een topic. Hiermee reduceer je het aantal off-topic reacties en dwing je de gebruiker de report knop te gebruiken. Ik weet niet hoe het op dit forum zit, maar bij ons verschijnt er dan bovenin een grote notificatie waar je niet omheen kan dat er iets aan de hand is, in plaats van dat er van iedere moderator verwacht wordt dat ze continu alle topics in de gaten houden.

Mensen moeten ook eens kappen met zeuren dat iemand gebanned moet worden. Je kunt bij het rapporteren aangeven op basis van welke regel je iemand rapporteert (misschien kun je dit dropdown menu aanpassen naar de letterlijke regels uit het beleid) en als je denkt dat jouw reden daar niet bij staat, maar wel een legitieme reden is om iemand te waarschuwen, dan kun je een aanpassing van het beleid voordragen in het suggesties topic. Overigens kun je iemand dan niet met terugwerkende kracht waarschuwen, omdat die nieuwe regel destijds nog niet gold.

Zodra je mensen gaat waarschuwen en bannen buiten de regels om, ontstaan er veel grotere problemen en hebben de moderators geen poot om op te staan.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Hardtraxx » Mededelingen & Updates