Gangsterdwerg schreef:
MeesterJ schreef:
Ik loop al sinds 2002 mee in de hardstyle-scene, en ik vind het jammer dat mensen die sinds 2007 ofzo meegaan nu zitten te bashen op 17jarigen die sind 1, 2 jaar hardstyle luisteren, want daar komt het vaak wel op neer natuurlijk. Gun iedereen een kans zich verder te verdiepen in hardstyle, en enthousiast te reageren op releases die hij/zij leuk en/of goed vind. Verbreding komt met de tijd, en dat is helemaal niet erg.
Het idee achter je verhaal is goed, maar helaas zal het in de praktijk niet zo lopen. De enige verbreding die plaatsvindt is dat er meer mensen naar hardstyle luisteren doordat het genre steeds toegankelijker wordt gemaakt door artiesten zoals de WP. De verbreding die we zoeken, namelijk dat de luisteraars zich in het genre verdiepen en echt iets om de scene gaan geven, die blijft uit. Het probleem is dat die nieuwe luisteraars niets om de scene geven en zodra er een nieuwe hype komt zullen ze hardstyle weer de rug toekeren. Ik voorspel dan ook iets soortgelijks als wat er in 2006-2008 is gebeurd: De liefhebbers van early hardstyle worden door hun eigen scene in de steek gelaten. En dat gaat binnen 2 jaar ook gebeuren met de mensen die juist in 2006-2008 zijn begonnen met luisteren. De mainstream wordt alleen maar softer en softer en ik vind eigenlijk dat ze nu op het randje van hardstyle balanceren. Aan de andere kant wordt de raw hardstyle alleen maar rauwer en blijft er weinig over van de échte melodieuze hardstyle, die zowel hard als melodieus is. Oftewel de sound waar ik verliefd op ben geworden.
Lyst schreef:
Wat jullie van dit soort platen vinden moet je zelf weten, maar dat mn nichtje van amper 15 met Wasted Penguinz platen op haar roze gepimpte blackberry loopt, tussen de Justin Bieber tracks en het overhypte top40 spul, geeft voor mij voldoende welke kant WP de hardstyle optrekken.
En dat is het praktijkvoorbeeld wat mijn verhaal bevestigd.
Ach, het interesseert mij gelukkig geen bal. Ik luister sinds 2001 naar hardstyle, heb in 2005 een uitstapje gehad naar hard dance en daarna UK hardcore en sinds 2007 ben ik weer terug bij hardstyle en daar blijf ik nu ook wel. Ik vind de 'scene' nog altijd de goede kant op ontwikkelen en hoe meer variatie er komt (ervanuitgaande dat 'jouw' hardstyle blijft bestaan ondanks je doemdenken), hoe beter. En hoe groter hardstyle wordt, al wordt het een toegankelijker genre, hoe beter ik het vind.
Het probleem wat je beschrijft, vind je in alle genres in een of andere vorm. Er zijn zat mensen die maar een paar bands echt leuk vinden. Die vallen dan wel binnen een enorm genre (rock bijvoorbeeld), maar de rest is minder goed. Datzelfde hebben jij en Lyst en een aantal anderen. Kut voor je, maar het maakt je geen betere hardstyle liefhebber dan anderen en het maakt de andere producers niet slechter, je vindt alleen een subset leuk. Nou, geniet daarvan en zorg ervoor dat die blijft bestaan.
Ik kan nog steeds genieten van de hele oude early en als er nu een plaat uitkomt met superdikke reversed bass, ben ik heul blij, maar het nieuwe werk kan me gelukkig ook bekoren, als het maar goed geproduceerd is. En acceptabele productiekwaliteit zie ik toch wel steeds vaker langskomen, onder andere in WP, Krusaders, Neilio, etc.