Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 01:36 
 

The Machine ft. Ellie - Alive: 7
The Machine ft. Ryfle - Trashin': 7.5
The Machine ft. DJ Thera - It Is This Feeling: 9
The Machine - Initialize: 8
The Machine & Mindcontroller ft. Evrae Altana - The Dead Walk: 7
The Machine - Mosquito: 8
The Machine - Awesome Frequency: 8
The Machine ft. Chris One - Never Fall Asleep: 9.5
The Machine ft. Kodex - Difficult: 7
The Machine - Fire & Ice: 8
The Machine ft. Sasha F - Restore Balance: 7.5
The Machine - No Time To Waste: 7
The Machine ft. Alphaverb - Enjoy: 9
The Machine ft. Evrae Altana - Endure The Moment: 9
The Machine - Place Of Terror (Crypsis Remix): 6
The Machine - Audiobot (B-Front Remix): 7

Waardering: 7.7

Kwalitatief gezien een sterk en uniek album met een aantal vette tracks, alleen zitten er ook een paar opvullende tracks tussen die mij niet veel doen, jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 01:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

pfft wat een album !

durf nu al zeggen album van et jaar .. al is et wachten op et album van zany,maar om dit te overtreffen moet het al heeel vet zijn .. lekker divers en hele vette sounds

echt top album
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 02:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Net het hele album geluisterd, tot ongenoegen van m'n buren :D . Ga het album nog een paar keer luisteren voor ik mijn definitieve oordeel geef.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 03:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Binnen! Zag hem net verschijnen xD
(blijft ongelovelijk om te zien hoeveel mensen het album daadwerkelijk kopen :P .. )
Ga de fulls pas 1 Juli beluisteren onderweg in de auto ^^
Nieuwe baan begint dan ^^
____________________________________________________________________________________________

Enjoy + Endure the Moment & Trashin' zijn echt fijne plaatjes! :worship:
De sfeer (sci-fi achtig imo) die erin verwerkt zit is echt heerlijk! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 09:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Machine Feat. Ellie – Alive: 5

Begint al met helium vocals, ik zag dit al aankomen en vreesde er ook voor aangezien ik echt een enorme hekel heb aan Ellie vocals. Lijkt wel een kleuter. Intro heeft een lekkere drive, die Digital Age kicks zijn niet mijn ding maar in de intro komen ze goed uit de verf. Break is gelukkig lekker kort maar zit helaas wel vol met dat Ellie gejank. Climax heeft die lekkere zeurderige Machine synths maar nog steeds die Digital Age kicks, jammer gemiste kans. Vervolgens komt Ellie weer terug. Outro komen de kicks al beter uit de verf.

The Machine Feat. Ryfle - Trashin': 7,5

Wat een mazzelpikkie die Ryfle. Nog niks bereikt maar staat mooi op dit album. Leuke break met een goede sfeer. Vocals vind ik ook vet. Intro heeft goede kicks en klinkt mooi in combinatie met die Machine sounds die we wel al vaker gehoord hebben. Tweede deel van de intro gaat de beuk er nog even in. Of is dit de intro niet meer, hoorde in ieder geval geen break die er echt uitsprong? Aparte opbouw in dit nummer, dat waardeer ik in deze tijden. Dan wordt er kennelijk al afgebouwd naar de outro die hetzelfde is als de intro.

Jack Nicholls & Andy Mason - Baptism Of Fire (The Machine Remix): 5

Onlangs uitgekomen op Bionic. Snap eerlijk gezegd de reden niet dat deze op het album staat. Intro begint met een lekkere drive en reverse bass, tweede deel vind ik weinig interessant. Screeches zijn standaard en ben betere kicks gewend van The Machine. Break voegt weinig toe, hij probeert sfeervol te zijn zonder vocals maar het komt niet uit de verf. Climax heeft een sidechain melodie, altijd goed. Vind alleen de kicks weinig soeps, ze neigen naar de bekende dongs. En ze pitchen. Tweede climax heeft een andere melodie, het doet me nog steeds weinig. Outro is hetzelfde als de intro.

The Machine Feat. DJ Thera - It Is This Feeling: 6,5

Collab met labelbaas Thera, dat moet wel wat worden. Toch? Intro klinkt vol met die synth, weet alleen niet wat ik van de kicks moet vinden, zijn niet echt mijn smaak. Break is leuk met die tekst in combinatie met de donkere stem. Climax kicks zijn gelukkig al een stuk beter dan de intro kicks, melodie is lekker simpel en zorgt voor drive. Tweede climax nog even alles eruit halen met The Machine z’n kicks om vervolgens af te bouwen voor een outro met goede kicks. Helaas raakt het nummer niet de juiste snaar bij mij, maar hij is ook niet slecht.

The Machine – Initialize: 5,5

Wat een intro kicks, vind er echt niks aan. Ze klinken veel te schel en de intro synth komt heel vervelend over. Gelukkig wordt het beter in het tweede deel maar die gekke kicks zijn nog aanwezig. Break is alleen de opbouw van de melodie welke overigens wel mooi is. Kicks in de climax zijn weinig bijzonders, ze vallen niet zo op. De melodie trekt wel mijn aandacht, klinkt nice. Tweede climax verandert het ritme wat en wordt het me allemaal iets te druk. Outro zelfde verhaal als intro.

The Machine - Place Of Terror (Crypsis Remix): 4

Al een tijdje uit maar neem hem toch mee in de beoordeling. Hoort immers bij het album. Nummer begint gelijk met een break die een sprookesachtige sfeer neerzet. Ik ben er geen fan van aangezien de hele vette sfeer uit het Origineel is omgegooid. Na de break verwacht je kicks maar word je getrakteerd op lelijke dubstep. WTF. Ik ben een groot fan van Dubstep maar houd deze twee stijlen aub gescheiden, helemaal als het zo zwak is als in deze remix. Kicks na de dubstep zijn lelijk en die soort sounds in de intro kennen we allang. Break bouwt op naar de melodie, die erg vet is mede als de synth. Het is alleen zo jammer dat ik echt flinke diaree krijg van die kicks en gelukkig gebruikt Crypsis ze niet zo vaak… Tweede climax krijgt de melodie een andere wending, past nog steeds in mijn straatje, helaas zijn de kicks hetzelfde gebleven en pitchen ze zelfs. Outro zelfde verhaal als de intro. Hoop dat we hiermee het dieptepunt hebben bereikt van het album.

The Machine Feat. Mindcontroller - The Dead Walk: 7

Er moet nu echt wat gaan gebeuren want zo goed zijn de gegeven cijfers nog niet. Gelukkig komt hier de Ruffneck collab aan. Garantie voor succes lijkt me. Wat me opviel bij de eerste break waren de vocals, de stem klinkt heel dik en zet een goede sfeer neer. Kicks in de intro klinken gelukkig weer goed en die screeches zijn vet. Dan de break, dit moet èèn van de beste breaks zijn die ik ooit heb gehoord. Kort maar echt bomvol sfeer en kleine geluidjes zoals waterdruppels. Om hier nog een dosis kippenvel overheen te gooien zit er een viool doorheen. Wat wil een man nog meer. Climax heeft een lekkere snelle melodie met goed harde kicks, heel tof hoe de melodie uit het niets omhoog gaat. Terwijl de kicks hetzelfde blijven. Maar dan komt die tweede climax. Die gewoon onluisterbaar is voor mij. Veel te druk en chaotisch, het komt gewoon niet goed op mij over. Had dit nummer graag een 9 gegeven maar die tweede climax verpest te veel voor me, hele grote gemiste kans.

The Machine – Mosquito: 7

Heel uniek nummer. Intro met een reversed bass, is geloof ik de eerste op dit album. Klinkt lekker voor de afwisseling. Tweede deel afgewisseld door diepe kicks zonder reverse. Screeches zijn niks bijzonders, achtergrond geluiden wel. Break voegt niet veel toe, maar is verplicht he. Zelfde vocals als Worship, beetje flauw. Climax heel vet met die hoge screeches, stukjes zang erdoorheen is heel vet gevonden en geeft me steeds kippenvel. Samenspel tussen melodie, screeches en zang is ongekend.

The Machine - Awesome Frequency: 8,5

Hèt nummer waar ik op zat te wachten. Benieuwd of hij het waar maakt. De diepe kicks in de intro beloven in ieder geval al veel. Lekker droog, weinig sounds maar toch heel vol. Tweede deel al wat meer sounds maar voegt niet veel toe aan de ervaring. Begin van de break is vervelend maar wen er wel aan. Vocals kennen wel al van een SPL nummer maar aangezien dat Hardcore is maakt het me niet uit. Opbouw naar de climax om vervolgens in een enorme leegte los te barsten, maar wat voor een leegte _0_. Langzame screech, diepe volle kicks, vette fx meer heeft een nummer niet nodig van mij. Overgang naar de outro vind ik zorgen voor een bepaalde drive. Heerlijk nummer.

The Machine Feat. Kodex – Difficult: 9

Vind Kodex weinig soeps doen de laatste tijd dus hoop dat dit wat gaat worden. Flinke kicks, beetje Kodex maar toch opgepomt, zal de combinatie wel zijn. Melodie is leuk en die geiger-counter(zoals iemand al eerder zei) fx klinken dik. Tweede deel komt die machtige Machine screech er doorheen, dik. Break met de piano is sfeervol, de vocals klinken ook dik. No cheese in sight yet. Een melodieloze climax, wat een geluk. Even een laatste uithaal voordat de climax begint en mij van m’n stoel afblaast, echt enorm geweld dit. Nog af en toe een uithaal ertussen voor het nodige kippenvel. Tweede climax gaat vrolijk verder, kijk er naar uit om deze een keer live te horen.

The Machine Feat. Chris One - Never Fall Asleep: 9,5

Staat al sinds vorig jaar WiSH in mijn geheugen gebrand. Zelde verhaal qua Place of Terror Remix, al een tijdje uit. Intro is lekker minimaal met mooie diepe en volle kicks. Doet me een beetje aan Tekno Music denken. Tweede deel van de intro wordt er uitgebreid met een lekker schreeuwende screech om vervolgens af te bouwen naar de break. Vocals in de break zijn vet, vind alleen wel dat ze te vaak terugkomen door het hele nummer. Hoe die scheve synth er dan inkomt bij de opbouw naar de climax geeft me constant weer kippenvel. Kicks in de climax hebben een lekker ritme, rolletje hier, dubbele kick daar. Tweede climax met de hardcore-achtige kicks voegen veel toe aan de replay-waarde, hoewel ik de kicks uit de eerste climax lekkerder vind, stuk krachtiger. Al met al een nummer dat voor mij persoonlijk de perfectie nadert. Zo zie ik het graag.

The Machine - Fire & Ice: 5

Eerste break heeft leuke vocals, doen me denken aan Game of Thrones, altijd goed. Intro kicks klinken heel erg raar, net als die andere Machine solo, niet leuk. Break is nog leuk maar dan wordt er opgebouwd met een ontzettend vervelende zeiksynth. Die verandert in de climax maar nog steeds lelijk is. Vind hem te hol. Ofzo iets. Daarbij komt ook dat de kicks pitchen en niet bijzonder zijn. Ik blijf kort over dit nummer.

The Machine Feat. Sasha F - Restore Balance: 8

Begint met een lekkere harde screech, kicks komen goed uit de verf. Tweede intro heeft een enorme drive die puur Machine ademt. Niet zo gek aangezien dit een Machine Feat. Machine track is. Break voegt niet heel veel toe maar is gelukkig niet storend lang. Synth is lekker schreeuwend in de opbouw, tevens ook in de climax. Wat ik noemenswaardig vind is dat de synth verandert aan het einde van de sterke melodie, heel erg dik. Tweede climax herhaalt die zich, doet het altijd goed bij mij. Erg tof mainstream nummer.

The Machine - No Time To Waste: 7

Ken hem al sinds Defqon vorig jaar, was live erg vet. Intro heeft lekkere sounds en degelijke kicks, niets wat eruit springt. Break is mysterieus, amper vocals toch vol sfeer. Climax heeft een aparte melodie maar is goed te volgen, pitchende kicks stoor ik me niet zo erg aan. Gewoon een goed nummer, heb er eigenlijk niet zo veel over te zeggen.

The Machine - Audiobot (B-Front Remix): 6

Ook al enkele tijd gereleased. Track begint met een breakje waarin een leuke sfeer neer wordt gezet, verder niks bijzonders. Intro klapt erin, ook weinig bijzonders. Kicks maken weinig los en de sounds zijn leuk daar blijft het bij. Break na de intro gaat in de zelfde stijl als de eerste break. Lekker kort, pluspuntje. Opbouw van de melodie had korter gemogen want ik vind hem al saai voordat de kicks erin komen. Gelukkig is de tweede climax een stuk boeiender, melodie is heel vet zelfs, jammer dat de kicks niet meewerken. Maar dat is wel vaker met B-Front. Geen verkeerde track, maar ook geen uitblinker. Respect voor het proberen te Remixen van Audiobot want ik vind het niet echt een plaat die je kan remixen dankzij de aparte sfeer die het origineel had.

The Machine Feat. Alphaverb – Enjoy: 6,5

Alphaverb doet het net als Kodex niet zo goed bij mij dus kijken wat dit wordt. Intro begint in ieder geval heerlijk, kicks klinken veel als Alphaverb. Die sounds klinken alsof ze ver op de achtergrond liggen, tof. Tweede deel komt duidelijk van de hand van Machine, lekker grof. Break is saai, vocaltje met enjoy the melody, nou ik hoop het dan maar. Melodie klinkt inderdaad niet heel slecht alleen zo jammer dat de kicks wel lelijk meepitchen deze keer. Tweede climax hele andere wending, dit klinkt me gelukkig wel goed in de oren.

The Machine Feat. Avrae Altana - Endure The Moment: 8

Luister deze al dagelijks sinds de Loudness CD. Mooie vocals die ook echt een gevoel overbrengen. In tegenstelling tot kleuter Ellie kan Avrae Altana wel voor vette vocals zorgen. Intro is èèn brok geweld met die aparte sound en die signature kicks. Vervolgens breken ze een paar keer om voor de nodige chaos te zorgen, dik. Break raakt de juiste snaar bij mij, wederom èèn van de betere die ik gehoord heb, twee keer op èèn cd, hoe flikt die dat toch. Climax melodie houdt veel dezelfde noten achter elkaar aan maar wordt niet saai. Korte break met de kicks eronder klinkt zelfs vet en erger me er niet aan. Tweede climax heeft een iets andere wending maar is ook nog erg vet.

Eindcijfer: 6,8 wat ik afrond naar een 7 omdat de tracks full zijn.

Staan een aantal enorme bommen op maar ook een handjevol dompers. Cijfer had hoger uitgekomen als ik die Remixen niet had meegenomen maar ze staan wel op de officiële tracklist dus heb ze gewoon meegenomen. Mag duidelijk zijn dat The Machine excelleert in de nummers zonder melodie, die zijn gewoon altijd goed bij hem. De nummers met melodie komen vaak wat minder goed uit de verf, maar hij heeft toch een aantal vette eruit weten te persen. Wil nog wel even melden dat ik een track mis a la Place of Terror of Mistress of Darkness, en lekker duister georiënteerd melodienummertje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 10:07 
 
Hardtraxx Addict

Als hij op dance-tunes stond had ik hem wel gehaald. Heb daar nog credits, omdat het album van Headhunterz daar niet te downloaden was...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 10:50 
 
Hardtraxx Elite

Ik heb hem gisteren al gedownload, zal hem deze week eens een luisterbeurt geven. Had er geen grote verwachtingen van, dus het kan alleen maar meevallen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 11:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wew wat een schijf! Geen zin om een review te schrijven, boeit toch niemand wat. De melodie van Baptism of Fire lijkt wel ziek veel op Twisted van Svenson & Gielen. Is trouwens niet erg :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 12:04 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

01. The Machine Feat. Ellie - Alive 7.5
De track begint met lekker volle diepe kicks, die later voor een redelijke hoeveelheid drive zullen zorgen en een bel-achtige synth die de midintro in zijn eentje al een eigen karakter meegeeft. De vocals zijn iets te blij en passen daarom niet echt bij de sfeer van de midintro, het cutten is dan wel weer goed gedaan. De break is dan weer tergend. De melodie die vervolgens opbouwt is wel erg standaard voor The Machine, maar de anticlimax brengt daar direct verandering in met een synth die zich ergens tussen de originele synth en een screech begeeft. Deze synth haalt echter wel de energie uit de climax, omdat hij zo langzaam is. Ook wijkt de track een beetje af van de standaard structuur die we kennen door twee verschillende outro's toe te voegen, waarvan één eindelijk eens een keer niet gebaseerd is op de midintro. Al met al een aardige track, met weinig punten van kritiek, maar ook niet genoeg elementen om me van de stoel te blazen.

02. The Machine Feat. Ryfle - Trashin' 8.5
Deze track begint echt heerlijk, wat zorgt die bassline voor een ongelofelijke hoeveelheid drive en energie zeg. Voeg daar de korte synth aan toe en je hebt een energie explosie. Enige puntje van kritiek dat ik me kan bedenken is dat het maar zo kort duurt. Vervolgens bouwt een lekkere melodie op om me vervolgens te verrassen met het vervolg van de midintro en het beste is nog dat de fx voor nog meer (kan het? blijkbaar :drool: ) drive en energie. Vocals voegen ook genoeg toe aan de track. Dan bouwt de melodie weer op, dit keer iets vervormd waarna de climax er onverwachts inklapt. De climax is verder gewoon goed, maar evenaart de midintro natuurlijk nooit. Maar goed, als ik daar alles mee moet gaan vergelijken is alles wel erg kut.

03. Jack Nicholls & Andy Mason - Baptism Of Fire (The Machine Remix) 6.3
Midintro van deze track is lekker, met een energieke screech en kicks die die energie goed benadrukken. De break is alleen zo ontzettend lang en de sidechain melodietjes ken ik nu ook wel een keertje. Meest irritante aan deze track is het pitchen van de kicks. Niet van het niveau The Machine dit, maar dankzij de aardige midintro (en een reverse bass) toch nog een voldoende.

04. The Machine Feat. DJ Thera - It Is This Feeling 7.3
De synth in de intro doet me denken aan multiple thrusts. De track bouwt heel rustig op, de kicks zijn me wel te hol, maar hebben gelukkig in het laag nog voldoende kracht. De melodie volgt is erg apart en luistert aan de ene kant wel aardig weg, maar aan de andere kant is hij moeilijk te volgen, het heeft iets tegensprekends. De climax is wederom een sidechain melodie, dit keer wel beter uitgewerkt met goede kicks en een laatste paar noten die de melodie nog enigszins bijzonder maken. De outro is verder niet zo heel bijzonder, maar knalt er wel aardig op.

05. The Machine - Initialize 7.6
Een track die ik qua titel aan het begin van het album zou verwachten, eens kijken waarom hij voor de vijfde positie op het album heeft gekozen. Oh wacht, hij heeft alle sidechains achter elkaar gezet. Nu is dit gelukkig niet de meest allerdaagse synth en in dit geval voegt de sidechain ook daadwerkelijk wat toe aan de track, namelijk een beetje spookachtige sfeer. Die wordt echter in de rest van de track gek genoeg niet doorgezet. De melodie opbouw is echter wel weer lekker en de melodie zelf is ook gewoon goed. De kicks zijn echter te onopvallend en halverwege de climax wordt het een grote wall-of-bass. Als de kicks in deze track wat beter waren geweest, had het een 8+ kunnen scoren.

06. The Machine - Place Of Terror (Crypsis Remix) 5.0
Remixen maken van recentere The Machine tracks is bij voorbaat al vragen om moeilijkheden. Ik ken maar weinig tracks van hem die zich überhaupt lenen voor een remix. Maar goed, PoT vind ik wel een van de mindere tracks van de afgelopen tijd van hem. Maar de track begint direct dramatisch met die kicks. :') Het dubstep stukje is wel aardig, omdat daar gewoon normale kicks onder zitten. De midintro wordt vervolgens weer verpest door dezelfde kicks. Zowel de opbouw naar de melodie en de melodie zelf zijn wel aardig. De melodie in het origineel is echter beter. Maar wat er dan gebeurt, jezus voel je je wel helemaal lekker. Ik in ieder geval niet meer naar deze walgelijke vertoning die kicks voor moeten stellen. :sick: Conclusie: tracks van The Machine remixen, nooit aan beginnen, dat is pure zelfoverschatting.

07. The Machine Feat. Mindcontroller - The Dead Walk 7.5
Al een jaar of 5 niets meer gehoord van Mindcontroller, maar die Deadstyle is hard EP kun je dan ook wel een jaar of 5 op teren. Ben benieuwd wat een samenwerking met hem oplevert. De midintro is aardig en gewoon van degelijke kwaliteit zoals we van The Machine gewend zijn, de kicks zijn dat laatste helaas niet, maar hebben een hoog S&I's gehalte. De variaties in de melodie houden het wel boeiend. Ik vind de eerste climax niet zo heel bijzonder, het is een beetje leeg. De tweede climax daarentegen heeft al een hoop meer energie. De derde climax is bedoeld om alles er uit te gooien en dat terwijl het eigenlijk gewoon mainstream is, of eigenlijk zoals mainstream hoort te zijn. De kicks in die laatste climax zijn ook al een stuk beter.

08. The Machine - Mosquito 8.5
De opbouw naar de midintro alleen al geeft me kippenvel. En dan de midintro met die reverse bassline die voor een heerlijke drive zorgt en dat samenspel tussen de screech en andere de synth is erg goed. Beste gedeelte aan deze track vind ik denk ik de buildup, echt geweldige synths en de manier waarop de climax er vervolgens inklapt is geniaal. De climax zelf is ook erg lekker, al moet ik wel zeggen dat de lange noten op het eind de energie er wel een beetje uithalen, aan de andere kant ligt het energieniveau in deze plaat ook dusdanig hoog, dat zelfs in die gedeeltes er nog genoeg energie over is. Al met al een erg originele track met een overheerlijke portie drive en energie.

09. The Machine - Awesome Frequency 8.9
En dan nu het meesterwerk van het album. Heb het niet kunnen laten deze track tig keer te luisteren, nadat ik hem op Defqon voor het eerst gehoord had. En nog steeds is ie even geweldig. De drive en energie in de vorige tracks zijn totaal niet meer significant na het horen van deze track. Hier gaan je benen uit zichzelf van bewegen. En het mooiste is nog dat deze energie alleen nog maar verder op zal bouwen gedurende deze track. Ook de vocals vind ik goed, hoewel ik uitgerekend op dit moment een piep in mijn oor heb. Vervolgens de opbouw, pure kippenvel. Vervolgens klapt die bassline erin zonder al teveel poespas om daarna door te bouwen naar de echte climax. Jammer dat dat stukje zich niet nog net even iets langer doorzet. In de outro merk je duidelijk dat de hoeveelheid energie weer aan het afbouwen is. Zo is deze track ook nog bruikbaar in het midden van sets.

10. The Machine Feat. Kodex - Difficult 8
De sfeer in deze track wordt goed opgebouwd. Goede kicks in de midintro en de simpele melodie is erg pakkend en doet me qua synth een beetje denken aan PPK. De climax is typisch The Machine, niet teveel poespas is de melodie met energieke uithalen aan het eind. Al met al een goede track, al mist de samenhang tussen het eerste en tweede gedeelte wel een beetje en is de climax een beetje te standaard voor The Machine. Toch nog een nette 8.

11. The Machine Feat. Chris One - Never Fall Asleep 8.4
Ook deze track is me goed bijgebleven na Defqon vorig jaar en valt qua type track in het rijtje awesome frequency en trashin'. Een minimalistische stijl met veel energie en drive. Vocalen zijn wederom goed en voegen iets toe aan deze track. Enige echte minpunt aan deze track is de lange break. De climax is daarentegen weer een groot pluspunt met de al eerder genoemde combinatie van simplisme en drive. In de tweede climax maken de kicks plaats voor de typische Chris One bassline die ervoor zorgen dat een herhaling van dezelfde climax goed mogelijk is.

12. The Machine - Fire & Ice 5.9
En van deze heerlijke reeks tracks vallen we in het dieptepunt van dit album, nouja als je de remixes niet meerekent. De midintro is nog gewoon prima, met een doffe bassline, die ervoor zorgt dat het lekker in het gehoor ligt. De break is overbodig. De melodie is wel redelijk pakkend, maar tevens iets aan de te blije kant. De synths van de climax vind ik het beste van deze plaat, heerlijke vierkante sound. De kicks zijn echter niet zo best, de dosering van bass is niet goed en ze liggen ook niet lekker in het gehoor. Ver onder het niveau van The Machine en klinkt een beetje afgeraffeld.

13. The Machine Feat. Sasha F - Restore Balance 7.9
Degelijke, tevens standaard midintro, valt verder weinig op op of aan te merken. Het tweede gedeelte van de midintro bevat weer de signature van The Machine, namelijk de melodie zonder al teveel poespas met de uithalen op het eind. De melodie is een typische Sasha F melodie (ja ik weet het) en ligt verder gewoon lekker in het gehoor. Kicks in de tracks zijn ook prima. Al met al een goede track, maar die er aan de andere kant ook niet echt uitspringt. Albumfiller van formaat.

14. The Machine - No Time To Waste 8.7
De synth in deze midintro is wat aan de saaie kant, maar de harde kicks zorgen ervoor dat de midintro wel goed beukt. Het gedeelte wat er op volgt maakt echter alles helemaal goed. Wat een geweldige melodie, blijft echt de hele dag in mijn kop hangen. Vind de scratch-achtige fx wel een beetje vreemd, maar ook weer niet echt storend. De opbouw is heerlijk subtiel, iets wat in heel veel mainstream tracks vandaag de dag ontbreekt. En dan de vocal "There isn't any time to waste" whoop en direct vliegt de climax erin, wat ervoor zorgt dat dit kleine stukje vocal ook daadwerkelijk inhoud heeft. De melodie kan ik oneindig lang naar luisteren en die inslagen van kicks eronder maken het helemaal af. Het perfecte voorbeeld van hoe mainstream wel goed kan zijn.

15. The Machine - Audiobot (B-Front Remix) 6.5
Weer iemand die zich eraan waagt om een remix te maken. Het verschil is direct te merken als de kicks er in komen, toch een wereld van verschil met The Machine kicks. Verder vind ik het origineel een van de beste tracks die hij ooit gemaakt heeft met enorm veel karakteristieke sounds. Al deze sounds zijn verdwenen en maken plaats voor een gaapopwekkend melodietje die te lang herhaald wordt. De climax is het standaard b-front recept, wat ik nu wel een keer gehoord heb. De rest van de sounds zijn te chaotisch en missen iedere vorm van karakter en ook de afmix is een heel stuk slechter dan de rest van de tracks op dit album. Nee dit komt niet eens in de buurt van het origineel. De vocals en het eind zijn trouwens wel geschikt om als laatste track van het album te dienen. Dat had ik met Initialize als eerste track een meer logische keuze gevonden. De opbouw valt verder weinig op aan te merken gezien alle tracks ongeveer even hard zijn, alleen qua energie had de volgorde anders moeten zijn.

16. The Machine Feat. Alphaverb - Enjoy 6.5
Ik heb eigenlijk niet zoveel te zeggen over deze track, het is allemaal net iets minder dan de andere Machine tracks op dit album. Het is niet slecht, maar ook weer niet goed. Het zweeft ergens tussen een voldoende en een ruim voldoende. Een 6,5 dus. Het gebrek aan kwaliteit is overigens vooral te merken in de hoge pitchkick, die klinkt gewoon amateuristisch.

17. The Machine Feat. Avrae Altana - Endure The Moment 8.0
Dan zijn we eindelijk (eigenlijk is helaas een beter woord, maar het schrijven van een review is wel erg time consuming) aangekomen bij de laatste track van dit album. De midintro is weer heerlijk met een bassline die allerlei lekkere capriolen uithaalt en een goede melodie. De break in deze track vind ik niet storend, omdat hij vanaf het begin af aan de energie en spanning goed opbouwt. Dan volgt er een anticlimax waarin de sounds van de midintro terugkomen. De track moet het vooral hebben van de subtiele verschillen. Het zet echter alles net even te lang door, wat de track een beetje langdradig maakt. De outro is gelukkig wel anders dan de rest van de track. Al met al gewoon een goede track.

127/17=7,5 gemiddeld (en als ik de twee remixen niet meetel gemiddeld een 7.7)

Al met al een prima album, met een zevental geweldige tracks en voor de rest gewoon een hoge standaard. Het is vooral de energie en drive die dit album zo geweldig maakt. Ook laat hij zien dat mainstream niet per se soft hoeft te zijn. Ook valt me op dat verschillende mensen weer andere tracks de uitschieters van het album vinden, wat een bewijs is dat de meeste tracks er niet voor niets op staan.

Gezien ik van meerder albums al een review heb geschreven even een vergelijking, daarnaast vind ik dit album net iets beter dan het album van Zany en ongeveer even goed aan Authentic Style, maar die twee heb ik nooit volledig beoordeeld. Project One staat denk ik op een 5e plek.
The Machine - Subtantial Machinery 7.5
Activator - Authentic Style (7.5?)
Zany - The Fusion of Sound (7.4?)
TNT - The Album 7.3
Project One - The Album 7.1
Digital Punk - Escape From Reality 7.0
The Pitcher - Smack 6.7
A2 Records - Unleashed 6.6
Second Identity 6.6
Noisecontrollers - E=NC2 6.3
Toneshifterz - Till Daybreak Meets 6.2
Coone - The Challenge 6.2 (heb hier rekening gehouden met dat mainstream niet mijn ding is, dus een beetje vertekende uitkomst)
Brennan Heart - Music Impressions 6.1
Brennan Heart - Midifilez 5.9
Radical Redemption - Annihilate 5.7
Frontliner - Producers Mind 5.2
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 12:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik vind die Audiobot-remix al een tijdje super. Veel beter dan het origineel juist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 12:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Jij hebt sowieso al weinig met The Machine toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 13:14 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Lyst je bent Statement of Intent vergeten? :P

Straks ook even uitgebreid beoordelen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 13:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Substream ook.

Ik ga vanvaond ook even een uitgebreidere review schrijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 13:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Machine ft. Ellie - Alive: 7
Irritante vocals op het begin, maar verder zijn de sounds wel erg dik. Vette synth!
Break is irritant hoewel die wel heel fijn begint met dat druppende water en die ambient-achtige melodie. De melodie die dan volgt past mijns inziens helemaal niet bij de break, maar op zich is die dan wel weer nice. Anti climax is baas. Vrij leeg, maar ik vind die kicks en synths gewoon erg goed bij elkaar passen.
Door die stem van Ellie een 7. Met een fatsoenlijke/ bijpassende stem was het hoger uitgevallen.

The Machine & Ryfle - Trashin': 9,8
Belanden we direct al bij mijn persoonlijke favoriet van dit album op dit moment. Vanaf de eerste sound al kippenvel. De break voor de mid intro is gelijk al mega vet. Hele rustige sfeer wordt er gebouwd, die vocals geven ook gelijk zo ontzettend veel mee voor mij. En hoe die mid er dan vervolgens in klapt na die supervette vocals :loving: :love: (L) Supervet hoe er na het eerste 'cleane' gedeelte van de eerste mid-intro een fx bij komt in het 2e gedeelte. Blijft maar doorgaan dit (al kan het mij persoonlijk niet lang genoeg duren).
Ik ben niet te stoppen hier voor mijn laptop. Wát een sounds, wát een kicks, en vooral: WÁT EEN DRIVE!!!! 1 van de beste intro's die ik ooit heb gehoord. Kan er bij wijze van spreken een boek over schrijven.
Heel klein breakje met een paar zinnen en vervolgens gewoon gruwelijk door blijven rammen.
Climax is ook heerlijk droog & vrij simpel, maar zeker effectief.
Overgang van de climax naar de outro is ook weer zoooooo vet. Dat kleine breakje met die gekke sounds die uit het 2e gedeelte van de mid komen zijn heerlijk. Outro zelf is ook weer heerlijk.
Dit nadert perfectie.

Jake Nicholls & Andy Mason - Baptism of Fire (The Machine Remix): 6,5
Oehhh, hier is de plaat met de pitchkicks. Leuk voor de afwisseling dat er een plaat met pitchkicks in zit.
Mooie mid-intro met dat klokgeluidje er net voor, lekkere reverse bass er bij :) 2e mid-intro hetzelfde idee als de 1e, maar dan met andere kicks. Klinken mijns inziens ook nog goed deze kicks. Lekkere screeches er bij, prima! Niet heel bijzonder, maar gewoon oké.
Break is ontzettend sfeervol, bouwt zich erg mooi op. Jammer dat er dan weer van die 'opbouw-kicks' (weet echt niet hoe ik ze moet noemen, die kicks net voor de climax) voor zitten. Ik vind dat meestal niet zo vet klinken. Climax zelf is prima, ik vind dat de kicks nog wel oké blijven klinken. Outro zelfde idee als de intro, prima dus.

The Machine & Thera - It is this Feeling: 7
De track begint direct al mysterieus voor mijn gevoel. Kicks klappen er ook goed op, lekkere korte halen.
Vocals in de break zijn vet, melodie is prima en het bouwt zich allemaal goed op naar de climax.
Climax zelf is niet zo bijzonder, maar klinkt wel ok. 2e climax met die andere kicks klinkt ook goed.
Geen bijzondere plaat vind ik, maar het steekt allemaal wel lekker in elkaar.

The Machine - Initialize: 6
Kicks klinken niet helemaal lekker in de mid. Ik vind de sounds die er naast liggen ook niet geweldig.
Break is wel erg mooi/ rustgevend. De melodie die volgt vind ik niet bijzonder, maar de climax die volgt vind ik dan wel weer lekkere kicks hebben. Die offbeat sound stoort mij wel. Outro is ook niet zo bijzonder.
Magere track dit.

The Machine - Place of Terror (Crypsis Remix): 4
Pluspunt zijn alle elementen die in het (geweldige) origineel zitten, de rest is bagger.

The Machine & Mindcontroller - The Dead Walk: 8
Kicks in de intro vind ik niet heel vet, klinken niet heel vol. Simpele deuntje klinkt vervolgens wel tof, en de kicks van de mid-intro klinken vervolgens ook al iets voller. Lijkt wel alsof er een 'randje' op die kicks in die intro zit :/ Vette mid-intro in ieder geval. Mooie afbouw naar de break ook, erg subtiel.
Break begint net als bij Alive met druipend water, heel chill! Wel erg frappant dat er ook een onderwater geluidje bij zit (gevoel dat je onder water bent). Grappig gedaan :thumbsup:
1e climax is lekker chaotisch, breakje er tussen is lekker kort en de 2e climax pompt ook prima door.

The Machine - Mosquito: 9,5
Eerste wat ik wil zeggen: wat een uniek nummer! Zo hoor je ze niet vaak.
Mid-intro pompt heerlijk met die reversed bass in het 1e gedeelte en die snoeikicks in het 2e gedeelte. Liggen ook fijne sounds naast. Die geluidjes in de break, aaaaaaaaaah, briljant man! Zo simpel eigenlijk, maar als je hoort hoe dat in de hele track weer terug komt is het erg mooi.
'Worship the beast' :lol: Gaat gvd over een mug. Heerlijk toch!?
Hoe de climax er in klapt is episch :worship: Eerst dus die vocals, dan verwacht je hem eigenlijk al. Maar nee, eerst het geluid van een sluitende deur, dan een geluid wat me moet doen denken aan een mug en dan klapt die er onverwachts al vlot in. Die mug-sounds komen ook weer mooi terug in de climax zelf. Kicks die er in zitten klappen er ook heerlijk op. 2e climax is ook prima (niet zo vet als de eerste).

The Machine - Awesome Frequency: 8,8
Voor de afwisseling een nummer die wel erg neigt naar Early voor mij persoonlijk. Wederom vet voor de afwisseling.
Gruwelijke 1e mid, kippenvel tot op het bot. Volle kicks en heerlijke sounds. 2e mid doet het ff dunnetjes over. Afbouwen naar die break is ook tof en past mijns inziens perfect bij de vocals die volgen.
Die sound die volgt is natuurlijk gruwelijk irritant, maar dat nemen we voor lief aangezien het ook irritant bedoelt is. Bovendien hoort het natuurlijk ook bij de vocals.
Vette opbouw naar de climax. Die climax zelf is zooooo vet. Dikke kicks met een simpele sound er naast. Simpel, maar effectief.

The Machine & Kodex - Difficult: 9,5
Puur ragwerk. Godsgruwelijk lekkere en zware kicks, niet te veel toeters en bellen, gewoon gruwelijk hard raggen. Die vocals zijn trouwens ook goud. Passen er geweldig bij.
Vette break, rustig doch erg duister. Melodie die opbouwt naar de climax is ook prima, en dan de climax er in klapt: ik kan mijn geluk niet meer op. Wat on-ge-loof-lijk hard en vet. Die kicks gaan door merg en been. 2e climax ook weer snoeihard raggen.
Samen met Mosquito een gedeelde 2e plek van het album.

The Machine & Chris One - Never Fall Asleep: 9,2
Begint al direct met een mooie break. Mid klapt er ook heerlijk op met die zware kicks. Die sounds geven ook veel energie mee. Synth die in het 2e gedeelte van de mid schuift klinkt ook tof. Break en melodie bouwen mooi op naar de climax. Wordt steeds iets drukker, klinkt prima.
Climax is dan weer vrij rustig qua sounds. Gaat wel erg hard natuurlijk.
2e climax is puur geweld, heerlijk.

The Machine - Fire & Ice: 8
En we belanden weer bij een melodieuze track. Doet me een beetje denken aan Code Black - Red Planet, weet niet precies waarom.
Intro is erg gaaf met die zware kicks en die offbeat-sounds, die ditmaal wel prima klinken. Break wederom met druipend water, en deze vrouwelijke vocals irriteren mij niet.
Climax waarin de synth verandert klinkt supergaaf! Kicks die er bij zitten vind ik ook prima.
2e climax waarbij die climax van de 1e synth nog net ff voor het begin van de climax verschijnt klinkt ook gaaf. 2e climax vind ik iets minder mooi, maar klinkt ook wel goed.

The Machine & Sasha F - Restore Balance: 8,2
Duistere sounds direct in de intro. Belletjes ^^
Mid-intro klinkt een beetje droog, en die kicks zijn het nét niet. Verder wel erg energiek maar weinig bijzonders tot nu toe.
De break is wel weer erg vet met die belletjes & die mega duistere vocals.
Beide climaxen klinken wel erorm vet. Die 2e climax, op zich doet het niks geks, maar het klinkt zo verdomd goed.

The Machine - No Time To Waste: 9,3
Opbouw naar de mid is gaaf, dat kleine laatste stukje is vet.
Die mid-intro....... mijn god, wat een kicks :drool: Die sounds er om heen ook, die zuigende en trekkende sounds (klinkt heel erg fout trouwens) zijn super!
En die break die dan volgt, wat een schoonheid :loving: Die rust, het opbouwen naar een ultiem geluksgevoel. En dan dat laatste stukje weer voor de climax: stukje vocal, sluitende deur & dan een explosie van euforie in de climax zelf :loving:
2e climax ook weer pure euforie. Sjezus, wat is dit goed zeg :worship: Overgang van de climax naar de outro is wel ietwat abrupt, had beter gekund IMO. Enige minpuntje is dat, want die outro zelf beukt ook weer als een gek.

The Machine - Audiobot (B-Front Remix): 8
Heerlijk dat B-Front deze remixt, past goed in zijn stijl.
Dikke mid met die chaotische sounds. Tof ook dat hele kleine stukje 'break' voor die gillende vrouw. Beukt lekker door dit.
Break is prima, opbouw naar de climax is ook lekker. 1e climax is ook wel tof. Echte geweld komt pas in de 2e climax. Heerlijke climax met die lange halen. Vette sfeer ook in deze plaat.

The Machine & Alphaverb - Enjoy: 7
Die eerste lange uithaal voor het stukje vocal klinkt tof. Mid-intro zelf heeft een beetje rare kicks, klinken niet helemaal lekker naar mijn mening. Wel ontzettend veel drive in de mid. De break wordt ook weer lekker opgebouwd. Toffe sfeer. Climax heeft een erg mooie melodie, maar die pitchkick mist een beetje power. Had wat meer ingezeten. Toch iets minder dan ik in de previews er van dacht. Live wel erg gaaf trouwens.
Hoor dan toch liever hun vorige collab (Chemistry of Sound).

The Machine ft. Evrae Altana - Endure the Moment: 8
Heerlijke intro met die synth die van links naar rechts beweegt en die ambient sounds die er bij zitten. Heeeeey, een vrouwelijke stem die ik tof vind :D Vervolgens de mid-intro die ook erg gaaf klinkt met die bewegende synth ( :P ).
Prachtige break komt hierna. Ultieme sfeerplaat. Vet ook dat er eerst alleen 'endure' wordt gezegd en dat 'the moment' net voor de climax er in komt. Zijn toch van die kleine dingetjes die wel tof zijn.
Aan de ene kant jammer dat de climax niet verder bouwt op die geweldige sfeer van de break, maar wat er nu staat is ook prima.
Stukje break tussen de climaxes is weer prachtig, en dan weer dezelfde climax als de eerste.
Mooi stukje muziek :D

Eindcijfer: 7,87.

Conclusie: wat een ongelooflijk vet album. Paar minderen (PoT remix/ Initialize / BoF Remix), maar ook zoveel bommetjes. Hier gaan wel een paar platen van terugkomen in mijn top 10 van 2012, kan niet anders.
Ik verbaas me er ook over hoe hoog mijn cijfers zijn, dit had ik van tevoren niet verwacht. Beste album ooit denk ik. Hoewel ik dit ook zei over A² album (wat dus erg tegenviel) en NC album (kwaliteit is ontzettend hoog, maar tracks doen mij niet heel veel), vertrouw ik er op dat dit gewoon het beste Hardstyle album ooit is.
Kwaliteit is ontzettend hoog, en het is ook helemaal mijn ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 13:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Jij hebt sowieso al weinig met The Machine toch?

Bij Audiobot vind ik de verschillende elementen gewoon niet zo goed bij elkaar passen. Het is een hele mooie, dromerige plaat met veel te harde kicks. Er zit niet echt een hoogtepunt ofzo in. B-Front heeft er een hele toegankelijke en makkelijke plaat van gemaakt met zijn eigen sound, veel meer geschikt voor de dansvloer :)

Ik had weinig met The Machine, maar daar is met dit album veel verandering in gekomen :)
Toen ik 3/2 jaar geleden kennis met zijn muziek maakte vond ik zijn stijl niet echt pakkend, en vind het nog steeds een beetje onwennig en lomp. Toen was de meeste hardstyle ook nog best in orde (2010 was een topjaar wat dat betreft) en dan boeien mij artiesten als hij vrij weinig. Nu is hij een van de weinige die een volwassen sound aan de dag brengt binnen dit genre. En veel van zijn albumtracks zijn ook een stuk beter geschikt voor op een feest dan zijn oude werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

01. The Machine Feat. Ellie - Alive 5,5
Het album begint jammer genoeg met 1 van de minste tracks van het album, maar wel een logische keuze. Nummer begint met wat gecutte vocals en een reverse bass die in combinatie met de sounds wel wat energie opwekt, maar ik vind de vocals irritant klinken. Mid-intro heeft een te zeurderige synth, ligt me niet lekker in het gehoor. Vind de break op de vocals na wel vet, zitten een paar vette sounds in en het is mooi rustig. Synth in de opbouw naar de climax is weer zo zeurderig.. Neemt gelukkig af als de climax begint, maar vind het alsnog niet speciaal. Tweede climax voegt voor mij ook weinig toe.

02. The Machine & Ryfle - Trashin' 8,5
Erg vet hoe de track begint met dat spooky sfeertje. Daarna knalt gelijk de melodie erin, die heel vet is met die uithalen. 'Anti' die daarna volgt klinkt ook lekker, toffe sounds en lekkere kicks. Hoor ook een sound uit Rate Reducer (Headhunterz Remix), die ik er helaas wat minder bij vind passen. Tweede mid-intro is echt dik met die typische The Machine kicks, maar man man.. Die climax is echt ziek. Zo'n vette herhalende melodie die aan het einde nog even omhoog schiet. Ook vet dat deze maar door blijft knallen, zit nauwelijks een break in. Een minpunt van deze track vind ik de vocals, vind de stem niet lekker klinken.

03. Jack Nicholls & Andy Mason - Baptism Of Fire (The Machine Remix) 6
Reverse bass waarmee deze begint vind ik niet helemaal lekker klinken en de mid-intro vind ik iets te standaard voor zijn doen. Screeches en kicks zijn wel oké, maar niet echt speciaal. Vind de break matig. Sidechain in de climax is wel erg lekker, maar de kicks zijn minder en het pitchen is ook niet mooi gedaan imo. Tweede climax heeft net als in Alive weinig toegevoegde waarde.

04. The Machine & DJ Thera - It Is This Feeling 8
Dit is echt een dikke plaat. Heel mooi hoe je de invloeden hoort van beide kanten, top combinatie. Vet hoe de intro opgebouwd word met die melodie en vocals. Knalt verder gewoon goed door, mooie volle kicks en sounds. Break is echt super, vette vocals uit volgens mij Saw en vette effecten. Opbouw naar de climax lijkt wat blij, maar de sidechain zorgt toch voor een soort duister effect. Tweede climax, wat een energie komt er hier los zeg! Echt dikke kicks en hoe de kicks 'doorrollen' klinkt echt vet. Daarna bouwt het nummer af met een rustige outro. Ja, erg lekker deze!

05. The Machine - Initialize 7,5
Beetje een vervelende kick en synth in de mid-intro, maar niet super storend. Opbouw naar de climax is gewoon mooi rustig en die melodie is echt prachtig. Ik hou wel van dit soort snelle melodieën. Kicks in de climax komen jammer genoeg niet lekker uit de verf. Erg jammer van de 2e climax, vind het simpelweg echt niet mooi. Had deze melodie liever in een andere track gezien. Heb er verder weinig over te zeggen.

06. The Machine - Place Of Terror (Crypsis Remix) 5,5
Is natuurlijk al een tijdje uit en ben hem op zich wel meer gaan waarderen dan eerst, het is alleen zo zonde dat de sfeer uit het origineel er nauwelijks meer in zit. Sprookjesachtige break doet me niks en de dubstep ook niet. Wel leuk dat ie het erin doet, maar het mist kracht. Mid-intro erna is op zich wel leuk. Sound effects zijn vet, maar de kicks verpesten het. Vind de melodie echt heel sterk, dat is ook de reden dat ik deze track luister. Kicks zijn simpelweg niet mooi. Moet deze nog een keer goed live horen om te kunnen beoordelen of ze het live wel goed doen. Alweer jammer van de 2e climax, vind het niet klinken.

07. The Machine & Mindcontroller Feat. Evrae Altana - The Dead Walk 9
Dit is een track waar ik erg naar uit keek. Met deze titel en de vocals die erin zitten verwacht je een hele duistere track, maar ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Neemt niet weg dat het een hele dikke plaat is, want ik vind echt alles aan dit nummer vet. Vocals, mid-intro, kicks, de volle maar korte break, maar vooral die melodie. Echt wauw. Ook vet hoe die in het tweede gedeelte omhoog gaat, zorgt echt voor een mooie harmonie. Tweede climax is ook weer zo gruwelijk met die langere uithalen, die heerlijke volle kicks en hoe het eindigt met die kickroll. Echt een prachtplaat.

08. The Machine - Mosquito 8
Heel apart nummer, maar super vet. Echt mooi dat dit soort tracks nog gemaakt worden binnen de hardstyle. Reverse bass in combinatie met de screech in de mid-intro is vet, ook vette sounds op de achtergrond. Tweede gedeelte van de mid-intro heeft een lekkere kick. Vind de break ook tof, gewoon een simpele maar mooie opbouw naar de climax. Nog even een vette vocal en dan knalt die climax erin. Net als in de mid-intro is de combinatie tussen verschillende sounds en effecten echt heel tof gedaan. Tweede climax, waar de melodie wordt doorgezet, is ook erg lekker. Heb er verder weinig over te zeggen, gewoon een hele toffe plaat.

09. The Machine - Awesome Frequency 8
Toen ik deze voor het eerst hoorde bij The Magic Show vond ik het niet zo'n bijzondere plaat, maar deze plaat is simpel en effectief en zet toch een soort duistere sfeer neer. Erg tof. Heerlijke volle kicks in de mid-intro die in combinatie met die lage sounds erg goed uit de verf komen. Opbouw is ook tof. Super vet gedaan hoe de climax erin knalt die eigenlijk nogal leeg is, maar toch effectief. Wil deze graag een keer live horen, volgens mij zijn die kicks echt absurd hard.

10. The Machine & Kodex - Difficult 8
Dit nummer heeft een hele vette mysterieuze sfeer, ook al is het imo best een nietszeggend nummer. Kicks in de mid-intro zijn een mooie combinatie tussen die van Kodex en The Machine. Vind het ook altijd vet als het wordt opgebouwd met van die lage kicks. De effecten die je hoort passen er goed bij, heb er alleen niet echt een woord voor. Tweede gedeelte van de mid-intro had van mij niet gehoeven. Piano in de break is vet en de melodie ook, vooral die uithaal. Climax knalt heerlijk met die kicks. Geluiden in de outro zijn ook vet, nummer zit bomvol met sounds. Weer een dikke track.

11. The Machine & Chris One - Never Fall Asleep 9,5
Voor mij de beste track van het album en 1 van de beste tracks van het jaar. Nagenoeg een perfecte plaat. Nummer begint al met een heerlijk sfeervol breakje en vette vocals, waarna die mid-intro met gruwelijke kicks en sounds erin klapt. In het tweede gedeelte van de mid-intro komen die soort van schreeuwende sounds er nog bij, heel vet. De melodie is simpel, maar oh zo effectief. Eerste climax knalt goed door, maar wat een absurde energie uitbarsting in de tweede climax zeg. Dit maak je echt niet vaak mee. Live is deze track ook echt een ervaring op zich.

12. The Machine - Fire & Ice 4,5
Na de beste track komt de gelijk de minste track van het album. Vind hier echt heel weinig aan. Net als in Initialize weer van die kicks die niet helemaal lekker klinken en de rest van de mid-intro is ook niet speciaal. Vocals en break zijn wel sfeervol, maar vind de melodie totaal niet mooi. Bovendien is de synth in de eerste climax me te zeurderig en weerhoudt dat me er al van om hem te luisteren.

13. The Machine & Sasha F - Restore Balance 8
Deze is erg tof. Vind het mooi hoe The Machine ook duidelijk zijn Sasha F kant in dit nummer heeft verwerkt, het lijkt gewoon echt op een collab. Nummer begint gelijk goed met een dikke screech en goede kicks. Ook hier weer van die vette sounds op de achtergrond, daar is ie echt heel sterk in. Tweede mid-intro vind ik iets minder, maar wel een leuke opvulling voor het nummer. Vocals zijn ook vet. Melodie is echt typisch zijn Sasha F kant, heel dik dus. Ook heel vet hoe de melodie in de laatste paar tonen omhoog gaat. In de tweede climax worden de kicks nog iets opgepompt en de melodie 'ingekort', helemaal prima.

14. The Machine - No Time To Waste 9
Wat een geweldige plaat, kan het niet anders zeggen. Mid-intro is niet eens heel bijzonder, maar wel tof. Vind de kicks ook heerlijk. De break is erg mooi, heel rustgevend en mysterieus. Ook vet hoe de synth er in de climax in knalt zonder dat je hem echt van te voren hebt gehoord. De melodie is de hoofdreden dat ik deze plaat zo'n hoog cijfer geef, want die is echt geweldig. Dit is zo'n soort melodie die ik echt een uur lang achter elkaar kan horen. Die sound tussen de 2 climaxen in is ook erg vet. Veel meer heb ik er niet eigenlijk niet over te zeggen.

15. The Machine - Audiobot (B-Front Remix) 8
Een hele geslaagde remix. Ben deze echt gaan waarderen na een paar keer goed luisteren. B-Front zijn tracks steken altijd prima in elkaar. Vocals blijven lekker, screeches en kicks in de mid-intro zijn dik, koorzang stukjes ertussendoor ook heel vet. Tweede gedeelte van de mid-intro komt die lage sound er nog bij, klinkt allemaal super. Break is kort maar krachtig en dat is in dit geval ook een goede keuze geweest. Melodie is gewoon lekker en ook in de climax doen de kicks het weer prima, vind de pitchkicks ook niet heel storend. Heb er nog niet echt op gelet hoe ze het live doen. Vind alleen de uithalen in de tweede climax te lief klinken, helemaal als je weet wat voor screeches B-Front kan maken. Outro is ook lekker, alleen jammer dat die screech niet langer doorgehaald wordt.

16. The Machine & Alphaverb - Enjoy 6
Op zich is dit geen slechte plaat, maar ik vind de sounds van Alphaverb in deze track niet geweldig en die liggen wel aardig op de voorgrond. Kicks in de mid-intro knallen wel goed, vooral in het tweede gedeelte. Heerlijk die rag kicks van The Machine. Vind de melodie dus niet echt vet en de pitchkicks hadden ook niet gehoeven. Tweede climax is wel leuk, maar meer niet. Vind dit op het tweede gedeelte van de mid-intro na een beetje een saaie plaat.

17. The Machine Feat. Evrae Altana - Endure The Moment 8
Het nummer begint al hetzelfde als de Insomnia Remix, dan weet je dat het goed zit. Die vocals van Evrae Altana zijn echt vet. Als die mid-intro erin klapt, pfoe wat een kicks en sounds. Zitten ook vette kickrolls in deze track. Vind de break weer erg sfeervol. Perfecte combinatie met de vocals. De climax heeft weer dezelfde sounds als de mid-intro en daardoor wordt de track wel wat langdradig, maar het is niet vervelend. Outro is ook vet, hier komen de kicks echt goed tot z'n recht met die zachte sounds erbij.

Eindcijfer: 7,4 afgerond naar een 7,5

Al met al een geweldig album met veel prachtige platen en maar een paar tracks die ik niet zal luisteren. Ik denk wel dat ik nu al kan zeggen dat ik dit het beste hardstyle album ooit vind. Zijn tracks zijn kwalitatief gezien gewoon zo sterk. Je merkt wel echt dat hij er echt mee bezig is geweest om het perfect te krijgen. In iedere track zitten zoveel sounds die ook nog is allemaal nagenoeg perfect uitgewerkt zijn. Ook vind ik het geniaal dat er toch veel melodieuze platen op staan, maar eigenlijk maar erg weinig zachte platen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 14:02 
 
Hardtraxx Veteran

Iedereen geeft hier gemm tussen de 6.5 & 7.5 ongeveer maar dat zie ik ook staan bij het album bijv. van de Noisecontrollers. En dit album is daadwerkelijk veel beter. De beste track word ook vaak als meetlat gebruikt.

EDIT: zou wel vet zijn als iemand die hier echt heel goed kan mixen een setje ervan maakt van ongeveer 80 min.
voor op een cd'tje. Wel graag als losse tracks en geen doorlopend nummer van meer als 1 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 14:10 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat is jouw mening, ik bijvoorbeeld heb het NC album gemiddeld maar een 6.2 gegeven. Bovendien vergelijk je verschillende normeringen met elkaar. Ik geef bijna nooit cijfers boven een 9, terwijl anderen met negens strooien. Je moet de cijfers van de verschillende per individu met elkaar vergelijken.

Daarnaast wordt iedere track afzonderlijk beoordeeld en velen geven ook nog een gemiddelde na afloop. Ik vind de conclusie dat de beste track als meetlat wordt gebruikt daarom maar vreemd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 14:14 
 
Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Dat is jouw mening, ik bijvoorbeeld heb het NC album gemiddeld maar een 6.2 gegeven. Bovendien vergelijk je verschillende normeringen met elkaar. Ik geef bijna nooit cijfers boven een 9, terwijl anderen met negens strooien. Je moet de cijfers van de verschillende per individu met elkaar vergelijken.

Daarnaast wordt iedere track afzonderlijk beoordeeld en velen geven ook nog een gemiddelde na afloop. Ik vind de conclusie dat de beste track als meetlat wordt gebruikt daarom maar vreemd.

ik denk dat er toch wel een aantal mensen (ik doe het zelf ook zonder het in de gaten te hebben) bijv. Pillars of creation of een andere track een 9 hebben gegeven en daarna volgt een track die ze minder vinden en dan nog een 7.5 geven. Terwijl er bij een ander album misschien wel een beter nummer een 7.2 krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wout1997 schreef:
Lyst schreef:
Dat is jouw mening, ik bijvoorbeeld heb het NC album gemiddeld maar een 6.2 gegeven. Bovendien vergelijk je verschillende normeringen met elkaar. Ik geef bijna nooit cijfers boven een 9, terwijl anderen met negens strooien. Je moet de cijfers van de verschillende per individu met elkaar vergelijken.

Daarnaast wordt iedere track afzonderlijk beoordeeld en velen geven ook nog een gemiddelde na afloop. Ik vind de conclusie dat de beste track als meetlat wordt gebruikt daarom maar vreemd.

ik denk dat er toch wel een aantal mensen (ik doe het zelf ook zonder het in de gaten te hebben) bijv. Pillars of creation of een andere track een 9 hebben gegeven en daarna volgt een track die ze minder vinden en dan nog een 7.5 geven. Terwijl er bij een ander album misschien wel een beter nummer een 7.2 krijgt.

Dit merk ik eigenlijk best wel bij mezelf, wat jij beschrijft :P
Ik probeer de nummers los te beoordelen, maar ik kan het niet helpen om het onderling te vergelijken.

En het is bij mij ook zo dat ik bijvoorbeeld (zeg niet dat het zo is, maar het kan zijn) een 7,5 van dit album beter vindt dan een 8 van een ander album.
Eigenlijk heel slecht van me :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 14:32 
 
Hardtraxx Veteran

Je hebt het pas in de gaten als je het terugleest.
Heel menselijk, veel mensen doen het tenzij je een lijst bijhoud net als lyst dan vergis je jezelf niet in zoiets :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 14:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wout1997 schreef:
EDIT: zou wel vet zijn als iemand die hier echt heel goed kan mixen een setje ervan maakt van ongeveer 80 min.
voor op een cd'tje. Wel graag als losse tracks en geen doorlopend nummer van meer als 1 uur.


Mag niet, had iemand ook gedaan met het Coone album en in de livesets sectie geplaatst maar hij werd verwijdert omdat het dan eigenlijk gewoon een album is wat je gratis te download zet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 14:35 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Wout1997 schreef:
Je hebt het pas in de gaten als je het terugleest.
Heel menselijk, veel mensen doen het tenzij je een lijst bijhoud net als lyst dan vergis je jezelf niet in zoiets :P

De meeste nummers in mijn collectie hebben een cijfer, dus mijn normering is inderdaad wel redelijk consequent. Dat eerste mag ook wel overigens, met zoveel bagger hardstyle tracks in mijn verzameling is een filter op beoordeling toch een verademing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 14:44 
 
Hardtraxx Veteran

Vannacht maar eens even aanplurren! :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2012 14:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Wout1997 schreef:
Je hebt het pas in de gaten als je het terugleest.
Heel menselijk, veel mensen doen het tenzij je een lijst bijhoud net als lyst dan vergis je jezelf niet in zoiets :P

De meeste nummers in mijn collectie hebben een cijfer, dus mijn normering is inderdaad wel redelijk consequent. Dat eerste mag ook wel overigens, met zoveel bagger hardstyle tracks in mijn verzameling is een filter op beoordeling toch een verademing.


Als je die tracks zo bagger vind waarom koop je ze dan? Of download jij stiekem alles? :nono:

The Dead Walk, Awesome Frequency en Mosquito zijn trouwens mijn absolute favorieten van het album, zet ze telkens weer opnieuw op. :D
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle