Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 18:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Festuca schreef:


Bedankt man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 20:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Klinkt lekker, zit goede flow in!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 20:36 
 
Hardtraxxer

binnen! #Nice! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 20:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kun je twitter nu ook al koppelen aan hardtraxx? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 20:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
Lyst schreef:
95% van de reverse basslines en gated kicks in de oude hardstyle pitchen niet. In de hardtrance die ik luister blijft de bassline vaak ook gewoon op dezelfde toon. En in genres als industrial of schranz lijkt het me ook sterk. Dus ik vraag me af hoe beperkt jij de EDM ziet? Daarnaast is er buiten de EDM volgens mij ook niet zoiets als een pitchende bassdrum op en drumstel. En daar klinkt alles ook wel gewoon harmonieus. Ik heb soms het idee dat sommigen het element noodzakelijker doen voorkomen dan het is.

En het gaat me nog niet eens om het pitchen zelf, ik vind bastonen in die hogere frequenties gewoon een afschuwelijk geluid.

Op een drumstel pitcht het niet omdat het een hele korte kick is (zoals in de hardstyle de punch niet mee pitcht) Met niet egt een bepaalde over aanwezige klank... daarboven op zit bij akoestische muziek vaak een bass gitaar, die voor de rest van de bass zorgt, en die gaat met de muziek mee... Bij de meeste elektronische muziek genres geld het zelfde principe: Korte kick's met een aparte bassline die met de muziek meegaat.
Maar genres zoals Hardstyle en Hardcore hebben lange kicks zonder aparte een bassline (eigenlijk kick en bassline in 1) die heel veel body heeft, en door de distortion ook egt een bepaalde klank krijgt. Hierdoor kan het soms egt lelijk gaan klinken met sommige van die extreme melo's van tegenwoordig, maar ook lang niet altyd.
Bij Hardtrance zonder aparte bassline zijn de kick's zonder egte distortion, en is de tail niet over aanwezig en draait het meer om de punch (zoals early Hardstyle) waardoor het ook niet snel lelijk gaat klinken...


True story, maar wil hier toch even opmerken dat veel professionele drummers hun snares en bassdrum(s) wel degelijk stemmen. Veel drummers hebben zelfs zoveel snares dat ze voor iedere toonsoort een snaredrum hebben die daarvan de priem of de kwint is, waardoor het dus altijd harmonisch klinkt. Moet je wel een groot drumstel hebben trouwens ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 20:51 
 
Hardtraxx Veteran

Zygoma schreef:
RAW-vizion schreef:
Lyst schreef:
95% van de reverse basslines en gated kicks in de oude hardstyle pitchen niet. In de hardtrance die ik luister blijft de bassline vaak ook gewoon op dezelfde toon. En in genres als industrial of schranz lijkt het me ook sterk. Dus ik vraag me af hoe beperkt jij de EDM ziet? Daarnaast is er buiten de EDM volgens mij ook niet zoiets als een pitchende bassdrum op en drumstel. En daar klinkt alles ook wel gewoon harmonieus. Ik heb soms het idee dat sommigen het element noodzakelijker doen voorkomen dan het is.

En het gaat me nog niet eens om het pitchen zelf, ik vind bastonen in die hogere frequenties gewoon een afschuwelijk geluid.

Op een drumstel pitcht het niet omdat het een hele korte kick is (zoals in de hardstyle de punch niet mee pitcht) Met niet egt een bepaalde over aanwezige klank... daarboven op zit bij akoestische muziek vaak een bass gitaar, die voor de rest van de bass zorgt, en die gaat met de muziek mee... Bij de meeste elektronische muziek genres geld het zelfde principe: Korte kick's met een aparte bassline die met de muziek meegaat.
Maar genres zoals Hardstyle en Hardcore hebben lange kicks zonder aparte een bassline (eigenlijk kick en bassline in 1) die heel veel body heeft, en door de distortion ook egt een bepaalde klank krijgt. Hierdoor kan het soms egt lelijk gaan klinken met sommige van die extreme melo's van tegenwoordig, maar ook lang niet altyd.
Bij Hardtrance zonder aparte bassline zijn de kick's zonder egte distortion, en is de tail niet over aanwezig en draait het meer om de punch (zoals early Hardstyle) waardoor het ook niet snel lelijk gaat klinken...


True story, maar wil hier toch even opmerken dat veel professionele drummers hun snares en bassdrum(s) wel degelijk stemmen. Veel drummers hebben zelfs zoveel snares dat ze voor iedere toonsoort een snaredrum hebben die daarvan de priem of de kwint is, waardoor het dus altijd harmonisch klinkt. Moet je wel een groot drumstel hebben trouwens ^^

Haha naja, ben geen drummer dus zoveel weet ik er ook niet van. Weet wel dat ze dat met toms doen, maar snares nooit geweten...
En ja tuurlijk stemmen ze hun kickdrums, in bijv.. De hardstyle is de punch ook op een bepaalde toon gestemd, maar dat betekend niet dat hij altyd op de toonhoogte van de rest van de track is;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 21:13 
 
Hardtraxx Newbie

Ik vind het maar standaard
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 21:13 
 
Artiest

Mijn piano is ook gestemd... hoe irrelevant is dit verhaal nu dan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 21:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Mijn piano is ook gestemd... hoe irrelevant is dit verhaal nu dan :lol:

Omdat er beweerd werd dat drums (bijna) geen pitch hebben, of in ieder geval niet mee pitchen, maar wat dus niet altijd het geval is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 21:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Agh Lyst ik ga door met m'n leven en zie liever wat een track wel is en niet wat het niet is.

Stiekem blijf je net zo hard hangen ^^

Ik kan wel genieten van dit soort prachtige discussies :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2011 13:57 
 
Hardtraxxer

Wat een bazen plaat! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2011 23:40 
 
Hardtraxx Elite

lekker plaatje :thumbup:
fusion recordzzzzzzzz :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2011 23:41 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

tijntjuh120 schreef:
lekker plaatje :thumbup:
fusion recordzzzzzzzz :thumbsup:


Het is Fusion Records
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2011 23:45 
 
Hardtraxxer

wootum schreef:
tijntjuh120 schreef:
lekker plaatje :thumbup:
fusion recordzzzzzzzz :thumbsup:


Het is Fusion Records


owned! :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2011 23:51 
 

SvonD schreef:
wootum schreef:
tijntjuh120 schreef:
lekker plaatje :thumbup:
fusion recordzzzzzzzz :thumbsup:


Het is Fusion Records


owned! :list:

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2011 23:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
Kun je twitter nu ook al koppelen aan hardtraxx? >.<


Hahaha, held.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 18:52 
 
Hardtraxx Elite

wootum schreef:
tijntjuh120 schreef:
lekker plaatje :thumbup:
fusion recordzzzzzzzz :thumbsup:


Het is Fusion Records

weetk okwel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 18:57 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

tijntjuh120 schreef:
wootum schreef:
tijntjuh120 schreef:
lekker plaatje :thumbup:
fusion recordzzzzzzzz :thumbsup:


Het is Fusion Records

weetk okwel ;)


:aww: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 21:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vanmiddag maar eens door een setje heen gemixt en hij is toch echt wel lekker! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 18:55 
 
Hardtraxx Veteran

Ben toch niet overtuigd van deze track. Melodie is prima maar de kicks zijn een stuk minder .. Mist wat kracht naar mijn mening :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 15:21 
 
Hardtraxxer

Solis schreef:
Henk-Jan schreef:
Kun je twitter nu ook al koppelen aan hardtraxx? >.<


Hahaha, held.


Hardtraxx heeft twitter Btw?
dat hekje was omdat ik het kopieërde van mn Tweet xd

maargoed ik zie dat ie nogsteeds mooi op nr 1 staat sinds release @ Hardstyle.com dus mensen vinden m toch stiekem wel goed :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 09:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

yum yum :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 15:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

High Definition schreef:
yum yum :D


Afbeelding

:drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2011 18:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik denk als je alleen de lage kick pakt(zoals hij in de outro zit) En die onder alle climaxen gooit dat dit een zwaar vette plaat kan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 20:07 
 

Ik luister deze plaat standaar 3 tot 5x per dag. Ik krijg er onwijs goede zin van.
De plaat neemt me echt volledig in zijn greep en ik geniet er intens van!

Oh, ik wil deze daarom zo graag live horen!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle