Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 00:40 
 
Hardtraxx Addict

Neilio schreef:
Daarnaast heeft ELKE genre in EDM een kick en bas die meegaat met de melodie of akkoord. Hierin onderscheid hardstyle zich niet. Echter is een kickbas (een degelijke) in hardstyle wel een flink stuk lastiger te maken.

hardtrance dan? ;)
over plaat: vind het maar 3x niks
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 00:42 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

95% van de reverse basslines en gated kicks in de oude hardstyle pitchen niet. In de hardtrance die ik luister blijft de bassline vaak ook gewoon op dezelfde toon. En in genres als industrial of schranz lijkt het me ook sterk. Dus ik vraag me af hoe beperkt jij de EDM ziet? Daarnaast is er buiten de EDM volgens mij ook niet zoiets als een pitchende bassdrum op en drumstel. En daar klinkt alles ook wel gewoon harmonieus. Ik heb soms het idee dat sommigen het element noodzakelijker doen voorkomen dan het is.

En het gaat me nog niet eens om het pitchen zelf, ik vind bastonen in die hogere frequenties gewoon een afschuwelijk geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 01:22 
 
Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
95% van de reverse basslines en gated kicks in de oude hardstyle pitchen niet. In de hardtrance die ik luister blijft de bassline vaak ook gewoon op dezelfde toon. En in genres als industrial of schranz lijkt het me ook sterk. Dus ik vraag me af hoe beperkt jij de EDM ziet? Daarnaast is er buiten de EDM volgens mij ook niet zoiets als een pitchende bassdrum op en drumstel. En daar klinkt alles ook wel gewoon harmonieus. Ik heb soms het idee dat sommigen het element noodzakelijker doen voorkomen dan het is.

En het gaat me nog niet eens om het pitchen zelf, ik vind bastonen in die hogere frequenties gewoon een afschuwelijk geluid.

Op een drumstel pitcht het niet omdat het een hele korte kick is (zoals in de hardstyle de punch niet mee pitcht) Met niet egt een bepaalde over aanwezige klank... daarboven op zit bij akoestische muziek vaak een bass gitaar, die voor de rest van de bass zorgt, en die gaat met de muziek mee... Bij de meeste elektronische muziek genres geld het zelfde principe: Korte kick's met een aparte bassline die met de muziek meegaat.
Maar genres zoals Hardstyle en Hardcore hebben lange kicks zonder aparte een bassline (eigenlijk kick en bassline in 1) die heel veel body heeft, en door de distortion ook egt een bepaalde klank krijgt. Hierdoor kan het soms egt lelijk gaan klinken met sommige van die extreme melo's van tegenwoordig, maar ook lang niet altyd.
Bij Hardtrance zonder aparte bassline zijn de kick's zonder egte distortion, en is de tail niet over aanwezig en draait het meer om de punch (zoals early Hardstyle) waardoor het ook niet snel lelijk gaat klinken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 01:23 
 

Lyst schreef:
95% van de reverse basslines en gated kicks in de oude hardstyle pitchen niet.

En het gaat me nog niet eens om het pitchen zelf, ik vind bastonen in die hogere frequenties gewoon een afschuwelijk geluid.

Ik begreep dat de eerste 100x ook al hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 03:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

bijna in elk topic van een track oid, is er een discussie met Lyst over kick's reverse bass etc. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 04:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
Lyst schreef:
95% van de reverse basslines en gated kicks in de oude hardstyle pitchen niet. In de hardtrance die ik luister blijft de bassline vaak ook gewoon op dezelfde toon. En in genres als industrial of schranz lijkt het me ook sterk. Dus ik vraag me af hoe beperkt jij de EDM ziet? Daarnaast is er buiten de EDM volgens mij ook niet zoiets als een pitchende bassdrum op en drumstel. En daar klinkt alles ook wel gewoon harmonieus. Ik heb soms het idee dat sommigen het element noodzakelijker doen voorkomen dan het is.

En het gaat me nog niet eens om het pitchen zelf, ik vind bastonen in die hogere frequenties gewoon een afschuwelijk geluid.

Op een drumstel pitcht het niet omdat het een hele korte kick is (zoals in de hardstyle de punch niet mee pitcht) Met niet egt een bepaalde over aanwezige klank... daarboven op zit bij akoestische muziek vaak een bass gitaar, die voor de rest van de bass zorgt, en die gaat met de muziek mee... Bij de meeste elektronische muziek genres geld het zelfde principe: Korte kick's met een aparte bassline die met de muziek meegaat.
Maar genres zoals Hardstyle en Hardcore hebben lange kicks zonder aparte een bassline (eigenlijk kick en bassline in 1) die heel veel body heeft, en door de distortion ook egt een bepaalde klank krijgt. Hierdoor kan het soms egt lelijk gaan klinken met sommige van die extreme melo's van tegenwoordig, maar ook lang niet altyd.
Bij Hardtrance zonder aparte bassline zijn de kick's zonder egte distortion, en is de tail niet over aanwezig en draait het meer om de punch (zoals early Hardstyle) waardoor het ook niet snel lelijk gaat klinken...

En zo is het. Deze kleine kerel heeft kennelijk meer verstand van dan de gemiddelde hardtraxx'er die whined over pitchkicks.

En Lyst, leuk dat je het niet van houdt. Maar dit is hardstyle nu. Luister er dan maar niet naar.

Dat is echt hetzelfde dat je nu elke keer Cheeseburger gaat eten, maar dan elke keer zeggen: "Kaas is echt vies, de smaak en de kleur van de kaas alleen al afschuwelijk. Maar toch ga ik het opeten."

omnomnomnom de pitchkicks en de kaas omnomnomnom

Ik geef overigens wel toe dat ik persoonlijk de kicks niet zo'n mooie klank hebben, maar overall, Not bad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 10:35 
 
Hardtraxx Newbie

RAW-vizion schreef:
Lyst schreef:
95% van de reverse basslines en gated kicks in de oude hardstyle pitchen niet. In de hardtrance die ik luister blijft de bassline vaak ook gewoon op dezelfde toon. En in genres als industrial of schranz lijkt het me ook sterk. Dus ik vraag me af hoe beperkt jij de EDM ziet? Daarnaast is er buiten de EDM volgens mij ook niet zoiets als een pitchende bassdrum op en drumstel. En daar klinkt alles ook wel gewoon harmonieus. Ik heb soms het idee dat sommigen het element noodzakelijker doen voorkomen dan het is.

En het gaat me nog niet eens om het pitchen zelf, ik vind bastonen in die hogere frequenties gewoon een afschuwelijk geluid.

Op een drumstel pitcht het niet omdat het een hele korte kick is (zoals in de hardstyle de punch niet mee pitcht) Met niet egt een bepaalde over aanwezige klank... daarboven op zit bij akoestische muziek vaak een bass gitaar, die voor de rest van de bass zorgt, en die gaat met de muziek mee... Bij de meeste elektronische muziek genres geld het zelfde principe: Korte kick's met een aparte bassline die met de muziek meegaat.
Maar genres zoals Hardstyle en Hardcore hebben lange kicks zonder aparte een bassline (eigenlijk kick en bassline in 1) die heel veel body heeft, en door de distortion ook egt een bepaalde klank krijgt. Hierdoor kan het soms egt lelijk gaan klinken met sommige van die extreme melo's van tegenwoordig, maar ook lang niet altyd.
Bij Hardtrance zonder aparte bassline zijn de kick's zonder egte distortion, en is de tail niet over aanwezig en draait het meer om de punch (zoals early Hardstyle) waardoor het ook niet snel lelijk gaat klinken...


Daar heeft hij gelijk in, de staart van een 'hardstyle' kick heeft ook een bepaalde frequentie en als deze niet meer fijn wanneer de melodie akkoorden omhoog om omlaag gaan zullen ze gepitcht worden. Daarin tegen zoals hierboven al genoemd werd heeft een drum kick bijna altijd alleen maar een harde punch. Hierzin zit geen klank die scheef kan klinken om een bepaalde klank van de melodie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 11:36 
 
Artiest

Iedereen hier trapt open deuren in, kunnen we nu eindelijk weer over de track praten :lol:
Ik bedoel dit is de beste man z'n eerste release op Fusion en ik vind het verre van een slechte. Hij kon me vroeger nooit boeien, maar hier zit een lekkere sfeer in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 11:52 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik snap ook wel waarom het zo is, ik ben niet achterlijk hoor. (Hoewel dat van de basgitaar een goed punt is :thumbup: , gelukkig hoor ik die nooit zo extreem hoog gaan.)
En hoezo mag ik niet meer reageren. Als Neilio onzin verkondigt door te zeggen dat het in ieder genre in de EDM gebruikelijk is, dan mag ik hem daar toch wel in herstellen. Zoals ik al zei, men doet alsof een dergelijke melodie zonder pitchkicks echt niet klinkt, maar blijkbaar klinkt het met korte kicks dus wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 20:52 
 
Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ik snap ook wel waarom het zo is, ik ben niet achterlijk hoor. (Hoewel dat van de basgitaar een goed punt is :thumbup: , gelukkig hoor ik die nooit zo extreem hoog gaan.)
En hoezo mag ik niet meer reageren. Als Neilio onzin verkondigt door te zeggen dat het in ieder genre in de EDM gebruikelijk is, dan mag ik hem daar toch wel in herstellen. Zoals ik al zei, men doet alsof een dergelijke melodie zonder pitchkicks echt niet klinkt, maar blijkbaar klinkt het met korte kicks dus wel.

Omdat een bassgitaar heel erg laag gaat, als je dat met een distortion kick doet klinkt het te troebel ;)
En soms gaat een bassgitaar juist nog hoger als Hs kicks, maar heb je er geen last van omdat het niet op de voorgrond van te track staat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 21:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Almighty schreef:
Lyst schreef:
95% van de reverse basslines en gated kicks in de oude hardstyle pitchen niet.

En het gaat me nog niet eens om het pitchen zelf, ik vind bastonen in die hogere frequenties gewoon een afschuwelijk geluid.

Ik begreep dat de eerste 100x ook al hoor


:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 01:02 
 
Artiest
Avatar gebruiker

@ Hardstyle.com

http://www.hardstyle.com/profite/split- ... iginal-mix
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 01:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Festuca schreef:
@ Hardstyle.com

Doe ff de hele link erbij, hier heb je toch niets aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 01:04 
 
Artiest
Avatar gebruiker

ja kan gvd niet toveren he!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 01:10 
 
Hardtraxxer

Festuca schreef:

Foutje van hardstyle.com?
Zou pas de 28e komen. Worship is vandaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 01:11 
 
Artiest
Avatar gebruiker

denk het ja :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 01:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mooi toch? Heb je hem een weekje eerder :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 01:12 
 
Hardtraxxer

Dat wel ja :) Vind het een lekkere plaat. Zeker een goede eerste release voor hem op fusion.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 10:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chill, 2 dikke Fusion releases op 1 dag. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 11:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heerlijk melodietje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 11:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Wel een leuk nummertje, maar vind de (pitch)kicks echt verschrikkelijk!

En komt er dan ruim een maand geen release :huh:


5 december komt Frequencerz release :thumbup:
OT; Goed ''debuut''-nummer :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 14:34 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

D1kke_Bleek schreef:
wootum schreef:
Wel een leuk nummertje, maar vind de (pitch)kicks echt verschrikkelijk!

En komt er dan ruim een maand geen release :huh:


5 december komt Frequencerz release :thumbup:
OT; Goed ''debuut''-nummer :)


Ja, had ik al mee gekregen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 18:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst, wat ben jij een zeikstraal! :thumbdown:

Dit is een gewoon en dijk van een plaat :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 18:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Civil Mindz schreef:
Lyst, wat ben jij een zeikstraal! :thumbdown:

Dit is een gewoon en dijk van een plaat :thumbsup:


Totaal aantal berichten: 33

Hmm. Kunnen die newbs niet gewoon een welkoms mail krijgen met de regel niet op Lyst te zeuren want het begint de spuigaten uit te lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 18:41 
 
Hardtraxx Veteran

Dakpan schreef:
Civil Mindz schreef:
Lyst, wat ben jij een zeikstraal! :thumbdown:

Dit is een gewoon en dijk van een plaat :thumbsup:


Totaal aantal berichten: 33

Hmm. Kunnen die newbs niet gewoon een welkoms mail krijgen met de regel niet op Lyst te zeuren want het begint de spuigaten uit te lopen.

Hou alsjeblieft op :lol:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle