Lyst schreef:
Als NC zo geweldig is, hoe verklaar je dat stuk rond 0:48 dan?
Ooit er over nagedacht dat tracks met veel lage frequenties veel moeilijker te maken zijn omdat die elkaar allemaal in de weg zitten? Bij melodieën die toch meestal hoog zijn heb je daar minder last van. Als ik dan naar artiesten als Hidden of Cubic Nomad luister en ja ook Wavolizer, dan hebben die dat erg goed voor elkaar in hun tracks, waarbij NC nu al in het laag niet uitzonderlijk goed is. Begrijp me niet verkeerd, hij is kwalitatief zeker goed, maar ik moet het allemaal maar zien als hij lastigere tracks moet maken.
Zonder dat ik deze hele preview heb gehoord en dus niet weet hoe het stuk op 0:48 klinkt, zou je misschien nog het volgende in gedachte moeten nemen. Deze muziek wordt gemaakt voor op de dansvloer om te worden geblazen door grote PA systemen. Ik denk dat producers soms kiezen voor iets dat op de dansvloer z'n werk doet met als gevolg dat het op een set fijne monitoren in een studio met goede akoestiek iets minder 'netjes' klinkt. En dan nog blijft het een kwestie van smaak.
En wat versta jij onder lastigere tracks om te maken? Ik denk dat Bas heel wat tracks heeft gemaakt die zowel qua sounddesign als qua mix toch wel bovengemiddeld zijn qua moeilijkheidsgraad. Daarnaast is het een aanname dat tracks met veel lage frequenties lastiger zijn om te maken. Tracks met veel mid en hoog zijn net zo goed lastig tot een mooi geheel te mixxen?
Je kunt hier natuurlijk eindeloos over door blijven zeiken omdat het geen van alle aspecten meetbaar is. Wat is moeilijk, wat is lastig, wat is kwaliteit etc in muziek? Maar ik denk dat we rustig mogen stellen dat Bas, zeker in de HS, een van de beste producers is die zowel creatief als technisch erg sterk is. Dat vind ik iig:)