Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 18:48 

Hardtraxx Beheerder

daveyfct schreef:
de eerste track van NC uit hun hele bestaan die ik echt 'dik' vind. -.-

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 13:36 

Hardtraxxer

http://www.dancingastronaut.com/2014/02/da-premiere-noisecontrollers-what-original-mix/

dat 'hardcore' stukje hoort dus echt bij de track
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 14:51 

Hardtraxx Veteran

Als ik heel eerlijk ben, Bas kan veel beter. Beetje eentonige track. Ga me deze over paar jaar niet meer herinneren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 14:59 

Kraak... Piep...

iMark schreef:
JEFSKI schreef:
Lyst schreef:
Wou je zeggen dat Undetected een makkelijk te maken track is? Als ik kijk naar Industrial producers die kwalitatief goed zijn en ik hoor hun platen in andere genres, dan vind ik ze kwalitatief toch echt een stuk sterker dan NC.

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Ik ben er van overtuigd dat E=NC2 de best geproduceerde track is, en inderdaad beter dan al dat industrial geneuzel wat ik altijd verschrikkelijk leeg vindt klinken.

Bas mag dan goed zijn maar komt echt niet hoger dan een Ophidian of TOA :P
Die gasten geef je een vaag idee voor een nummer en ze maken er een meesterwerk van qua sounds en afwerking
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 20:18 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Die gasten geef je een vaag idee voor een nummer en ze maken er een meesterwerk van qua sounds en afwerking

Als er iemand er een meesterwerk van maakt qua sounds en afwerking is het wel Bas Oskam. Als je het mij vraagt mogen Ophidian en TOA dromen van een sounddesign als hem, grappig genoeg zien sommigen het precies andersom. Dat probeer ik te begrijpen, maar ik hoor gewoon niet in Industrial wat jullie er in horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 00:07 

Hardtraxx Addict

Bas Oskam is productietechnisch gezien misschien wel een van de betere op deze aardkloot (Hardstyle, Hardcore, Dubstep, House etc.)

Vind ik, neem een voorbeeld aan Noisecontrollers - Scared. Doet er niet minder om dan een gemiddelde Nicky Romero of weet ik het wat plaat, toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 02:05 

Hardtraxx Veteran

Kwisniks schreef:
Broken Balance schreef:

Als er iemand er een meesterwerk van maakt qua sounds en afwerking is het wel Bas Oskam. Als je het mij vraagt mogen Ophidian en TOA dromen van een sounddesign als hem, grappig genoeg zien sommigen het precies andersom. Dat probeer ik te begrijpen, maar ik hoor gewoon niet in Industrial wat jullie er in horen.

Sound design en opbouw waar Bas echt alleen maar van kan dromen hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 02:36 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Kwisniks schreef:
Broken Balance schreef:

[youtube]-[/youtube]

[youtube]-[/youtube]

[youtube]-[/youtube]

Jeetje daar word je toch krankjorum van xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 12:03 

Hardtraxx Addict

Steffnov schreef:
Kwisniks schreef:
Broken Balance schreef:

VIDEO's

Ik denk dat Bas prima in staat is om een kick 20000x achter elkaar te zetten met af en toe een kickroll en een snaredrum. In mijn ogen is Industrial zoals ik het zo hoor écht niet technischer dan hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 12:41 

Aan het typen...

Het gaat om de afwerking niet om het kopiëren en plakken.
Dit is ook Hidden:

En men zegt in Hardstyle altijd dat de kick het moeilijkste te maken is, genres als industrial draaien grotendeels om de kicks, terwijl voor de gemiddelde Noisecontrollers fan kicks ondergeschikt zijn aan de melodie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 14:48 

Hardtraxx Addict

Sorry Steffnov, maar ik ben het echt niet met je eens.
Nijidik schreef:
Ik denk dat Bas prima in staat is om een kick 20000x achter elkaar te zetten met af en toe een kickroll en een snaredrum. In mijn ogen is Industrial zoals ik het zo hoor écht niet technischer dan hardstyle.

Dit denk ik dus namelijk ook. Ik hoor gewoon vrij weinig elementen waarvan ik denk dat ze een enorm hoge moeilijkheidsgraad hebben. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar dit is hoe ik het ervaar. Misschien dat als ik me iets meer had verdiept in Industrial dat ik mijn mening wat zou bijschaven, maar ik denk niet dat ik zelfs dan nog zou durven zeggen dat bovenstaande producers betere kwaliteit en afwerking hebben dan Bas Oskam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 15:05 

Hardtraxx Veteran

Jaja Steffnov houdt van Industrial
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 15:30 

Hardtraxx Veteran

Kwisniks schreef:
Als je het mij vraagt mogen Ophidian en TOA dromen van een sounddesign als hem,

Afbeelding

Vergelijk voor de grap eens even het instrumentale gedeelte van de Forgotten Moments Remix met wat Bas Oskam in de break van Moonraker of de intro van het E=NC2 album probeert neer te zetten. Daar ga je al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 15:35 

Hardtraxx Veteran

kauwgombal schreef:
Dakpan schreef:
Kwisniks schreef:
Als je het mij vraagt mogen Ophidian en TOA dromen van een sounddesign als hem,

*plaatje*

*video*

Vergelijk voor de grap eens even het instrumentale gedeelte van de Forgotten Moments Remix met wat Bas Oskam in de break van Moonraker of de intro van het E=NC2 album probeert neer te zetten. Daar ga je al.

Oh die remix is zo bruut :D
Maar wat heeft dat instrumentaal gedeelte te maken met sounddesign?

Wat niet? Denk je dat Ophidian (of Bas) dat gesampled heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 15:38 

Hardtraxx Veteran

:lol: :lol: :lol: :lol:

Raap me op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 15:44 

Hardtraxx Veteran

iMark schreef:
Ik ben er van overtuigd dat E=NC2 de best geproduceerde track is, en inderdaad beter dan al dat industrial geneuzel wat ik altijd verschrikkelijk leeg vindt klinken.

Dat zal je zo terug nemen. De track is overigens gemasterd door, om nog even op die discussie terug te komen, Eye-D:

Overigens kan ik iemand die 'ik vindt' zegt, maar moeilijk serieus nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 15:44 

Hardtraxx Addict

Dat instrumentale stuk is zeker wel mooi en knap geproduceerd hoor, maar toch vind ik kwalitatief NC beter dan TOA/Ophidian/Hidden. Quatre Mains en Universe Was Born bewijzen dit voor mij, maar ook de rest van zijn tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 15:51 

Hardtraxx Veteran

Waarom zou het dan geen sounddesign zijn als het manipuleren van sounds onder sounddesign valt? Er moet toch van alles toegevoegd/aangepast worden om het passend te kunnen maken in een zo'n track. Qua digitale sounds is het echt niet alleen een orchestra of plugins.

Maar als zo'n stuk in jouw ogen niet genoeg sounddesign bevat wil ik best een aantal andere tracks vergelijken met die van Bas hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 15:56 

Hardtraxx Veteran

Wat een discussie, geweldig dit. Twee totaal verschillende werelde die clashen :lol: Kudo's voor o.a. Dakpan, Steffnov, STAN- en Broken Balance, maar jongens: hou er mee op. Het is echt totaal hopeloos, sommige mensen willen gewoon niet inzien dat er een verschil is tussen smaak en kwaliteit :P

Over de track: ik vind hem bijzonder saai. Niet vervelend ofzo, niet dat ik denk 'wat een boutplaat', maar ik vind er werkelijk niets echt bijzonders in zitten. Leuk voor tussendoor, maar zoals iemand al eerder zei: deze ben ik over een jaar vergeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 16:13 

Hardtraxx Veteran

Blijf er toch bij dat bij die stukken echt wel wat sounddesign komt kijken. :P

M'n vergelijking blijft ook staan, je kan er prima uit afleiden dat Ophidian gewoon stukken verder is met z'n muziek dan Bas Oskam, zeker omdat Kwisniks het ook over kwaliteit heeft, een erg ruim begrip.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 16:55 

Hardtraxx Elite

En even simpel hoe de Synthapella's van Ophidian klinken:

Dit zijn gewoon normale tracks, er zijn grotere meesterwerken van beide artiesten afgekomen. Wees realistisch en zie gewoon in dat producers als Hidden en Ophidian een beter sounddesign hebben. Of het je smaak is is een ander verhaal. Je hoeft het ook niet mooi te vinden en Bas Oskam is zeker een van de beste in de HS scene, maar er wordt zoveel meer muziek gemaakt dat hij niet de beste kan zijn. Sowieso zijn de genres erg moeilijk met elkaar te vergelijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 16:59 

Hardtraxx Veteran

Die Synthapella's zijn vet hoor, maar totaal niet goed afgewerkt.

Verder ga ik mij ook niet mengen in deze discussie, ik vind NC, Hidden en Ophidian allemaal super goed en ik weet zo niet wie beter is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 17:31 

Hardtraxx Elite

Daveytl schreef:
Die Synthapella's zijn vet hoor, maar totaal niet goed afgewerkt.

Verder ga ik mij ook niet mengen in deze discussie, ik vind NC, Hidden en Ophidian allemaal super goed en ik weet zo niet wie beter is.

Ophidian heeft dan ook duidelijk gemaakt dat hij zoveel mogelijk van het origineel wilde behouden. De overgangen naar de verschillende stukken zijn dus niet goed. Maar de stukken apart wel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 18:17 

Hardtraxx Addict

Andromeda schreef:
Wees realistisch en zie gewoon in dat producers als Hidden en Ophidian een beter sounddesign hebben.

Datzelfde denk ik ook van jullie, maar aangezien we elkaar toch niet kunnen overtuigen kunnen we dat maar het beste achterwege laten. :P Overigens probeer je nu jouw mening te forceren alsof het feiten zijn, nergens voor nodig.
Andromeda schreef:
Sowieso zijn de genres erg moeilijk met elkaar te vergelijken.

Precies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 18:26 

Hardtraxx Veteran

Optieven met die Industrial troep in deze toppa
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle