Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 00:38 

Hardtraxxer

Stallion schreef:
delange schreef:
hanzOr schreef:
k zal m iig vaker luisteren dan Give it Up...
maar vind dr weer niet bijzonder veel aan!
Lijkt wel alsof momenteel kwantiteit boven kwaliteit staat bij DA en met name bij NC ;)

als twee artiesten wekelijks een track willen releasen komt het helaas op kwantiteit aan. beter releasen ze om de drie weken en fixen ze 3x betere nummers. maar zo werkt het dus niet :thumbup:

Hoe weet jij dan dat ze hun best er niet op doen? Vind dat zo'n nutteloze opmerking. Zoals PMXMRS al zegt hadden ze al flink wat tracks af, denk niet dat ze in dit tempo door releasen, of er moeten nog artiesten bijkomen.

Hun best er niet op doen? Dat word nergens gezegd? We baseren onze uitspraak puur op t resultaat van de track, niet op t werk dat erin gestopt is. Al krijg je automatisch t idee dat dit iets minder is, aangezien dr even een nieuw label op gang moet worden gezet met 2 artiesten van topniveau.
WS zit ook duidelijk verandering in qua stijl, maar bij NC is t bijna n compleet andere weg ingeslagen.
Dat is hen niet ten goede gekomen imo

K denk dat we hier met kenners bij elkaar zitten.
Daarmee bedoel ik dus dat we redelijk, plaat en artiest aan elkaar kunnen koppelen.
Als je n totaal (in de harddancewereld) onbekend iemand ná Astral, de platen Attack Again en Gimme Love laat luisteren, en hem vraagt welke van de Noisecontrollers zouden kunnen zijn, weet jij ook wel welke er wss gekozen word.
Dat is mooi, want t geeft aan dat Hardstyle vernieuwt en dat er dus wel degelik evolutie zit in de muziek die vaak als 'dezelfde soort herrie' wordt afgestempeld.
Maar de kenners zijn juist ook hier om kritisch te zijn, juist omdat ze al langer in de scene zitten.
Voor de een is deze vernieuwing wel om aan te horen, voor de ander niet.
Feit blijft dat vrijwel iedere uitspraak hier subjectief is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 11:43 

Hardtraxx Elite

Hoe kun je deze track nou Bagger vinden, wat een track :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 12:50 

Hardtraxx Veteran

Die sfeer in de korte break is ook geweldig :love:
Heel deze plaat klopt gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:00 

Hardtraxx Veteran

Wtf is er zo bijzonder aan deze track dan? De intro is redelijk maar écht niet bijzonder ofzo. Die break met 6 tonen in 8 beats echt heel cheesy en als de bass erin komt dan proberen ze ongeveer hetzelfde te doen als hij a different story maar dat lukt dan zeg maar net niet omdat Wildstylez een veel betere producer is dan de NC en dankzij joram's input is de climax van ADS wel leuk en de climax van deze echt teringsaai.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:37 

Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
Wtf is er zo bijzonder aan deze track dan? De intro is redelijk maar écht niet bijzonder ofzo. Die break met 6 tonen in 8 beats echt heel cheesy en als de bass erin komt dan proberen ze ongeveer hetzelfde te doen als hij a different story maar dat lukt dan zeg maar net niet omdat Wildstylez een veel betere producer is dan de NC en dankzij joram's input is de climax van ADS wel leuk en de climax van deze echt teringsaai.

Ik ben 't met je eens dat deze track niet bijzonder is enzo :P

Maar hoe weet jij wat wiens input is in een track? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 13:38 

Hardtraxx Veteran

Rik schreef:
Gangsterdwerg schreef:

Ik ben 't met je eens dat deze track niet bijzonder is enzo :P

Maar hoe weet jij wat wiens input is in een track? xd

Dat weet ik niet maar toevallig zijn alle collabs met wildstylez of de solotracks van wildstylez beter dan de solotracks van de NC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 01:34 

Hardtraxxer

Ik vind het wel lekker :) Het is eens iets anders als Big Bang ofzo. Ik vind het een goede release ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 14:06 

Hardtraxxer

PNXRMX schreef:
Vind deze anders wel vrij hard. Lijkt me een prima opener voor een dikke beukset, een mooie plaat om op te bouwen naar wat Fusion/Tillt/Theracords/etc., of een mooie plaat voor aan t eind van een wat blijere set.

Hier kan ik mij wel in vinden :) Is geen slechte plaat he! Maar als ik zeg: de knallende sound van NC, dan bedoel ik niet dat deze niet hard gaat/kan gaan. Dan bedoel ik dat dit toch echt het niveau niet haalt (helemaal niet!) van platen als Yellow Minute, Shreek, Crump... En dat is een mening, daar ben ik mij van bewust :)

Anyways, vind voorlopig dat NC op Digital Age wat tegenvalt.. De Wildstylez platen boeien mij vele malen meer (en ook dat is weer een kwestie van smaak, dus laat ons nu met zen allen vriendelijk blijven en mekaars mening respecteren :P)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 15:21 

Hardtraxx Veteran

Digital Age heeft nu 10 releases staan. Tijd voor een kleine balans. Als je kijkt naar wat ze tot nu toe hebben gebracht dan vraag ik me echt af wat Wildstylez in godsnaam met die NC wil.

Collabs: Stardust en A Different Story, beiden erg goed ontvangen, beide ook redelijk vernieuwend.

Solotracks van Wildstylez:
Back 2 Basics: Enorm goed ontvangen zowel bij liefhebbers als dagjesvolk
Huh: Topplaat
Into The Light: Ook redelijk goed ontvangen, wel iets minder dan Stardust. Overigens gebruikt dit nummer zo'n beetje dezelfde sounds als Stardust dus ik vraag me af wat de input van de NC geweest is bij Stardust.

Solotracks van NC:
Gimme Love: Vernieuwend in de zin dat het nóg softer is dan de slapste mainstream die we al hadden. Wel catchy.
Give It Up: Zelfde idee als Gimme Love maar dan zonder kaasmelodie, ook hier weer erg slappe kicks.
Beautiful & Rich: Zet deze voor het gemak maar ff bij de NC neer. Dit is niet eens hardstyle.
Big Bang: Standaard plaatje. Intro kick kraakt echt als de ziekte en heeft nog minder kracht dan de kick van Dead Of The Night die ook heel graag hard wil zijn maar dat niet is. Melodie is wel aardig maar zeker niet speciaal. Outro weer zo leeg als iets. Waardeloze kicks.
Stella Nova: Leuke intro maar de rest van de track trekt echt op niks. Climax is het zelfde idee als A Different Story maar je hoort gewoon dat Joram node gemist wordt om er iets van te maken. A Different Story is vele malen beter.

Komen daar nog een aantal free-releases van de NC bij: Escape, Ready 2 Go beiden niks bijzonders. Dan heb ik de dramatische Defqon anthem die gewoon letterlijk uit de soundbank van Gimme Love komt maar alleen een andere melodie heeft nog niet eens meegerekend.

Hieruit kan ik toch wel concluderen dat de NC redelijk meeliften op Joram's succes. Aangezien alles wat Wildstylez maakt beter is dan wat de NC maken.

Als we naar de kwaliteiten als DJ gaan kijken wordt dit contrast alleen maar groter. NC kunnen gewoon niet mixen en hebben de grootste moeite om een intro van 25 seconden strak over te mixen. (Alle nummers hebben tegenwoordig overigens hetzelfde BPM dus zo moeilijk kan het niet zijn.) Vooral die Arjen die eruitziet alsof hij een chromosoom mist bakt er echt niks van. Ze hebben ook totaal geen uitstraling, vooral Arjen staat altijd als een autist naar zijn mixer te kijken zonder het publiek mee proberen te nemen in de set. Ik vergeet nooit meer op Thrillogy bij de afsluiting dat hij het niet voor elkaar kreeg om een hardcore nummer fatsoenlijk in te mixen en dat Nosferatu het maar voor hem deed.

Joram heeft echt een eigen mixing stijl met veel bass-switches en hij durft ook veel meer te doen achter de decks. Hij staat er zelfverzekerd bij en is echt een personality geworden de afgelopen tijd.

Moraal van het verhaal: Wildstylez ontwikkelt zich tot ster terwijl de Noise-Net-Niet-Onder-Controllers er steeds minder van bakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 15:28 

Hardtraxx Addict

Gangsterdwerg schreef:
Give It Up: Zelfde idee als Gimme Love maar dan zonder kaasmelodie, ook hier weer erg slappe kicks.

Live gaan die kicks door merg en been
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 15:33 

Hardtraxx Veteran

WZY schreef:
Gangsterdwerg schreef:

Live gaan die kicks door merg en been

Nou :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 15:38 

Kraak... Piep...

Desalniettemin zijn Bas en Arjan tenminste niet zulke kwalletjes in tegenstelling tot joram.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 15:44 

Hardtraxx Addict

Gangsterdwerg schreef:
Digital Age heeft nu 10 releases staan. Tijd voor een kleine balans. Als je kijkt naar wat ze tot nu toe hebben gebracht dan vraag ik me echt af wat Wildstylez in godsnaam met die NC wil.

Collabs: Stardust en A Different Story, beiden erg goed ontvangen, beide ook redelijk vernieuwend.

Solotracks van Wildstylez:
Back 2 Basics: Enorm goed ontvangen zowel bij liefhebbers als dagjesvolk
Huh: Topplaat
Into The Light: Ook redelijk goed ontvangen, wel iets minder dan Stardust. Overigens gebruikt dit nummer zo'n beetje dezelfde sounds als Stardust dus ik vraag me af wat de input van de NC geweest is bij Stardust.

Solotracks van NC:
Gimme Love: Vernieuwend in de zin dat het nóg softer is dan de slapste mainstream die we al hadden. Wel catchy.
Beautiful & Rich: Zet deze voor het gemak maar ff bij de NC neer. Dit is niet eens hardstyle.
Big Bang: Standaard plaatje. Intro kick kraakt echt als de ziekte en heeft nog minder kracht dan de kick van Dead Of The Night die ook heel graag hard wil zijn maar dat niet is. Melodie is wel aardig maar zeker niet speciaal. Outro weer zo leeg als iets. Waardeloze kicks.
Stella Nova: Leuke intro maar de rest van de track trekt echt op niks. Climax is het zelfde idee als A Different Story maar je hoort gewoon dat Joram node gemist wordt om er iets van te maken. A Different Story is vele malen beter.

Komen daar nog een aantal free-releases van de NC bij: Escape, Ready 2 Go beiden niks bijzonders. Dan heb ik de dramatische Defqon anthem die gewoon letterlijk uit de soundbank van Gimme Love komt maar alleen een andere melodie heeft nog niet eens meegerekend.

Hieruit kan ik toch wel concluderen dat de NC redelijk meeliften op Joram's succes. Aangezien alles wat Wildstylez maakt beter is dan wat de NC maken.

Als we naar de kwaliteiten als DJ gaan kijken wordt dit contrast alleen maar groter. NC kunnen gewoon niet mixen en hebben de grootste moeite om een intro van 25 seconden strak over te mixen. (Alle nummers hebben tegenwoordig overigens hetzelfde BPM dus zo moeilijk kan het niet zijn.) Vooral die Arjen die eruitziet alsof hij een chromosoom mist bakt er echt niks van. Ze hebben ook totaal geen uitstraling, vooral Arjen staat altijd als een autist naar zijn mixer te kijken zonder het publiek mee proberen te nemen in de set. Ik vergeet nooit meer op Thrillogy bij de afsluiting dat hij het niet voor elkaar kreeg om een hardcore nummer fatsoenlijk in te mixen en dat Nosferatu het maar voor hem deed.

Joram heeft echt een eigen mixing stijl met veel bass-switches en hij durft ook veel meer te doen achter de decks. Hij staat er zelfverzekerd bij en is echt een personality geworden de afgelopen tijd.

Moraal van het verhaal: Wildstylez ontwikkelt zich tot ster terwijl de Noise-Net-Niet-Onder-Controllers er steeds minder van bakken.

alles wat je hier zegt is jou mening, alleen je verteld t als een feit.
Je kan mij niet vertellen dat die kick van give it up klinkt als een natte scheet :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 15:48 

Hardtraxx Addict

Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord :') . Je brengt je mening alsof het een feit is, het slaat compleet nergens op. Ik vind de Wildstylez producties zeker niet meer of minder dan die van Noisecontrollers. Persoonlijk vind ik Gimme Love en Give It Up heerlijke platen, lekker wat anders. Het hoeft niet alleen maar keihard te rammen, want dat schijnt hier op het forum een must te zijn, het lijkt wel alsof elke track die gemaakt wordt nog harder moet zijn dan de vorige, anders wordt hij afgekeurd.

Big Bang en Stella Nova vind ik beide hele sterke producties, zit technisch ook heel goed in elkaar. Als je er een beetje verstand van hebt kun je dat wel horen ;) . Die 2 platen werden over het algemeen ook goed ontvangen. Disco Is The Music en Escape waren beide redelijk vernieuwend en werden volgens mij ook aardig goed ontvangen? En Gimme Love en Give It Up waren ook heel veel mensen over te spreken. En op het Defqon anthem zijn ook heel veel positieve reacties gekomen. Dus ik snap niet waar je het vandaan haalt dat ze meeliften op Jorams succes, dat is nooit zo geweest... :/ .

Over het DJ gedeelte kan ik niet veel zeggen, heb ze niet bijster veel horen draaien maar wat ik gehoord heb klonk het prima hoor? Geen fouten gehoord. En die opmerking over die chromosoom dat vind ik wel een van de laagste dingen die je kon zeggen :') . Kom op zeg, zoiets zeg je gewoon niet over iemand anders. Een beetje respect is wel op zijn plaats.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 16:01 

Hardtraxx Veteran

D-Teq schreef:
Je brengt je mening alsof het een feit is

Ik zet er geen ik vind bij maar uiteraard zijn dit geen feiten maar mijn onderbouwde mening.

D-Teq schreef:
Het hoeft niet alleen maar keihard te rammen, want dat schijnt hier op het forum een must te zijn, het lijkt wel alsof elke track die gemaakt wordt nog harder moet zijn dan de vorige, anders wordt hij afgekeurd.

Als je mijn reacties op dit forum leest dan zou je weten dat voor mij absoluut niet geldt dat harder = beter. Maar ik ben wel kritisch en het hoeft van mij in ieder geval niet softer te worden zoals nu het geval is bij de NC. Een jaar geleden sloten ze In Control af met echt een hele dikke harde set. Vorige week stonden ze op Intents als 1 na laatste na DJ's als Crypsis, Deepack, B-Front en het was 1 grote kermisparade.

D-Teq schreef:
Als je er een beetje verstand van hebt kun je dat wel horen ;)

Ik denk dat ik redelijk wat verstand heb van hardstyle maar Big Bang heeft echt een super lege intro kick. Dat is wel een feitje eigenlijk.

D-Teq schreef:
En die opmerking over die chromosoom dat vind ik wel een van de laagste dingen die je kon zeggen :') .

Kan nou niet zeggen dat Arjan er intelligent uitziet. Niet dat dat voor de produceer kwaliteiten van belang is maar ik vind dat een DJ wel uitstraling moet hebben en daarom vind ik het toch wel relevant om het te vermelden. Bas ziet er nog wel normaal uit maar ook hij kan niet echt goed mixen.

D-Teq schreef:
Een beetje respect is wel op zijn plaats.

Respect moet je verdienen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 16:17 

Hardtraxx Veteran

Respect moet je verdienen? En dat hebben ze ook nog niet verdient sinds 2006 met alle platen die ze gemaakt hebben? Echt een idiote en respectloze reactie tegen de NC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 16:18 

Hardtraxx Veteran

Rawbin schreef:
Respect moet je verdienen? En dat hebben ze ook nog niet verdient sinds 2006 met alle platen die ze gemaakt hebben? Echt een idiote en respectloze reactie tegen de NC.

Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Heb ook geen respect voor ze sinds ze de echte hardstyle volledig de rug toe hebben gekeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 18:05 

Hardtraxx Veteran

Ik hoor ook liever tracks als Samara, Sanctus, Night after Night, Creatures en ga zo maar door, maar vind dit ook nog kwalitatief goed. Ik vermaak me er in ieder geval wel mee, daar gaat het mij om. Maar ik kan het wel begrijpen dat jullie het misschien niets meer vinden, maar zijn ze daarom opeens superslecht en ongetalenteerd? En idd Dakpan, het verleden geeft geen zekerheid voor de toekomst, maar ze zijn naar mijn mening zeker aan een aanwinst geweest voor de scene en nog steeds, zeker qua vernieuwing. Maar daar zijn de meesten van jullie volgens mij een beetje bang voor en willen jullie alleen maar tracks met kicks a la Psycho.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 18:21 

Bullshit dat wij alleen maar hard vet zouden vinden. Dat zijn dan weer meteen van dat soort aannames dat als mensen iets afkraken, dat t dan altijd maar hard moet.

Psycho is dus bijvoorbeeld gewoon echt niet zo vet. Ook dat is overrated!

Ze zijn inderdaad absoluut niet getalenteerd wat betreft het mixen, dat is altijd al dramatisch geweest. Ze hebben nu al zo'n shitload aan ervaring, dan mag het voortaan ook wel goedgaan.
Qua producen maken ze verkeerde keuzes. Technisch gezien denk ik dat ze wel bereiken wat ze zelf willen - maar dat vind ik niet goed genoeg. Ze zijn een kant op gegaan die ik echt spuuglelijk vind (Met Ready 2 go, Unite, Disco in / is ? the music, Stella Nova, Summer in the City, Clubjumper...)

Daarbij komt dat ik Big Bang aardig vind, Jaydee / Empire of the sun niet veel aan..

Maar Stella Nova is echt het dieptepunt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 18:57 

Hardtraxx Veteran

Deze track verveelt wel snel zeg :x
Dit is de minste van alle digital age releases imo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 18:59 

Hardtraxxer

Leuke track om toe te voegen aan de NC-collectie. Maar niet zo speciaal ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 19:18 

Hardtraxx Veteran

Ben het wel met Gangsterdwerg eens dat Wildstylez meer toevoegt dan Noisecontrollers (mijn mening).

Maar je gaat te ver wat betreft Arjen.
Dit kun je niet maken! Niet als hij echt een ziekte heeft, en ook niet als hij het niet heeft.

Over dit nummer: opzich niet slecht, maar net niet catchy genoeg.
En dit anthem is gemaakt uit samples van andere producties van hun zelf.
Brengt niks nieuws, had liever een anthem gezien van Max Enforcer / Bioweapon / Ran-D / B-Front, maar dat terzijde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 20:05 

Hardtraxx Veteran

Ik walg gewoon echt zwaar van mensen wie niet respectvol met ziektes omgaan waar die personen geen kut aan kunnen doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 20:09 

Hardtraxx Veteran

Jurheinen schreef:
Ik walg gewoon echt zwaar van mensen wie niet respectvol met ziektes omgaan waar die personen geen kut aan kunnen doen.

Snap ik, heb ik zelf ook.
Maar het toewensen van een ziekte is in mijn optiek nog 10 keer erger dan lachen om een ziekte.
Daarom kun je dat soort uitspraken beter achterwege laten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 20:39 

Hardtraxx Veteran

Jongens jongens! Hahah! Benieuwd waarneer er een moderator komt opruimen hier!

Veel discussies die hier op Hardtraxx beginnen eindigen met een anti-climax, scheldende mensen, gedreig voor waarschuwingen en smileys die ik zelden of nooit tegenkom.

Voor sommigen zijn de Noisecontrollers helden, voor mij nog steeds namelijk. Dakpan zegt bijv. dat ze de Hardstyle de rug hebben toegekeerd, agh ja, ze hebben JOU de rug toegekeerd. Probeer zo vaak mogelijk op Hardtraxx 'Ik vind' te zeggen, want anders wordt je per direct afgemaakt.

Wat een gepraat hier ook over Arjan, man man! De rede hiervan snap ik echt niet, en vind het ook totaal zinloos! De ene keer is het de iets te zware Fabian Bohn, dan is het Thera die 'te' erg losgaat en nu is het weer Arjan die niet intelligent overkomt, haha!

Hou nou toch is op met het andere mensen belachlijk maken en het brengen van meningen op een foute manier.

ON: Ik vind Stella Nova een lekkere plaat! Lekker vernieuwend, mooie opbouw en geile climax. Midintro valt me beetje tegen na de break te hebben gehoord, maar overall gezien lekkere plaat!

Over Digital Age; ik denk dat, terugkijkende op de eerste 10 releases, ze nog wel even op gang moeten komen en ze echt nog moeten zoeken naar 'de' vernieuwende sound. Dat Noisecontrollers op het succes van Wildstylez drijft is naar mijn mening totale onzin. Als je hoort wat een man als Bas Oskam kan i.v.m. produceren is dat te ziek voor worden. Om Pavelow en andere asliasses te noemen, buiten de NC om, levert die man in zijn eentje al een topprestatie.

Je moet Wildstylez gewoon los zien, net als elke andere producer/dj's! Het gaat er niet om wie er op wie z'n succes drijft. Ze doen hun eigen ding, en dat eigen ding is iets wat mij moeten respecteren, wij hebben nl. niks anders te vertellen. Meningen! Uiteraard, maar hou het respectvol!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle