Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 6 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Veteran
5693 posts member since 2015
last seen Feb 2026
Eerste climax vind ik niet echt zo heel spannend, maar de sfeer in de opbouw is echt briljant, evenals de 2e climax die ik ook wel vet vind! Al bij al had ik wel wat meer van deze combi verwacht, maar alsnog dikke prima! :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 11 hours ago
Wat is dit! :loving:
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 10 hours ago
Jezus... :love:
Hardtraxx Veteran
4684 posts member since 2016
last seen Dec 2024
Ik vind hem heel dik. Vooral die sfeer. :loving:
Hardtraxx Veteran
5671 posts member since 2013
last seen Aug 2024
Dit wordt zaterdag gewoon weer zo'n momentje dat ik het weer even helemaal ga verliezen. Echt geweldig :worship:
Hardtraxx Elite
2652 posts member since 2014
last seen 9 hours ago
Alweer een Donkey Rollers & B-Front collab :worship:
Hardtraxxer
886 posts member since 2017
last seen Aug 2019
:worship: :worship: :worship:
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
De sounds zijn heel vet gedaan, de synth vooral.
De melodie is verder wel vrij standaard B-Front. Kick is ook lekker, ik had echter zo gehoopt op een kick die er in komt zoals EVP.

Algeheel veel beter dan Vitruvius imo, niet zo vet als Life Or Death en What We Are maar zeker een enorm dikke plaat.
S
Hardtraxxer
801 posts member since 2011
last seen Jul 2018
holy shit wat een aparte plaat! super dik :woot:
Hardtraxx Addict
1739 posts member since 2009
last seen 17 hours ago
G1LL wrote:Vette track, maar ik mis wat kracht in de kick! Kan ook komen doordat dit geen Soundcloud previews zijn, en de kwaliteit dus een stukje is gedaald. Nog even afwachten dus :)
Soundcloud is toch 128 kbps of ben ik nou gek?
Hardtraxx Veteran
4670 posts member since 2015
last seen Jan 2022
Paling wrote:
G1LL wrote:Vette track, maar ik mis wat kracht in de kick! Kan ook komen doordat dit geen Soundcloud previews zijn, en de kwaliteit dus een stukje is gedaald. Nog even afwachten dus :)
Alsnog gaat het volume van soundcloud een stuk harder dan bij YouTube. Ook is de helderheid van het geluid beter
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 1 day ago
RoyAPO wrote:
Paling wrote:
Alsnog gaat het volume van soundcloud een stuk harder dan bij YouTube. Ook is de helderheid van het geluid beter
SoundCloud veneukt mijn tracks vaak grandioos door het gebruik van compressietechnieken.
R
Wow unieke sounds in de climax :worship:
:loving:
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Image

Ik vind de kicks juist enorm krachtig overkomen.

Vooral die pitchkicks van de Donkeys blijven altijd goed klinken.
Hardtraxx Veteran
6677 posts member since 2009
last seen 6 days ago
Sfeer is dik in orde, maar mis nog wat drive en de kick had op het eerste gehoor ook wat steviger gemogen. Kortom nog even wennen, wellicht dat ie vetter wordt naar mate ik hem meer geluisterd heb :D
Hardtraxx Veteran
5113 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Jezus wat een mooi stukje muziek! Die schelle screeches gaan echt door merg en been :drool:
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Paling wrote:
YouTube doet naast het comprimeren ook andere dingen met het geluid. Dat pakt voor hardstyle in ieder geval nogal slecht uit. Soundcloud comprimeert meer, maar laat verder alles intact. Ik vind tracks iig "voller" overkomen op Soundcloud dan op YouTube.
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2022
Ik hoor eigenlijk geen verschil in geluid tussen soundcloud en Spotify streamen op 320 kbps. De previews van het E-Force album klinken zelfs beter via soundcloud xd
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Ik moet er nog even aan wennen. Klinkt heel goed, maar ik ben nog niet omver geblazen. Mja dat had ik met Silent Scream en andere B-Front platen ook, dus dat moment komt vast nog wel.
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
RoyAPO wrote:Ik hoor eigenlijk geen verschil in geluid tussen soundcloud en Spotify streamen op 320 kbps. De previews van het E-Force album klinken zelfs beter via soundcloud xd
Ik geloof dat Spotify ook dingen met het geluid doet, net zoals YouTube, maar dan minder heftig. Volgens mij heeft het te maken met het willen normaliseren van verschillende muziek, zodat je op een fijne manier naar allerlei dingen door elkaar kan luisteren.
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Kan er met de pet niet bij hoe vet What We Are is. Vooral het 2e stuk van de climax is huilen.
T
Hardtraxx Addict
1542 posts member since 2016
last seen Oct 2023
Magic Of Immortality wat een track, die eerste climax :worship:
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2022
PNXRMX wrote:
RoyAPO wrote:Ik hoor eigenlijk geen verschil in geluid tussen soundcloud en Spotify streamen op 320 kbps. De previews van het E-Force album klinken zelfs beter via soundcloud xd
Ik geloof dat Spotify ook dingen met het geluid doet, net zoals YouTube, maar dan minder heftig. Volgens mij heeft het te maken met het willen normaliseren van verschillende muziek, zodat je op een fijne manier naar allerlei dingen door elkaar kan luisteren.
Muziek normalisatie kan je uit zetten bij instellingen. Dat heb ik ook uit staan :)
Hardtraxxer
411 posts member since 2013
last seen Jul 2019
Dit is echt typisch zo'n plaat die ik nu nog niet zo goed kan peilen en over een tijdje waarschijnlijk heeeelemaal geweldig vind xd.
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 19 days ago
Daveytl wrote:Kan er met de pet niet bij hoe vet What We Are is. Vooral het 2e stuk van de climax is huilen.
Haha hier hetzelfde, denk oprecht dat dit de beste hardstyle plaat is die ik ooit heb gehoord. Dat heb ik nog nooit gezegd over een plaat die nog niet eens uit is. Sowieso niet gezegd de laatste 5/6 jaar. Maar dit is niet normaal meer, wat een perfectie :cry:

Aan Magic of Immortality kan ik nog niet echt wennen, maar zo te horen kan dat nog wel komen. Die valse screech doet het voorlopig nog niet echt goed in m'n oren :P