Lyst schreef:
Als de climax van een track harder/meer drive heeft dan de anticlimax, dan heb je gewoon geen goede anticlimax. Het ligt dan niet meer aan de opbouw, maar aan de hardheid van de anticlimax.
Als je aan een goede anticlimax plaat (shiverz, fusion of sound, fade to black) een climax aan het eind toe zou voegen (zoals bij shiverz), dan heb je afbouw in de track.
Hier heb je op zich wel gelijk in, maar er is toch weer die ene uitzondering, en zo kunnen er meer zijn.
In het geval van The First Cut is de anti-climax niet geweldig hard. Maar de melodie die daaraan vooraf gaat bevat, zoals al eerder gezegd, zoveel energie en drive dat je iets geweldigs verwacht, en die anti-climax knalt er dan toch echt wel in... daarnaast is die anti-climax misschien niet zo heel hard, maar hij bevat wel veel drive en dat is ook belangrijk.
Lyst schreef:
En laat een anthem aub juist niet de standaard hardstyle zijn, een anthem hoort uniek te zijn. Fade to black is uniek. Wat jij wil is een standaard plaat met de vocals van het feest, dat vind ik dus geen anthem.
Dan begrijp je me niet volledig. Een anthem kan nog zo uniek zijn, maar als de track niet dat gene heeft wat hij voor het betreffende feest nodig heeft dan is het nog geen goed anthem. Ik vind dat fade to black wat hardheid betreft wel past bij Black, maar ik had liever een duistere melodie gehad met een goede beuk-kick erin.
Ik zeg niet dat anthems per se aan dat recept hoeven te voldoen, maar tot nu toe zijn de anthems die ik het vetste vind altijd nog van dat recept geweest, dus vandaar... en nee, hierbij bedoel ik niet The Nature of our mind... denk eerder aan de platen die ik al noemde.
Lyst schreef:
Bovendien was mijn post een reactie op de bewering dat men het alleen slecht vind, omdat het dbstf het gemaakt heeft aangezien er bijna geen verschil in de tracks zit. Ik heb laten zien dat de tracks op de synth en een gelijkenis in de melodie na, zich in een totaal ander landschap binnen de hardstyle bevinden en het daarom niet zo gek is dat mensen dit niks vinden en damned wel goed.
Je hebt min of meer wel gelijk, maar toch vind ik dat Damned ook niet echt in het landschap van platen als Fade to black en andere ME platen thuishoort. Het is misschien geen "Nu-style" maar toch is het anders. In mijn ogen eerder een Tillt Gold release dan een normale Tillt release. En eigenlijk iets er tussenin, maar aangezien dat bij Tillt niet bestaat vind ik het beter passen bij Gold.