KickinAzz schreef:
Lyst schreef:
Dat is heel simpel, je onderbouwt je mening als iemand er naar vraagt. En de kans is groot dat iemand er naar gaat vragen als je een heel erg afwijkende mening hebt. Dus als jij het tegenovergestelde vindt als de rest, dan is het slimmer om je reactie te onderbouwen, om rare uithalen richting jou te voorkomen.
Normaal snap ik jouw redeneringen altijd, ook al ben ik het er niet altijd mee eens.
Maar wat je nu zegt slaat echt nergens op, het komt erop neer dat als de meerderheid iets vindt ze dit niet hoeft te onderbouwen maar de minderheid wel? Beetje vreemd allemaal

En dan kun je leuk erover gaan praten dat bijna alleen maar meelopers van Headhunterz houden, maar sommige mensen die hem hier zonder argumenten afzeiken.. dat zijn pas meelopers.
OT: Psycho vind ik wel lekker en heb ik ook aangeschaft, zit een heerlijk agressief en duivels sfeertje in

Allereerst hoef je je mening nooit te onderbouwen, maar dan moet je ook niet gaan zeuren als mensen opmerkingen gaan maken.
Voorbeeld: Als iedereen een kick hard vind, behalve ik, dan is de kans erg groot dat niemand mij begrijpt als ik zeg: "Wat een slappe kicks

". Dan krijg ik zeer waarschijnlijk reacties als "ben je doof ofzo" of "heb je wel goede speakers?". Als ik er ook bij vertel dat ze slap zijn, omdat de bass aan een stuk doorloopt, dan krijg ik hele andere reacties als "ja dat klopt wel" of "daarom vind ik het juist hard". Zie je het verschil? Iedereen die die kick hard vond begreep elkaar, omdat ze het zelfde vonden (misschien om andere redenen, maar dan nog denken ze dat ze elkaar begrijpen). Ze zullen nooit elkaar de vraag stellen van, waarom vind jij deze track hard, want ik vind hem om deze redenen hard. Ze gaan ervan uit dat ze elkaar begrijpen.
Als je mening heel erg afwijkt van de meerderheid, dan is dit begrip er niet tot nauwelijks. Dus het heeft in principe niets met negatief of positief over iets praten te maken, maar met het onderling begrijpen van elkaar. Natuurlijk mag ik in mijn eentje aan hun ook vragen waarom zij een kick hard vinden, maar dan ga ik niet eerst een reactie plaatsen van "wat een slappe kicks", om vervolgens allemaal nare reacties over mij heen te krijgen, om vervolgens pas te vragen waarom ze het wel vinden, tenzij je geilt op nare reacties