Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 47 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Veteran
5671 posts member since 2013
last seen Aug 2024
B-Front - Feel Inside (ROUGH210)

Label: Roughstate
WEB release: 04/03/2022

Tracks:
B-Front - Feel Inside

Samples:
View on YouTube

Bron:
Image
Last edited by Paultheone on 31 Mar 2021 20:35, edited 2 times in total.
A
Miss K8 vocals + Sound rush piano > Qlimax anthem confirmed
Hardtraxx Veteran
4489 posts member since 2016
last seen 13 days ago
Leuk begin maar tja dit is nog niet echt 'n plaat :lol:
Hardtraxxer
628 posts member since 2015
last seen 9 days ago
Anonymous wrote:Miss K8 vocals + Sound rush piano > Qlimax anthem confirmed
:thumbsup: :lol:
Hardtraxxer
447 posts member since 2010
Van welke stream is dit?
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
ULTIMO wrote:Leuk begin maar tja dit is nog niet echt 'n plaat :lol:
Hardtraxx Veteran
5671 posts member since 2013
last seen Aug 2024
View on Streamable
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
:loving: :loving:
Hardtraxx Crew
30628 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Klinkt al super dit ^^
Hardtraxx Veteran
4259 posts member since 2019
last seen Jun 2025
Pedaalemre wrote::loving: :loving:
U
Hardtraxxer
60 posts member since 2019
last seen Dec 2020
wootum wrote:Klinkt al super dit ^^
Ja zeer benieuwd naar HQ!
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
View on Streamable
Hardtraxx Veteran
4364 posts member since 2017
last seen Feb 2022
Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen, maar als alleen de naam B-Front er al staat, dan weet ik gewoon dat het kwaliteit is en het een goeie plaat is. Dat kan niet anders, maar wij gaan het zien.
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 16 days ago
Rowanyt1309 wrote:Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen, maar als alleen de naam B-Front er al staat, dan weet ik gewoon dat het kwaliteit is en het een goeie plaat is. Dat kan niet anders, maar wij gaan het zien.
Hardtraxx op z'n best!! :lol: :lol: Nu doe je het erom, hoop ik?
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
:lol:
Hardtraxx Veteran
4364 posts member since 2017
last seen Feb 2022
Alm1ghty wrote:
Rowanyt1309 wrote:Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen, maar als alleen de naam B-Front er al staat, dan weet ik gewoon dat het kwaliteit is en het een goeie plaat is. Dat kan niet anders, maar wij gaan het zien.
Hardtraxx op z'n best!! :lol: :lol: Nu doe je het erom, hoop ik?
Nee, want ik ken oprecht geen slechte plaat van B-Front. Vandaar dat ik er heel veel vertrouwen in hebt dat dit weer een goeie plaat van B-Front gaat worden.
Hardtraxxer
253 posts member since 2017
last seen Mar 2023
Naja je kan hier wel uit opmaken dat we weer een melodie voorgeschoteld krijgen waar je u tegen zegt :$
Hardtraxx Veteran
4805 posts member since 2014
last seen 3 hours ago
"melodie"

ja 3 noten op een piano rossen en een synthje erover en tadaah. niet dat dat niet goed kan klinken maar man wat is het vaak simpel bij bfront en dat vin dik wel jammer. graag wat meer variatie ipv alweer de 600e variant van hetzelfde idee uitbrengen
B
Artiest
215 posts member since 2014
last seen Feb 2025
jeffrey2107 wrote:"melodie"

ja 3 noten op een piano rossen en een synthje erover en tadaah. niet dat dat niet goed kan klinken maar man wat is het vaak simpel bij bfront en dat vin dik wel jammer. graag wat meer variatie ipv alweer de 600e variant van hetzelfde idee uitbrengen
Dan mag ik iig trots op mezelf zijn! Met 3 noten en een synthje al 600 variaties te hebben gevonden!!
Dat is ook een kunst :thumbsup:
Vind het eerlijk gezegd een beetje kort door de bocht getypt van je! Bedoel prima als mensen kritiek hebben. Alleen ik heb gewoon een bepaalde stijl. Dat je dat simpel vind is ook prima. Maar wat verwacht je dat ik mijn smaak en stijl elke plaat omgooi? Ik vind deze plaat in dit topic echt wel anders qua vibe. Qua stijl is het gewoon wat ik cool vind ;)

Maar even on-topic!
Thanks allemaal!
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
jeffrey2107 wrote:"melodie"
man wat is het vaak simpel bij bfront
Beschouw mezelf absoluut geen blinde fan van B-Front, maar dit is gewoon objectief pure onzin :lol:

Klassiek gevalletje "Ik vind het niks, dus ik moet de rest overtuigen dat het niks is".

Het is gewoon B-Front zijn stijl, tig artiesten binnen en buiten hardstyle produceren in een stijl. Het is zo doorzichtig dat men specifieke artiesten afrekenen op eentonigheid en simpel en de andere er voor ophemelen omdat die artiest zijn stijl ze meer ligt.

Dat je zijn stijl (en dus ook veel platen zodoende) niks vindt kan prima, maar wat je verder uitkraamt is onzin.
Hardtraxx Addict
1510 posts member since 2017
last seen Mar 2024
Gewoon weer gruwelijk vet dit :thumbsup:
Hardtraxxer
745 posts member since 2011
last seen 11 days ago
Ik ben enorme b-front fan maar snap denk ik wel wat er met "simpel" bedoeld wordt.

Misschien is simpel niet het beste woord maar de melodieen zijn vaak (met redelijk wat uitzondering alsnog) ritmische heel erg op elke beat (believe, inner creativity, nieuwe met pleuni) of op elke triplet (EVP) of 1/16 (World outside) of je hebt natuurlijk van die lange halen. Het is vaak niet zoals zn collab met UDEX waar de melodie ritmische wat meer "variatie" heeft.

Ik denk dat de kracht van de melodien van b-front veel meer ligt aan welke noten er gespeeld worden (chord progression) en natuurlijk de geweldige sound design.

Ik speel een beetje piano en als ik een b-front melodie na ga spelen is het vaak "makkelijker" dan andere artiesten. Maar daarbij komt ook dat het vaak veel mooier/gevoeliger is. Ik zou dat zelf zeker niet als simpel beschouwen maar kan wel enigszins begrijpen dat mensen dat zo omschrijven. Al is het wel zonde als je zo denkt.
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 5 hours ago
Die vocal blijft meteen in mijn hoofd rond zweven :loving:. Melodie lijkt ook dik in orde.
Rowanyt1309 wrote:Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
Hardtraxxer
87 posts member since 2019
last seen May 2026
Deze werd net live gedraaid door B-Front tijdens We Own The Night: Roughstate Alliance.
Heerlijke track :loving:
Hardtraxxer
253 posts member since 2017
last seen Mar 2023
Kan je dat ergens terugkijken?