Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 08:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Teupie1 schreef:
Start een technoforum als jullie t allemaal zo goed weten dan


Zoals Eminem altijd zegt: Technotraxx is the future.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 09:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als ik zelf techno of hardstyle feesten met elkaar vergelijk zie ik op beide plekken wel een soort van dagjesmensen alleen lijken de kenmerken van de dagjesmensen op de techno feesten een stuk subtieler dan die van de mensen op de hardstyle feesten. Dit kan natuurlijk ook dat de hardere muziek wat extravagantere mensen aantrekt en het heel openlijk vermarkt bij sommige concepten (e.g. QX Holland of PussyLounge). Alleen blijft het wel dat beide groepen gewoon naar een feestje gaan om naar een feestje te kunnen gaan, gewoon lekker los te gaan zonder per se super veel met de muziek te hebben en maar de helft van de dj's kent die er draaien (wat ook gewoon prima is).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 09:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Riiss schreef:
Wat de acts betreft misschien wel, en ligt er nog aan waar je precies staat, maar bij techno heb je toch wel veel dat het heel erg zien en gezien worden is.


ja bij verknipt en rotterdam rave waar de gehele tiktok generatie vertegenwoordigd is idd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 10:02 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Teupie1 schreef:
Start een technoforum als jullie t allemaal zo goed weten dan


Zoals Eminem altijd zegt: Technotraxx is the future.


En volgens psyko punks is techno in zn prime. Dusja trek je conclusies allen
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 11:23 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Riiss schreef:
Wat de acts betreft misschien wel, en ligt er nog aan waar je precies staat, maar bij techno heb je toch wel veel dat het heel erg zien en gezien worden is.


ja bij verknipt en rotterdam rave waar de gehele tiktok generatie vertegenwoordigd is idd


Verknipt ja, Rotterdamse Rave valt zwaar mee. De leeftijd klopt misschien maar ik heb minder mensen daar met de telefoon bezig gezien zichzelf te filmen en groepsfoto's te nemen dan bij andere meer "normale" techno feesten. Ze zullen er vast wel zijn, zeker bij de grootste acts, maar dat is letterlijk bij elk groot feest zo. Het gros van de mensen is nou eenmaal geen muziekautist.

Rotterdamse Rave heeft veel meer mensen die komen voor het feest en de muziek in de brede zin en gewoon dansen en feesten daarop. Zuipen wat, gebruiken wat. Net zoals bijna elk ander feest. En zoals de naam zegt, het is een rave. RR is allang geen technofeest meer. Zo'n vreemd fenomeen is RR niet.

En dit is ook niet de eerste keer in hard dance geschiedenis dat een hard multigenre feest/rave groot en populair is, Sensation Black kennen we allemaal nog wel? Daar kwam ook alleen maar groots dagjesvolk op af, maar ze waren wel aan het feesten. En dat hemelen we blijkbaar nu wel op, want "goede oude tijd"? :lol:

En als je als een autist ook alleen maar gaat focussen op wat anderen doen en alleen maar kritisch in dat publiek gaat staan, dan verneuk je ook een feest voor jezelf waar je je anderzijds prima kan vermaken. Dat geldt voor alle genres/feesten btw, niet specifiek naar Indy. Zo moeilijk is het niet om feesten te negeren/ontwijken waar je niks mee hebt.

Net zoals met dit feest, men gaat voor het feest en feesten, niet om de beste platen en het beste mixwerk te horen. Zouden meer mensen eens moeten doen want tussen de muziekautist kant en de tiktokgeneratie kant zit juist het beste publiek dat voor de beste feesten zorgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Riiss schreef:
Wat de acts betreft misschien wel, en ligt er nog aan waar je precies staat, maar bij techno heb je toch wel veel dat het heel erg zien en gezien worden is.

verknipt


Lekker hakken met je bivakmuts op, maatje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 12:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
En als je als een autist ook alleen maar gaat focussen op wat anderen doen en alleen maar kritisch in dat publiek gaat staan, dan verneuk je ook een feest voor jezelf waar je je anderzijds prima kan vermaken. Dat geldt voor alle genres/feesten btw, niet specifiek naar Indy. Zo moeilijk is het niet om feesten te negeren/ontwijken waar je niks mee hebt.


Spijker met koppen weer eens BB. Tegenwoordig ga ik zeker nog wel voor de muziek naar festivals, door voornamelijk de stages/acts te bezoeken die ik het liefst zie of te ontwijken die ik absoluut niet wil zien. Als ik dan met een gezellige groep bekenden ben dan vermaak ik mij al gauw.

Als je op iedereen gaat letten dan ga je je gauw irriteren, gezien overal alleen maar volk met mobieltjes in de lucht staat voor Tiktoks of wat dan ook.

Zelfde geldt voor de muziek uiteraard. Als ik bij stages ga staan waar er, in mijn ogen, tyfusherrie wordt gedraaid, ken ik er wel een klaagzang van maken of gwn met een bloedgang voorbij lopen. Lekker laten leven
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 12:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Indy schreef:
Riiss schreef:
Wat de acts betreft misschien wel, en ligt er nog aan waar je precies staat, maar bij techno heb je toch wel veel dat het heel erg zien en gezien worden is.


ja bij verknipt en rotterdam rave waar de gehele tiktok generatie vertegenwoordigd is idd


Rotterdamse Rave heeft veel meer mensen die komen voor het feest en de muziek in de brede zin en gewoon dansen en feesten daarop. Zuipen wat, gebruiken wat. Net zoals bijna elk ander feest. En zoals de naam zegt, het is een rave. RR is allang geen technofeest meer. Zo'n vreemd fenomeen is RR niet.


Waarom is RR geen techno feest meer? Het is toch gewoon een feest met techno artiesten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 12:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Snoeien schreef:
Broken Balance schreef:

Rotterdamse Rave heeft veel meer mensen die komen voor het feest en de muziek in de brede zin en gewoon dansen en feesten daarop. Zuipen wat, gebruiken wat. Net zoals bijna elk ander feest. En zoals de naam zegt, het is een rave. RR is allang geen technofeest meer. Zo'n vreemd fenomeen is RR niet.


Waarom is RR geen techno feest meer? Het is toch gewoon een feest met techno artiesten?


Klopt, het heeft technoartiesten en er worden zeker ook gewone technosetjes gedraaid. De filmpjes die je altijd ziet zijn ook van een select groepje artiesten die het juist hard dance breed pakken en waar het setje allang geen technosetje meer is (lees, DYEN, Farrago, 999999999, TRYM, Shlømo, Diøn, I Hate Models, Nico Moreno e.d.).

Je hoort trance, hardtrance, hardtechno, schranz, early hardcore, rave, hardstyle, early hardstyle, breakbeat, electro, hardcore, frenchcore en zelfs uptempo. En een goed deel van de namen die ik noemde gooien het tempo dan ook omhoog waardoor je het geen technoset meer te noemen is.

Ook andere artiesten pakken wel eens andere genres er bij, niet per sé typische Rotterdamse Rave namen. Namen zoals Ki/Ki, Job Jobse, Alignment, MRD & Julian Muller, DJ Heartbreak. Die pakken ook oude tranceklassiekers er bij, eurodance en nog wel wat dingen. Maar de rode draad in de set is nog wel techno en het is op normaal of passend tempo.

Maar qua genres heb je nog zat namen daar die gewoon techno draaien. Je kan prima op de grotere edities een dag alleen techno horen als je wilt. Verknipt is nog wel een stapje verder en daar gaat het tempo bijna altijd omhoog en hoor je niet bijster veel techno i.t.t. alle bovengenoemde genres. Daar zie je dus ook veel meer tiktokpubliek, maarja Verknipt is dan ook wel een van de grootste raves van NL onderhand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 13:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Indy schreef:
Riiss schreef:
Wat de acts betreft misschien wel, en ligt er nog aan waar je precies staat, maar bij techno heb je toch wel veel dat het heel erg zien en gezien worden is.


ja bij verknipt en rotterdam rave waar de gehele tiktok generatie vertegenwoordigd is idd


Verknipt ja, Rotterdamse Rave valt zwaar mee.


Kijk maar eens op TikTok zelf en je snapt wat ik bedoel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 14:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Klopt, het heeft technoartiesten en er worden zeker ook gewone technosetjes gedraaid. De filmpjes die je altijd ziet zijn ook van een select groepje artiesten die het juist hard dance breed pakken en waar het setje allang geen technosetje meer is (lees, DYEN, Farrago, 999999999, TRYM, Shlømo, Diøn, I Hate Models, Nico Moreno e.d.).

Je hoort trance, hardtrance, hardtechno, schranz, early hardcore, rave, hardstyle, early hardstyle, breakbeat, electro, hardcore, frenchcore en zelfs uptempo. En een goed deel van de namen die ik noemde gooien het tempo dan ook omhoog waardoor je het geen technoset meer te noemen is.

Ook andere artiesten pakken wel eens andere genres er bij, niet per sé typische Rotterdamse Rave namen. Namen zoals Ki/Ki, Job Jobse, Alignment, MRD & Julian Muller, DJ Heartbreak. Die pakken ook oude tranceklassiekers er bij, eurodance en nog wel wat dingen. Maar de rode draad in de set is nog wel techno en het is op normaal of passend tempo.

Maar qua genres heb je nog zat namen daar die gewoon techno draaien. Je kan prima op de grotere edities een dag alleen techno horen als je wilt. Verknipt is nog wel een stapje verder en daar gaat het tempo bijna altijd omhoog en hoor je niet bijster veel techno i.t.t. alle bovengenoemde genres. Daar zie je dus ook veel meer tiktokpubliek, maarja Verknipt is dan ook wel een van de grootste raves van NL onderhand.

Ik snap wat je zegt en ik hoor deze kritiek ook wel vaker van mensen die vaker naar techno feesten gaan en een stuk beter in de scene zitten dan ik.

Alleen weet ik niet of je dan dit feest kan uitsluiten binnen het beeld van de techno scene omdat het als buitenstaander zo lastig is om te zien wat wel of niet een techno feest als de organisatie het vertolkt als een techno feest en er voornamelijk techno artiesten draaien.
Het argument dat er niet altijd muziek gedraaid wordt die perfect binnen de normen van het genre passen is als kenner begrijpelijk maar kan ook gebruikt worden om de selectie (onterecht) kleiner te maken.
Je zou kunnen zeggen dat XQ Holland geen hardstyle feest is maar een freestyle feest of feestcafé feest is door de specifieke muziek die anders is dan “normale” hardstyle of dat RAW feesten geen hardstyle meer is omdat er veel hardcore gedraaid wordt.
Het lijkt er ook wel op dat techno feesten of artiesten zich qua muziek ook breder proberen in te zetten om zo ook een groter publiek te kunnen bereiken (sommige meer dan andere).

Je bent wel overgelaten aan de marketingafdelingen maar is dat ook niet hoe het grootste deel van de mensen informatie krijgen of een gevoel krijgen bij een feestje (voordat je er bent geweest).
Hoe groter een feest, hoe groter de kans dat je dagjesmensen gaat krijgen. Of dat nu mensen zijn die heel uitbundig willen uitleven dat ze op een feest staan voor internetpunten of alleen naar een feest gaan om lekker te gaan feesten zonder maar iets te hebben met de muziek of dj’s, het blijft een vorm van dagjesmensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

andere-muziek/techno-topic-t27091.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 15:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Kijk maar eens op TikTok zelf en je snapt wat ik bedoel :P


Juist, TikTok waar je puur en alleen die mensen ziet, en niet degene die het niet doen (logisch). En zodra je het kijkt krijg je door het algoritme van dat soort apps alleen maar meer van dat soort videos voorgekauwd. Dan gaat het ook veel lijken ja.

Ik ben recent op RR geweest, in meerdere zalen bij de hardere en minder harde acts, nuchter, en zag oprecht minder mensen dit doen dan je gemiddelde grote technofeest waar ik nadien ben geweest. Echt een goed groot aandeel ging gewoon los op de muziek. Niet dat het niet gebeurt, het gebeurt vast wel, dat krijg je gewoon simpelweg met een nieuwe generatie die naar feesten gaan, maar dat het er vol mee staat is zwaar overdreven.

Er vliegen wel telefoons in de lucht om gewoon de stage/het feest, een nummer of de artiest te filmen maar als dat iemand al stoort zou ik gewoon thuis blijven. Als je ook bij social media, waar al die onzin is, er naar gaat zoeken en dat als graadmeter gebruikt is alles meteen kut natuurlijk.

Snoeien schreef:
Tekst

Het is ook niet uitsluiten, er wordt ook gewoon techno gedraaid. Maar een typisch techno feest is het niet.
De term rave is een die ook steeds vaker weer opduikt, en dat past ook veel beter. Hardtechno eveneens, maar wat er gedraaid wordt valt voor een goed deel wel buiten dat genre, al past die beschrijving ook wel. Het heeft gewoon veel weg van een oude Sensation Black e.d., en geef dat feest maar eens een genre als beschrijving.

Het is ook niet af en toe dat er een ander genre wordt gedraaid, het is oprecht een mix van van alles wat eerder genoemd is.

En qua marketing hoef je niet veel er aan te doen. Je laat aan de hand van de artiesten die je boekt wel zien wat voor stijl je op een feest gaat neerzetten. Zo werkt dat vaker met technofeesten/raves, de line-up en locatie spreekt voor de avond die je krijgt.

Want veel artiesten draaien ook oprecht anders n.a.v. tijdstip, feest en locatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 18:15 
 
Hardtraxx Veteran

Een klein jaar geleden heb ik hardtraxx.com achter mij gelaten en dit topic laat duidelijk zien waarom dat de juiste keuze was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 18:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Een klein jaar geleden heb ik hardtraxx.com achter mij gelaten en dit topic laat duidelijk zien waarom dat de juiste keuze was.


Hahahaha klasse
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 18:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Een klein jaar geleden heb ik hardtraxx.com achter mij gelaten en dit topic laat duidelijk zien waarom dat de juiste keuze was.

En da's natuurlijk prima, maar de logica van terugkomen op datzelfde hardtraxx.com wat je zo gezegd achter je gelaten hebt om dit te verkondigen ontgaat mij nogal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 18:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Een klein jaar geleden heb ik hardtraxx.com achter mij gelaten en dit topic laat duidelijk zien waarom dat de juiste keuze was.


Een kleine 10 minuten geleden heb ik het X-Qlusive Holland - Een Schepje Er Bovenop! (03-09-2022, Gelredome, Arnhem) achter me gelaten en deze reactie laat duidelijk zien waarom dat de juiste keuze was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 18:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha ja dit topic blijft verbazen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 18:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Een klein jaar geleden heb ik hardtraxx.com achter mij gelaten en dit topic laat duidelijk zien waarom dat de juiste keuze was.


Gefeliciteerd met je jubileum!

Beetje jammer dat je je streak nu hebt verbroken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 20:26 
 
Hardtraxxer

Terugkeren als het over techno gaat, opvallend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 22:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat er ook gebeurt, altijd blijven memen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 09:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Een klein jaar geleden heb ik hardtraxx.com achter mij gelaten en dit topic laat duidelijk zien waarom dat de juiste keuze was.


hoezo rikkert deze pagina is juist PEAK hardtraxx :lol: :lol: :lol: Man man man man man man wat een treurigheid
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 09:55 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
RTM93 schreef:
Een klein jaar geleden heb ik hardtraxx.com achter mij gelaten en dit topic laat duidelijk zien waarom dat de juiste keuze was.


hoezo rikkert deze pagina is juist PEAK hardtraxx :lol: :lol: :lol: Man man man man man man wat een treurigheid


Aldus Psychopatenoffensief
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zijn jullie ook al zo hyped voor XQ Holland??? Hopelijk komt DVS1 nog samen met Promo een suprise setje draaien :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2022 11:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Zijn jullie ook al zo hyped voor XQ Holland???


Mod Edit: Laatste waarschuwing, vanaf nu graag on topic. Voor praten over XQ Holland verwijs ik je graag door naar:

andere-muziek/techno-topic-t27091-3700.html
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten